Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar tijdelijk werken?

+4
Bay
Lavendel
PluDan
Susan
8 plaatsers

Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Waar tijdelijk werken?

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 1:16

Ik weet even echt niet wat ik nu moet doen.

Over 3 weken rond ik mijn stage af en ik heb hier verder geen werk naast. Na mijn stage heb ik nog 2 grote modules op school tot half maart en daarna kan ik gaan afstuderen. (er staat iets van 500/600 uur voor. +/- 4 maanden fulltime). Je kunt er bij ons op school voor kiezen om af te studeren voor een bedrijf (daar een grote opdracht te doen op het gebied van interieurvormgeving/architectuur of zelf te gaan afstuderen met een fictief plan - dat laatste moedigen ze aan omdat je je dan niet hoeft aan te passen aan het bedrijf maar het echt helemaal zelf moet doen.) Dat ga ik dus ook doen.

Maar nu het probleem. Ik wil wel 2 dagen gaan werken naast mijn studie. Maar waar moet ik in hemelsnaam gaan werken? Het zal tijdelijk werk zijn omdat ik in augustus naar New York ga. Dus het is echt voor 6/7 maanden.

Ik zie mijzelf echt niet meer bij de AlbertHeijn werken of ander geestdodend werk.. Maar misschien mag ik niet zoveel eisen stellen. Het liefste doe ik tijdelijk iets waarbij ik mijn opleiding kan gebruiken (interieurvormgeving) maar dat zijn vaak bedrijven die volgens mij mensen langer in dienst willen. Plus dat het in deze sector onwijs klote is om op het moment een baan te vinden.

Bleugh ik heb er bijna spijt van dat ik mijn vorige studie niet gewoon heb afgemaakt. Dan had ik zeker een baan gevonden.. Pff


Okee dat was mijn klaagzang angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Susan ma 14 nov 2011 - 1:30

Iets van administratief werk via het uitzendbureau, daar zijn vaak wel kortlopende klussen, variërend van een paar dagen tot een paar maanden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  PluDan ma 14 nov 2011 - 1:38

Ja of misschien een vacature waarbij je iemand op kunt vullen die met zwangerschapsverlof gaat bijv.
Via het uitzendbureau zal er vast wel iets te vinden zijn.
En idd, ik denk niet dat je teveel eisen moet stellen.
Succes!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 1:39

Yep, gewoon even uitzendbureau binnen lopen! Zelf zat ik in een flex-poule van TempoTeam, bedrijfscatering. Ze hebben volgens mij verschillende flex-poules. Zo verdelen ze fulltime uren over mensen die flexibele uren willen of zo.... Ik vond 't heel prettig! En wekelijks uitbetaling, leuk salaris etc etc...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 2:05

Joh, het is voor een half jaar. Wat boeit dat dan of het dan voor jou 'geestdodend' is? Werk= geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Lavendel ma 14 nov 2011 - 2:06

Punk'd schreef:Je kunt er bij ons op school voor kiezen om af te studeren voor een bedrijf (daar een grote opdracht te doen op het gebied van interieurvormgeving/architectuur of zelf te gaan afstuderen met een fictief plan - dat laatste moedigen ze aan omdat je je dan niet hoeft aan te passen aan het bedrijf maar het echt helemaal zelf moet doen.) Dat ga ik dus ook doen.

Plus dat het in deze sector onwijs klote is om op het moment een baan te vinden.

Even iets heel anders, maar is het niet veel handiger om wel een stage te gaan doen gezien de baankans? Vaak heb je bij een bedrijf toch ook onwijs veel vrijheid bij een afstudeeropdracht en het is wel heeeull handig in deze tijdens voor je netwerk en werkervaring (waar je nogal snel op afgewezen wordt).
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 2:23

@ Lavendel, Mijn opleiding is al zeer praktijkgericht voor een HBO. Ik heb in totaal ruim een jaar stage gelopen en ik persoonlijk vind het heerlijk dat ik bij mijn afstuderen echt zelf kan doen/kiezen wat ik wil, waarom ik dat wil en dat ook helemaal zelf kan en mag onderbouwen. We moeten wel zelf opzoek gaan naar een 'opdrachtgever', een persoon uit het werkveld die ons minimaal 10 uur in de hele periode kan en wil ondersteunen en er ook bij is tijdens de afstudeerpresentatie.

Ik heb net een leuke baan gezien (etaleur) waarvoor je een afgeronde mbo opleiding moet hebben in de richting die ik ook doe. Ik ben dan nog wel niet helemaal klaar, maar doe wel hbo. Dus hopelijk wordt dat iets.

Verder misschien een uitzendbureau inderdaad.. maar geeen horeca hahaha.. dat doe ik nooit meer, heb dat een jaar of 2 gedaan maar dat is echt helemaal niet mijn ding. Dan ga ik nog liever bij de Albertheijn hier in de buurt werken.

Maar goed ik ben alweer iets positiever :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Bay ma 14 nov 2011 - 2:32

Zat idd ook meteen aan etaleur te denken. (zelf deze opleiding gedaan.. Very Happy )
Je kan dan het beste een groot warenhuis proberen.

Of anders idd een uitzendbureau dit heb ik ook gedaan tijdens mijn studie en altijd wel kunnen werken wanneer ik wilde werken.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Blond ma 14 nov 2011 - 7:30

Inderdaad een uitzendbureau zoeken. Ik vind persoonlijk Randstad het prettigste uitzendbureau.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 7:39

Misschien geestdodend, maar als je goed en snel wilt verdienen, is schoonmaken ook een optie.

Edit; misschien is dat juist wel fijn. Dat je naast het afstuderen ook 2 dagen in de week gewoon je werk kan doen zonder dat je er zwaar over na hoeft te denken. Even gedachten verzetten en geen studie aan je hoofd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 8:02

Jolee schreef:Misschien geestdodend, maar als je goed en snel wilt verdienen, is schoonmaken ook een optie.

Edit; misschien is dat juist wel fijn. Dat je naast het afstuderen ook 2 dagen in de week gewoon je werk kan doen zonder dat je er zwaar over na hoeft te denken. Even gedachten verzetten en geen studie aan je hoofd.

Daar heb je natuurlijk wel een punt. Dat afstuderen is al heel creatief! Misschien heb ik dan geen inspiratie meer haha :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  TukTuk ma 14 nov 2011 - 8:09

Misschien kan je productiewerk gaan doen? Misschien wel geestdodend, maar is het wel makkelijker om flexibel werk er in te vinden, plus dat het vaak ook ploegen zijn, dus dat je vroeg begint, maar wel ook vroeg klaar bent, of je begint laat en je bent laat klaar. Je hebt dus ook nog eens meer aan je dag.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Jeanette di 15 nov 2011 - 0:34

In een kledingzaak. Ik heb dit altijd naast mijn studie gedaan en vond dat altijd erg leuk. Zo deed ik ook altijd de poppen aankleden. Ik vind dit eigenlijk wel iets voor jou! En vaak zijn ze juist blij met meiden die geen 16 meer zijn.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  PluDan di 15 nov 2011 - 0:55

Jeanette schreef:In een kledingzaak. Ik heb dit altijd naast mijn studie gedaan en vond dat altijd erg leuk. Zo deed ik ook altijd de poppen aankleden. Ik vind dit eigenlijk wel iets voor jou! En vaak zijn ze juist blij met meiden die geen 16 meer zijn.

In een kledingwinkel zijn de verdiensten niet heel erg goed toch?!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Jeanette di 15 nov 2011 - 1:10

PluDan schreef:
Jeanette schreef:In een kledingzaak. Ik heb dit altijd naast mijn studie gedaan en vond dat altijd erg leuk. Zo deed ik ook altijd de poppen aankleden. Ik vind dit eigenlijk wel iets voor jou! En vaak zijn ze juist blij met meiden die geen 16 meer zijn.

In een kledingwinkel zijn de verdiensten niet heel erg goed toch?!

Het minimum loon, dus geen hele vetpot natuurlijk, maar je krijgt natuurlijk wel korting. :P
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Melis_je di 15 nov 2011 - 3:48

Jeanette schreef:
Het minimum loon, dus geen hele vetpot natuurlijk, maar je krijgt natuurlijk wel korting. :P
Waardoor het je uiteindelijk alleen maar geld kost:D
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Jeanette di 15 nov 2011 - 22:23

Melis_je schreef:
Jeanette schreef:
Het minimum loon, dus geen hele vetpot natuurlijk, maar je krijgt natuurlijk wel korting. :P
Waardoor het je uiteindelijk alleen maar geld kost:D

scratch

Ajaa, dat is waar haha! :P
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar tijdelijk werken? Empty Re: Waar tijdelijk werken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum