Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunnen we alsjeblieft

+35
Lejow
Bubbelicious
Razz
Mermaid
Sun88
Punk'd
Blair
Derpy
Caroow
Twellie
Susan
Elliot
Paper Crown
Zora
Pompoen
Mamsie
Alex
Gympie
Capt'n Zero
VeryCherry
Taeda
Tania
Rush
Nyx
Flower_L
schuddebuikje
Stranger
Parisienne
Exogenesis
Sea of Trees
Toet
Kowalski
Printje
Reva
Artemis
39 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Kunnen we alsjeblieft - Pagina 5 Empty Re: Kunnen we alsjeblieft

Bericht  Bubbelicious wo 29 mei 2013 - 3:14

I.k s.n.a.p. d.e.z.e. d.i.s.c.u.s.s.i.e. n.i.e.t. D.i.t. i.s. t.o.c.h. v.e.e.l. f.i.j.n.e.r l.e.z.e.n.?.
E.n. t.y.p.e.n. g.a.a.t. o.o.k. v.e.e.l. l.a.n.g.z.a.m.e.r. d.u.s. h.e.b. j.e. m.e.e.r. p.l.e.z.i.e.r. v.a.n. h.e.t. f.o.r.u.m.

du.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s.s
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 3:34

KimRosenberg85 schreef:
Babydoll schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik snapte het al nooit van die puntjes. Zelf schrijf ik gewoon helemaal geen namen en plaatsnamen en dergelijke, stukken simpeler Kunnen we alsjeblieft - Pagina 5 394967

Dus je forumnaam is niet je echte naam/geboortejaar?

Haha, nee natuurlijk niet zeg Rolling Eyes
Kunnen we alsjeblieft - Pagina 5 394967

Gast
Gast

Bericht  Exogenesis wo 29 mei 2013 - 6:58

Even over de biechtjes: ik heb een biecht gedaan toen ik zo'n 6 weken zwanger was, omdat ik het met nog niemand, behalve de dokter en mijn man had gedeeld en het gewoon heel graag even gezegd wilde hebben. Ik wilde er zó graag over praten, maar vond het niet eerlijk om het eerder aan vreemden te vertellen dan aan mijn eigen familie en beste vrienden. Op de één of andere manier nam het een stukje spanning weg. Mensen die dat stom vinden en zeggen: 'waarom niet gewoon vertellen?' Nou, dát vind ik dan weer niet zo fijn. Dat houd ik liever geheim, zonder naam en toenaam, tot de kritieke weken voorbij zijn. Ieder zijn eigen. Net als bij de namenbiechtjes. Wat is daar in godsnaam mis mee? Je mag de meningen toch peilen?
De aanvallende, spottende toon stoort mij hierin, vandaar mijn betoog.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 7:01

Ik vind dat de echt heftige biechten tegenwoordig soms een beetje ondergesneeuwd worden door de zwangerschaps- en namenbiechten, en dat vind ik echt jammer. Ik denk dat de drempel ook een stuk hoger ligt voor iemand om een persoonlijke biecht te doen als er net drie pagina's gediscussieerd is of Pietje, Keesje of Jantje nou de mooiste jongensnaam is. Ik begrijp je wel hoor, Exo, maar ik vind het gewoon... jammer.

Ik heb daarentegen geen probleem met een nieuw tijdelijk account als je zwanger bent, zoals Snoes ooit deed. Zou ik zelf niet doen, maar dat een ander dat doet, vind ik weer echt niet erg.

Gast
Gast

Bericht  Exogenesis wo 29 mei 2013 - 7:04

Ja, dat snap ik. Maar dan vind ik zwangerschapsbiechtjes van een ander kaliber dan namenbiechtjes. Een zwangerschap is behoorlijk heftig en levensingrijpend, als je het niet had zien aankomen
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 7:06

Exogenesis schreef:Even over de biechtjes: ik heb een biecht gedaan toen ik zo'n 6 weken zwanger was, omdat ik het met nog niemand, behalve de dokter en mijn man had gedeeld en het gewoon heel graag even gezegd wilde hebben. Ik wilde er zó graag over praten, maar vond het niet eerlijk om het eerder aan vreemden te vertellen dan aan mijn eigen familie en beste vrienden. Op de één of andere manier nam het een stukje spanning weg. Mensen die dat stom vinden en zeggen: 'waarom niet gewoon vertellen?' Nou, dát vind ik dan weer niet zo fijn. Dat houd ik liever geheim, zonder naam en toenaam, tot de kritieke weken voorbij zijn. Ieder zijn eigen. Net als bij de namenbiechtjes. Wat is daar in godsnaam mis mee? Je mag de meningen toch peilen?
De aanvallende, spottende toon stoort mij hierin, vandaar mijn betoog.

Natuurlijk mag je het doen, als het je oplucht en als je het prettig vindt, het gevolg is alleen dat er mensen zijn die het een tikkeltje irritant vinden. Dat hoeft voor jou totaal geen reden te zijn om het niet te doen. Iemand kan ook je onderschrift, je avatar, je naam, je schrijfstijl of wat dan ook irritant vinden en dat is ook geen reden om daar iets aan te veranderen. Dus als je zoiets in het biechttopic wil zetten dan ben je daar vrij in, alleen moet je dan ook voor lief vinden dat er mensen zijn die zich daar een beetje aan ergeren. Dat kun je toch gewoon van je af laten glijden? Jij wil het daar graag neerzetten, dus dat geeft dan voor jou de doorslag.

Overigens is het voornamelijk wat Lennox zegt, dat het biechttopic zoals het oorspronkelijk bedoeld was daardoor gewoon ondersneeuwt. Want een zwangerschap of een namendilemma is normaal gesproken niet iets wat je 'opbiecht'.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Exogenesis wo 29 mei 2013 - 7:09

Dan moet er maar een 'anoniempjes' topic komen Very Happy
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 7:13

Dat zou ik een prima idee vinden, een soort Biechttopic Light. Ik ben alleen bang dat de burgemeesters dat na rijp beraad weer gaan afkeuren omdat er nou eenmaal is besloten dat het biechtaccount maar in één topic gebruikt mag worden, blablabla.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 7:14

Exogenesis schreef:Dan moet er maar een 'anoniempjes' topic komen Very Happy
Ik heb allang gepleit voor een biechttopic voor zwangeren en meiden met namendilemma's, maar die mocht er niet komen, ondanks dat het enthousiast ontvangen werd.

Gast
Gast

Bericht  Exogenesis wo 29 mei 2013 - 7:43

Dat is waar ook... Dat vind ik ook echt jammer van de burgemeesters.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:10

Die rol van de burgemeester snap ik sowieso niet. Totaal niet consequent. Als iemand tegen mij zegt dat ik mijn grote bek moet houden, dan is dat helemaal prima, maar een ander wordt wel berispt binnen een veel normalere discussie. Echt een heel vreemde gang van zaken.

Gast
Gast

Bericht  Blair wo 29 mei 2013 - 8:15

KimRosenberg85 schreef:Die rol van de burgemeester snap ik sowieso niet. Totaal niet consequent. Als iemand tegen mij zegt dat ik mijn grote bek moet houden, dan is dat helemaal prima, maar een ander wordt wel berispt binnen een veel normalere discussie. Echt een heel vreemde gang van zaken.

Dat is nergens verboden. Susan heeft gewoon gezegd wat meerdere van ons denken. Buiten dat, heeft ze je ook nog een PM gestuurd met uitleg, ik weet niet wat, maar kan wel raden waarom Susan boos is geworden.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:20

Ach guttepetut, Kim heeft een sneer van Susan gehad? Dan zal ze het er vast naar gemaakt hebben, bij Susan moet je wel héél bot zijn, wil je dat voor elkaar krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 8:21

Je mag best boos worden, maar iemand zeggen dat ze haar bek maar moet houden, vind ik persoonlijk te ver gaan. Ik vraag me ook af wat de functie van de burgemeester dan is. Ze lijkt nogal selectief in te grijpen.

Gast
Gast

Bericht  Blair wo 29 mei 2013 - 8:22

Het oordelen en sneren wat jij in meer van je topics doet is wat dat betreft wel een tikkeltje erger.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Zora wo 29 mei 2013 - 8:50

KimRosenberg85 schreef:Je mag best boos worden, maar iemand zeggen dat ze haar bek maar moet houden, vind ik persoonlijk te ver gaan. Ik vraag me ook af wat de functie van de burgemeester dan is. Ze lijkt nogal selectief in te grijpen.

Ach mens, je zou eens objectief moeten (laten) nagaan hoeveel forummers jij gekwetst hebt met je uitspraken. Hou jij je vervolgens in, als je hierop gewezen wordt?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 8:56

@KR, jij lijkt me echt iemand die wel kan uitdelen, maar niet kan incasseren. Volgens mij heb je er echt lol in om overal steken onder water te geven en het vuurtje lekker op te stoken, om dan te gaan piepen dat de juf in moet grijpen als er een keer iemand kwaad wordt. Gatver.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 9:17

Ik speel nooit op de man, dat vind ik zwak. Ik zwengel een discussie aan: ja, maar iemand rechtstreeks beledigen? Nee! Mensen voelen zich aangesproken, dat wel, maar ik zeg nooit: hé Susan, hou je bek eens even. Dat vind ik geen stijl, geen manieren.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 9:19

Nee, je speelt niet op de man, je geeft wel steken. Nog erger. Zwakker. Áls je dan je mening over iemand hebt, wees dan niet zwak en speel hem juist wél op de man.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 9:21

Ik vind het prima dat jij dat vindt. Ik geloof dat ik liever mensen heb die dat zeggen op het moment dat ze zich gekwetst voelen dan dat ze mensen benaderen zoals jij dat doet. Jouw reactie op mijn bericht was zo neerbuigend en tegelijk zo onwetend, dat raakt mij meer, in negatieve zin dan, dan het woordje 'bek'.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 9:51

Over welk topic gaat het nu eigenlijk?

Gast
Gast

Bericht  Zora wo 29 mei 2013 - 9:53

Minneke schreef:Over welk topic gaat het nu eigenlijk?

Susan heeft het over het topic van Robin over oppassen.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 10:12

Zora schreef:
Minneke schreef:Over welk topic gaat het nu eigenlijk?

Susan heeft het over het topic van Robin over oppassen.

Ja, ik had hem gevonden. Interessante materie behandelt ze, die Kim.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 29 mei 2013 - 19:49

Laat me niet lachen Kim..
De termen waar jij mee gooit kunnen echt gewoon niet door de beugel, en dan ga je lopen piepen omdat iemand 'bek' tegen je zegt?
Ik geef Susan nog groot gelijk ook.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 20:18

Gaat die discussie hier nou ook al verder?
Kim, ik denk echt dat je je portie aandacht nu wel gehad hebt! Hou eens op met elk topic aan te grijpen om ons te laten weten wat voor vreselijke dingen er tegen je gezegd worden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: