Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Scheiden ervaringen

+5
Happydobby
MADDIE
Butterfly78
Cheesegirl
Sunny87
9 plaatsers

Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Scheiden ervaringen

Bericht  Sunny87 ma 4 jul 2011 - 12:16

Goedenacht meiden,

Hoe ga je scheiden, net te horen gekregen dat kerel een nieuw vriendin heeft.

Nog tips voor goede mediators of iets anders,
Ook nog een koophuis, miss gaat hij daar in met zijn nieuwe vriendin, weet iemand hoe dat in zijn werk gaat?

Wat een ellende






Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  Cheesegirl ma 4 jul 2011 - 18:02

Geen ervaring, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen! hug
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  Butterfly78 ma 4 jul 2011 - 18:14

Wat klote zeg.

Je kan naar de scheidingsmakelaar gaan. Die zoekt alles voor je uit. Ook het huis.
Sterkte en succes ermee.
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  MADDIE ma 4 jul 2011 - 20:51

Jeetje wat een rot bericht zeg!! hug Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je heel veel sterkte wensen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  Happydobby ma 4 jul 2011 - 21:53

Sterkte.
Hoe alles verder werkt weet ik ook niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  miss22 ma 4 jul 2011 - 21:59

Ook ik wil je sterkte wensen
Wat een ontzettend rot nieuws
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  pitbullgup ma 4 jul 2011 - 23:20

Ow jeetje zeg wat naar... heel veel sterkte. Goede mediator en makelaar in de arm nemen. En goe op letten waar je allemaal recht op hebt (alimentatie etc)
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  RYW di 5 jul 2011 - 5:05

Meisje toch, wat erg voor je. Hij heeft een ander en jij wist van niks, en hij wil met haar gaan samenwonen in jullie huis? Wat zal je verdrietig zijn...

Ik ben ook gescheiden dus kan denk ik je praktische vragen wel beantwoorden. Heel moeilijk is dat, om daarom te denken als je het ook emotioneel zwaar hebt.

Hoe is jullie band nu? Gaan jullie vriendschappelijk uit elkaar of is de stemming vreselijk? Ik zou hoe dan ook kopietjes maken van alle belangrijke papieren zoals bankafschriften, hypotheekgegevens, gegevens van evt leningen, etc.

Zijn jullie getrouwd in gemeenschap van goederen? Hebben jullie spaargeld, of juist schulden? Als hij het huis wil houden (incl nieuwe vriendin of niet) dan zal hij je moeten uitkopen als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent.

Als je heel vriendschappelijk uit elkaar gaat en je vertrouwt hem, dan is een mediator een prima idee, die zijn vrij goed te betalen. Veel mediators zijn ook advocaat, dus één en ander kan gelijk worden vastgelegd. Als je hem niet vertrouwt, of denkt dat er een strijd kan volgen, dan raad ik aan dat je elk je eigen advocaat neemt. Dat is in mijn geval helaas ook aan de orde geweest.

Heb je een eigen inkomen, en verdien je veel? Zo niet, dan kan je misschien gebruik maken van een potje van de Raad voor de Rechtsbijstand. Afhankelijk van je inkomen betalen zij een groot gedeelte van je advocaatkosten als je een laag inkomen hebt. Bij mij heeft mijn scheiding me daardoor welgeteld 90 euro gekost. Kijk eens op http://www.rvr.org/, daar kan je de advocaten vinden die daarbij zijn aangesloten. Als je zelf een laag inkomen hebt heb je ook recht op alimentatie.

Hebben jullie kinderen? In dat geval komt er namelijk ook enorm veel kijken bij een scheiding....

Als je vragen hebt kan je ze stellen, hier of via PM. Sterkte meisje, praat met vrienden en familie en laat hen je helpen, laat je verdriet niet je zakelijke verstand overheersen. Zorg dat er iemand met je meekijkt, omdat jij misschien in je verdriet met dingen akkoord gaat waar je eigenlijk niet achterstaat!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  Carra di 5 jul 2011 - 5:58

Ook een mediator kan door de Raad voor Rechtsbijstand betaald worden. Moet je wel een mediator zoeken die is aangesloten bij de RVR.
Als alleenstaande moet je inkomen wel onder de €24.700 zijn, anders heb je er geen recht op. Je eigen bijdrage is dan tussen de €125 en €775. Je moet sowieso eerst langs het juridisch loket gaan. Zij kunnen je adviseren, en dan doorverwijzen naar een advocaat en dan krijg je 25 euro korting op je eigen bijdrage.

Hoe je het verder aan moet pakken weet ik niet. Neem even tijd om tot jezelf te komen. Veel sterkte! hug

Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  Sunny87 di 5 jul 2011 - 8:04

He meiden,

Dank jullie wel voor jullie medeleven.

Tja een scheiding zat er eigenlijk al aan t komen wast niet lang of kort, maar uiteindelijk zou hij plaatsvinden. This natuurlijk wel pijnlijk dat hij nu gevallen is voor een ander, maar gun het hem ook nog eens.

This nu nog vers, dus gister heb k hem de pan uitgeveegd en net wask al veel rustiger.
Ik heb het hem voorgesteld dat zij ons huis over te nemen zodat we geen schulden zouden maken, maar dit willen ze bij nader inzien niet, dus het huis moet verder opgeknapt worden en geschilderd.

Ja er komt veel bij een scheiding kijken idd.
Goede tips van de bijstand, hoe zit dat eigenlijk want rekenen ze je nog steeds je verzamelinkomen of toch appart?

Geldt die bijstand ook voor mediator?
Want ik denk dat we er wel vriendschappelijk uit zullen komen nl




Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  Sunny87 di 5 jul 2011 - 8:05

ow en hoe zit het met wat moet je allemaal op papier zetten.
Enkelt de verdeling van de inboedel?

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  RYW di 5 jul 2011 - 8:13

Het geldt ook voor de mediator. In de regel is daar de helft van de kosten voor de ene partij en de andere helft voor de andere partij. De Rvr kijkt bij het inkomen alleen naar je eigen inkomen, en hij kan op zijn beurt hetzelfde aanvragen. Als je op die website kijkt kan je ook zoeken op mediators die erbij aangesloten zijn.

Je moet behoorlijk wat op papier zetten. Afspraken mbt het huis: als het verkocht moet worden, wie woont er dan in de tussentijd, betaalt diegene ook de gehele hypotheek + vaste lasten? Is er sprake van alimentatie? Doe je afstand van elkaars pensioen? Vraag het maar eens na bij zo'n mediator, of google eens op echtscheidingsconvenant, je kan online voorbeelden vinden van wat er vastgelegd moet worden.

Succes!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  Sunny87 do 7 jul 2011 - 7:55

Dank je RYW

Ik heb ondertussen een advocaat ( kennis ) in de arm genomen, schappelijk prijsje.
Dus het zal hoop ik wel iets los lopen. + idd die bijstand.

In het gunstigste geval is alles achter de rug in Juli 2012 ( uitspraak NHG )
Jeutje, nah ja alles komt goed.

Thnx voor jullie reactie's

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheiden ervaringen Empty Re: Scheiden ervaringen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum