Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afval scheiden

+7
Caroow
Linda
Flower_L
Rush
Sterrin_
Snoes
Bisq
11 plaatsers

Ga naar beneden

Afval scheiden Empty Afval scheiden

Bericht  Bisq vr 8 maa 2013 - 2:18

Ik doe altijd tijdelijk heel hard mijn best om al het afval goed te scheiden. Maar helaas gaat dat nooit lang goed. De zak voor het plastic heb ik in de kelder hangen, maar heb nooit zin om daar helemaal heen te lopen. GFT vind ik altijd stinken als ik het apart inzamel.

Hoe doen jullie dat?

Ik zit er nu aan te denken voor het plastic in ieder geval een extra vuilnisemmer aan te schaffen zodat die gewoon in de keuken kan staan.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Afval scheiden Empty Re: Afval scheiden

Bericht  Snoes vr 8 maa 2013 - 2:32

Wij hebben in onze keuken in de kast onder het aanrecht 2 vuilbakken. Eentje voor plastic en eentje voor restafval.
In onze berging hebben we 2 bakken staan: eentje voor papier en eentje voor 'de rest'.

Wij hebben in onze garage alles naast elkaar staan zodat we gemakkelijk kunnen sorteren: GFT, Restafval, papier, glas, plastic, PMD.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sterrin_ vr 8 maa 2013 - 2:44

Ik doe het plastic, papier en glas wel apart, maar gft gaat dan wel weer in de grijze. Voor het papier heb ik een grote zak staan, die wordt eens per maand aan de deur opgehaald door een mannenkoor, dus dat is ideaal. De plasticzak heb ik in het washok staan, dus dat is ook makkelijk te doen, net als glas, dat staat daar ook. (dat doe ik alvast in mn boodschappentas, dan neem ik het elke week mee)

Al met al scheelt het me erg veel ruimte in de grijze bak, die zit al zo vol met alle luiers.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Rush vr 8 maa 2013 - 2:46

Niet.

Ik weet dat het raar klinkt, maar onze vuilcontainer wordt tegelijk opgehaald met de containers van het industrieterrein vlak bij ons. Op dat industrieterrein hebben ze 1 container voor ALLES en dan zal ik het zeker gaan scheiden. Ben gekke henkie niet. No

Ik breng alleen het glas naar de glascontainer, maar er verdwijnt ook wel eens een wijnfles in de gewone container.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Flower_L vr 8 maa 2013 - 2:55

Aan de vervarming hang ik vaak een zak met plastic.
In de keuken staat een grote zwarte bak met klein wit bakje erin. In het witte bakje GFT, en in de rest van de zwarte bak gooien we oud papier, blikken en pakken. Eind vd dag gooien we alles in de juiste bak buiten.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast vr 8 maa 2013 - 4:15

Ik heb een vuilnisbak voor papier, GFT en 'rest'. Daarnaast heb ik een doos waar glas en metaal in gaan en ook lege flessen. Dat brengen we naar de winkel als de doos vol is. Bij ons stinkt het GFT afval trouwens helemaal niet. We eten ook zo veel groente en fruit dat de vuilnisbak ook om de dag wel vol is en weer geleegd moet worden.

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 8 maa 2013 - 4:17

Ik doe daar niet aan. Ik flikker alles in de prullenbak. Pas als we voor de grijze container moeten gaan betalen, dan zal ik het wel gaan scheiden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow vr 8 maa 2013 - 4:42

Wij hebben 1 ondergrondse container voor al het afval, behalve papier en plastic. De laatste 2 scheidden we netjes, dat is gratis en vuilniszakken weggooien kost €1,30 per zak. We hebben een doos voor het papier in ons rommelhok staan en daar hangt ook de zak voor plastic. Echt vies plastic, zoals vleesverpakkingen, gooien we in de gewone prullenbak, anders gaat het stinken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  xxjojootjexx vr 8 maa 2013 - 4:49

Linda schreef:Ik doe daar niet aan. Ik flikker alles in de prullenbak. Pas als we voor de grijze container moeten gaan betalen, dan zal ik het wel gaan scheiden.

Betalen jullie daar niet voor dan..
Zo gek dat dat per gemeente verschilt!
Wij betalen iets van 11 euro per lediging geloof ik.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast vr 8 maa 2013 - 4:55

Glas gooi ik in de glasbak (soms potje groente in de prullenbak) & de rest gaat allemaal in de vuilnisbak. Ik heb geen ruimte/plek om alles te gaan scheiden eerlijk gezegd.

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 8 maa 2013 - 5:12

xxjojootjexx schreef:
Linda schreef:Ik doe daar niet aan. Ik flikker alles in de prullenbak. Pas als we voor de grijze container moeten gaan betalen, dan zal ik het wel gaan scheiden.

Nee, ze gaan het hier in de buurt wel steeds meer doen. Dus ik vermoed day het hier over een tijdje ook zo zal zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 8 maa 2013 - 5:22

Voor het plastic heb ik een zak in het washok staan, papier verzamel ik in een doos en gaat iedere week aan de straat, glas spaar ik op en gaat eens in de zoveel tijd naar de glasbak. De rest gaat gewoon in de prullenbak en die zakken nemen mijn ouders mee voor bij hun in de container, ik moet betalen en zij nog niet.

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe vr 8 maa 2013 - 5:38

Ik heb in de wasmachinekast een plastic zak staan waar ik oud papier in verzamel. Glas verzamel ik daar ook, en dat breng ik dat 1 keer per week naar de glasbak. De rest gaat in de vuilnisbak. Heb geen kliko's dus gft vind ik dan een beetje onzin. Heb er ook geen ruimte voor.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 8 maa 2013 - 6:09

Wij betalen per gewicht en per keer dat ze `m leegmaken.
Dus ja, wij gooien alles apart weg.
In de kelder hangt een zak voor het plastic en het glas en blik gaan op het muurtje bij de aanrecht. De luiers gaan in een aparte zak en ook melkpakken en pakken van de vla gaan apart in een zak.

Wij hebben buiten een houten hok wat het afval hok geworden is.
Daar hebben we van die camping vuilniszakhouders staan zodat we alles makkelijk bij elkaar kunnen houden en in 1x weg kunnen gooien.

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 8 maa 2013 - 6:18

xxjojootjexx schreef:

Onze container kosten zitten bij de gemeente belasting in. Je betaald per container een bedrag per jaar en dan kan je ze onbeperkt aanbieden. Op de vaste dag dus, eens per 2 weken.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  rapa nui vr 8 maa 2013 - 6:24

Ik betaal ook 11 euro voor het leegmaken van de grijze container. Ik vind dat wat zonde van mijn geld en ben dus wel volop aan het afval scheiden. Ik heb in de kelderkast een afvalemmer voor het plastic en als dat vol is gaat die in een grote plastic zak in mijn shuurtje. In mijn keuken gewoon 1 afvalemmer voor de grijze. Papier leg ik meestal op een stapeltje en breng in dan 1x per dag naar de blauwe container die achter mijn huis staat. Groenteafval/bloemen ed voor de groene container breng ik meestal ook 1x per dag of vaker naar buiten waar de container staat. Glas bewaar ik apart in mijn kelderkast en als ik boodschappen doe neem ik dan meteen mee. Gaat eigenlijk gewoon op routine en zonder al te veel extra moeite.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  sanne-84 vr 8 maa 2013 - 6:32

Ik probeer het ook zoveel mogelijk te scheiden, en idd, meer om het geld dan om het milieu. In de prullenbak heb ik een zak voor de grijze container, en de gft. En in mn keukenkastje een mandje waarr ik papier, plastic, glas en blik leg, en als het daar vol is dan breng ik het naar achter buiten waar ik de dozen en zakken heb staan
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud