Afspraken steeds verzetten of afzeggen..
+6
Bay
RYW
Mermaid
Kaat
Siem
Bliss
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Afspraken steeds verzetten of afzeggen..
Hey,
Ik begin me langzamerhand een beetje te storen aan mn vriend. Hij loopt stage en heeft weinig tijd en ik begrijp ook wel dat hij het heel druk heeft. Naast zijn stage werkt hij ook af en toe 1 dag in het weekend bij een bedrijf.
Daarnaast heeft hij ook nog sport en hij wilt zn vrienden ook nog zien. Voorbeeld: zaterdag was het hier bevrijdingsfestival en we hadden afgesproken dat we dan samen naar zijn huis zouden gaan, daar slapen en dan de volgende dag wat leuks doen. Maargoed op de dag zelf is het dan van: sorry komt toch niet zo goed uit, ik ga werken morgen, ik heb ook geld nodig..Dat begrijp ik dan wel natuurlijk maar waarom zegt hij dat dan op de dag zelf?
Gisteren hebben we het erover gehad dat ik er niet goed tegen kan als afspraken op laatste moment afgezegd worden of veranderd oid. Hij begreep dat ook wel en dan vandaag is het weer. Hij zou zich volgende week een paar dagen ziekmelden op zn stage om even tot rust te komen en samen wat leuke dingen te doen. Nu zegt hij van: ik ga me een andere keer ziekmelden want mn begeleider is er dan ook niet(die kan hij niet uitstaan blijkbaar). Ik vind dat dan gewoon jammer omdat ik me erop verheug hem te zien en ik zie hem ook niet zo veel vanwege stage.(hij woont ong 1 uur bij mij vandaan). Volgende week vrijdag is hij nu vrij, maar ik krijg gewoon het idee dat ik er niet op kan rekenen omdat er weer iets tussenkomt, werken bijv. Ik heb niet het idee dat het smoesjes zijn van zijn kant maar ik begin me er nu wel steeds meer aan te storen..Ik vind het een beetje kinderachtig om nu hetzelfde terug te gaan doen, wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik begin me langzamerhand een beetje te storen aan mn vriend. Hij loopt stage en heeft weinig tijd en ik begrijp ook wel dat hij het heel druk heeft. Naast zijn stage werkt hij ook af en toe 1 dag in het weekend bij een bedrijf.
Daarnaast heeft hij ook nog sport en hij wilt zn vrienden ook nog zien. Voorbeeld: zaterdag was het hier bevrijdingsfestival en we hadden afgesproken dat we dan samen naar zijn huis zouden gaan, daar slapen en dan de volgende dag wat leuks doen. Maargoed op de dag zelf is het dan van: sorry komt toch niet zo goed uit, ik ga werken morgen, ik heb ook geld nodig..Dat begrijp ik dan wel natuurlijk maar waarom zegt hij dat dan op de dag zelf?
Gisteren hebben we het erover gehad dat ik er niet goed tegen kan als afspraken op laatste moment afgezegd worden of veranderd oid. Hij begreep dat ook wel en dan vandaag is het weer. Hij zou zich volgende week een paar dagen ziekmelden op zn stage om even tot rust te komen en samen wat leuke dingen te doen. Nu zegt hij van: ik ga me een andere keer ziekmelden want mn begeleider is er dan ook niet(die kan hij niet uitstaan blijkbaar). Ik vind dat dan gewoon jammer omdat ik me erop verheug hem te zien en ik zie hem ook niet zo veel vanwege stage.(hij woont ong 1 uur bij mij vandaan). Volgende week vrijdag is hij nu vrij, maar ik krijg gewoon het idee dat ik er niet op kan rekenen omdat er weer iets tussenkomt, werken bijv. Ik heb niet het idee dat het smoesjes zijn van zijn kant maar ik begin me er nu wel steeds meer aan te storen..Ik vind het een beetje kinderachtig om nu hetzelfde terug te gaan doen, wat zouden jullie doen in deze situatie?
Gast- Gast
Re: Afspraken steeds verzetten of afzeggen..
Hmm, lastig zeg. Ik heb er zelf ook een ONTZETTENDE hekel aan als mensen keer op keer afspraken afzeggen. Heb een vriendin gehad die dat altijd deed en ik ergerde me daar dood aan. Ik vind het wel goed dat je het met hem hebt besproken, maar jammer dat ie daarna weer hetzelfde doet. Ik vind het lastig om je tips te geven; ik denk dat het met hem bespreken het enige is dat je kunt doen. Hopelijk gaat hij dan inzien dat het ook echt vervelend voor jou is!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Vervelende situatie.. Ik kan me wel voorstellen dat het druk is voor je vriend als hij (fulltime?) stage moet lopen en daarnaast werken om rond te kunnen komen. Wat ik zelf wel eens doe als mijn vriend moet werken is wel naar hem toe gaan s avonds, hij gaat dan de volgende dag werken en ik ga iets anders doen (uitslapen, winkelen, lezen etc) en dan komt hij thuis van het werk, heb ik gekookt en hebben we nog een avond samen. Op die manier kan je elkaar dan toch nog zien.. Misschien is dat voor jou ook een optie?
Gast- Gast
Goed dat je het hebt aangegeven, daarnaast is het misschien handig om elke week of een keer in de 2 weken samen te gaan zitten agenda's naast elkaar en echt tijd voor elkaar inplannen. Dan weet hij ook waar hij aan toe is en kan hij daar rekening mee houden als hij zijn werkrooster moet invullen. Het klinkt misschien stom en het lijkt misschien alsof tijd samen dan ook een 'verplichting' wordt maar het kan wel heel goed werken.
Even iets anders vind het wel erg vreemd om je ziek te gaan melden op je stage om leuke dingen te doen. Dat is nl niet de manier om een ritme te creeren en daarnaast vind ik het persoonlijk not done om je ziek te melden zonder goede reden. Maar dat is weer een andere discussie
Even iets anders vind het wel erg vreemd om je ziek te gaan melden op je stage om leuke dingen te doen. Dat is nl niet de manier om een ritme te creeren en daarnaast vind ik het persoonlijk not done om je ziek te melden zonder goede reden. Maar dat is weer een andere discussie
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ja daar heb ik ook al aan zitten denken om dan agenda's naast elkaar te leggen. Maar ik wil niet zijn moeder spelen die gaat zeggen: en weet je zeker dat je dan kan???
En het wordt dan ook een verplichting om elkaar te zien en dat lijkt me ook niet ideaal als je relatie er zo uitziet? Hij zegt ook dat het nu komt door stage lopen, idd fulltime. Maarja straks gaat het natuurlijk net zo, als hij zn diploma heeft en gaat werken.
Die optie die iemand aandroeg dat ik dan naar hem toekom en dan blijf slapen en hij gaat stage lopen en ik dan ondertussen ga winkelen bijv gaat niet echt, hij woont nog thuis en zn moeder is veel thuis. Er is verder ook niet echt wat te doen in dat gebied waar hij woont. Het is ook niet zo makkelijk afspreken helaas, omdat ik met de boot naar hem toe moet en die rijdt ook maar op bepaalde tijden. Het ov is echt waardeloos daar. Hij kan wel hier blijven slapen maar dat is ook niet ideaal, dan moet hij bijna wel met de auto komen(is duur, tunnelkosten en benzine, al gauw 20/30 euro in totaal voor retour) want als hij de volgende dag weer stage moet lopen moet hij weer die tunnelkosten etc betalen. Met de boot is dan geen optie eigenlijk om zo bij zn stage te komen..
Tja en dat ziekmelden, het zou ook niet mijn keuze zijn geweest maar aan de ene kant kan ik het ook wel weer beetje snappen ofzo, ze geven hem bijna geen ruimte om aan zn onderzoek te werken, hij wordt helemaal gestoord van zn begeleider en als ik zn verhalen hoor snap ik dat ook weer wel. Maarja goed, dat moet hij zelf maar beslissen allemaal.
En het wordt dan ook een verplichting om elkaar te zien en dat lijkt me ook niet ideaal als je relatie er zo uitziet? Hij zegt ook dat het nu komt door stage lopen, idd fulltime. Maarja straks gaat het natuurlijk net zo, als hij zn diploma heeft en gaat werken.
Die optie die iemand aandroeg dat ik dan naar hem toekom en dan blijf slapen en hij gaat stage lopen en ik dan ondertussen ga winkelen bijv gaat niet echt, hij woont nog thuis en zn moeder is veel thuis. Er is verder ook niet echt wat te doen in dat gebied waar hij woont. Het is ook niet zo makkelijk afspreken helaas, omdat ik met de boot naar hem toe moet en die rijdt ook maar op bepaalde tijden. Het ov is echt waardeloos daar. Hij kan wel hier blijven slapen maar dat is ook niet ideaal, dan moet hij bijna wel met de auto komen(is duur, tunnelkosten en benzine, al gauw 20/30 euro in totaal voor retour) want als hij de volgende dag weer stage moet lopen moet hij weer die tunnelkosten etc betalen. Met de boot is dan geen optie eigenlijk om zo bij zn stage te komen..
Tja en dat ziekmelden, het zou ook niet mijn keuze zijn geweest maar aan de ene kant kan ik het ook wel weer beetje snappen ofzo, ze geven hem bijna geen ruimte om aan zn onderzoek te werken, hij wordt helemaal gestoord van zn begeleider en als ik zn verhalen hoor snap ik dat ook weer wel. Maarja goed, dat moet hij zelf maar beslissen allemaal.
Laatst aangepast door Yasmin op wo 9 mei 2012 - 5:48; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Zelf heb ik ook fulltime stage gelopen en daarnaast gewerkt en weet zelf wel hoe druk het dan is (en dan had ik nog niet eens een vriend :-P). Misschien kan je beter kijken wanneer jullie gewoon samen kunnen zijn, zonder gelijk dingen te moeten ondernemen. Dus dat je eerder 's avonds met elkaar afspreekt en gezellig samen eet ofzo.
Ik was tijdens mijn stage namelijk echt blij als ik 's avonds thuis was en niets meer hoefde te ondernemen of de deur uit hoefde te gaan.
Edit: zie nu je berichtje hierboven. Ik denk dan echt dat het een periode is die jullie door moeten komen. Overigens vind ik zelf stage zwaarder dan 'gewoon' werk. Met stage ligt er toch een best grote prestatiedruk op je waarbij ik zelf altijd het gevoel had dat ik extra in de gaten gehouden werd. Daarnaast was ik een stuk bewuster aan het werk op stage, omdat je ook bezig bent met je leerdoelen en opdrachten voor school die je naast je werk nog moet maken. Maar dat is hoe ik het heb ervaren
Ik was tijdens mijn stage namelijk echt blij als ik 's avonds thuis was en niets meer hoefde te ondernemen of de deur uit hoefde te gaan.
Edit: zie nu je berichtje hierboven. Ik denk dan echt dat het een periode is die jullie door moeten komen. Overigens vind ik zelf stage zwaarder dan 'gewoon' werk. Met stage ligt er toch een best grote prestatiedruk op je waarbij ik zelf altijd het gevoel had dat ik extra in de gaten gehouden werd. Daarnaast was ik een stuk bewuster aan het werk op stage, omdat je ook bezig bent met je leerdoelen en opdrachten voor school die je naast je werk nog moet maken. Maar dat is hoe ik het heb ervaren
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10
Ziekmelden op z'n stage zodat jullie leuke dingen kunnen doen? is dat niet een beetje heel erg kinderachtig?
Gast- Gast
Kaat: Ja daar heb je misschien ook wel weer gelijk in, hij wilt ook heel graag op zichzelf gaan en is daar ook wel mee bezig. Maarja dat roept hij ook alweer een tijdje.Hij moet nog een paar weken stagelopen dus ik wacht even af. Maar hij geeft ook aan dat zn vrienden zich er mateloos aan storen dat hij vaak afzegt etc, dus ik weet niet of het opgelost is als zn stage voorbij is want blijkbaar is het dus niet iets tijdelijks..
Ik kan nu natuurlijk hetzelfde doen en op de dag zelf afzeggen maar dat vind ik zo kinderachtig.. Nu werd hij dus boos want hij zei: ik ga nu gewoon stage lopen maar ws ben ik vrijdag vrij. Ik zo: dus eigenlijk zeg je dat je nu weer afzegt? En werd hij boos want hij kon toch vrijdag? Maar dan gaat hij er ook maar gelijk vanuit dat ik die dag beschikbaar ben, misschien heb ik wel andere plannen..
Ik kan nu natuurlijk hetzelfde doen en op de dag zelf afzeggen maar dat vind ik zo kinderachtig.. Nu werd hij dus boos want hij zei: ik ga nu gewoon stage lopen maar ws ben ik vrijdag vrij. Ik zo: dus eigenlijk zeg je dat je nu weer afzegt? En werd hij boos want hij kon toch vrijdag? Maar dan gaat hij er ook maar gelijk vanuit dat ik die dag beschikbaar ben, misschien heb ik wel andere plannen..
Gast- Gast
Tja mijn ex deed het ook, en dat is net voor niets een ex. Maar goed dat was natuurlijk niet de enige reden.
maar denk je dat dit echt tijdelijk is dat hij zo weinig tijd heeft, vermoed je dat er iets anders achter zit? denk toch echt dat praten met hem de enige oplossing is.
maar denk je dat dit echt tijdelijk is dat hij zo weinig tijd heeft, vermoed je dat er iets anders achter zit? denk toch echt dat praten met hem de enige oplossing is.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Zelda schreef:Ziekmelden op z'n stage zodat jullie leuke dingen kunnen doen? is dat niet een beetje heel erg kinderachtig?
Nou inderdaad, mijn gedachte. Ik zou hem naar stage schoppen ipv mokken dat je hem niet ziet.
Gast- Gast
Zijn beslissing he, ik ben zn moeder niet..Charlie schreef:Zelda schreef:Ziekmelden op z'n stage zodat jullie leuke dingen kunnen doen? is dat niet een beetje heel erg kinderachtig?
Nou inderdaad, mijn gedachte. Ik zou hem naar stage schoppen ipv mokken dat je hem niet ziet.
Gast- Gast
Yasmin schreef:Zijn beslissing he, ik ben zn moeder niet..Charlie schreef:Zelda schreef:Ziekmelden op z'n stage zodat jullie leuke dingen kunnen doen? is dat niet een beetje heel erg kinderachtig?
Maar je baalt er wel van als hij alsnog naar stage gaat. Dus je laat het niet volledig zijn beslissing zijn, je wil wel degelijk dat hij zich ziek meldt.
Verder zou ik gewoon inderdaad eens een keer die andere dag niet beschikbaar zijn, en lekker wat leuks gaan doen voor jezelf. Irritant is het zeker, maar hopen dat hij zich ziekmeldt om met jou af te spreken schiet al helemaal niet op.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Yasmin schreef:Zijn beslissing he, ik ben zn moeder niet..Charlie schreef:Zelda schreef:Ziekmelden op z'n stage zodat jullie leuke dingen kunnen doen? is dat niet een beetje heel erg kinderachtig?
Dan praat hem ook geen slecht geweten aan wanneer hij wél gaat.
Ik ben zeer zeker niet de moeder van mijn man, en omgekeerd ook niet. Maar ik vind dat bij een goede relatie ook hoort elkaar een schop onder de kont geven in de goede richting wanneer dat nodig is. Zou ik echt gek vinden, wanneer mijn man en ik nooit kritisch naar elkaar zouden zijn.
Gast- Gast
Yasmin schreef:Nu werd hij dus boos want hij zei: ik ga nu gewoon stage lopen maar ws ben ik vrijdag vrij. Ik zo: dus eigenlijk zeg je dat je nu weer afzegt? En werd hij boos want hij kon toch vrijdag? Maar dan gaat hij er ook maar gelijk vanuit dat ik die dag beschikbaar ben, misschien heb ik wel andere plannen..
Waarom geef je die reactie? Hij zegt toch nergens dat ie afzegt. Hij zegt dat ie nu stage gaat lopen zodat ie vrijdag vrij is dan eventueel met jou iets leuks kan doen. Ik maak daaruit op dat hij voor jou vrij regelt en samen die dag wil doorbrengen, kan jij niet kan hij alsnog gaan werken o.i.d. Maar nu plantie het eens zo dat ie een dag vrij is, is het voor jou nog niet goed.
En je ziek melden om samen iets leuks te doen Dat zou je werkgever/stagebegeleider niet moeten horen en in mijn hoofd zou het niet eens in me opkomen. Schandalig.
Gast- Gast
Lily schreef:Yasmin schreef:Nu werd hij dus boos want hij zei: ik ga nu gewoon stage lopen maar ws ben ik vrijdag vrij. Ik zo: dus eigenlijk zeg je dat je nu weer afzegt? En werd hij boos want hij kon toch vrijdag? Maar dan gaat hij er ook maar gelijk vanuit dat ik die dag beschikbaar ben, misschien heb ik wel andere plannen..
Waarom geef je die reactie? Hij zegt toch nergens dat ie afzegt. Hij zegt dat ie nu stage gaat lopen zodat ie vrijdag vrij is dan eventueel met jou iets leuks kan doen. Ik maak daaruit op dat hij voor jou vrij regelt en samen die dag wil doorbrengen, kan jij niet kan hij alsnog gaan werken o.i.d. Maar nu plantie het eens zo dat ie een dag vrij is, is het voor jou nog niet goed.
En je ziek melden om samen iets leuks te doen Dat zou je werkgever/stagebegeleider niet moeten horen en in mijn hoofd zou het niet eens in me opkomen. Schandalig.
Nou hij begon tegen mij van: volgende week ga ik me 2 dagen ziekmelden, ook omdat de spanning me even teveel wordt. Er zijn nog een aantal andere factoren die hierin meespelen buiten werk om, en hoewel ik het niet goedkeur begrijp ik het wel dat hij die keuze zou maken.(zelfs zo dat hij vorige week bijna flauwvalt, het is echt niet zo omdat hij er even geen zin in heeft, het gaat dieper zegmaar) Dus toen hij vervolgens tegen mij begon van: dan kunnen we iets leuks gaan doen, ging ik mij hierop verheugen. Nu zegt hij dat hij ws vrijdag vrij is, maar ik durf er niet echt meer op te rekenen. Maargoed dat met dat ziekmelden is een andere discussie dan het probleem waarmee ik dit topic geopend heb.
Gast- Gast
Yasmin schreef:Kaat: Ja daar heb je misschien ook wel weer gelijk in, hij wilt ook heel graag op zichzelf gaan en is daar ook wel mee bezig. Maarja dat roept hij ook alweer een tijdje.Hij moet nog een paar weken stagelopen dus ik wacht even af. Maar hij geeft ook aan dat zn vrienden zich er mateloos aan storen dat hij vaak afzegt etc, dus ik weet niet of het opgelost is als zn stage voorbij is want blijkbaar is het dus niet iets tijdelijks..
Tja, dan moet je misschien toch maar duidelijkere afspraken maken en anders de situatie maar accepteren zoals hij is. Het is blijkbaar de aard van het beestje en dan zul je voor jezelf de keus moeten maken of ik accepteer zoals hij is of we gaan hier proberen een oplossing voor te zoeken. Daarnaast zeg je steeds maar ik wil niet zijn moeder spelen ook over de agenda's naast elkaar leggen, maar dat is ook hoe jij je opstelt. Je kunt ook als 2 volwassen mensen met elkaar praten laten zien welke afspraken je hebt staan en daarnaast moeten jullie beide ook duidelijk aangeven als je een keer tijd voor jezelf nodig hebt en daarom niet wilt/kunt afspreken. De vraag is al eerder gesteld maar hoe oud zijn jullie?
Siem- Prater
Zelf zou ik er heel slecht tegen kunnen dat als er iets is afgesproken dat het telkens afgezegd word.
Maar wat kan je eraan doen? Die jongen is nu eenmaal druk. Kun je niet gewoon afspreken zonder iets te hoeven doen?
Ik zie het aan mijn vriend, die zit maandag en dinsdag op school, woe, do en vrij loopt hij stage en za en zon werkt hij 1x per 2 weken. Wij wonen dan samen, maar hij is soms blij als hij lekker thuis is of iets voor zichzelf kan doen.
Ziek melden om samen iets leuks te gaan doen vind ik echt niet kunnen!!
Maar wat kan je eraan doen? Die jongen is nu eenmaal druk. Kun je niet gewoon afspreken zonder iets te hoeven doen?
Ik zie het aan mijn vriend, die zit maandag en dinsdag op school, woe, do en vrij loopt hij stage en za en zon werkt hij 1x per 2 weken. Wij wonen dan samen, maar hij is soms blij als hij lekker thuis is of iets voor zichzelf kan doen.
Ziek melden om samen iets leuks te gaan doen vind ik echt niet kunnen!!
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Misschien mosterd na de maaltijd, maar ten eerste zou ik tegen hem zeggen dat ziekmelden not done is en ten tweede zou ik het er met hem over hebben of hij nog wel 100 % achter de relatie staat, omdat hij voor mijn gevoel niet zijn best doet om bij elkaar te zijn. Dus wat vindt hij belangrijker? Tijd maken om samen te zijn of tijd om alleen te zijn?
Gast- Gast
Yasmin schreef:Ik begrijp niet goed wat leeftijd er toe doet?
Het komt nogal wat 'puberaal' op me over, niet lullig bedoeld ook al zal het zo wel overkomen.
Siem- Prater
Je komt een beetje jong over.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pff wat een bigdeal wordt er gemaakt over ziekmelden... Dus je moet 41 graden koorts hebben en je hoofd niet van je kussen kunnen tillen en ijlen van koorts en dan pas is het geoorloofd? Ze zegt toch zelf dat hij erg vermoeid is? Echt altijd dat gewijs met het vingertje terwijl het merendeel zich hier ook wel gauw ziekmeldt en dan komen er reacties van: Goedzo meid, wel echt aan jezelf denken hoor.. Boehoe, het spijt me maar als ik doodmoe ben, en me niet fit voel maar wel fitgenoeg om lekker thuis te hangen en mijn batterijtje opladen, dan f*ck degene die daar een mening over durft te hebben, dan meld ik me ziek.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» tijd verzetten
» stoel smart trike verzetten?
» 2 afspraken CB met 11 maanden?
» Afspraken nakomen
» Afspraken veranderen
» stoel smart trike verzetten?