Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Scheiden en eigen huis

4 plaatsers

Ga naar beneden

Scheiden en eigen huis Empty Scheiden en eigen huis

Bericht  Angel do 2 aug 2012 - 7:33

Ik heb even een vraag en ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Vrienden van ons gaan scheiden. Ze hebben een koophuis die nu te koop staat. Hij is in de woning blijven wonen. Ze betalen ieder de helft van de hypotheek en hij de rest van de vaste lasten die met het huis te maken hebben.

Nu komt zij nu en dan post halen en doorzoekt dan het hele huis. Ze wil alles weten wat er in de woning gebeurt. Terwijl ze zelf de keuze heeft gemaakt om weg te gaan. Bij alles zegt ze, om het kracht bij te zetten, het is ook mijn huis. Ik doe wat ik wil. En ik wil niet dat jij dit en dit doet.

Mag dit zomaar? Hij heeft toch ook rechten en plichten en vooral ook recht op een stukje vrijheid/privacy? Ze komt nu namelijk maar te pas en te onpas binnen lopen. Hij zorgt uitstekend voor het huis en alles wat er bij hoort.

Is er iemand die hier verstand van heeft/ ervaring mee heeft?

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 136
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden en eigen huis Empty Re: Scheiden en eigen huis

Bericht  Printje do 2 aug 2012 - 7:36

Pfff lastig maar ja gezien ze samen de hypotheek betalen heeft ze wel gelijk dat het nog net zo goed haar huis is. Maar netjes is anders natuurlijk..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden en eigen huis Empty Re: Scheiden en eigen huis

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 7:36

Het is niet netjes om op eigen houtje het huis door te spitten, op zoek naar informatie. Zelfs onder de noemer 'Dit is ook mijn huis', is het niet echt netjes te noemen. Wel kan ze haar ex-vriend vragen om openheid van zaken te stellen, omdat zij nog steeds voor de helft eigenaar is van de woning en veel van de financien haar ook aangaan. Wellicht dat er enig achterdocht zit, waardoor zij het gevoel heeft het huis te moeten doorzoeken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden en eigen huis Empty Re: Scheiden en eigen huis

Bericht  Angel do 2 aug 2012 - 7:43

Ja ik denk dat ze het vooral doet om macht te tonen. Ze hebben beiden een nieuwe partner. Vandaag heeft ze die van hem voor het eerst ontmoet. En ze wil niet dat ze samen hokken in dat huis. Dit is niet het geval alleen ze hebben beiden vakantie en zij daar af en toe een nachtje slaapt. Moet kunnen lijkt me. Ook de nieuwe vriendin respecteert het huis en is overal netjes mee.

Het is wel zo dat hij wilde scheiden en daar nog nooit echt een duidelijke reden voor het heeft opgegeven. Wat voor haar natuurlijk erg frustrerend is. Wat uiteraard begrijpelijk is, maar om dat zo te uiten?

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 136
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden en eigen huis Empty Re: Scheiden en eigen huis

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 8:00

Er zal nog wel veel pijn zijn. Het is natuurlijk heel erg vervelend en pijnlijk als een ander aangeeft te willen scheiden, in jullie huis blijft wonen en tevens een nieuwe vriendin heeft die daar zo nu en dan eens blijft slapen. Dat steekt. Want het was haar man, haar huis... En financieel is het nog steeds haar huis, voor de helft dan, en ik snap wel dat ze door dergelijk gedrag, wat niet goed te keuren valt, controle denkt uit te oefenen op de situatie.

Wellicht is het handig dat ze het los laat, i.p.v. zo op de spits drijven. Maar ik snap het wel. Zij heeft hier niet voor gekozen, het is haar opgedrongen. (Niet dat ik het goed wil praten hoor. Maar ik snap het wel.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden en eigen huis Empty Re: Scheiden en eigen huis

Bericht  Blond do 2 aug 2012 - 8:21

Het is nog haar huis, ze betaalt ook nog hypotheek, het huis staat op beide namen (neem ik aan). Het is absoluut niet netjes maar volgens mij mag ze best door het huis heen struinen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden en eigen huis Empty Re: Scheiden en eigen huis

Bericht  Caro do 2 aug 2012 - 21:13

Poeh. Ik krijg deze situatie maar dan andersom. Ik ga erin, hij betaalt alleen nog de helft van de hypotheek. MAar no way dat ik zou willen dat hij erin zou gaan struinen. Hij gaat ook zijn spullen eruit halen en dan is het voor mij klaar. Maar goed.. hij heeft dan wel nog steeds een sleutel enzo. Moeilijke situatie maar ik zou het ook écht niet waarderen als mijn ex me zou komen besnuffelen!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden en eigen huis Empty Re: Scheiden en eigen huis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum