Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

+9
Océane
_Lana_
Tania
Supertalentje
CCC
moepie
Printje
Pommes
Charles
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Charles vr 15 feb 2013 - 3:59

Mijn baby's zijn nu 6,5 maand en we klooien momenteel echt maar wat aan met slaaptijden en hapjes en flessen enzo. Ze krijgen nu nog 4 flessen en in principe hapjes maar ik voel me echt een ontaarde moeder als ik zeg dat het er soms niet van komt Embarassed . Ze kunnen ook nog helemaal niet goed eten, het is echt knoeien, klooien en toestand. Slapen doen ze ook op de raarste tijden en van een ritme dat we zo mooi hadden is momenteel geen sprake.

Dus vandaar ben ik benieuwd naar hoe jullie schema eruitzag toen jullie kindje(s) ongeveer deze leeftijd hadden.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Pommes vr 15 feb 2013 - 4:07

F krijgt hier ook nog 4 flessen. Om 7u, 11u, 15u en 21u-21.30. Hier blieft meneer geen groenten en fruitpappen, we proberen het wel maar hij tuft het weer uit of houd z`n mond stijf dicht. Terwijl wanneer we met brood aankomen of een droog koekje z`n mond meteen open gaat. Daarom `s avonds rond 19u proberen we groetenpap te geven en af te wisselen met stukjes brood. Dan om 21u-21.30 nog een fles en dan bedje in. Fruitpap geef ik momenteel als ik het niet vergeet. De ene keer is dit om 10u, andere keer 14u en dan niet.
Overdag zit er geen ritme in F zijn slaapgedrag. Soms slaaptie bijna de hele dag en sommige dagen zijn het maar hazenslaapjes van een half uur. Hier is ook geen pijl op te trekken, ik denk dat er vanzelf wel een ritme in komt.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 4:11

*weg privacy


Laatst aangepast door ProudMommy op di 26 maa 2013 - 2:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Charles vr 15 feb 2013 - 4:12

Brood met 6 maanden? Kan en mag dat al? Eet ie dat echt al? Geef je geen groenten? En waaruit bestaat de fruitpap?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Charles vr 15 feb 2013 - 4:14

Dankje Proud Mommy, ik zie dat jij ook nog een late fles geeft. Die was hier er eigenlijk al uit maar ze krijgen die 4 flessen niet meer op in de tijd dat ze wakker zijn. Die met dat fruithapje 's ochtends vind ik een goede, ga ik ook doen! Hier krijgen ze namelijk ook om 7 de eerste fles en zo rond half 9 willen ze echt uit bed.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Printje vr 15 feb 2013 - 4:17

Hier kwam het er ook niet iedere dag van, krijgen ze echt niets van. Ik vergeet zovaak de vitaminedruppels/fruit etc.

Ik geloof dat wij idd rond 6 mnd ook al wel met stukjes brood, of korst, begonnen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 4:17

Charles schreef:Dankje Proud Mommy, ik zie dat jij ook nog een late fles geeft. Die was hier er eigenlijk al uit maar ze krijgen die 4 flessen niet meer op in de tijd dat ze wakker zijn. Die met dat fruithapje 's ochtends vind ik een goede, ga ik ook doen! Hier krijgen ze namelijk ook om 7 de eerste fles en zo rond half 9 willen ze echt uit bed.
* weg privacy


Laatst aangepast door ProudMommy op di 26 maa 2013 - 2:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Charles vr 15 feb 2013 - 4:22

Ik vind het echt moeilijk met die ritmes, al vanaf het begin. En ik voel me echt onnozel soms. En dan ook nog twee, met allebei andere ontwikkeling, voorliefdes en ritmes. Pffff.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 4:24

* weg privacy


Laatst aangepast door ProudMommy op di 26 maa 2013 - 2:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Printje vr 15 feb 2013 - 4:25

Charles dat had ik bij de eerste ook en nu denk ik ik zie het wel. Om de drie uur een fles, prima.. om de vier ook ook al goed (terwijl ik R dus na 3 uur wakker ging maken)

Dadelijk rond 4 mnd begin ik met fruit/groente

Wat ik wel 'dom' van mezelf vind is dat ik echt totaal niet meer weet hoe en wat we deden met R qua flessen etc. Wanneer de laatste fles eraf ging bijv. echt totaal geen idee meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Charles vr 15 feb 2013 - 4:25

Jongens kijk nou toch eens op deze link. Ik vind het énig om te lezen, maar mijn kindjes zijn even oud en kunnen dit écht nog niet Neutral ! (ik doe verder geen rapley, wel eens geprobeerd)

http://rapleymethode.tripod.com/jip/
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 4:33

Wow nee, dat eet / doet hij hier ook nog niet nee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  moepie vr 15 feb 2013 - 4:36

Hier ook een kindje van 6,5 maand.
Zijn dagritme/schema ziet er een beetje als volgt uit (op het moment wat wisselend omdat hij net ziek is geweest, toen was er geen touw aan vast te knopen)

Tijden zijn +/-

8.00 Papfles 200 cc
10.00 half potje fruit, sap of water en eventueel stukje soepstengel
12.00 broodkorst of wat stukjes brood + fles 200 cc
15.00/16.00 half potje fruit, sap of water, stukje soepstengel
17.30 groente
19.30/20.00 fles 200cc

Slapen:
9.00-10.00 of 10.30-12.00 (ligt eraan hoe laat meneer wakker is s'morgens)
12.30-14.30 of 13.30-15.30 (ligt aan het vorige slaapje)
en dan vaak nog een slaapje na zijn groente. Dat slaapje verschilt van een half uur tot een uur.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 5:22

Hier hadden we rond die periode met A. ook geen ritme.
Hij ging toen over naar minder slaapjes, een boterham erbij, een fles eraf...
H. regelde dat allemaal prima zelf, maar A. niet.
Hij werd vaak om 5u wakker waardoor hij op de tijd van het fruit sliep.
Dan werd hij op een ongemakkelijke tijd wakker, had dan honger maar was het te vroeg voor een boterham dus dan maar een fles. Vervolgens had hij dan geen honger meer en at dus geen boterham...

Maar het komt goed hoor. Ineens heb je dadelijk een ritme te pakken zonder er erg in te hebben. Dan denk je na een paar dagen: Goh, het gaat nu al 3 dagen zo of zo....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  CCC vr 15 feb 2013 - 6:41

Hier is het al ruim een maandje ongeveer dit schema:
tussen 9.00 en 10.00 (afhankelijk wanneer ze wakker is) een fles van 180+6
11.30 uur 1 boterham met margarine en de helft met iets smeerbaars + wat diksap
14.00 uur 1.5 tot 2 stuks fruit
16.00 uur 180+6 fles
18.30 uur avondeten
22.30 uur 180+6

Slapen doet ze eigenlijk een beetje tussendoor, N. is een echte uitslaper dus meestal is ze na de nacht een paar uurtjes wakker. Na haar broodje gaat ze even naar bed als we niet weggaan en is wakker rond 14.00/ 14.30 uur (soms later en dan schuif ik gewoon alles wat door). Na de fles van 16.00 uur slaapt ze nog een uurtje en rond 20 uur gaat ze naar bed en maken we haar nog wakker rond 22.30 uur.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Gast vr 15 feb 2013 - 6:59

Ik sta niet bewust bij een ritme, het komt zoals het komt. Ik merk wel dat ze zelf al wel een hoop regelt. We worden altijd rond 7u wakker en H annah gaat w.b. eten van vast voedsel in het ritme van ons mee.. Dus rond 10u of rond 15u fruit en om 17.30u avondeten. Niet dat ze heel veel eet hoor, maar dat komt vanzelf. Tot een jaar blijft de melk nog hoofdvoeding, dus om die paar hapjes fruit of groente die ze (niet) eet, maak ik me nu nog niet druk.

Borstvoeding volledig op (mijn) verzoek, meestal om de 2.5 á 3 uur inmiddels, maar soms komt ze eerder, soms slaapt ze langer. Ze slaapt meestal drie keer op een dag, rond 10u, rond 13u en rond 15u nog een keer, maar soms ook een keer vaker als ze kort slaapt en de tijden wisselen ook nog wel eens en dan gaat ze rond 19u naar bed.

Brood krijgt ze pas als ze 7 maanden is geweest. Met gluten wil ik nog even wachten, schijnt pittiger voor de darmen te zijn om dat te verteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Supertalentje vr 15 feb 2013 - 9:36

Troost je, ik denk dat er weinig mensen zijn met een strak schema, zeker als je er 2 hebt en het je eerste zijn!
Ik heb veel op verzoek gedaan, maar dan wel in dezelfde volgorde. Dus de eerste keer uit bed is pap, ongeacht hoe laat dat is. Tweede keer uit bed is fruit. Derde keer is brood etc. Brood at ie hier pas met 8 maanden, dus geen 'paniek', haha!
En na 13 maanden is het nog steeds knoeien, kledderen en smeren Wink Doekje erover en klaar voor het volgende slagveld Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Tania vr 15 feb 2013 - 10:06

Hier ging het met M. rond die tijd ongeveer zo:

Als ze wakker werd een fles
Rond 9.30 Fruit
Naar bed
Rond 11.30/12.00 Een boterham en een fles
Om 13.00/13.30 Slapen
15.00/16.00 Fles
17.30 Groente
19.00 Fles
Naar bed
Volgens mij kreeg ze toen ook nog een fles om 22.30 maar die sloeg ze ook wel is over.

We zijn bij M. met ruim 5 maanden begonnen met bijvoeden maar ze had het snel door vandaar dat ze ook al brood at.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  _Lana_ vr 15 feb 2013 - 10:49

Supertalentje schreef:Troost je, ik denk dat er weinig mensen zijn met een strak schema, zeker als je er 2 hebt en het je eerste zijn!
Ik heb veel op verzoek gedaan, maar dan wel in dezelfde volgorde. Dus de eerste keer uit bed is pap, ongeacht hoe laat dat is. Tweede keer uit bed is fruit. Derde keer is brood etc. Brood at ie hier pas met 8 maanden, dus geen 'paniek', haha!
En na 13 maanden is het nog steeds knoeien, kledderen en smeren Wink Doekje erover en klaar voor het volgende slagveld Wink

Dit doen wij ook. Als ze wakker worden, krijgen ze een papfles. Dan even wakker. Daarna slapen en als ze wakker worden een broodje. Voordat ze weer naar bed gaan een flesje. En bij wakker worden fruit. En dan natuurlijk het avondeten.

Mijn kinderen sliepen rond die tijd echt nog heel veel. Ik wist echt niet wanneer ik die eetmomenten er allemaal tussen moest krijgen.
En ze aten ook nog eens niets.

Dus hier ook nog een geruststelling:
Fruit ging in het begin ook echt niet goed, wat een gepriek zeg!! Pff. Maar dat vonden ze al snel lekker.
Brood begonnen we pas rond de 8 / 9 maanden mee en dat eten ze pas sinds 1,5 maand goed.
Aardappels en groenten vonden ze ook heel lang niets en dit eten ze eigenlijk ook pas sinds ongeveer 1,5 maand.

Dus er is nog hoop Wink.
Sinds 1,5 maand kan ik pas echt zeggen dat ze goed eten!


Ik zou trouwens proberen om ze in ieder geval tegelijk in bed te leggen.
Als 1 kindje dan eerder wakker is, haal je die eruit, die heeft waarschijnlijk minder slaap nodig?
Liggen de ritmes van je kindjes erg uiteen?
Het is toch wel lastiger met een tweeling.
Met 1 kindje kun je toch wat meer schuiven.

Maar het ritme komt vanzelf hoor. Probeer alles in dezelfde volgorde te doen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Océane vr 15 feb 2013 - 11:39

Hier ook een mannetje van 6,5 maanden. Hier een redelijk schema.

Half 7 / 7 uur: 180+6
Half 9: (tegelijkertijd met zijn zus) half boterhammetje zonder korstjes
Half 11 / 11 uur: 180+6
Slapen uurtje tot anderhalf uur
1 uur: groente (tegelijkertijd met ons, wij eten 's middags warm)
Half 4 / 4 uur: 180+6
Slapen, meestal een uurtje
Half 6 / 6 uur fruit en korstje brood (tegelijkertijd met ons)
Half 9 / 9 uur laatste fles 180+6 met rijstebloem

Als hij echt brood gaat eten zal ik het fruit 's morgens gaan geven denk ik.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Bluestar di 5 maa 2013 - 21:19

Wanneer ga je van 4 naar 3 flessen?
Y krijgt er nog 4, maar wel van 210+7.. waarvan de ochtend en avond fles een papfles.
Hij eet 1, 5 stuk fruit, half potje groenten, en sinds een paar dagen stukjes brood met boter.
Hij zit qua gewicht en lengte helemaal gemiddeld maar het lijkt me zo veel wat hij krijgt.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 23:05

Bluestar schreef:Wanneer ga je van 4 naar 3 flessen?
Y krijgt er nog 4, maar wel van 210+7.. waarvan de ochtend en avond fles een papfles.
Hij eet 1, 5 stuk fruit, half potje groenten, en sinds een paar dagen stukjes brood met boter.
Hij zit qua gewicht en lengte helemaal gemiddeld maar het lijkt me zo veel wat hij krijgt.

Drinkt hij alle flessen nog op, of is hij minder geïnteresseerd? Hier ben ik met de derde fles (eind v/d middag) gestopt, omdat dochter er maar weinig interesse meer in had (7 maand). Ze krijgt nu 's ochtends nog een fles, tussen de middag brood, na het brood een fles (doet ze wel de hele middag over om hem op te krijgen), om 17.30 avondeten en daarna nog een fles. Fruit krijgt ze over de hele dag door heen verspreid, evenals water. Je kunt dus proberen een fles er af te halen en een alternatief te geven op dat moment, bijv. fruit aangevuld met water/thee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Bluestar wo 6 maa 2013 - 3:20

Nou die flessen gaan tot op de druppel allemaal op.... smile
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Supertalentje wo 6 maa 2013 - 7:20

Met 6 maanden kreeg mijn zoon er nog 5. Toen begon ik pas met bijvoeden en gingen er echt kruimels naar binnen, niet genoeg naar mijn mening om er een hele fles af te gooien. Groeien ging ook nog steeds precies in zn lijntje (dat hield ik wel in de gaten, wilde hem ook niet overvoeden), dus ik maakte me niet druk om een fles meer of minder.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Supertalentje wo 6 maa 2013 - 7:21

@Charles; hoe gaat het ritme en eten met de twins nu?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagschema baby rond de 6/7 maanden. Empty Re: Dagschema baby rond de 6/7 maanden.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum