Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

4 plaatsers

Ga naar beneden

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema! Empty Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 1:28

Onze T.onnie wordt komende zondag alweer 3 maanden en nog steeds hebben we geen goed ritme. De ene dag zit hij netjes om de 4 uur met zijn voedingen en de volgende dag wil hij elk uur maar kleine beetjes. In het begin hebben we eerst voeden op schema geprobeerd, daar ging hij van spugen. We zijn toen over gegaan op voeden op verzoek. Het reusltaat was goed, hij spuugde niet meer. Toen kreeg hij reuze honger, aan geen enkel flesje had hij genoeg, we zijn toen over gegaan op Forte. Ondertussen zijn we alweer een tijdje terug op standaard.

Omdat ik niet meer de hele dag met flesjes in de weer wil zijn, zijn we weer begonnen met voeden op schema. Om de vier uur krijgt hij 200cc aangeboden. Na 3,5 uur begint hij dan ook echt te jengelen dat hij een flesje wil, maar deze krijgt hij pas echt na 4 uur. Gisteren is het echt de hele dag goed gegaan, hij wilde zelfs flessen van 235cc! Vandaag lukt het niet meer. Hij drinkt nog geen 90cc weg na 4 uur, maar is na 3,5 uur wel aan het jengelen voor zijn flesje. Maar hij hoeft niet meer als dat. Ik snap echt wel dat je eetbehoefte bij elke voeding weer anders kan liggen. Maar ik wordt er soms zo moedeloos van. Want als hij maar 90cc weg drinkt weet ik zeker dat hij twee uur later weer komt. Maar dan geef ik hem dus niets omdat dan weer heel zijn schema in de war zit en we dus geen ritme krijgen.

Met slapen is het dus precies hetzelfde. T.onnie doet overdag alleen maar hazenslaapjes van zo'n 30 min tot een klein uurtje. Daarna is hij klaarwakker en wil hij weer spelen. Hij is heel makkelijk op bed te leggen en gaat dan ook wel zonder te mopperen slapen, maar echt lang duurt het nooit. 's Avonds gaat hij rond 8 uur naar bed. Rond 11.30 uur krijgt hij een laatste voeding om vervolgens om 03.30 uur weer te komen. Als ik hem niet wakker maak voor de laatste voeding komt hij om 01.30 uur weer voor een voeding. Toen hij 6 weken was heeft hij een tijd doorgeslapen van 23 tot 7 uur. Ik ben al nagegaan wat ik toen anders deed, maar ik weet het gewoon niet. Natuurlijk snap ik dat hij nog maar klein is en dat het normaal is dat hij 's nachts nog komt. Maar als ik dan kijk naar zijn lengte en gewicht moet hij de nachtvoeding makkelijk kunnen laten schieten. T.onnie is namelijk aan de grote en zware kant. Hij heeft de lengte en gewicht van een kindje van 6/7 maanden!

Wat doe ik verkeerd? Doe ik hem 's avonds te vroeg naar bed? Rond 20.00 krijgt hij zijn laatste fles en rond 20.30 slaapt hij meestal al. Hij is aan het begin van de avond dan ook doodop, omdat hij overdag alleen maar hazenslaapjes doet. Maar 's morgen om 6 uur is hij eigenlijk wel klaar met slapen en wil hij het liefst eruit om weer plezier te gaan maken.

Dagschema momenteel:
03.30 --> wakker worden voor voeding.
04.00 --> weer slapen.
06.00 / 06.30 --> wakker, neem hem bij me in bed en slaapt op mij borst nog 2 uurtjes door.
08.30 --> opstaan.
08.30/09.00 --> Flesje
10.30 --> slapen (30 tot 45 minuten)
11.00 /11.15 --> wakker en weer spelen
12.30/13.00 --> Flesje
14.00 --> Slapen
14.45 --> wakker en spelen
16.30/17.00 --> flesje
18.00 --> slapen
18.30 --> wakker en weer spelen.
19.30 --> bad
20.30 --> flesje en slapen
23.30/0.00 --> laatste fles


Hoe zag jullie dagschama eruit met een kindje van 3 maanden en wat kanik veranderen zodat het makkelijker en soepeler gaat lopen.





Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema! Empty Re: Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

Bericht  xxjojootjexx do 24 feb 2011 - 1:37

Hoe het met schema zit weet ik niet.. Maar wat ik wel zie is dat hij erg lang wakker is.
Van 11 tot 14 is voor zo'n hummel echt te lang.
Wij hebben ook een slechte slaper, dus weet hoe moeilijk het kan zijn. Maar na 1 a 1,5 uur moet hij echt wel weer even slapen, ook al is het maar 15 minuten. Maar als we dat doen, dus na 1 a 1,5 uur weer naar bed en dan even slapen, dan is hij de rest van de dag beter te pas.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema! Empty Re: Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

Bericht  PapillonRose do 24 feb 2011 - 1:51

Echt goede tips heb ik ook niet echt voor je denk ik.. Ik leg haar sowieso in bed als ik zie dat ze moe wordt, en als ze niet moe lijkt te worden dan leg ik haar na max. 2 uur wakker zijn alsnog in bedje. Wel eerst even rustig bij mij zitten zodat ze niet hyperactief in bedje gaat, want dat werkt niet. Dit werkt aardig zo, soms geeft ze gewoon uit zichzelf niet aan dat ze wil slapen Question

Qua schema ziet het er hier nu bij 4 mnd ongeveer zo uit (maar ik voed op verzoek en soms ziet het er dus ineens totaal anders uit):

08:00 - 08:30 Wakker worden en eerste fles
08:30 - max. 09:30 spelen
09:30 - 12:00 slapen
12:00 - 12:30 Tweede fles
12:30 - 14:00 wakker, spelen
14:00 - 16:00 slapen
16:00 - 17:00 spelen
17:00 - 17:30 Derde fles
17:45 naar bed
20:30 - 21:00 in bad
21:00 - 21:30 Vierde en laatste fles
21:30 - 22:00 rustig saampjes zitten
22:00 - 22:30 Rond deze tijd naar bed

Meestal dus 4 flessen zoals je ziet, dit zijn dan flessen van 210 + 7 schepjes. Als ze eens een ander ritme volgt dan worden dit er soms weleens 5. Daarvan gaat de laatste dan meestal niet leeg. Toen ze 3 maanden was zag het schema er ook ongeveer zo uit, maar dan 5 flessen van 180+6. En nu maakt ze niet al de slaapjes die er staan vol, maar met 3 maanden deed ze dat meestal nog wel.

Je mannetje is wel veel wakker inderdaad! En volgens mij doe je hem 's avonds niet te vroeg naar bed hoor, dat valt denk ik wel mee. Kan wel per kindje anders zijn natuurlijk.. En dat 's nachts wakker worden weet ik helaas ook niks op, je zou inderdaad denken dat hij de nachtvoeding misschien wel kan missen maar blijkbaar heeft hij er toch nog behoefte aan. Hopelijk gaat het snel beter!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema! Empty Re: Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 11:43

Thanks!

@ Jojo: T.onnie is geen echte slaper, al gaat hij makkelijk naar bed (even afkloppen). Vandaag heb ik hem toch vaker te slapen gelegd. Hopelijk gaathet werken dat hij 's nachts door gaat slapen.

@ Papillonrose: wat een mooi schema!

Vanmiddag heeft hij eindelijk 2 uurtjes in zijn bedje gelegen van 14.00 tot 16.15 en daarna weer om 18.00 tot 18.45. Hij kwam wel af en toe omdat hij zijn speentje kwijt was, maar daarna sliep hij verder. Ik heb zijn kamertje verduisterd (aluminiumfolie tegen de ramen). Dat lijkt al heel goed te helpen. Komende week er dus even erop uit voor verduisteringsgordijnen. Ook lijkt hij langzaam door te krijgen dat hij echt geen eten meer tussendoor krijg (uitgezonderd op water natuurlijk). Hopelijk zet het positief door!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema! Empty Re: Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 12:03

Ik denk dat je onrust bij hem veroorzaakt door je aan zo'n strak schema te houden. Zulke kleine baby's hebben nog geen gevoel voor tijd en het zal je zoon ook niet duidelijk zijn waarom hij dan niet mag slapen, dan moet slapen en moet wachten op zijn voeding. Naar mijn mening hoort het er gewoon bij dat een kindje de ene dag wat vaker drinkt dan de andere. Dan ben je er wel druk mee ja, maar je bent nog veel drukker met een kind dat onrustig wordt omdat het in een schema geforceerd wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema! Empty Re: Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

Bericht  M@niek do 24 feb 2011 - 12:45

Mijn dochtertje sliep na 1 maand al niet overdag meer. Eten is ook altijd een probleem geweest. Ze is nu bijna 8 maanden en eet niet meer dan 180 cc en ze krijgt zelfs nog 5 flesjes!

Op die leeftijd hadden we ook enorm problemen met het eten. Vanalles geprobeerd, schema´s, geen schema´s, stipt om de 4 uur enz enz. Maar uiteindelijk zijn we gewoon doorgegaan met voeding op verzoek. De ene keer dan maar om de 4 en als ze dan 2 uur later weer honger had dan maar gewoon weer eten.

Over de nachten kan ik niet veel tips geven. Maar misschien kun je met 4 maanden beginnen met een pyamapapje daar zitten de kleintjes veel voller van en slapen ze over het algemeen lekkerder door.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema! Empty Re: Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

Bericht  Flemy za 26 feb 2011 - 1:08

Ik denk dat jij te graag een strak schema wilt, waar je kind nog helemaal niet aan toe is. Je kindje is pas 3 maanden hè, daar moet je niet te veel van verwachten Wink
Onze oudste was een ontzettend makkelijk kind, die met 3 maanden al een heel strak ritme had. We konden bij haar de klok erop gelijk zetten met slaapjes en voedingen. Maar dit regelde ze wel zelf zo, wij hielden alleen altijd een vast ritueel aan van wakker worden - fles - spelen en weer te bed.
De jongste is een heel ander verhaal, eigenlijk hetzelfde als bij jou. Ze drinkt wel vrijwel altijd goed, met uitzondering ook weleens slecht (maximaal 100cc). Maar wij houden ons nooit aan een schema, alles gaat op verzoek. Als ze na 2,5 uur echt honger heeft, ga ik niet nog eens 1,5 uur met haar in de weer om maar te rekken voor mijn eigen schema. Dan krijgt ze gewoon wat eerder de fles. Dit komt weinig voor hoor, ze zit wel altijd aan de minimaal 3 uur ertussen.

Maar wat mij vooral opvalt bij jou is dat hij heel lang wakker is soms. Voor zo'n kleintje is dat echt heel lang, van 11 tot 14 bijvoorbeeld. Onze jongste slaapt overdag ook vaak niet al te best, meestal een uurtje en dan is ze weer wakker, maar ze is nooit langer dan 1,5 uur uit bed. Dan is ze ook echt kapot. Als ze dus maar een uurtje slaapt zitten we eerder met 3 uur tussen de flessen, maar zo komt ze in ieder geval goed tot rust. De nachtvoeding heeft zij ook niet meer (met soms eens zo'n fase dat ze ineens weer wakker is, maar dat is dus niet gebruikelijk). Om 23:00 krijgt ze de laatste fles en dan slaapt ze tot een uurtje of 7:00, soms langer.

Hoe wordt hij eigenlijk wakker als hij even geslapen heeft? Want wat hier vaak zo is, is dat ze na een uur begint te huilen maar als we haar dan maximaal 10 minuten laten huilen valt ze weer in slaap en slaapt nog een uur door. Niet krijsen natuurlijk, dan gaat ze ook echt niet meer slapen, maar 'gewoon' huilen. Dat doet ze ook vaak, dan is ze wakker geworden binnen een uur (ze hebben ook een slaapcyclus hè, van 45 min.) maar dan lukt het haar niet om weer verder te slapen. Even laten huilen werkt dan.

En ik zou ook niet te veel gaan rommelen met andere voedingen, zoals de Forte. Soms hebben ze gewoon een andere behoefte, ene keer veel honger en de andere keer minder.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema! Empty Re: Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

Bericht  PapillonRose za 26 feb 2011 - 4:04

Hier is het schema wat ik heb trouwens ook echt het schema van A.my. Heb in het begin op advies van de KA even een vast schema aangehouden omdat ze weinig dronk, maar vaak moest ik haar dan wakker maken voor een voeding en daar werd ze ook niet blij van.
Toen we andere voeding hadden ging dat beter en ben ik weer op verzoek gaan voeden, want daar doet ze het veel beter op. Het schema wat ik gaf kan er dan ook zomaar ineens weer heel anders uit zien.

Als het zo echt niet werkt, zou ik persoonlijk ook proberen om het weer op verzoek te doen. Misschien heeft hij bijvoorbeeld liever 10x een klein beetje eten ipv 5x veel? Geen idee hoor, maar proberen kan altijd. Succes in elk geval!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema! Empty Re: Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 5:14

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties! Hier gaat het erg goed, T.onnie pakt het nieuwe schema erg goed op. Dus voeden op schema lijkt hier erg goed te werken. Hij drinkt geen kleine beetjes meer. Gemiddeld drinkt T.onnie zo'n 150cc met uitschieters naar boven (200 tot 235 cc) en natuurlijk naar beneden (135 cc). Dus de flesjes van soms maar 40 cc lijken verleden tijd. De 4 uur tussen de voedingen kan hij makkelijk hebben. Ongeveer een kwartiertje van te voren begint hij te jengelen dat hij toch wel iets begint te lusten. Het brengt voor ons beide veel rust. Ook de nachten gaan nu veel beter. Vanmorgen was het half 6. Toch twee uur later als normaal!

Gisteren zijn we naar het CB geweest en hij was in 2 weken tijd een halve kilo gegroeid. Hij weegt nu met 13 weken 7,2 kilo! Hij is dus aardig op gewicht. Op aanraden van de KA van het CB geven we T.onnie nu 's nachts een fopfles en deze bouwen we nu langzaam af. net zolang totdat hij helemaal doorslaapt. Ook moesten we beginnen met rijstebloem 's avonds door zijn laatste fles. Hij reageerd goed op. Geen last van krampjes en zijn ontslasting blijft goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema! Empty Re: Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

Bericht  PapillonRose za 26 feb 2011 - 5:35

Fijn dat het nu zo goed gaat Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema! Empty Re: Dagschema kindje 3 maanden en voeden op schema!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum