Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schema kindje van rond de 4 maanden.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 7:20

Hi,

Ik ben even benieuwd wat jullie schema is/was van kindjes rond de 4 maanden? En hoe lang is jouw kindje wakker en hoe lang slaapt hij/zij?
Dit omdat mijn zoontje de laatste tijd wat aan het 'rommelen' is en ik denk dat hij misschien naar de 4 flessen toegaat?

Hier is het schema nu als volgt:


07.00: Fles.
08.00 - 10.30: slapen.
11.00: Fles.
12.00 - 14.30: Slapen.
15.00: Fles.
16.00 - 17.15: Slapen.
18.30: Fles.
20.00: Slapen.
23.00: Fles.

Dit kan natuurlijk ook wat afwijken. De ene keer zijn ze veel langer wakker en slapen ze korter en de andere keer andersom.
Maar rond 18.00 kregen ze altijd een flesje, omdat we het idee hadden dat ze honger hadden. Nu blijkt dat ze gewoon lekker willen 'spelen'.
Maar ze zijn dan na een half uur weer heel moe en nemen dus geen fles meer.
Nu hebben we mijn zoontje toch maar weer naar bed gedaan, want hij weigerde de fles. Verder was hij wel heel vrolijk.
Hij is ook meteen gaan slapen en mijn dochter ook.
Maar goed, hij slaapt dus nu nog.
Moet ik hem nu zelf laten 'bepalen' wanneer hij honger heeft en hem laten liggen tot die tijd?
Maar dan krijgt hij in totaal maar 4 flessen natuurlijk.

Nou ja, iedere keer als ik denk dat ik het door heb, verandert het weer, haha.
Overdag is het al een hele tijd hetzelfde, maar 's avonds is het nog even 'zoeken'.


Ik ben even benieuwd wat jullie ervaringen zijn/waren.
Ze krijgen trouwens nog geen fruithap en ze zijn nog wel erg klein, dus daarom twijfel ik of 4 flessen wel goed is al.
Zoontje was de laatste keer 5200 gram en mijn dochtertje 4400 gram.
Dit was 3 weke terug, dus dat zal nu wel wat meer zijn.


Laatst aangepast door _Lana_ op ma 28 mei 2012 - 7:23; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 7:22

Oja en ik denk dat het nu ook wel door het weer komt hoor. Zeker dat minder drinken.
Maar het rommelen rond 17.00 / 18.00 is al wat langer.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  Slakje ma 28 mei 2012 - 8:25

Louise haar schema ongeveer:

8u30 - Fles
11u - Groentenpap
12u - Fles
14u - Fruitpap
16u - Fles
19u - Fles
21u - Bedje

De slaapmomenten overdag verschillen heel erg. Ze doet wel altijd een dutje in de voormiddag en in de namiddag en soms ook in de avond, maar niet altijd. De tijd dat ze slaapt verschilt van een kwartier tot 2u. Maar om 21u is ze altijd moe en gaat ze naar bed.

Ik heb Louise haar schema zelf laten bepalen, behalve bedtijd. We zagen dat ze op een gegeven moment 's avonds erg tegen haar slaap aan het vechten was, toen hebben we haar om 21u zelf in bed gelegd en uiteindelijk ook een knuffeltje bij haar gelegd om beter (sneller) in slaap te vallen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 8:59

Slakje: Dank je wel. Jouw schema is natuurlijk wel even anders omdat je al groente en fruit geeft, maar verder komt het wel aardig overeen.
Wel een heel netjes schema.
Is L vaak wakker?
Hoe laat slaapt ze overdag ongeveer?

Onze kleintjes slapen eigenlijk best nog wel veel.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 9:03

Mijn zoontje slaapt trouwens nog, dus hij heeft de voeding van een uur of 6 helemaal overgeslagen. Misschien komt het door het weer?
Normaal is het namelijk echt een hongerlapje Wink .
Ik bied hem straks wel wat meer aan.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  Slakje ma 28 mei 2012 - 9:13

Ja, sowieso is het nu anders door het weer. Louise drinkt ook wat meer op dit moment, maar goed ook.

De uren en de tijd verschillen heel erg. Soms heeft ze erg vermoeiende dingen gedaan, of door het weer, dan slaapt ze meer. Soms is het een luilekker dagje en dan slaapt ze minder.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 9:24

Ja door het weer gaat het wel net even anders. Hier slapen ze meer door het weer.

Helaas drinken ze nu wel veel minder.
Ik maak me er normaal niet zo druk om en nu ook eigenlijk niet, want ze hebben goeie plasluiers. Maar ik vind het niet zo fijn dat mijn zoontje ( als echte hongerlap ) een hele voeding over gaat slaan.

Maar goed, wie weet is hij wel toe aan 4 voedingen ipv 5? Alleen dan zou het handiger zijn dat hij die van 23.00 uur laat staan Wink .

Ik hoop dat er nog wat meer mensen hun ervaringen willen delen, haha.
Zoals: Hoe ging jullie kindje van 5 naar 4 voedingen? Lieten ze automatisch die laatste staan? En gaf je dan die voeding van ervoor, later op de avond?
Kijk het wijst zich straks helemaal vanzelf hoor, want ze regelen het zelf wel. Maar ervaringen lezen is nooit weg, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  pindaatje ma 28 mei 2012 - 9:31

Zoontje zit hier sinds een dikke week op dit schema:

6.00 fles
7.00-8.30 slapen
9.30 fruit
10.00-10.30 fles
11.00 slapen, tussen 13.30 en 14.00 is hij dan weer wakker.
14.30 fles
16.30-17.00 slapen
17.30 groente en daarna nog 100cc fles
19.30-20.00 fles en dan slapen tot een uur of 6.

Hij heeft zelf dit zo 'geregeld'. Ineens viel het me op dat hij gewoon al een aantal dagen steeds om dezelfde tijd sliep, en om dezelfde trek had, en dit gaat nu dus al ruim een week zo.
Op dit moment krijgt hij 4,5 fles (4x200 en 1x 100), de kleine hongerlap.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 9:49

A. zijn schema is sinds hij doorslaapt (3½ maand) al hetzelfde.

05.00-06.00: 180cc + 6
09.00-10.00: 180cc + 6
13.00-14.00: 180cc + 6
17.00-18.00: 180cc + 6
22.00: 210cc + 7

Als hij om 05.00 voor de fles kwam, sliep hij daarna weer, tot de volgende fles.
Werd hij om 06.00 wakker dan ging hij niet meer slapen. Heel soms nog van 08.30 tot 10.00 maar meestal niet.
Bij de overige flessen was hij over het algemeen een halfuur voor en na de fles wakker en dan ging hij daarna naar bed.

Inmiddels eet hij fruit en groente, dit is een uur voor de fles. Als hij om 09.00 de 2e fles moet, geef ik eerst zijn fruit en schuif ik zijn fles wat op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  SarahKey ma 28 mei 2012 - 18:42

Dit is ongeveer ons schema:
7:00 fles
slapen tot een uurtje of 10:00/10:30
Pyama uit (met deze warmte alleen een romper aan), even wassen, schone pamper en kleren aan.
11:00 fles
Wakker zijn, boodschappen doen, oefeningen doen, spelen in de box of op de grond, wandelen etc etc
15:00 fles
Weer spelen, etc, met papa spelen, soms even uurtje slapen (gaat steeds beter, het slapen overdag :cheering: )
Voor de fles van 19:00 uur gaan we in bad of wassen en dan pyama aan.
19:00 uur fles
Slapen

En hij kan doorslapen tot 7:00 uur maar de laatste keren werd hij steeds vroeger wakker, 4 uur Sleep (door de warmte denken wij) dus nu hebben wij hem de laatste halve week weer wakker gemaakt om 22:00 voor nog een extra fles en nu slaapt hij weer door tot een uur of 7/8. Dus de tijden veranderen ook nog wel eens.

Overdag is hij een slechte slaper. Al gaat het nu ,sinds hij een knuffel heeft in bed, beter. Hij heeft al 3 middagen even een uurtje in bed geslapen en buiten krap een uurtje. cheers cheers
Maar na 19:00 uur ligt hij echt knock-out. Moet echt moeite doen om hem wakker te maken rond 22:00 uur als wij naar bed gaan. En dan kan ik hem na de fles zo weer wegleggen, slaapt meteen in tot de volgende dag. Heerlijk!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 19:04

@ Sarahkey: Wat goed dat hij al een keer op 4 flessen gezeten heeft.
Mijn zoontje gisteren dus ook, alleen liet hij dan net de verkeerde vallen Wink , die van 18.00 uur wilde hij niet drinken en om 22.30 moesten we hem ( en ook mijn dochter wakker maken ).
Onze kindjes zijn ook vaak zooooo ver weg om 22.30, maar ze drinken de fles nog wel op. En mijn dochter soms voor de helft. Maar zolang ze drinken, houden we 'm er maar gewoon in.
Lijkt me trouwens wel lastig dat hij overdag zo weinig slaapt. Is hij wel vrolijk?

Even kijken hoe het vandaag allemaal weer gaat.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  SarahKey ma 28 mei 2012 - 19:10

Dat is idd de verkeerde!
Misschien geeft hij zo aan dat hij geen fles meer wil rond die tijd maar vast voedsel.
Of wil je dat ook rekken tot 6 maanden?

Siem is altijd vrolijk. Huilt alleen als er wat is. Vorige week wel met die warmte een jengeldag gehad, maar dat mag.
Hij kan zichzelf ook prima vermaken in de box of op het kleed.
Hij is helemaal geen lastig kind ondanks dat hij weinig overdag slaapt. Maar hij slaapt 's nachts en 's ochtends echt goed, dus mag niet klagen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  SparklingEyes ma 28 mei 2012 - 19:14

T krijgt rond 6u, 10u, 14u, 18u en om 21u een fles.

Ben begonnen met fruit, dat krijgt hij of 's morgens om 10u of om 14u .. Hij krijgt nog niet het hele potje, dus hij krijgt nog gewoon een deel fles erbij..

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 19:23

@ Sarahkey: Dat is het belangrijkste, dat hij 's nachts goed slaapt! Hij zal waarschijnlijk gewoon minder slaap nodig hebben, als hij verder zo vrolijk is. En een jengeldagje hoort er inderdaad gewoon bij, vooral met dat warme weer. Daar hebben wel wat kindjes last van gehad, denk ik.
Met vaste voeding wil ik echt wachten tot 6 maanden. Maar zoals jij het zegt, zit er wel wat in.
Maar hoe zou ik het op kunnen lossen, denk je? Tips??
Bedankt voor het meedenken!

@ Sparklingeyes: Hoe oud is jouw kindje?
Het lijkt een beetje op ons schema. Alleen begint die standaard om 7.00, dan maken we ze wakker. Laat jouw kindje er echt altijd 4 uur tussen?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  SarahKey ma 28 mei 2012 - 20:19

Ik wil ook wachten tot 6 maanden dus ben blij dat Siem nog alle flessen 'pikt'. Wink
Tips, moet je al snel weer naar het cb? Voor de 4 maanden prikjes?
Je zou het dan kunnen overleggen. Al is niet iedereen fan van het cb, ik kan er prima mijn ei kwijt als het moet
en dan krijg je soms tips waarvan ik dan denk: oh ja dat zou ook kunnen!
Of je zou de fles wat later kunnen geven zodra hij aangeeft dat hij echt honger begint te krijgen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  _Lana_ ma 28 mei 2012 - 20:32

Dank je.
Dat laatste heb ik gisteren geprobeerd. Maar hij werd dus helemaal niet wakker. We hebben hem om 22.30 wakker moeten maken.
We hoopten eigenlijk dat hij om een uur of 8 zelf wakker zou worden.

Ik heb ook hele goede ervaringen met het CB. Ik was al van plan om ze te bellen, maar ik dacht ik kijk nog even hoe het vandaag loopt.

Het gekke is dat ze de laatste tijd juist altijd wakker werden rond 5 uur met scheurende honger en nu ineens allebei niet meer. Zo apart.
Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje van rond de 4 maanden. Empty Re: Schema kindje van rond de 4 maanden.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum