Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schema 2 maanden

+4
SarahKey
Aimee
Clapperdie
Tania
8 plaatsers

Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Schema 2 maanden

Bericht  Tania vr 20 apr 2012 - 3:42

Watvoor schema hebben of hadden jullie kindjes rond de 2 maanden? En dan bedoel ik vooral met slapen. M. lag tot nu toe vooral beneden bij ons te slapen maar ik merk dat dat nu toch wat te onrustig wordt voor haar. Nu heeft ze vanmiddag van 11.30 tot 14.30 in haar wiegje geslapen, toe de fles gehad en tegen 16.00 ging ze weer naar bed. Is dat een beetje normaal? Ik weet het niet zo goed want J. sliep sowieso weinig overdag en al helemaal niet in bed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Re: Schema 2 maanden

Bericht  Clapperdie vr 20 apr 2012 - 4:00

T. is bijna 6 weken en hij ligt van 14:00 - 16:00 in zijn bedje (ongeveer) en dan van 19:00 - 21:00. Na de fles van 23:00 uur gaat hij weer in zijn bedje tot de volgende ochtend. Tussendoor ligt hij bij ons of in de box.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Re: Schema 2 maanden

Bericht  Aimee vr 20 apr 2012 - 4:07

Ik weet niet of er wel een normaal is... smile Sommige kindjes slapen nog bijna de hele dag, andere weer minder.
Luuk begon met 2 maanden na de voeding wel langer wakker te zijn (anderhalf uur ongeveer), maar hij doet alleen hazenslaapjes, dus is tussendoor ook nog veel wakker.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Re: Schema 2 maanden

Bericht  SarahKey vr 20 apr 2012 - 4:42

siem lag met 2 maanden van 13:00-16:00 uur te slapen in de wieg. Was vanaf 7:00 uur beneden.
Daarna pas 's avonds weer. Tussendoor hazenslaapjes in de wagenbak.

Maar nu is het schema alweer helemaal anders.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Re: Schema 2 maanden

Bericht  Darius vr 20 apr 2012 - 6:12

Met twee maanden was elke dag weer een verrassing! Ik zit even terug te denken, maar bij L en P waren we bij allebei op zomervakantie toen ze twee maanden waren. Ze hadden allebei geen ritme toen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Re: Schema 2 maanden

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 6:15

eeh, met twee maanden? Toen sliep ze van 23 u tot 2u, van 2.30 tot 5u en van 5 tot 7u, met een beetje geluk van 11.30 tot 12u en verder was ze aan het huilen. Lijkt me heerlijk als kinderen goed slapen, dat kennen we hier niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Re: Schema 2 maanden

Bericht  Supertalentje vr 20 apr 2012 - 6:35

Ik heb in een boekje gelezen dat kindjes van 6 weken prikkels aankunnen van ongeveer een uur inclusief voeding. Ik las dit toen mijn zoon 8 weken was en na een uur/5 kwartier begon hij idd te gapen. Gapen is hier slapen en ik voedde op verzoek met een minimale tussenpose van ongeveer 3 uur. Als hij na een uur of 3 ging huilen gaf ik hem eten, schone luier, even spelen in de box en zodra hij gaapte ging hij ingebakend in zijn eigen bed. Als hij tussendoor huilde gaf ik hem zijn speen of troostte hem in zijn eigen bed. Behalve als hij echt ontroostbaar was door krampjes bv, dan nam ik hem bij me in de slaapkamer met de gordijnen dicht en het licht uit. Nu werkt dat eigenlijk nog steeds zo, maar is hij langer wakker na het eten.

Dit is hoe het hier ging, bij iedereen is het anders.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Re: Schema 2 maanden

Bericht  Tania vr 20 apr 2012 - 7:07

Rejoy. schreef:eeh, met twee maanden? Toen sliep ze van 23 u tot 2u, van 2.30 tot 5u en van 5 tot 7u, met een beetje geluk van 11.30 tot 12u en verder was ze aan het huilen. Lijkt me heerlijk als kinderen goed slapen, dat kennen we hier niet.

Nee het is echt een verademing hoor zo'n kindje dat gewoon slaapt 'snachts. Ik had me voorbereid op weer minimaal 1,5/2 jaar slapeloze nachten. Maar sinds M. er is slaapt J. elke nacht perfect :shock: en M. slaapt zelf ook 9 van de 10 keer heel lief als wij naar bed gaan vanaf 22.30 en wordt om 4 uur wakker voor haar flesje en slaapt dan weer tot de volgende ochtend. En vandaag ligt ze zelfs nu al te slapen.
Wie weet is jouw buikbaby ook wel zo'n goede slaper!


Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Re: Schema 2 maanden

Bericht  _Lana_ vr 20 apr 2012 - 10:03

Supertalentje schreef:Ik heb in een boekje gelezen dat kindjes van 6 weken prikkels aankunnen van ongeveer een uur inclusief voeding. Ik las dit toen mijn zoon 8 weken was en na een uur/5 kwartier begon hij idd te gapen. Gapen is hier slapen en ik voedde op verzoek met een minimale tussenpose van ongeveer 3 uur. Als hij na een uur of 3 ging huilen gaf ik hem eten, schone luier, even spelen in de box en zodra hij gaapte ging hij ingebakend in zijn eigen bed. Als hij tussendoor huilde gaf ik hem zijn speen of troostte hem in zijn eigen bed. Behalve als hij echt ontroostbaar was door krampjes bv, dan nam ik hem bij me in de slaapkamer met de gordijnen dicht en het licht uit. Nu werkt dat eigenlijk nog steeds zo, maar is hij langer wakker na het eten.

Dit is hoe het hier ging, bij iedereen is het anders.

Hier gaat het helemaal hetzelfde. Als ze wakker worden en honger hebben, verschoon ik de luiertjes en ga ik voeden. Daarna nog even gezellig wakker en/of in de box en als ze moe worden naar bed. Mijn zoontje slaapt heel snel na de voeding weer en mijn dochtertje blijft iets langer wakker. Maar bij tekenen van moeheid gaan ze lekker naar boven in hun bedje. Ik vind het wel heel erg leuk dat ze nu steeds langer wakker zijn.

Ze slapen dus ook nog erg veel.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Re: Schema 2 maanden

Bericht  Twellie vr 20 apr 2012 - 10:09

Ik heb geen schema, ik voed op verzoek en laat slapen op verzoek. Rond de twee maand werd ze vier af vijf keer per 24 uur wakker, ze was dan 15 minuten ('s nachts voor een voeding) tot maximaal een uur wakker.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Re: Schema 2 maanden

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 6:41

A. sliep de eerste weken ook beneden maar al snel merkte we dat dat voor hem niet werkte.
Nu was het ook een enorme hongerlap waardoor hij met 4 weken 170cc kreeg en zich nog om de 2 a 2½u kwam melden.
Ook `s nachts.
Rond de 7 weken kwam er meer een "schema" in, toen zijn we begonnen met Forte.
Om 22u de laatste fles, daarna om 04.00, 08.00, 12.00, 16.00 en 20.00
Daarvoor en daarna was hij 30 minuutjes wakker ongeveer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schema 2 maanden Empty Re: Schema 2 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum