Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

+5
Gympie
Dora
Lady4
Fortissimo
sanne-84
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  sanne-84 vr 24 mei 2013 - 9:06

Via de psycholoog kan ik in contact komen met een instantie die hier meer van weet. Volgende week zou ze me de gegevens mailen.

Net ex nog hier geweest voor dochter. Ook nog ff wat besproken. Ik hoopte dat hij ging uitzoeken of hij iets met het huis kon, maar niet bij nagedacht dat hij dan eerst moet weten hoeveel alimentatie hij moet betalen, en daarvoor moeten we eerst bij een mediator zijn geweest. Volgens mij kom ik dalik nog meerdere dingen tegen waardoor het gevoelsmatig nog langer gaat duren
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 9:33

Als hij het huis volledig op zijn naam zet moet hij jou uitkopen. Dit kan ook door middel van geen, of sterk veminderde allimentatie betaling. Bijvoorbeeld dat het uitkoop bedrag 25.000 euro bedraagt, dat hij jou maar de helft allimentatie betaald, en jij daarmee je 'schuld' bij hem aflost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  sanne-84 vr 24 mei 2013 - 9:48

Dat klopt. (En ook daarvoor moet ik kijken wat het verstandigst is, maar dat is voor later) Maar de stap ervoor is nog niet duidelijk zeg maar. Mss dat hij nu het huis wel op zijn naam kan krijgen, maar als zn salaris minder wordt door de alimentatie niet meer. Maar hoeveel zijn salaris lager wordt door de alimentatie is nu nog niet bekend.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  Zonneschijn vr 24 mei 2013 - 9:59

Kijk ook even naar je verzekering, kan zijn dat je gedekt bent of een deel vergoed krijgt als je de mediation via hun regelt!
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  Carra vr 24 mei 2013 - 10:22

Een mediator kan vergoed worden door de staat. Afhankelijk van jou inkomen in 2011. Als jouw inkomen onder de € 34.000 (ik weet het precieze bedrag even niet) is, dan kan een mediator aan je worden 'toegevoegd'. Dat betekent dat je een eigen bijdrage betaalt van maximaal 125,- en de rest wordt door de overheid vergoed.

Het juridisch loket kan je doorverwijzen naar een mediator.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  sanne-84 vr 24 mei 2013 - 10:37

Ziekteverzekering vergoed niet heb ik met opgezocht.

die 34000euro is dat totaal van beide salarissen? Want ik alleen haal.dat bedrag niet, maar samen wel. En mag je dan wel zelf een.mediator uitkiezen?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 10:43

Carra schreef:Een mediator kan vergoed worden door de staat. Afhankelijk van jou inkomen in 2011. Als jouw inkomen onder de € 34.000 (ik weet het precieze bedrag even niet) is, dan kan een mediator aan je worden 'toegevoegd'. Dat betekent dat je een eigen bijdrage betaalt van maximaal 125,- en de rest wordt door de overheid vergoed.

Het juridisch loket kan je doorverwijzen naar een mediator.
Euh... Kan dat ook met terugwerkende kracht? Ik wist dit helemaal niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  Carra vr 24 mei 2013 - 10:53

Nee, dat is alleen jouw salaris. Naar je vermogen wordt ook gekeken, dus daar moet je ook wel naar kijken. Dan gaat het er om of je vermogen hebt opgegeven in box 3. In 2011 dus.

Je mag zelf een mediator kiezen, maar die moet wel staan ingeschreven bij de Raad voor Rechtsbijstand. Dus dat moet je wel controleren/vragen.

Lennox, nee helaas. Neutral
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  sanne-84 vr 24 mei 2013 - 11:15

Bedankt voor de tip!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 11:18

Oh shit. Dat had me zo 750 euro opgeleverd. Hoewel ik me nu afvraag of het misschien destijds wel gedaan is, hoor. Veel dingen uit die periode herinner ik me alleen nog maar heel blurry...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 22:32

Thanks voor die tip, ik ga dat maandag meteen even uitzoeken, zou me een hoop geld schelen als een mediator vegoed wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed) - Pagina 2 Empty Re: Wie helpt mij.. (mbt scheiden ed)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum