Kunnen we alsjeblieft
+35
Lejow
Bubbelicious
Razz
Mermaid
Sun88
Punk'd
Blair
Derpy
Caroow
Twellie
Susan
Elliot
Paper Crown
Zora
Pompoen
Mamsie
Alex
Gympie
Capt'n Zero
VeryCherry
Taeda
Tania
Rush
Nyx
Flower_L
schuddebuikje
Stranger
Parisienne
Exogenesis
Sea of Trees
Toet
Kowalski
Printje
Reva
Artemis
39 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Kunnen we alsjeblieft
Capt'n Zero schreef:
Misschien shocking voor velen, maar ik heet niet echt Capt'n Zero... ik heb buiten dit forum een andere naam
Ja, dat wist ik. Ik vind Capt'n een leuke toevoeging!
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Rush schreef:Het gaat om andersom haha. Niemand googled een woord met puntjes ertussen.Capt'n Zero schreef:
Oh en als ik K.ruidvat google vind ik alsnog de kruidvat...
Ja maar waarom zou je uberhaupt als je de website van het Kruidvat zoekt, naar dit forum komen?
(En dan nog met kwade bedoelingen ook)
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Taeda schreef:Capt'n Zero schreef:
Misschien shocking voor velen, maar ik heet niet echt Capt'n Zero... ik heb buiten dit forum een andere naam
Ja, dat wist ik. Ik vind Capt'n een leuke toevoeging!
Dank je! Al twijfel ik de laatste tijd wel of het niet beter Admiraal Zero had kunnen zijn. Maar wie weet, mocht ik weer een forum-coma krijgen, dan kan ik altijd nog hoger op klimmen natuurlijk...
niet zeker welke rang nu hoger is maar toch...
Capt'n Zero- Prater
Kunnen we dan ook alsjeblieft stoppen met 'teveel' schrijven en er gewoon 'te veel' van maken, tenzij we het hebben over 'een teveel hebben aan'. Dank.
O, ja, zullen we van het werkwoord Googlen ook gewoon googelen maken?
Top!
Edit: dit is offtopic, I know, maar het kriebelt om het te zeggen. Can't stand it.
O, ja, zullen we van het werkwoord Googlen ook gewoon googelen maken?
Top!
Edit: dit is offtopic, I know, maar het kriebelt om het te zeggen. Can't stand it.
Laatst aangepast door Gympie op di 28 mei 2013 - 10:46; in totaal 2 keer bewerkt
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Leuk, ga ik vanaf nu doen! Wie weet welke bekende personen ik ineens op allerlei fora tegen ga komen en ga 'ontmaskeren'Rush schreef:Het gaat om andersom haha. Niemand googled een woord met puntjes ertussen.Capt'n Zero schreef:
Oh en als ik K.ruidvat google vind ik alsnog de kruidvat...
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Capt'n Zero schreef:
Dank je! Al twijfel ik de laatste tijd wel of het niet beter Admiraal Zero had kunnen zijn. Maar wie weet, mocht ik weer een forum-coma krijgen, dan kan ik altijd nog hoger op klimmen natuurlijk...
Maar dan wel Ad-miraal Zero, anders ben je wel makkelijk te googlen
Laatst aangepast door Taeda op di 28 mei 2013 - 10:49; in totaal 1 keer bewerkt
Taeda- Prater
Ik trek mijn edit in. Ik leef volgens het Witte Boekje, googlen vind ik mooier.
OnzeTaal schreef:Volgens het Witte Boekje is zowel googelen als googlen juist; het officiële Groene Boekje geeft alleen googelen. De hoofdletter van de eigennaam Google vervalt in het werkwoord, dat de betekenis 'informatie zoeken op internet (met name via Google)' heeft.
Taeda- Prater
Taeda schreef:Ik trek mijn edit in. Ik leef volgens het Witte Boekje, googlen vind ik mooier.OnzeTaal schreef:Volgens het Witte Boekje is zowel googelen als googlen juist; het officiële Groene Boekje geeft alleen googelen. De hoofdletter van de eigennaam Google vervalt in het werkwoord, dat de betekenis 'informatie zoeken op internet (met name via Google)' heeft.
Wel enorm bedankt voor je bijdrage, A.rtemis is je vast dankbaar aangezien ze in haar eerste paar posts steeds een andere manier om googelen te schrijven gebruikt
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Om die varianten te googlelen gaat zelfs mij te ver...
Taeda- Prater
Taeda schreef:Capt'n Zero schreef:
Maar dan wel Ad-miraal Zero, anders ben je wel makkelijk te googlenZeroCapt'n Zero!
Inderdaad, straks komen ze er achter dat ik eerst alleen maar Zero was Oh men, wat een Loser zou ik dan zijn
Capt'n Zero- Prater
Flower_L schreef:en ik vind het irritant dat mensen een nieuw account nemen omdat ze het niet fijn vinden dat posts aan de username gelinked zijn...typ dan niets was je niet mee geassocieerd wilt worden.
Oh, hier ben ik het dan ook wel weer mee eens. Tegen puntjes in welke vorm dan ook zijn, maar wel om de zoveel tijd je username verwijderen ivm associaties vind ik niet heel goed te rijmen.
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Artemis schreef:Typ die naam dan niet!
En daarbij ,weinig mensen hebben reden om die naam niet te typen, als je kind Emma of Milan, Tycho of Jayden heet komen mensen heus niet op het forum uit hoor.
Dat is niet origineel, dus dat is overal op internet te vinden. Zelfs de namen van mijn kinderen vond je vroeger toen ik ze hier typte niet via Google op het forum, alleen als je ze in combinatie met elkaar opzocht. En dat zijn nogal opvallende namen. Maar alleen een voornaam, daar kom je heus niet mee op het forum terecht, echt niet.
Echt wel.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zeg: we gebruiken voortaan een st-reepje!
Of speciaal ter ere van A,rtemis een k,omma!
Of speciaal ter ere van A,rtemis een k,omma!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Stranger schreef:Flower_L schreef:en ik vind het irritant dat mensen een nieuw account nemen omdat ze het niet fijn vinden dat posts aan de username gelinked zijn...typ dan niets was je niet mee geassocieerd wilt worden.
Oh, hier ben ik het dan ook wel weer mee eens. Tegen puntjes in welke vorm dan ook zijn, maar wel om de zoveel tijd je username verwijderen ivm associaties vind ik niet heel goed te rijmen.
het was eigenlijk meer een opmerking omdat artemis het op die manier doet
bedoel...neem dan een andere naam. nu staat haar naam nog in quotes etc.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Oh, dat heb ik laatst ook gedaan, Flower_L, mijn beredenering was omdat mensen niet via de gebruikerslijst alles kunnen opzoeken. En als je via de zoekfunctie mijn forumnaam zoekt, dan vind je ook weinig, want die zoekt alleen in topictitels. Als je verder alle posts handmatig zou gaan doorzoeken om maar quotes met mijn naam erin te vinden, dan ben je wel een heel wanhopige stalker, ik geloof dat ik zulke mensen niet in mijn omgeving heb, dus daarom heb ik ervoor gekozen om m'n account te laten verwijderen en dezelfde naam weer terug te nemen. Dat risico durf ik dan wel te nemen.
Edit: ik vind dit dan ook totaal wat anders. Deze manier om jezelf redelijk anoniem te houden is namelijk meer ergens op gebaseerd dan die stomme puntjes. En liever dat, dan een naam verwijderen, een nieuwe naam nemen en vervolgens keihard roepen dat je wel een oude bekende bent, maar niet gaat zeggen wie, en vervolgen iedereen een PM sturen die maar vraagt wie je bent. Dat vind ik aandachttrekkerij. Of erger nog, zeggen dat je hier nooooooit eerder geweest bent en dan in andere topics terug refereren naar gebeurtenissen op het forum van een paar jaar terug.
Edit: ik vind dit dan ook totaal wat anders. Deze manier om jezelf redelijk anoniem te houden is namelijk meer ergens op gebaseerd dan die stomme puntjes. En liever dat, dan een naam verwijderen, een nieuwe naam nemen en vervolgens keihard roepen dat je wel een oude bekende bent, maar niet gaat zeggen wie, en vervolgen iedereen een PM sturen die maar vraagt wie je bent. Dat vind ik aandachttrekkerij. Of erger nog, zeggen dat je hier nooooooit eerder geweest bent en dan in andere topics terug refereren naar gebeurtenissen op het forum van een paar jaar terug.
Gast- Gast
Ik vind het soms ook wel een beetje aandoenlijk om te zien. Sommige forummers weten geloof ik niet waarom ze het doen, of denken dat het 'moet' of niet mag van het forum om merknamen o.i.d. te noemen...
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ja ik erger me er ook erg aan. En ook aan stiekeme zwangerschapsbiechtjes. Doe ffing normaal denk ik dan. Je bent zwanger, happy happy joy joy, maar wtf biecht je het op? Of hou ie klep erover tot je zeker bent, of vertel 't gewoon onder je eigen naam. En 9 van de 10x ontfrutselt het halve forum al meteen aan je bericht wie je bent.
Maar idd, ik HAAAAAAT die kutpuntjes. Ik vind het ook zo rete dom. Een google hit zal heus wel tevoorschijn komen wanneer iemand julian tikt, naar luister moppie, wij komen ECHT niet op de eerste 3 pagina's van Google en guess what - bijna niemand pluist alle pagina's van google uit.
Maar idd, ik HAAAAAAT die kutpuntjes. Ik vind het ook zo rete dom. Een google hit zal heus wel tevoorschijn komen wanneer iemand julian tikt, naar luister moppie, wij komen ECHT niet op de eerste 3 pagina's van Google en guess what - bijna niemand pluist alle pagina's van google uit.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Flower_L schreef:Stranger schreef:Flower_L schreef:en ik vind het irritant dat mensen een nieuw account nemen omdat ze het niet fijn vinden dat posts aan de username gelinked zijn...typ dan niets was je niet mee geassocieerd wilt worden.
het was eigenlijk meer een opmerking omdat artemis het op die manier doet
bedoel...neem dan een andere naam. nu staat haar naam nog in quotes etc.
Buiten dat ik dit iets heel anders vind dan die puntjes, snap ik wel waarom Artemis (en anderen, volgens mij hebben Lennox en Pippa het ook al eens gedaan) dit zo doet. Via je profiel zijn er best veel reacties terug te lezen die je in het verleden hebt geplaatst. Als je een nieuw account opent ben je die 'geschiedenis' kwijt. En je kunt mij niet vertellen dat iemand die bij toeval hier op het forum terechtkomt en jou herkent verder gaat zoeken dan de reacties die via je profiel terug te vinden zijn. Ik kan me echt niet voorstellen dat zo iemand allerlei random topics gaat openen om te kijken of jouw naam toevallig ergens gequote is.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Zora schreef:Ik vind het soms ook wel een beetje aandoenlijk om te zien. Sommige forummers weten geloof ik niet waarom ze het doen, of denken dat het 'moet' of niet mag van het forum om merknamen o.i.d. te noemen...
Dat denk ik ook wel eens!
Verder ben ik ook anti-puntjes, dus ik ben blij met dit topic!
Elliot- Ratel
Ik vind die puntjes ook echt heel irritant, en zwangerschapsbiechts/namendilemma's in het biechttopic ook. Als je zo geheimzinnig doet over de namen die je in je hoofd hebt, prima, maar kies dan gewoon zelf welke naam je wil.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Sowieso staan er soms dingen in het biechttopic waarbij ik me afvraag waarom iemand dat als biecht zou opschrijven. En wat ik helemaal irritant vind (maar dat komt misschien ook vooral omdat ik er nieuwsgierig van wordt) is als er een 'ik ben zwanger'-biecht wordt geplaatst waar in staat dat de biechter een bekende forummer is. Waarom zou je dat erbij vermelden?
Elliot- Ratel
Ik heb net een cursus mindfulness afgerond en erger me nu helemaal nergens aan
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Maar stel nou he, dat mijn baas het vermoeden heeft dat ik hem zwart maak op internet. En hij gaat googlen op mijn naam, functie en woonplaats, dan komt hij niet hier?
(Ik zet trouwens niks wat mijn werkgever niet mag lezen op internet, maar stel dat..)
(Ik zet trouwens niks wat mijn werkgever niet mag lezen op internet, maar stel dat..)
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Helemaal eens. Gebruik dan alleen de eerste letter van je woonplaats of de naam van je kind.
(de taalnazi in mij moet dit even kwijt: het werkwoord is googelen)
(de taalnazi in mij moet dit even kwijt: het werkwoord is googelen)
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Aan zulke dingen kan ik me nou echt niet ergeren. Als mensen de namen van hun kids met een puntje typen so what, als zij zich daar prettiger of 'veiliger' bij voelen. Dat het niet werkt, oké, maar om dan meteen te zeggen dat het dom en schaapjesgedrag is....nah.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Een corrigerende tik, moet dat kunnen?
» Wat kunnen we nog doen?
» Kunnen jullie uitslapen?
» Help! Kunnen we het wel betalen?
» Zou jij het kunnen? Zou jij het willen?
» Wat kunnen we nog doen?
» Kunnen jullie uitslapen?
» Help! Kunnen we het wel betalen?
» Zou jij het kunnen? Zou jij het willen?
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: