Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel alcohol drink jij?

+80
Gympie
Reva
Jeanette
Siamsa
Artemis
Esperanza
Steep
Sure
Middleme
Purpleflower
Snoes
Frummeltje
Bazinga
Aagje!
Blond
Lady4
Winegum
Marin
Niene
TukTuk
Saga
minoessepoes
Sun88
Caramba
June
Elliot
Printje
girli
Taeda
Nyx
Linda
SuperGrover
Kowalski
Muppetje
Marcellah89
LDJ
Bacio
JustMeDaan
SoGood
Cimic
Shisha
Sea of Trees
Merai
sterremaan
Sorella
Rizzo
Ilargi
Fortissimo
Sam
Lady Starstruck
Mermaid
Parisienne
Arwyn
SarahKey
Slakje
Blair
Ragazza
Ilovethe90s
Sayuri
Ella
Exogenesis
Roos'
Pannetoet
Laurientje
Kaninchen
Carra
Susan
Razz
Sterre
Angela_1986
Sanne
Toet
Bolleke
Caroow
Atelier Madame
Minx
Japie
Joan
Bliss
Rush
84 plaatsers

Pagina 2 van 11 Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel alcohol drink jij? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel alcohol drink jij?

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 0:57

Ja, ik heb wel eens zo'n test gedaan en inderdaad dan komt eruit dat ik teveel drink. Maar als ik om me heen kijk, dan drinkt iedereen die ik ken teveel (op een enkeling na), dus dan lijkt het allemaal zo erg niet. Ik kan het echt niet bij 1 of 2 glazen houden, hier drink je gewoon door, dat is normaal in mijn kringen...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 0:57

Ik drink hooguit 2 alcoholische drankjes per maand.
Ik vind cola net zo lekker!

Gast
Gast

Bericht  Ilovethe90s zo 26 mei 2013 - 1:13

Exogenesis schreef:Ik mag nu even niet meer drinken en dat vind ik heel vervelend Hoeveel alcohol drink jij? - Pagina 2 1270000679

Ik denk dat ik het toch ook wel zou gaan missen Hoeveel alcohol drink jij? - Pagina 2 394967. Niet dat ik nu zoveel drink hoor, maar af en toe een drankje in het weekend en soms heb ik 's avonds ook weleens zin in een wijntje. Heb nu wel standaard van die kleine flesje liggen zodat ik niet meteen de hele fles leeg 'moet' drinken.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Ragazza zo 26 mei 2013 - 1:17

Normaal gesproken drink ik alleen op de zaterdag en dan blijft het bij 1glaasje wijn bij het avondeten. soms drink ik ook helemaal niet en drink ik net zo lief een glas water. uit ga ik tegenwoordig nooit meer dus daar ben ik gauw klaar mee. toen ik een paar weken geleden op vakantie was met mijn vriend zat het gemiddelde op drie glazen wijn per dag. Dat is wel een heel verschil maar op vakantie neem ik het er vaak echt even van, is de sfeer relaxed en kan ik echt genieten van lekkere wijn. thuis heb ik er sowieso veel minder zin in en zegt het me minder.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Blair zo 26 mei 2013 - 1:19

3-4 keer per jaar één glas? Al moet ik zeggen, 6 jaar geleden, vóór J.oaquin zijn tijd, dronk ik wel meer. Nu niet meer, na een glas ben ik meestal al zo aangeschoten als wat.

Laatst aangepast door Babydoll op zo 26 mei 2013 - 1:33; in totaal 1 keer bewerkt
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Slakje zo 26 mei 2013 - 1:29

Normaal drink ik 1 glas wijn elke avond (nu natuurlijk niet), normaal ga ik op zaterdagavond ook altijd wat drinken met vriendinnen, dan drink ik iets meer (2,3 glazen wijn).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  SarahKey zo 26 mei 2013 - 1:36

nooit. Hoeveel alcohol drink jij? - Pagina 2 561177
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 1:38

Alleen als ik uitga of als een vriend en ik samen zijn. Meestal ben ik na 3 glazen wel al aangeschoten. Ik drink er meestal niet meer dan 4 op zo'n avond. Dat is maximaal 1 avond per week en ik herken het wel wat je zegt Kim, ik wil ook dan nog lang lang lang niet naar huis. Desnoods maak ik gewoon nieuwe vrienden als die van mij naar huis gaan (gisteravond nog gedaan haha).

Zoveel avonden drinken vind ik overigens ook wel veel, kom je daar ook niet van aan joh? Ik werd echt dik toen ik nog zo veel dronk Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 zo 26 mei 2013 - 1:39

KimRosenberg85 schreef:Ja, ik heb wel eens zo'n test gedaan en inderdaad dan komt eruit dat ik teveel drink. Maar als ik om me heen kijk, dan drinkt iedereen die ik ken teveel (op een enkeling na), dus dan lijkt het allemaal zo erg niet. Ik kan het echt niet bij 1 of 2 glazen houden, hier drink je gewoon door, dat is normaal in mijn kringen...

Uh, die laatste snap ik niet helemaal... Nou ja, ik snap wel wat je schrijft maar dat doe je toch écht zelf! Wat heeft dat te maken met je "kringen"? Meestal ben ik met een flinke groep waarvan 97% drinkt en daarvan drinkt dan 90% ook wel écht flink, die doen niet tussendoor even 'n glas water of frisdrank bestellen. Maar toch sta ik daar de hele avond met m'n colaatje tussen en kan dan net zo goed losbandiger worden of gek met ze doen dan mét drank (tja, of dat helemaal ok is, is natuurlijk ook de vraag Wink angel ).
En als ik wél een keertje drink dan neem ik na 'n glas of 3 meestal even wat frisdrank of water, ondanks dat de rest dat dan niet doet.
Je bent de rest toch niet, je maakt toch je eigen keuzes? Persoonlijk vind ik het nogal makkelijk om het toe te wijden aan je "kringen". Heeft dat dan met druk te maken? Bij mij pushen ze ook wel eens ooit maar als ik 2x nee zeg dan is het ook klaar, mocht ik toch een keer 'n drankje onder m'n neus geschoven krijgen terwijl ik met de auto ben óf geen zin meer heb in drank dan laat ik 'm gewoon staan. Niet zo moeilijk toch?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Blair zo 26 mei 2013 - 1:44

KimRosenberg85 schreef:Ja, ik heb wel eens zo'n test gedaan en inderdaad dan komt eruit dat ik teveel drink. Maar als ik om me heen kijk, dan drinkt iedereen die ik ken teveel (op een enkeling na), dus dan lijkt het allemaal zo erg niet. Ik kan het echt niet bij 1 of 2 glazen houden, hier drink je gewoon door, dat is normaal in mijn kringen...

Dus, omdat iedereen in je kring teveel drinkt, is het 'allemaal zo erg niet'? Als de test al aangeeft dat je teveel drinkt, dan lijkt me dat toch wel een waarschuwing voor jezelf.

Zus schreef:Alleen als ik uitga of als een vriend en ik samen zijn. Meestal ben ik na 3 glazen wel al aangeschoten. Ik drink er meestal niet meer dan 4 op zo'n avond. Dat is maximaal 1 avond per week en ik herken het wel wat je zegt Kim, ik wil ook dan nog lang lang lang niet naar huis. Desnoods maak ik gewoon nieuwe vrienden als die van mij naar huis gaan (gisteravond nog gedaan haha).

Zoveel avonden drinken vind ik overigens ook wel veel, kom je daar ook niet van aan joh? Ik werd echt dik toen ik nog zo veel dronk Very Happy.

Same here.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 1:48

Ik ken nog wel een leuke afdeling voor je om eens op bezoek te gaan, vol mensen die 20/30 jaar geleden dezelfde uitspraken deden. Nu kunnen ze de weg naar hun kamer niet meer zonder hulp vinden, maar dat is normaal in hun kringen.

En mensen zoeken mensen uit met vergelijkbaar drinkgedrag. Als probleem of risicodrinker ga je niet tussen geheelonthouders zitten, want dat valt teveel op. Dus zoek je mensen uit die evenveel drinken, zodat je niet uit de toon valt. De meeste echte alcoholisten wisselen vaak van sociale kring, want zodra hun drinkgedrag uit de toon valt zoeken ze mensen die weer evenveel drinken, totdat ze alleen overblijven, omdat ze zoveel drinken dat het echt abnormaal is. Dus dat het normaal is in jouw kringen is eerder een alarmbel dan een geruststelling.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn zo 26 mei 2013 - 1:48

Ik drink niet zoveel. Thuis soms eens 1 of 2 drankjes (bier, wijn of Berenburg met 7up). Op verjaardagen of in de kroeg drink ik vaak wel wat drankjes. Dat kan wisselen tussen 1 of 2 tot een stuk of 6. Dronken word ik nooit, heb ik ook geen behoefte aan, ben ik ook nooit geweest. Ik heb een keer een ontsteking in mijn maag gehad en sindsdien kan ik verschillende dingen niet zo goed hebben. Van alcohol krijg ik dan ook snel een rotgevoel in m'n maag en dan ga ik gewoon over op fris. Heb het ook echt niet nodig om de avond gezellig te vinden of om lekker gek te doen oid.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 1:52

Ik vind echt dat sommige veel drinken en ik zou me daar toch wel een beetje zorgen om maken.
Ik drink maximaal 2 dagen per week en dan zo'n 2-3 drankjes. Natuurlijk zijn er avonden dat ik meer drink, maar er zijn ook weken dat ik niks drink. Die komen steeds meer voor en dat vind ik eigenlijk wel fijn. Ik kan net zo goed een leuke aond met vrienden hebben als ik alleen cola drink.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 26 mei 2013 - 2:03

Ik drink alleen als ik in het café ben en als mijn vriend dan op N. past of als N. uit logeren is. Dit is gemiddeld twee keer per maand denk ik. Op verjaardagen heb ik er geen behoefte aan, alleen als ik met allemaal vriendinnen ben. Ook daarvoor geldt: als vriend de nachten met N. overneemt en/of ik 's ochtends even kan blijven liggen. Anders trek ik het gewoon niet.. Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Bolleke zo 26 mei 2013 - 2:03

Nou ik snap denk ik wel een beetje wat Kim bedoelt, op woensdag avond had ik tot 2 jaar geleden repetitie bij een band en dat was altijd mega gezellig, naderhand werd er gedronken en iedereen hield er van, en dronk stevig door, en dan zeg je niet zo snel dat je een rondje over slaat of dat je cola neemt. Ik denk dat dat is wat Kim bedoelt, niet dat ze zozeer mensen opzoekt die ook veel drinken, maar dat je dan niet zo snel je eigen grenzen aangeeft. Ookal ben je dat misschien van te voren van plan.
Ik heb ook tijden gehad dat ik echt teveel dronk, maar nu met mijn studie en C. gaat dat echt niet meer.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 2:55

Ik drink zelden, een keer of 4, 5 per jaar en dan alleen tijdens een feestje of een glas rosé op een warme zomeravond. Ik kan ook prima met mate drinken tijdens een avondje met flinke drinkers. Ik kan een hele avond over een wijntje met een glas water doen en ook prima overschakelen op fris.

Gast
Gast

Bericht  Mermaid zo 26 mei 2013 - 3:05

Het ligt er aan waar ik ben. Als ik bij mijn vriend aan boord ben drink ik wat meer. Ik gok 2 avonden per week 2/3 glaasjes wijn? Heel soms nemen we een glaasje rum-cola. Als ik alleen thuis ben drink ik eigenlijk niet en ook met vriendinnen drink ik bijna nooit. Nooit veel gedronken ook, heb die uitgaansfase een beetje overgeslagen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Lady Starstruck zo 26 mei 2013 - 3:20

Ik drink alleen in het weekend. En dat ligt eraan als ik een feestje heb drink ik heel veel als ik thuis ben drink ik niet zoveel. Ik ben stukken minder gaan drinken dan een paar jaar geleden. Toen zat ik vier dagen in de week in de kroeg en toen gingen er ook de nodige wijntjes in. En ik dronk thuis ook heel veel. Maar ik trek dat niet meer (word ouder Sad) En ik heb er nu ook veel minder behoefte aan.

Laatst aangepast door Lady Starstruck op zo 26 mei 2013 - 7:03; in totaal 1 keer bewerkt
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Sam zo 26 mei 2013 - 3:22

2 glazen per jaar denk ik.
Vind er niks aan.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 3:32

Ik drink soms in het weekend thuis een biertje, max 4 maar alleen als ik de volgende dag vrij ben of laat heb. Door de week sowieso niet meer omdat ik altijd vroeg op moet.
verder tijdens het uitgaan, dan kan ik veel drinken en wil ik ook niet naar huis tot een bepaald punt. Dan wil ik ook direct naar huis en naar bed.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 mei 2013 - 3:57

Ik drink geen alcohol. Hooguit misschien twee glazen per jaar.

Gast
Gast

Bericht  Fortissimo zo 26 mei 2013 - 4:14

2-3 mixjes per week. Soms ook helemaal niks.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Fortissimo zo 26 mei 2013 - 4:15

Babydoll schreef:

Dus, omdat iedereen in je kring teveel drinkt, is het 'allemaal zo erg niet'? Als de test al aangeeft dat je teveel drinkt, dan lijkt me dat toch wel een waarschuwing voor jezelf.

Zus schreef:Alleen als ik uitga of als een vriend en ik samen zijn. Meestal ben ik na 3 glazen wel al aangeschoten. Ik drink er meestal niet meer dan 4 op zo'n avond. Dat is maximaal 1 avond per week en ik herken het wel wat je zegt Kim, ik wil ook dan nog lang lang lang niet naar huis. Desnoods maak ik gewoon nieuwe vrienden als die van mij naar huis gaan (gisteravond nog gedaan haha).

Same here.

Iets met gevoelig zijn voor sociale druk? Hoeveel alcohol drink jij? - Pagina 2 3079029344
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Ilargi zo 26 mei 2013 - 4:22

Ik drink geen alcohol, vind het smerig.
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823

Bericht  Rizzo zo 26 mei 2013 - 4:52

Ik drink eigenlijk alleen bij sociale gelegenheden. Dus in de kroeg, tijdens het stappen, verjaardag etc. en dat is zo'n 1 of 2x per week, soms niet eens. Thuis op de bank maar heel sporadisch. Als ik thuis drink dan is dit max. 2 glazen, anders zo tussen de 4-8 denk ik. Met sommige feesten misschien nog wel meer. Het is wel behoorlijk veel misschien maar ik heb er zelf niet zoveel problemen mee. Zo'n 6 jaar geleden dronk ik veel sterke drank en wist ik de volgende dag niet meer alles wat ik gedaan had. Nooit erge dingen gedaan overigens, maar ik wil dat niet meer. Ben daar dus ook vrijwel helemaal mee gestopt.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 11 Vorige  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: