Hoeveel alcohol drink jij?
+80
Gympie
Reva
Jeanette
Siamsa
Artemis
Esperanza
Steep
Sure
Middleme
Purpleflower
Snoes
Frummeltje
Bazinga
Aagje!
Blond
Lady4
Winegum
Marin
Niene
TukTuk
Saga
minoessepoes
Sun88
Caramba
June
Elliot
Printje
girli
Taeda
Nyx
Linda
SuperGrover
Kowalski
Muppetje
Marcellah89
LDJ
Bacio
JustMeDaan
SoGood
Cimic
Shisha
Sea of Trees
Merai
sterremaan
Sorella
Rizzo
Ilargi
Fortissimo
Sam
Lady Starstruck
Mermaid
Parisienne
Arwyn
SarahKey
Slakje
Blair
Ragazza
Ilovethe90s
Sayuri
Ella
Exogenesis
Roos'
Pannetoet
Laurientje
Kaninchen
Carra
Susan
Razz
Sterre
Angela_1986
Sanne
Toet
Bolleke
Caroow
Atelier Madame
Minx
Japie
Joan
Bliss
Rush
84 plaatsers
Pagina 1 van 11
Pagina 1 van 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Hoeveel alcohol drink jij?
Ben ik even benieuwd naar. Volgens mij drink ik teveel, de laatste tijd. Ik drink nooit thuis, maar wel veel in de kroeg met vrienden. Ik ga om met allemaal zware drinkers. Gemiddeld drink ik drie tot vier avonden per week en dan één tot twee avonden stevig (6-10 glazen) en nog twee avonden 'normaal', (2-4 glazen).
Wat me het meeste zorgen baart is dat wanneer de setting zich ervoor leent, ik gewoon door drink. Ik weet dan echt niet meer van ophouden. Wil op zo'n moment gewoon méér en méér en nog lááng niet naar huis
Wat me het meeste zorgen baart is dat wanneer de setting zich ervoor leent, ik gewoon door drink. Ik weet dan echt niet meer van ophouden. Wil op zo'n moment gewoon méér en méér en nog lááng niet naar huis
Gast- Gast
Re: Hoeveel alcohol drink jij?
Ik drink geen alcohol.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
KimRosenberg85 schreef:
Dit herken ik helemaal, ik vind het altijd zo gezellig dan en ik neem ook bijna nooit ff een water of cola tussendoor ofzo Maar meestal drink ik maar één avond per week, dus het is nog te overzien. Thuis drink ik ook nooit, maar als ik uitga drink ik ook 'stevig' (om ff jouw bewoordingen aan te houden).
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Persoonlijk vind ik dat best veel. Maar zelf drink ik helemaal niet dus ik denk niet dat mijn mening objectief is. Ik denk dat je het wel via google kunt checken. Er zijn vast websites die aangeven hoeveel alcohol drinken 'normaal' is.
Joan- Prater
- Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13
Ik drink de laatste tijd ook meer dan ik gedaan heb. Doordeweeks drink ik niet, maar in het weekend ga ik vaak naar de kroeg of naar vrienden. Vooral als ik met de mannen bent gaat het hard, want die drinken heel snel.
Ik moet zeggen dat als ik een avondje alleen thuis ben, of niks heb in het weekend dat ik ook niet drink.
Als ik op een gegeven moment merk dat ik te veel op heb ga ik over op water. Want helemaal katje lam zijn vind ik ook niks aan.
Ik moet zeggen dat als ik een avondje alleen thuis ben, of niks heb in het weekend dat ik ook niet drink.
Als ik op een gegeven moment merk dat ik te veel op heb ga ik over op water. Want helemaal katje lam zijn vind ik ook niks aan.
Laatst aangepast door Japie op za 25 mei 2013 - 23:42; in totaal 1 keer bewerkt
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Heb sinds januari niet meer gedronken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik drink gemiddeld 3 avonden per week en dan zo'n 2/3 glazen alcohol. Eens in de paar maanden zit daar hooguit eens een uitspatter bij dat ik bijvoorbeeld een avond helemaal doorzak, maar dat gebeurt niet zo vaak.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik drink ongeveer 1 drankje per week. Vroegah, voordat ik samenwoonde, dronk ik elke dag tussen de 2 en de 15 drankjes. Wist toen ook niet van ophouden en wilde net als wat jij zegt nog laaaang niet naar huis. Nu is het thuis leuker dan in de kroeg en kan ik beter maat houden. Dat was overigens al voor mijn zwangerschap zo, het is niet dat ik daardoor veranderd ben.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Heel erg herkenbaar, het niet willen stoppen, en niet naar huis willen etc. Ik heb het thuis ook, als ik eenmaal de smaak te pakken heb drink ik thuis ook zo een fles leeg. Maar dat komt bijna niet voor gelukkig. Ik drink nu 5 dagen in de week 1 a 2 drankjes, en soms een dagje wat meer.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Veel te veel op het moment. Zo'n 4-5 dagen in de week denk ik. En als ik op stap ben drink ik ook veel te veel, het is net alsof ik mijn eigen grenzen ineens niet meer ken, dat had ik voorheen helemaal niet zo erg.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik drink geen alcohol, dus wat dat betreft geen vergelijk.
Ik vind de hoeveelheid die jij nu opnoemt echt veel, vooral als het gemiddeld twee avonden voorkomt dat je ook nog stevig drinkt.
Waarom probeer je niet eens een avondje door te brengen op non-alcoholische dranken? Volgens mij hoeft dat echt niet ongezelliger te zijn, ik merk daar in ieder geval niets van, behalve dan dat je misschien merkt dat je de stevige drinkers minder gezellig vindt. Dat ervaar ik namelijk wel zo.
Ik vind de hoeveelheid die jij nu opnoemt echt veel, vooral als het gemiddeld twee avonden voorkomt dat je ook nog stevig drinkt.
Waarom probeer je niet eens een avondje door te brengen op non-alcoholische dranken? Volgens mij hoeft dat echt niet ongezelliger te zijn, ik merk daar in ieder geval niets van, behalve dan dat je misschien merkt dat je de stevige drinkers minder gezellig vindt. Dat ervaar ik namelijk wel zo.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik sta er toch wel van te kijken hoeveel er door sommige gedronken wordt en vooral hoe dat geassocieerd wordt met gezelligheid, tenmiste zo lees ik het. Vinden jullie het ook 'n "must" om te drinken als je op stap/op een feestje bent? Ik krijg namelijk vaak de reactie 'Ah joh, drink nou gewoon een wijntje mee i.p.v. cola, veel gezelliger!' en dat snap ik nooit zo goed want ondanks dat ik niet vies ben van 'n wijntje op zijn tijd heb ik het met cola nét zo gezellig.
Ik ben als ik op stap ga of een feestje heb meestal de BOB en kan dan wel eens één glaasje wijn met ijs drinken maar dat is een uitzondering. Meestal drink ik dan alleen frisdrank. En ik heb dan ook vaak het gevoel dat ik nog laaaang niet naar huis wil en het is dan ook niet uitzonderlijk dat ik als één van de laatste van onze groep naar huis ga. Dus voor mij is dat absoluut niet verbonden aan alcohol.
Als ik wel drink dan zijn het denk ik 4 tot 6 drankjes op een avond maar ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst is geweest, dit jaar in ieder geval nog niet.
Thuis drink ik wel eens een wijntje of iets anders, meestal max. 2 glazen per keer dan. Als ik een fles wijn open heb gemaakt dan drink ik bv. in 'n week 3 avonden 'n wijntje en de rest van de fles kan ik vaak na 2 maanden door de gootsteen spoelen. Zonde eigenlijk!
Wat er boven mij gezegd wordt herken ik overigens niet zo, ik stoor me als ik niet gedronken heb niet sneller aan andere die flink gedronken hebben dan wanneer ik wél gedronken heb. Sowieso stoor ik me niet zo snel aan de mensen waar ik mee ben en die gedronken hebben maar die worden meestal ook niet irritant of vervelend. Gister kwam ik één van mijn buren straalbezopen tegen en daar heb ik me wél aangestoord want die deed heel opdringerig en bleef maar contact zoeken terwijl ik daar to-taal geen zin in had. Dan vraag ik me ook serieus af wat er leuk aan is om zó verschrikkelijk veel te drinken.
Ik ben als ik op stap ga of een feestje heb meestal de BOB en kan dan wel eens één glaasje wijn met ijs drinken maar dat is een uitzondering. Meestal drink ik dan alleen frisdrank. En ik heb dan ook vaak het gevoel dat ik nog laaaang niet naar huis wil en het is dan ook niet uitzonderlijk dat ik als één van de laatste van onze groep naar huis ga. Dus voor mij is dat absoluut niet verbonden aan alcohol.
Als ik wel drink dan zijn het denk ik 4 tot 6 drankjes op een avond maar ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst is geweest, dit jaar in ieder geval nog niet.
Thuis drink ik wel eens een wijntje of iets anders, meestal max. 2 glazen per keer dan. Als ik een fles wijn open heb gemaakt dan drink ik bv. in 'n week 3 avonden 'n wijntje en de rest van de fles kan ik vaak na 2 maanden door de gootsteen spoelen. Zonde eigenlijk!
Wat er boven mij gezegd wordt herken ik overigens niet zo, ik stoor me als ik niet gedronken heb niet sneller aan andere die flink gedronken hebben dan wanneer ik wél gedronken heb. Sowieso stoor ik me niet zo snel aan de mensen waar ik mee ben en die gedronken hebben maar die worden meestal ook niet irritant of vervelend. Gister kwam ik één van mijn buren straalbezopen tegen en daar heb ik me wél aangestoord want die deed heel opdringerig en bleef maar contact zoeken terwijl ik daar to-taal geen zin in had. Dan vraag ik me ook serieus af wat er leuk aan is om zó verschrikkelijk veel te drinken.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
De laatste tijd weer iets meer. De afgelopen week bijvoorbeeld zit ik in totaal aan iets van 17 glazen, verspreid over 5 dagen. Normaal zit ik denk ik op max een glas of 5 a 10 per week.
Heel af en toe is er een uitschieter, maar omdat ik weet dat ik de dag er na dan zo ongeveer niks meer kan tegenwoordig heb ik dat er niet meer zo vaak voor over.
Om op je vraag terug te komen: ja je drinkt behoorlijk veel. Als dat iets tijdelijks is lijkt het me niet zo'n probleem, maar als je iets van afhankelijkheid merkt of verkeerde motieven (verdrijven van zorgen of stress) dan zou ik het proberen te veranderen.
Heel af en toe is er een uitschieter, maar omdat ik weet dat ik de dag er na dan zo ongeveer niks meer kan tegenwoordig heb ik dat er niet meer zo vaak voor over.
Om op je vraag terug te komen: ja je drinkt behoorlijk veel. Als dat iets tijdelijks is lijkt het me niet zo'n probleem, maar als je iets van afhankelijkheid merkt of verkeerde motieven (verdrijven van zorgen of stress) dan zou ik het proberen te veranderen.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Ik denk dat ik op 3 glazen alcohol in het jaar kom
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Razz_ schreef:Ik denk dat ik op 3 glazen alcohol in het jaar kom
Ik ook zoiets.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik drink bijna niet meer. Ik ben vrijwel gestopt met het drinken van wijn in verband met mijn migraine klachten. Nu drink ik op zn tijd een biertje of mixje maar dat is het wel. Ik vind het jammer, Maar mijn gezondheid gaat voor en ik hou opeens geld over.
Heb je zelf het gevoel als je niet drinkt dat je avond niet compleet is? Kan je nog een leuke avond hebben zonder drank? Alcohol is natuurlijk gewoon een vorm van drugs dus ik zou wel proberen uit te zoeken of je nog wel makkelijk zonder kan.
Heb je zelf het gevoel als je niet drinkt dat je avond niet compleet is? Kan je nog een leuke avond hebben zonder drank? Alcohol is natuurlijk gewoon een vorm van drugs dus ik zou wel proberen uit te zoeken of je nog wel makkelijk zonder kan.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik drink helemaal geen alcohol.
Kaninchen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 47
Registratiedatum : 16-05-13
Ik heb zeker het gevoel dat het gezelliger is wanneer ik drink, dit zal mede te maken hebben met mijn vrienden, die ook allemaal veel drinken. Dan kom je samen in een bepaalde stemming, wordt je allemaal wat losser/baldadiger/uitgesprokener. Ik hou daar wel van.
Maar een andere vriendin drinkt bijvoorbeeld helemaal niet. Als ik met haar ben dan drink ik zelf ook niet en hebben we ook een topavond, al is het een totaal andere vibe, dan met mijn andere vrienden. Het ligt er voor mij dus aan hoe de avond eruit ziet. Ik hou van allebei de soorten avonden.
Maar een andere vriendin drinkt bijvoorbeeld helemaal niet. Als ik met haar ben dan drink ik zelf ook niet en hebben we ook een topavond, al is het een totaal andere vibe, dan met mijn andere vrienden. Het ligt er voor mij dus aan hoe de avond eruit ziet. Ik hou van allebei de soorten avonden.
Gast- Gast
Ik drink ook amper, ik denk een glas of 10 per jaar ofzo
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Ik drink eigenlijk wel elk weekend.. en als ik thuis ben met m'n vriend dan is het max. 4 drankjes/wijntjes. Als we met vrienden zijn of op het terras/uitgaan dan kom ik wel gauw op de 6-8 drankjes uit..
Máár ik kan ook rustig weken niets drinken omdat ik er dan gewoon geen zin in heb..
Máár ik kan ook rustig weken niets drinken omdat ik er dan gewoon geen zin in heb..
Laatst aangepast door Pannetoet op zo 26 mei 2013 - 0:48; in totaal 1 keer bewerkt
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Heel weinig, ik denk gemiddeld 1 drankje per week. In de zomer als het lekker weer is drink ik wel op terras vaker wijn en rosebier etc.
Roos'- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13
Ik mag nu even niet meer drinken en dat vind ik heel vervelend
Vooraf (ja, oké, tot 5 weken zwangerschap, per ongeluk) dronk ik dagelijks een glas wijn. Daarnaast in het weekend (vrijdag, zaterdag, zondag) een glas of 3 of 4. Ik kan heel goed maat houden, maar vind het wel dusdanig lekker en fijn dat ik er niet zo heel goed zonder kan. Zo blijkt nu.
Nu ben ik dus gewoon al zo'n 8 weken nuchter
En ik bedenk me nu ineens, dat ik gewoon geen hoofdpijn meer heb sinds ik weet dat ik zwanger ben. Dus dat hield toch verband...
Vooraf (ja, oké, tot 5 weken zwangerschap, per ongeluk) dronk ik dagelijks een glas wijn. Daarnaast in het weekend (vrijdag, zaterdag, zondag) een glas of 3 of 4. Ik kan heel goed maat houden, maar vind het wel dusdanig lekker en fijn dat ik er niet zo heel goed zonder kan. Zo blijkt nu.
Nu ben ik dus gewoon al zo'n 8 weken nuchter
En ik bedenk me nu ineens, dat ik gewoon geen hoofdpijn meer heb sinds ik weet dat ik zwanger ben. Dus dat hield toch verband...
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ik drink al een jaar niet meer (zwangerschap) nu is het er nog niet van gekomen. Voorheen dronk ik misschien 1 avondje per maand.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Wauw Exo, ben je zwanger? Gefeliciteerd!
On topic: ik drink 3 a 4 avonden in de week en dan ongeveer 2 glazen (rode) wijn per keer bij het avondeten. Dat vind ik zelf al een beetje teveel, maar meer in de zin van nutteloze calorieën dan dat ik me zorgen maak over een eventuele verslaving.
On topic: ik drink 3 a 4 avonden in de week en dan ongeveer 2 glazen (rode) wijn per keer bij het avondeten. Dat vind ik zelf al een beetje teveel, maar meer in de zin van nutteloze calorieën dan dat ik me zorgen maak over een eventuele verslaving.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Ik vind dat wel echt heel veel.
Ik drink misschien soms ook 3 avonden in de week, soms 4, maar dan hoogstens 1 of 2 glazen. En soms maar 1 avond of helemaal niet. Ga ik een keer flink uit dan drink ik vaak wel een glas of 4, soms meer, maar dat is misschien 2x per jaar. Anders ga ik gewoon naar een kroegje en dan blijft het bij 2/3 glazen.
3/4 avonden in de week stevig drinken en weinig rem hebben is een risico, gooi er eens een zelftest op internet tegenaan...
Ik drink misschien soms ook 3 avonden in de week, soms 4, maar dan hoogstens 1 of 2 glazen. En soms maar 1 avond of helemaal niet. Ga ik een keer flink uit dan drink ik vaak wel een glas of 4, soms meer, maar dat is misschien 2x per jaar. Anders ga ik gewoon naar een kroegje en dan blijft het bij 2/3 glazen.
3/4 avonden in de week stevig drinken en weinig rem hebben is een risico, gooi er eens een zelftest op internet tegenaan...
Gast- Gast
Pagina 1 van 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» wat drink je het liefst,en dan bedoel ik mét alcohol?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Wat eet/drink jij nu?
» Wat eet/drink jij nu?
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Wat eet/drink jij nu?
» Wat eet/drink jij nu?
Pagina 1 van 11
Permissies van dit forum: