Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel alcohol drink jij?

+80
Gympie
Reva
Jeanette
Siamsa
Artemis
Esperanza
Steep
Sure
Middleme
Purpleflower
Snoes
Frummeltje
Bazinga
Aagje!
Blond
Lady4
Winegum
Marin
Niene
TukTuk
Saga
minoessepoes
Sun88
Caramba
June
Elliot
Printje
girli
Taeda
Nyx
Linda
SuperGrover
Kowalski
Muppetje
Marcellah89
LDJ
Bacio
JustMeDaan
SoGood
Cimic
Shisha
Sea of Trees
Merai
sterremaan
Sorella
Rizzo
Ilargi
Fortissimo
Sam
Lady Starstruck
Mermaid
Parisienne
Arwyn
SarahKey
Slakje
Blair
Ragazza
Ilovethe90s
Sayuri
Ella
Exogenesis
Roos'
Pannetoet
Laurientje
Kaninchen
Carra
Susan
Razz
Sterre
Angela_1986
Sanne
Toet
Bolleke
Caroow
Atelier Madame
Minx
Japie
Joan
Bliss
Rush
84 plaatsers

Pagina 4 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel alcohol drink jij? - Pagina 4 Empty Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Bericht  Bliss zo 26 mei 2013 - 8:55

Sea of Trees schreef:
Bliss schreef:
SoGood schreef:Wat een suf experiment Bliss. Wink

Whaha ja hè Hoeveel alcohol drink jij? - Pagina 4 827601
Ik kan niet nuchter op stap Hoeveel alcohol drink jij? - Pagina 4 394967

Is bij mij ook al érg lang geleden moet ik zeggen!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Nyx zo 26 mei 2013 - 8:57

Nuchter op stap gaan is niet anders dan aangeschoten/dronken op stap gaan.

Ik heb in het verleden genoeg gedronken. Ik kon wat op. Ik drink momenteel niet meer.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 8:59

Sea of Trees schreef:
Bliss schreef:
SoGood schreef:Wat een suf experiment Bliss. Wink

Whaha ja hè Hoeveel alcohol drink jij? - Pagina 4 827601
Ik kan niet nuchter op stap laughcry
Haha smile Ik ga het niet eens proberen.

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees zo 26 mei 2013 - 9:05

Nyx schreef:Nuchter op stap gaan is niet anders dan aangeschoten/dronken op stap gaan.
Vind ik wel, ik heb toch een stuk minder lol. Sneu misschien, maar als ik aangeschoten/dronken ben heb ik het gewoon veel leuker in de kroeg/club whatever.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Nyx zo 26 mei 2013 - 9:08

Sea of Trees schreef:
Nyx schreef:Nuchter op stap gaan is niet anders dan aangeschoten/dronken op stap gaan.
Vind ik wel, ik heb toch een stuk minder lol. Sneu misschien, maar als ik aangeschoten/dronken ben heb ik het gewoon veel leuker in de kroeg/club whatever.

Dat dacht ik ook altijd, tot ik me een keer toch echt heb vermaakt zonder. Het enige mindere aan de avond was dat ik de één naar de ander ander gedrag zag vertonen. Hoe meer er verdween van glas in keel hoe meer lol ze leken te hebben. Terwijl ik nog steeds in dezelfde modus zat. Kon er niet om lachen. In dat opzicht is het wel minder.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 9:13

Haha je onderschrift!

Gast
Gast

Bericht  Taeda zo 26 mei 2013 - 9:34

Gemiddeld zo'n 4-5 glazen per maand. Ik drink echt heel weinig, af en toe een glas bij een etentje of een verjaardag. Ik ga ook eigenlijk nooit meer stappen. Twee maanden geleden trouwens nog wel, mijn maandgemiddelde in één avond weggedronken, daar was mijn lichaam niet op voorbereid...
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  girli zo 26 mei 2013 - 9:44

Ik drink ook nooit.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 9:46

Ik dronk vroeger echt veel te veel. Met name in mijn studententijd. Nu drink ik veel minder vaak maar als ik drink tijdens borrelen of stappen dan denk ik niet dat ik vaak onder de 10 glazen blijf...

Doordeweeks drinken we wel eens een fles wijn. Soms twee per week en soms weken niet.

Ik herken me wel in jou Kim, gelukkig heb ik niet veel gelegenheid meer tot drinken en dronken anders leefde ik een stuk minder gezond. Ik kan totaal niet met mate feesten en drinken.

Gast
Gast

Bericht  Bliss zo 26 mei 2013 - 9:46

Het valt me altijd op dat hier zoveel meiden niet of nauwelijks drinken. In mijn omgeving is er eigenlijk niemand die niet drinkt, dus ik ben dat niet gewend en kijk ervan op.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Printje zo 26 mei 2013 - 9:59

Ik drink nooit alcohol.

Ik vind de hoeveelheden die jij opnoemt ook erg veel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Elliot zo 26 mei 2013 - 10:04

Ik drink maar heel weinig, af en toe op een feestje maar buiten dat eigenlijk niet. Als ik 10 glazen per jaar zeg is dat een hele ruime schatting. Ik vind de aantallen uit de OP ook erg veel.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  June zo 26 mei 2013 - 10:15

Bliss schreef:Het valt me altijd op dat hier zoveel meiden niet of nauwelijks drinken. In mijn omgeving is er eigenlijk niemand die niet drinkt, dus ik ben dat niet gewend en kijk ervan op.

Idem
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Ilovethe90s zo 26 mei 2013 - 10:30

Bliss schreef:Het valt me altijd op dat hier zoveel meiden niet of nauwelijks drinken. In mijn omgeving is er eigenlijk niemand die niet drinkt, dus ik ben dat niet gewend en kijk ervan op.
Bij mij in de vriendengroep ook maar eentje die niet drinkt. De rest krijgt vaak meteen vragen als ze eens nuchter blijven.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 10:56

Ik ken genoeg mensen die niet drinken maar dat zijn vaak ook mensen die niet naar een kroeg ofzo gaan. Ik kan prima uitgaan zonder drank trouwens maar zo vaak drink ik niet en vind het gewoon lekker dus laat het niet zo snel. Maar als ik niet veel geld heb en toch uit wil kan ik het ook prima met 3 colaatjes doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 11:55

Zus schreef:
Zoveel avonden drinken vind ik overigens ook wel veel, kom je daar ook niet van aan joh? Ik werd echt dik toen ik nog zo veel dronk Very Happy.

Nee, ik kom niet aan van drank. Ik drink altijd bier, maar op zo'n avond sta ik ook de hele avond druk te praten, te dansen en te bewegen, dus alles wat ik opdrink gaat er ook direct weer af. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 11:57

Angela_1986 schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ja, ik heb wel eens zo'n test gedaan en inderdaad dan komt eruit dat ik teveel drink. Maar als ik om me heen kijk, dan drinkt iedereen die ik ken teveel (op een enkeling na), dus dan lijkt het allemaal zo erg niet. Ik kan het echt niet bij 1 of 2 glazen houden, hier drink je gewoon door, dat is normaal in mijn kringen...

Uh, die laatste snap ik niet helemaal... Nou ja, ik snap wel wat je schrijft maar dat doe je toch écht zelf! Wat heeft dat te maken met je "kringen"? Meestal ben ik met een flinke groep waarvan 97% drinkt en daarvan drinkt dan 90% ook wel écht flink, die doen niet tussendoor even 'n glas water of frisdrank bestellen. Maar toch sta ik daar de hele avond met m'n colaatje tussen en kan dan net zo goed losbandiger worden of gek met ze doen dan mét drank (tja, of dat helemaal ok is, is natuurlijk ook de vraag Wink angel ).
En als ik wél een keertje drink dan neem ik na 'n glas of 3 meestal even wat frisdrank of water, ondanks dat de rest dat dan niet doet.
Je bent de rest toch niet, je maakt toch je eigen keuzes? Persoonlijk vind ik het nogal makkelijk om het toe te wijden aan je "kringen". Heeft dat dan met druk te maken? Bij mij pushen ze ook wel eens ooit maar als ik 2x nee zeg dan is het ook klaar, mocht ik toch een keer 'n drankje onder m'n neus geschoven krijgen terwijl ik met de auto ben óf geen zin meer heb in drank dan laat ik 'm gewoon staan. Niet zo moeilijk toch?
Nee hoor, geen druk, maar ik hou zelf gewoon van drinken en als mijn vrienden dan ook het ene na het andere glas wegtikken, dan stimuleert dat wel om mee te doen. Natuurlijk maak ik uiteindelijk zelf de keuze, maar het is voor mij echt heel aantrekkelijk om lekker mee te drinken. Ik vind het een sociaal gebeuren. Drink ook nooit alleen thuis, het gaat me puur om de hele setting eromheen, de gezelligheid, de mensen, de sfeer, dit alles maakt dat ik vaak net even meer drink dan ik eigenlijk zou willen.

De ene is daar gevoeliger voor dan de ander, denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 11:59

Artemis schreef:Ik ken nog wel een leuke afdeling voor je om eens op bezoek te gaan, vol mensen die 20/30 jaar geleden dezelfde uitspraken deden. Nu kunnen ze de weg naar hun kamer niet meer zonder hulp vinden, maar dat is normaal in hun kringen.

En mensen zoeken mensen uit met vergelijkbaar drinkgedrag. Als probleem of risicodrinker ga je niet tussen geheelonthouders zitten, want dat valt teveel op. Dus zoek je mensen uit die evenveel drinken, zodat je niet uit de toon valt. De meeste echte alcoholisten wisselen vaak van sociale kring, want zodra hun drinkgedrag uit de toon valt zoeken ze mensen die weer evenveel drinken, totdat ze alleen overblijven, omdat ze zoveel drinken dat het echt abnormaal is. Dus dat het normaal is in jouw kringen is eerder een alarmbel dan een geruststelling.

Ja ok, misschien heb je wel gelijk, maar wat moet ik dan doen? Naar de AA?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 12:11

En nog even een aanvulling. Dat ik zoveel in de kroeg zit, dat komt omdat mijn werk zich deels afspeelt in de culturele sector. Ik heb dus heel regelmatig exposities/tentoonstellingen/optredens, waarbij ik geacht word aanwezig te zijn. Na afloop is het dan gebruikelijk om 2 à 3 drankjes te drinken op de aansluitende borrel (zoals ook vanavond weer).

Eens per week ga ik nog met vrienden op stap en daarmee drink ik dan nog wat meer, een glas of 6 tot 10 dus. Ik moet wel zeggen (niet om het af te zwakken, ofzo), dat we dan vaak om 7 uur 's avonds uitgebreid uit eten gaan, we tijdens het eten een glas of drie drinken, vervolgens gaan we rond 10 uur de kroeg in en dansen we tot een uur of 5 's ochtends door, al met al drink ik dan dus in 7 uur tijd, nog een glas of drie tot zeven. Geen binge drinken dus, ik heb mezelf ook aangewend om tussendoor veel water te drinken.

Gast
Gast

Bericht  Toet zo 26 mei 2013 - 12:34

Ik vind 7 glazen op een avond echt stappen eigenlijk ook nog wel meevallen. Volgens mij tik ik.zo 15 wijntjes/biertjes weg.. En dat doet eigenlijk iedereen in mijn omgeving. Oke, ik ga deze week bijhouden hoeveel ik drink! Ik weet wel dat het veel te vaak en veel is hoor, maar het hoort ook wel een beetje bij mijn studentenleven nu. Sinds ik op kamers woon drink ik drie keer zoveel laughcry
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 18:45

Wat een aantallen... Ik zou alleen maar op de wc ziten haha smile. Buiten dat zou ik dat echt zonde van mijn geld vinden.

Gast
Gast

Bericht  Caramba zo 26 mei 2013 - 19:03

Een paar jaar geleden dronk ik minimaal 3 glazen alcohol per dag, in het weekend dronk ik dan nog meer. Dronk dan zo 17 glazen wijn weg. Het laatste jaar ben ik minder gaan drinken. Thuis drink ik bijna niet meer. En als ik drink zeg ik vaak na 2 wijntjes al: ik heb genoeg.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Sun88 zo 26 mei 2013 - 19:20

Ik drink nu heel weinig, bij etentjes en verjaardagen en zo rijd ik altijd terug. Keer of 4 per jaar dat ik echt uit ga en dan ook heel veel drink voor mijn doen. Ik schrik niet van de hoeveelheden die hier genoemd worden, als je fris en fruitig op je werk kan komen, daar je dingen goed doet of op de opleiding, je draagt geen zorg voor kinderen, ik zie het probleem niet zo, voor de meeste mensen is dat toch tijdelijk en veranderd dat als ze gaan settelen
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  minoessepoes zo 26 mei 2013 - 19:44

In mijn studententijd heb ik ook echt veel gedronken, op dinsdagavond was het flessen avond in onze favoriete kroeg, dan kocht je bier maar ook wijn per fles, dat was voordelig, hoewel het niet de wildste avonden waren dronk ik toch wel een glas of 4 denk ik, dan op woensdag naar de sneak previeuw in de bioscoop en daarna nog even 1 of twee drankjes. Donderdagavond, studentenavond, dan gingen er echt wel 7 tot 10 glazen doorheen denk ik. Vrijdagavond naar de dorpskroeg, een glas of 4 a 5 denk ik (dat is al wel een hele fles dus). Zaterdagavond, tja weekend, dus stapavond met vaak nog wel samen eten vooraf of indrinken, dus ik denk dat ik toen ook wel aan een glas of 10 kwam. Maandag bijkomen en dan begonnen we weer opnieuw.

Nu drink ik nog wel flink met stapavonden, of avondjes met vriendinnen, maar bij een glas of 7 houdt het wel op en dat komt denk ik nog maar 1 keer in de twee weken voor, maximaal. Thuis drink ik weleens een wijntje of biertje met mijn man, of op het terras bij mooi weer bijvoorbeeld, maar thuis eigenlijk nooit meer dan 1 a 2 glazen en dat hooguit 1 a 2 avonden in de week (weekend, door de week drink ik eigenlijk nooit).
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Saga zo 26 mei 2013 - 19:53

Ik denk dat ik ongeveer 4 glazen alcohol per week drink, meestal gewoon thuis.
Altijd in het weekend, dan lekker een glas wijn of een whiskey.

Als wij gaan stappen drink ik wel meer, maar we gaan haast nooit stappen de laatste tijd.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: