Bruiloft afzeggen of gaan?
+4
Ilovethe90s
Floor
AnnaK
Ella
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bruiloft afzeggen of gaan?
Een oude schoolvriendin gaat binnenkort trouwen en ik twijfel of ik er heen zal gaan.
Vroeger waren we dus vriendinnen. Nou ja, vriendinnen, meer het type dat er alleen is als ze jou nodig heeft. Eigenlijk besefte ik dat pas na een paar jaar en uiteindelijk hebben we ook ruzie gehad (midden in de winkel haha) en elkaar jaren niet meer gezien. Ineens stond ze weer voor mijn deur met de mededeling dat ze me miste en ik vond het wel lef, zodoende gingen we weer een tijdje met elkaar om. Daarna verwaterde het weer. Eens in de zoveel jaar belt ze weer, spreken we wat af, ontmoet ze weer iemand en hoor je haar niet meer...
Nu is het zo dat haar dochter op dezelfde school zit als mijn nichtje dus ze ziet mijn moeder en zusje nog weleens en praat daar dan mee. Dan hoor ik weer 'oh je krijgt de groetjes van A.' En soms zegt ze dan tegen hun dat ze het jammer vindt geen contact meer met mij te hebben. Ze staat in mijn FB dus als ze contact wil is dat zo gelegd lijkt mij, maar goed. De laatste keer kwam ik haar tegen toen ik mijn nichtje uit school ging halen en had haar beloofd te bellen maar mijn oom was net overleden dus heb het laten varen. Dat was zo'n 2 jaar geleden...
De laatste maanden hoorde ik via mijn moeder en zusje dat ze zou gaan trouwen en dat ze het zooo leuk zou vinden als ik ook zou komen. Blah, ze kan me toch bereiken dacht ik; vraag het dan gewoon.
Nu kom ik voor mijn werk zo ongeveer overal en laatst nam ik een job over van een collega die het te druk had. Ik ging naar een kinderdagverblijf om daar iets te doen en tadaaaa, zij blijkt daar dus te werken *zucht*. Ze vroeg hoe het met me ging en het ging zwaar kut op dat moment dus dat zei ik ook. Ze bleef doorvragen over de relatie die ik had gehad en uiteindelijk zat ik daar te janken (het was echt net uit). Ze heeft me even getroost en kwam toen met het heugdelijke feit dat ze zou gaan trouwen en het zoooo leuk zou vinden als ik ook zou komen. Ik vond het zo niet gepast eigenlijk, of is dat egoistisch? Ze vroeg om mijn adres dus ik gaf dat, was ook eigenlijk wat verbaasd dat ik daar ineens zo met haar zat.
En nu kreeg ik dus de kaart binnen. In juli trouwt ze. Het weekend na mijn vakantie. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik ermee aan moet. Zulke goede vriendinnen zijn we nooit geweest, er is al jaren geen contact meer en ik voel me meer een soort zaalopvulling die ze daarna toch niet meer spreekt. Ze geeft wel al jaren aan contact te willen maar onderneemt daar bar weinig voor. Toegegeven; dat doe ik ook niet. Nu is het ook zo dat ik nog maar weinig de deur uit ga en het wellicht dan toch weer een idee is om naar die bruiloft te gaan en mezelf weer eens in het diepe gooi qua nieuwe mensen ontmoeten. Maar sjees; heb ik echt zin in een bruiloft? En van háár? Als zaalopvulling? Ergens vind ik het ook lullig om niet te gaan, ze heeft inmiddels zo vaak aangegeven dat ze het zo leuk zou vinden als ik kom. Ik zit dus in twijfel; Gaan of niet... Wat zouden jullie doen? En als jullie niet zouden gaan, zouden jullie daar dan een eerlijke reden voor opgeven of een smoes?
Vroeger waren we dus vriendinnen. Nou ja, vriendinnen, meer het type dat er alleen is als ze jou nodig heeft. Eigenlijk besefte ik dat pas na een paar jaar en uiteindelijk hebben we ook ruzie gehad (midden in de winkel haha) en elkaar jaren niet meer gezien. Ineens stond ze weer voor mijn deur met de mededeling dat ze me miste en ik vond het wel lef, zodoende gingen we weer een tijdje met elkaar om. Daarna verwaterde het weer. Eens in de zoveel jaar belt ze weer, spreken we wat af, ontmoet ze weer iemand en hoor je haar niet meer...
Nu is het zo dat haar dochter op dezelfde school zit als mijn nichtje dus ze ziet mijn moeder en zusje nog weleens en praat daar dan mee. Dan hoor ik weer 'oh je krijgt de groetjes van A.' En soms zegt ze dan tegen hun dat ze het jammer vindt geen contact meer met mij te hebben. Ze staat in mijn FB dus als ze contact wil is dat zo gelegd lijkt mij, maar goed. De laatste keer kwam ik haar tegen toen ik mijn nichtje uit school ging halen en had haar beloofd te bellen maar mijn oom was net overleden dus heb het laten varen. Dat was zo'n 2 jaar geleden...
De laatste maanden hoorde ik via mijn moeder en zusje dat ze zou gaan trouwen en dat ze het zooo leuk zou vinden als ik ook zou komen. Blah, ze kan me toch bereiken dacht ik; vraag het dan gewoon.
Nu kom ik voor mijn werk zo ongeveer overal en laatst nam ik een job over van een collega die het te druk had. Ik ging naar een kinderdagverblijf om daar iets te doen en tadaaaa, zij blijkt daar dus te werken *zucht*. Ze vroeg hoe het met me ging en het ging zwaar kut op dat moment dus dat zei ik ook. Ze bleef doorvragen over de relatie die ik had gehad en uiteindelijk zat ik daar te janken (het was echt net uit). Ze heeft me even getroost en kwam toen met het heugdelijke feit dat ze zou gaan trouwen en het zoooo leuk zou vinden als ik ook zou komen. Ik vond het zo niet gepast eigenlijk, of is dat egoistisch? Ze vroeg om mijn adres dus ik gaf dat, was ook eigenlijk wat verbaasd dat ik daar ineens zo met haar zat.
En nu kreeg ik dus de kaart binnen. In juli trouwt ze. Het weekend na mijn vakantie. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik ermee aan moet. Zulke goede vriendinnen zijn we nooit geweest, er is al jaren geen contact meer en ik voel me meer een soort zaalopvulling die ze daarna toch niet meer spreekt. Ze geeft wel al jaren aan contact te willen maar onderneemt daar bar weinig voor. Toegegeven; dat doe ik ook niet. Nu is het ook zo dat ik nog maar weinig de deur uit ga en het wellicht dan toch weer een idee is om naar die bruiloft te gaan en mezelf weer eens in het diepe gooi qua nieuwe mensen ontmoeten. Maar sjees; heb ik echt zin in een bruiloft? En van háár? Als zaalopvulling? Ergens vind ik het ook lullig om niet te gaan, ze heeft inmiddels zo vaak aangegeven dat ze het zo leuk zou vinden als ik kom. Ik zit dus in twijfel; Gaan of niet... Wat zouden jullie doen? En als jullie niet zouden gaan, zouden jullie daar dan een eerlijke reden voor opgeven of een smoes?
Gast- Gast
Re: Bruiloft afzeggen of gaan?
Wat wil je zelf met de vriendschap? Wil je het stand laten houden?
Als je dat wel wilt dan zou ik misschien eens met haar gaan praten voor de bruiloft en het erover hebben, waarom het steeds verwaterd en wat jullie ermee willen.
Als je dat wel wilt dan zou ik misschien eens met haar gaan praten voor de bruiloft en het erover hebben, waarom het steeds verwaterd en wat jullie ermee willen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Niet gaan. Ik zou alleen investeren in mensen die er ook echt voor jou zijn (tijdens jouw mooie maar ook slechte momenten, volgens mij heeft zij daar totaal geen interesse in).
(Volgens mij heb je het best moeilijk, sterkte)
(Volgens mij heb je het best moeilijk, sterkte)
AnnaK- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13
Jij hebt ook geen moeite gedaan om het contact te onderhouden toch, maar daar heb je kennelijk ook geen behoefte aan gehad. Als je wel zin hebt in vriendschap met haar dan kan je het overwegen om te gaan maar als het voor jou geen meerwaarde heeft dan zou ik niet gaan, gewoon netjes afmelden en niet gaan.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Je twijfelt en dat zegt denk ik al genoeg
Mag je tijdens de plechtigheid komen, tijdens een receptie of tijdens het feest? Als je het leuk vindt om toch even te gaan kun je misschien een gedeelte gaan? Mocht je op het feest uitgenodigd zijn dan kun je natuurlijk ook nog beslissen dat je niet de hele avond blijft.
Op basis van bovenstaand verhaal zou ik zelf denk ik niet gaan en hier ook gewoon eerlijk over zijn. Het is zo vervelend als mensen smoesjes verzinnen (ik spreek uit ervaring ).
Mag je tijdens de plechtigheid komen, tijdens een receptie of tijdens het feest? Als je het leuk vindt om toch even te gaan kun je misschien een gedeelte gaan? Mocht je op het feest uitgenodigd zijn dan kun je natuurlijk ook nog beslissen dat je niet de hele avond blijft.
Op basis van bovenstaand verhaal zou ik zelf denk ik niet gaan en hier ook gewoon eerlijk over zijn. Het is zo vervelend als mensen smoesjes verzinnen (ik spreek uit ervaring ).
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Aan de hele toon in jouw verhaal maak ik op dat je haar niet zo leuk (meer) vindt. Ik zou dus niet gaan en dit duidelijk maken. Anders blijft ze je via via 'opzoeken'.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Dank je wel voor jullie reacties. Ik hoef die vriendschap inderdaad zelf ook niet maar ik ben wel weer met haar opgegroeid en wat ik zeg, op zich kan het geen kwaad onder de mensen te komen maar wellicht moet ik daar dan beter andere gelegenheden/ mensen voor uitzoeken.
Gast- Gast
Ik zou daar liever andere momenten en gelegenheden voor kiezen. Bij voorbaat van mensen die je wel leuk vindt, grotere kans dat je de mensen die daar aanwezig zijn ook leuker vindt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Aziraphale schreef:Ik zou daar liever andere momenten en gelegenheden voor kiezen. Bij voorbaat van mensen die je wel leuk vindt, grotere kans dat je de mensen die daar aanwezig zijn ook leuker vindt
Ja ik bedenk me ineens dat haar vriendin (was ook vroeger een vriendin van mij) dan ook komt en dan zit ik toch de hele avond met haar en het broertje van de bruid (die ken ik ook uit die tijd). Heb daar niks aan... Ik ga lekker afzeggen. Nu nog alleen bedenken hoe ik dat zo vriendelijk mogelijk doe .
Gast- Gast
Zus schreef:Aziraphale schreef:Ik zou daar liever andere momenten en gelegenheden voor kiezen. Bij voorbaat van mensen die je wel leuk vindt, grotere kans dat je de mensen die daar aanwezig zijn ook leuker vindt
Ja ik bedenk me ineens dat haar vriendin (was ook vroeger een vriendin van mij) dan ook komt en dan zit ik toch de hele avond met haar en het broertje van de bruid (die ken ik ook uit die tijd). Heb daar niks aan... Ik ga lekker afzeggen. Nu nog alleen bedenken hoe ik dat zo vriendelijk mogelijk doe .
Gefeliciteerd kaartje sturen en daarop schrijven dat je er helaas niet bij kan zijn en ook bij ceremoniemeester afmelden
AnnaK- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13
Ik zou dan gewoon eerlijk zijn tegen haar. Dan is het ook maar 'duidelijk' anders blijft zij het misschien proberen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Moeilijk. Zus, je kent het verhaal nog wel van mij en mijn beste vriendin toch? toen we nog mail contact hadden. Er is sindsdien nog veel gebeurd, en ben ik blij dat ik het nog een kans heb gegeven (ook al is dat nu weer finaal de mist in gegaan). Maar, ik heb het een kans gegeven en ik ben bijv niet meer benieuwd naar 'hoe zou het zijn geweest als we wel nog contact zouden hebben/krijgen'. Juist om die reden zou ik denk ik wel gaan, kijk gewoon waar het strand. Als je toch besluit om niet te gaan zou ik geen smoesje verzinnen, maar gewoon de eerlijke reden opgeven.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Dat je op basis van de laatste jaren het gevoel hebt dat de band tussen jullie niet heel erg hecht is geweest en je daardoor het idee hebt gekregen dat je niet op haar bruiloft past? Zou ik alleen vermelden als ze erom vraagt trouwens, in 1e instantie gewoon afmelden.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Nou ja, wat Ella zegt; ze blijft om me vragen via mijn moeder en zusje (en verder geen actie ondernemen maar goed) dus wellicht kan ik beter eerlijk zijn inderdaad. I<390's: Op zich wel netjes omschreven ja maar dat geeft haar wel weer de ruimte te gaan zeggen dat ik wel welkom ben haha. Zal toch wat harder moeten zijn. Dat is overigens de laatste tijd niet zo'n probleem voor mij .
Babydoll; Ja natuurlijk weet ik dat nog . Maar A. is nooit een van mijn beste vriendinnen geweest. Mijn beste vriendin van school is nog steeds mijn beste vriendin en dat zal altijd zo blijven . Dit is meer het type 'ik heb geen vriend, laat ik mijn oude contacten nog eens opgraven'. Als ik naar haar bruiloft ga dan zie ik haar daarna toch ook niet vaker ofzo... Daar ga ik niet vanuit.
Babydoll; Ja natuurlijk weet ik dat nog . Maar A. is nooit een van mijn beste vriendinnen geweest. Mijn beste vriendin van school is nog steeds mijn beste vriendin en dat zal altijd zo blijven . Dit is meer het type 'ik heb geen vriend, laat ik mijn oude contacten nog eens opgraven'. Als ik naar haar bruiloft ga dan zie ik haar daarna toch ook niet vaker ofzo... Daar ga ik niet vanuit.
Gast- Gast
Hmm een kaartje sturen is ook wel een idee ja...
Hoe meer ik er over nadenk, hoe stommer ik het eigenlijk vind dat ze me überhaupt gevraagd heeft...
Hoe meer ik er over nadenk, hoe stommer ik het eigenlijk vind dat ze me überhaupt gevraagd heeft...
Gast- Gast
Ik zou niet gaan, zo close zijn jullie niet. Maar lieve Zus, begrijp ik nou echt goed dat je relatie uit is?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Zus schreef:Ja uiter dan uit. Uiterer kan niet.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Ik had al zo'n vermoeden, maar wat vind ik dat rot voor je. Mocht je je ei kwijt willen, dan weet je me te vinden.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Lees al heel lang mee en kan me het prille begin van jullie relatie nog goed herinneren. Zorg goed voor jezelf, ik hoop dat je je "spark" weer snel terug hebt.
Oh ja: niet gaan naar die bruiloft
Oh ja: niet gaan naar die bruiloft
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Ik zou ook niet gaan, of je moet zin in een feestje hebben? Zeggen dat je SoCo wilt drinken dan ook.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Afspraken steeds verzetten of afzeggen..
» Verjaardag afzeggen?
» Baan afzeggen
» Is afzeggen tegenwoordig normaal?
» Personeelsuitje - Gaan of niet gaan?
» Verjaardag afzeggen?
» Baan afzeggen
» Is afzeggen tegenwoordig normaal?
» Personeelsuitje - Gaan of niet gaan?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: