Corrigeren
+7
Twellie
Filoria
Star007
Tania
Slakje
Pien
_Lana_
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Corrigeren
Hoe corrigeer je een dreumes rond de 1,5 jaar?
Hier zijn ze af en toe wel ondeugend, je kent het wel, laatje open, alles eruit, laatje dicht. Ook de plantenbak, afstandsbedieningen, kasten enz. zijn favoriet.
Hoewel het gewone ondeugendheid is, kan ik er best mee omgaan en leg ik keer op keer uit dat het niet mag. Alleen hebben mijn kinderen ( vooral dochter ) volgens mij geen oortjes?
Ze draait zich lachend om, met haar hand aan de la en terwijl ze me aankijkt, gooit ze 'm weer lachend leeg .
Nu is het nog geen probleem en ze zijn nog klein, maar ik vraag me wel af hoe jullie dit doen?
Hier zijn ze af en toe wel ondeugend, je kent het wel, laatje open, alles eruit, laatje dicht. Ook de plantenbak, afstandsbedieningen, kasten enz. zijn favoriet.
Hoewel het gewone ondeugendheid is, kan ik er best mee omgaan en leg ik keer op keer uit dat het niet mag. Alleen hebben mijn kinderen ( vooral dochter ) volgens mij geen oortjes?
Ze draait zich lachend om, met haar hand aan de la en terwijl ze me aankijkt, gooit ze 'm weer lachend leeg .
Nu is het nog geen probleem en ze zijn nog klein, maar ik vraag me wel af hoe jullie dit doen?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Corrigeren
Wij zijn rond die leeftijd begonnen met E in de hoek te zetten of een minuut stil zitten bij ons op de bank. Daarna liepen we met haar naar haar speelgoed toe en vertelde we dat dit haar speelgoed was, daar mocht ze mee spelen en niet met de spullen van papa en mama.
De eerste keer dat we E in de hoek zette, ik weet het nog heel goed, stond ze heel beteuterd te kijken, we hebben haar duidelijk uitgelegd dat ze het niet mocht doen en ze was er echt even door onder de indruk. Ze zat toen onze kat steeds aan zijn staart te trekken en heeft het daarna nooit meer gedaan.
De eerste keer dat we E in de hoek zette, ik weet het nog heel goed, stond ze heel beteuterd te kijken, we hebben haar duidelijk uitgelegd dat ze het niet mocht doen en ze was er echt even door onder de indruk. Ze zat toen onze kat steeds aan zijn staart te trekken en heeft het daarna nooit meer gedaan.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ohja, hier ook zo'n ondeugende meid die graag uitdaagt. Hier helpt het alleen als ik met een lage stem haar voor- en achternaam duidelijk zeg met een 'nee' erbij en een vinger van mezelf.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Blijven herhalen, uitleggen, afleiden enz. Bij mijn zoontje werkte het gewoon allemaal niet. Die was geobsedeerd door de knopjes van de tv en dvd speler en ik kon op mijn kop gaan staan maar hij bleef eraan komen.
Mijn dochter is wel wat beter af te leiden maar die is nu heel erg aan het uitproberen, dan doet ze iets wat niet mag en dan gaat ze naar me kijken wat ik ga doen. Ik leg dan uit dat het niet mag en geef haar wat anders om te spelen of we gaan een boekje lezen ofzo. Als ze het blijft doen en het wordt echt vervelend (elke keer de tv uitzetten als haar broer zit te kijken bijvoorbeeld) zet ik haar even in de box. Dan wordt ze eerst 10 seconden heel boos en daarna gaat ze lekker zitten spelen.
Mijn dochter is wel wat beter af te leiden maar die is nu heel erg aan het uitproberen, dan doet ze iets wat niet mag en dan gaat ze naar me kijken wat ik ga doen. Ik leg dan uit dat het niet mag en geef haar wat anders om te spelen of we gaan een boekje lezen ofzo. Als ze het blijft doen en het wordt echt vervelend (elke keer de tv uitzetten als haar broer zit te kijken bijvoorbeeld) zet ik haar even in de box. Dan wordt ze eerst 10 seconden heel boos en daarna gaat ze lekker zitten spelen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Waarschuwen en uitleggen. Na 3x moet ze in 'de hoek'. Als ze bijt of slaat vaak al meteen. Ze gaat vaak al vanzelf in de hoek als ik zeg 'ga maar even in de hoek, want je bent stout omdat...' na een halve minuut/minuut , loop ik er naartoe, hurk ik en vertel ik wat ik fout vond aan haar gedrag. Ze geeft dan een knuffel en kus. Hierna laat ze het gedrag vaak even niet meer zien. Ik heb het idee dat ze het wel begrijpt.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik heb geen tips, vond het met die leeftijd ook heel lastig!
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik blijf gewoon heel erg vaak herhalen en nu wijst ze sommige dingen zoals de luieremmer al aan en zegt: 'Nee'. Corrigeren doe ik nog niet in de zin dat het consequenties heeft als ze niet luistert, hoogstens dat ik het een keer wat strenger of luider zeg. Op een gegeven moment valt het kwartje meestal wel. Af en toe leg ik het ook een beetje uit, zoals: 'Niet doen, kan au doen.' Maar als er een wat ingewikkeldere reden achter zit, geef ik geen toelichting, snapt ze toch nog niet.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Twellie schreef:Ik blijf gewoon heel erg vaak herhalen en nu wijst ze sommige dingen zoals de luieremmer al aan en zegt: 'Nee'. Corrigeren doe ik nog niet in de zin dat het consequenties heeft als ze niet luistert, hoogstens dat ik het een keer wat strenger of luider zeg. Op een gegeven moment valt het kwartje meestal wel. Af en toe leg ik het ook een beetje uit, zoals: 'Niet doen, kan au doen.' Maar als er een wat ingewikkeldere reden achter zit, geef ik geen toelichting, snapt ze toch nog niet.
Ja zo doen wij het ook
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Twellie, zo doen wij het nu ook. En ze weten wel dat bepaalde dingen niet mogen, maar dan doen ze het juist . Mijn dochter wijst ook naar de la en zegt nee, nee, nee. En dat terwijl ze 'm opentrekt.
Pien en Star: Een strafhoekje vind ik ze wat jong voor. En ze blijven ook niet staan trouwens. Dus dat is het ook niet echt.
Tania: De box is net weg, maar op het laatst deden wij ze ook wel eens in de box als ze niet luisterden, maar dan gingen ze gezellig zitten zwaaien en lachen.
Boefjes zijn het .
Ik denk dat ik maar blijf herhalen, tot de dag dat ze het niet meer doen.
Soms laat ik ze wel eens gaan, omdat dan de lol er even vanaf is.
Als iets niet mag, blijft het ook interessant natuurlijk.
Pien en Star: Een strafhoekje vind ik ze wat jong voor. En ze blijven ook niet staan trouwens. Dus dat is het ook niet echt.
Tania: De box is net weg, maar op het laatst deden wij ze ook wel eens in de box als ze niet luisterden, maar dan gingen ze gezellig zitten zwaaien en lachen.
Boefjes zijn het .
Ik denk dat ik maar blijf herhalen, tot de dag dat ze het niet meer doen.
Soms laat ik ze wel eens gaan, omdat dan de lol er even vanaf is.
Als iets niet mag, blijft het ook interessant natuurlijk.
_Lana_- Ratel
Wij hebben de eerste tijd alles weggezet, geen versieringen op tafel, hete thee in de vensterbank, geen knopjes van de tv waar ze bij kon enzo. Ik ben niet zo van het ge-nee de hele dag. Pas toen ze het verbaal kon snappen zette ik m'n thee weer op tafel. Eigenlijk heeft ze nooit echt ergens aan gezeten. Nu ook niet.
Maar het scheelt denk ik ook dat wij een dodelijk saai huis hebben zonder tierelantijntjes en kastjes met deurtjes en laatjes die makkelijk te openen zijn.
Verder gaf ik haar altijd een alternatief. Ergens mee gooien betekende een korte uitleg en bijv een balletje waar ze wel mee mocht gooien. Tekenen op de tafel betekende dat ze aan haar eigen tafel mocht zitten en tekenen. Tegenwoordig verzint ze zelf vaak een alternatief, zoon zat laatst aan haar haren, zegt ze: "E. doe maar niet, zit maar aan m'n handje." Echt leuk om te horen.
Ze is overigens niet altijd zo hoor. Van de week rende ze voor het eerst als een maniak door de supermarkt achter een ander ventje aan. Het duurde even eer ik haar tot de orde kon roepen. Tuttebel.
Maar het scheelt denk ik ook dat wij een dodelijk saai huis hebben zonder tierelantijntjes en kastjes met deurtjes en laatjes die makkelijk te openen zijn.
Verder gaf ik haar altijd een alternatief. Ergens mee gooien betekende een korte uitleg en bijv een balletje waar ze wel mee mocht gooien. Tekenen op de tafel betekende dat ze aan haar eigen tafel mocht zitten en tekenen. Tegenwoordig verzint ze zelf vaak een alternatief, zoon zat laatst aan haar haren, zegt ze: "E. doe maar niet, zit maar aan m'n handje." Echt leuk om te horen.
Ze is overigens niet altijd zo hoor. Van de week rende ze voor het eerst als een maniak door de supermarkt achter een ander ventje aan. Het duurde even eer ik haar tot de orde kon roepen. Tuttebel.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Oh in de keuken heeft ze wel een tijd dat ze deurtjes en laatjes opentrok. Tot m'n moeder met het briljante idee kwam om 1 la vol te gooien met plastic bakjes en deksels en dat ze daar wel in mocht rommelen. Dus zodra ze een andere la opende verwees ik haar naar haar "eigen" la. Werkte perfect!
Linda- Ratel
_Lana_ schreef:Tania: De box is net weg, maar op het laatst deden wij ze ook wel eens in de box als ze niet luisterden, maar dan gingen ze gezellig zitten zwaaien en lachen.
Boefjes zijn het .
Ja M. vindt het ook niet erg hoor. Maar mijn doel is ook niet om haar te straffen maar om te zorgen dat ze iets niet meer kan doen omdat J. er dan bijvoorbeeld last van heeft of omdat ik echt even ergens mee bezig ben.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Nee hier ook niet hoor. Ik vind ze sowieso te jong voor een strafplek.Tania schreef:_Lana_ schreef:Tania: De box is net weg, maar op het laatst deden wij ze ook wel eens in de box als ze niet luisterden, maar dan gingen ze gezellig zitten zwaaien en lachen.
Boefjes zijn het .
Ja M. vindt het ook niet erg hoor. Maar mijn doel is ook niet om haar te straffen maar om te zorgen dat ze iets niet meer kan doen omdat J. er dan bijvoorbeeld last van heeft of omdat ik echt even ergens mee bezig ben.
Maar mijn zoon loopt wel eens als een dolle stier achter zijn zus aan, haha en gaaaat dan maar door. Dan deed ik hem bijvoorbeeld wel eens in de box.
@ Linda: Wij hebben ook totaal geen tierelantijntjes in huis. Wat dat betreft heb ik het mezelf wel makkelijker gemaakt . Ik ben ook niet van plan om de hele dag 'nee' te roepen.
Het gaat vooral om de la in de keuken inderdaad. Ik heb de la wel eens leeg gehaald en dan deed mijn dochter alles van de ene la in de lege. Maar ik ga er morgen eens plastic bakjes in doen.
Dat is ook wel met 2 kindjes, ze steken elkaar aan. En als ik iets neerleg ( bijvoorbeeld een telefoon/afstandbediening/doekjes ) om het ene kind uit de plantenbak te vissen, dan staat de ander met de telefoon in zijn/haar hand, of de billendoekjes uit de verpakking te trekken .
Ach, ze zijn wel erg grappig en er zijn ook dagen dat ze echt voorbeeldig zijn .
_Lana_- Ratel
Haha ja, 2 kindjes van dezelfde leeftijd lijkt me stukken zwaarder. Als er 1 ergens nog niet aangedacht heeft dan zal de ander die wel op een idee brengen.
Met z'n tweetjes tegen mama is natuurlijk ook super lachen. Ik heb helemaal beeld.
Echt even uitzingen, voor je het weet zijn ze wat ouder en zijn ze verbaal een stuk sterker, dat scheelt echt een hoop!
Met z'n tweetjes tegen mama is natuurlijk ook super lachen. Ik heb helemaal beeld.
Echt even uitzingen, voor je het weet zijn ze wat ouder en zijn ze verbaal een stuk sterker, dat scheelt echt een hoop!
Linda- Ratel
Ik vind het ook erg moeilijk nu.
Ties is een echte dondersteen en doet alles wat niet mag. We zeggen 100x niet doen en dan kijkt hij half achterom al lachend om het te herhalen. Wij hebben ook veel weggehaald maar meneer kan nu ook al bij de spullen op het dressoir en anders klimt hij er wel op .
Time-out snapt hij nog niet. Maar blijf maar herhalen en speelgoed aangeven maar vaak als hij iets niet mag doen en ik pak het af dan vliegt alles wat in zijn bereik is door het huis heen (klein woede aanvalletje ofzo )
Ik lees nog even mee voor meer tips
Ties is een echte dondersteen en doet alles wat niet mag. We zeggen 100x niet doen en dan kijkt hij half achterom al lachend om het te herhalen. Wij hebben ook veel weggehaald maar meneer kan nu ook al bij de spullen op het dressoir en anders klimt hij er wel op .
Time-out snapt hij nog niet. Maar blijf maar herhalen en speelgoed aangeven maar vaak als hij iets niet mag doen en ik pak het af dan vliegt alles wat in zijn bereik is door het huis heen (klein woede aanvalletje ofzo )
Ik lees nog even mee voor meer tips
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Star007 schreef:Waarschuwen en uitleggen. Na 3x moet ze in 'de hoek'. Als ze bijt of slaat vaak al meteen. Ze gaat vaak al vanzelf in de hoek als ik zeg 'ga maar even in de hoek, want je bent stout omdat...' na een halve minuut/minuut , loop ik er naartoe, hurk ik en vertel ik wat ik fout vond aan haar gedrag. Ze geeft dan een knuffel en kus. Hierna laat ze het gedrag vaak even niet meer zien. Ik heb het idee dat ze het wel begrijpt.
Hier dezelfde aanpak.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Soortgelijke onderwerpen
» Corrigeren van leeftijd bij vroeggeboorte
» Corrigeren door winkelpersoneel
» Laat jij je kind corrigeren door een ander?
» Corrigeren door winkelpersoneel
» Laat jij je kind corrigeren door een ander?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: