Baan afzeggen
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Baan afzeggen
Onlangs heb ik 2 banen aangeboden gekregen.
De 2e was degene die ik het liefst wilde hebben, en degene waar ik nu voor ga.
De 1e moet ik nu afzeggen.
Alleen, ik ben nog nooit in de positie geweest om een baan af te zeggen.
En nu vraag ik me af, kan ik gewoon contact opnemen en aangeven dat ik iets anders aangenomen heb, of is het netjes om ook nog een reden aan te geven. Ik weet dat ik formeel niks verplicht ben, maar twijfel gewoon wat ik het beste kan doen.
(Om even de situatie te schetsen: Baan 1 betreft contract 9 maanden, waarvan ik dus tijdens de piekperiode van werkzaamheden horende bij die functie niet beschikbaar zou zijn wegens mijn zwangerschap)
De 2e was degene die ik het liefst wilde hebben, en degene waar ik nu voor ga.
De 1e moet ik nu afzeggen.
Alleen, ik ben nog nooit in de positie geweest om een baan af te zeggen.
En nu vraag ik me af, kan ik gewoon contact opnemen en aangeven dat ik iets anders aangenomen heb, of is het netjes om ook nog een reden aan te geven. Ik weet dat ik formeel niks verplicht ben, maar twijfel gewoon wat ik het beste kan doen.
(Om even de situatie te schetsen: Baan 1 betreft contract 9 maanden, waarvan ik dus tijdens de piekperiode van werkzaamheden horende bij die functie niet beschikbaar zou zijn wegens mijn zwangerschap)
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Re: Baan afzeggen
Je belt op en geeft aan dat je bij een andere werkgever een beter aanbod hebt gekregen, en dat je daar op ingaat. Als je wilt en/of als je gesprekspartner dat vraagt, geef je aan wat voor aanbod en waarom jij dat beter vindt.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» Tips vinden baan? / Hoe baan gevonden?
» Verjaardag afzeggen?
» Bruiloft afzeggen of gaan?
» Ik heb de baan :D
» Help CBL aan een baan!
» Verjaardag afzeggen?
» Bruiloft afzeggen of gaan?
» Ik heb de baan :D
» Help CBL aan een baan!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: