Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips voor honden met vuurwerkangst??

+15
Jezzie
Niene
Luthien
Guus
Shadowfax
Mint
Jeanette
Lejow
bolus26
Eris
Sorella
Caramba
Evalynn
TGR
JD
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  JD vr 30 dec 2011 - 6:13

Oke ten eerste......weet ik dat ik bij deze een slechte hondeneigenaar ben, vind ik zelf eigenlijk ook..... Embarassed

Wij hebben sinds eind maart onze 10 jarige (asiel)-golden retriever. Aangezien het onze eerste oud en nieuw met hondje is, zaten we de twijfelen over wel of geen rustgevende medicijnen.
De afgelopen week werd er wel al wat vuurwerk her en der afgestoken, en daar reageerde hij niet erg heftig op (wel oren gespitst en stilstaan om te luisteren, maar vervolgens gewoon weer verder lopen), dus hadden we besloten de gok te wagen en geen medicijnen te gaan gebruiken.

Nu mag er sinds gister natuurlijk officieel vuurwerk afgestoken worden, en hij is he-lemaal in de stress.
Wil de deur niet of nauwelijks nog uit, en uitlaten is dan ook echt een ramp. Hij blijft gewoon stokstijf staan, en wil alleen nog maar terug naar huis (zonder dus te hebben geplast of gepoept).
Ben net even lekker met hem naar het strand geweest; daar is tenminste geen vuurwerk en kan ie lekker rennen.

Daarna langsgereden bij de Dierenarts om alsnog medicatie te halen, maar helaas...... bleek dat je daar al 1 december mee had moeten beginnen (wist ik niet), dus waren we te laat mee.
Enige wat ze nog hadden was oxazepam (?), maar dit raadde ze erg af, omdat het een héél erg hestig middel is, waar ze megasuf van worden.... en daar ben ik nou ook weer niet zo'n voorstander van.

Gelukkig zijn we met de jaarwisseling zelf gewoon thuis, en morgen en zondag zijn we ook overdag de hele dag thuis, dus hij is nooit alleen. Heb nu de gordijnen dichtgedaan, maar nog schrikt ie als ie buiten een knal hoort.
He schrikken als wij thuis zijn vind ik niet erg, maar....de conclusie van mijn verhaal;

Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn hond uit te laten als ie zo bang is voor vuurwerk???

Alle tips zijn welkom smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  TGR vr 30 dec 2011 - 6:15

Therapie schijnt het best te helpen. Van medicatie worden ze alleen maar lichamelijk suffer terwijl ze in hun hoofd nog steeds dezelfde angsten ervaren.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  TGR vr 30 dec 2011 - 6:16

JaneDoe schreef:Oke ten eerste......weet ik dat ik bij deze een slechte hondeneigenaar ben, vind ik zelf eigenlijk ook..... Embarassed

Wij hebben sinds eind maart onze 10 jarige (asiel)-golden retriever. Aangezien het onze eerste oud en nieuw met hondje is, zaten we de twijfelen over wel of geen rustgevende medicijnen.
De afgelopen week werd er wel al wat vuurwerk her en der afgestoken, en daar reageerde hij niet erg heftig op (wel oren gespitst en stilstaan om te luisteren, maar vervolgens gewoon weer verder lopen), dus hadden we besloten de gok te wagen en geen medicijnen te gaan gebruiken.

Nu mag er sinds gister natuurlijk officieel vuurwerk afgestoken worden, en hij is he-lemaal in de stress.
Wil de deur niet of nauwelijks nog uit, en uitlaten is dan ook echt een ramp. Hij blijft gewoon stokstijf staan, en wil alleen nog maar terug naar huis (zonder dus te hebben geplast of gepoept).
Ben net even lekker met hem naar het strand geweest; daar is tenminste geen vuurwerk en kan ie lekker rennen.

Daarna langsgereden bij de Dierenarts om alsnog medicatie te halen, maar helaas...... bleek dat je daar al 1 december mee had moeten beginnen (wist ik niet), dus waren we te laat mee.
Enige wat ze nog hadden was oxazepam (?), maar dit raadde ze erg af, omdat het een héél erg hestig middel is, waar ze megasuf van worden.... en daar ben ik nou ook weer niet zo'n voorstander van.

Gelukkig zijn we met de jaarwisseling zelf gewoon thuis, en morgen en zondag zijn we ook overdag de hele dag thuis, dus hij is nooit alleen. Heb nu de gordijnen dichtgedaan, maar nog schrikt ie als ie buiten een knal hoort.
He schrikken als wij thuis zijn vind ik niet erg, maar....de conclusie van mijn verhaal;

Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn hond uit te laten als ie zo bang is voor vuurwerk???

Alle tips zijn welkom smile

Vuurwerk mag pas morgen vanaf 10.00 uur worden afgestoken tot 02.00 maandagochtend.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Evalynn vr 30 dec 2011 - 6:17

Wat wij altijd doen (onze hond is ook een beetje autistisch lijkt het wel, als er iets niet op de juiste plaats staat gaat hij al flippen), is onze hond alleen in de tuin even snel iets laten doen. Voor de langere wandeling (die doen we dan rond een uur of 3) gaan we naar het bos of het strand waar geen vuurwerk afgestoken wordt.
Eigenlijk heb ik verder niet echt tips, sorry.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  JD vr 30 dec 2011 - 6:17

TGR schreef:
JaneDoe schreef:Oke ten eerste......weet ik dat ik bij deze een slechte hondeneigenaar ben, vind ik zelf eigenlijk ook..... Embarassed

Wij hebben sinds eind maart onze 10 jarige (asiel)-golden retriever. Aangezien het onze eerste oud en nieuw met hondje is, zaten we de twijfelen over wel of geen rustgevende medicijnen.
De afgelopen week werd er wel al wat vuurwerk her en der afgestoken, en daar reageerde hij niet erg heftig op (wel oren gespitst en stilstaan om te luisteren, maar vervolgens gewoon weer verder lopen), dus hadden we besloten de gok te wagen en geen medicijnen te gaan gebruiken.

Nu mag er sinds gister natuurlijk officieel vuurwerk afgestoken worden, en hij is he-lemaal in de stress.
Wil de deur niet of nauwelijks nog uit, en uitlaten is dan ook echt een ramp. Hij blijft gewoon stokstijf staan, en wil alleen nog maar terug naar huis (zonder dus te hebben geplast of gepoept).
Ben net even lekker met hem naar het strand geweest; daar is tenminste geen vuurwerk en kan ie lekker rennen.

Daarna langsgereden bij de Dierenarts om alsnog medicatie te halen, maar helaas...... bleek dat je daar al 1 december mee had moeten beginnen (wist ik niet), dus waren we te laat mee.
Enige wat ze nog hadden was oxazepam (?), maar dit raadde ze erg af, omdat het een héél erg hestig middel is, waar ze megasuf van worden.... en daar ben ik nou ook weer niet zo'n voorstander van.

Gelukkig zijn we met de jaarwisseling zelf gewoon thuis, en morgen en zondag zijn we ook overdag de hele dag thuis, dus hij is nooit alleen. Heb nu de gordijnen dichtgedaan, maar nog schrikt ie als ie buiten een knal hoort.
He schrikken als wij thuis zijn vind ik niet erg, maar....de conclusie van mijn verhaal;

Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn hond uit te laten als ie zo bang is voor vuurwerk???

Alle tips zijn welkom smile

Vuurwerk mag pas morgen vanaf 10.00 uur worden afgestoken tot 02.00 maandagochtend.

oke; herstel; sinds gister mag er vuurwerk verkocht worden. (waardoor iedereen het nu gewoon al de hele dag door afsteekt)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Caramba vr 30 dec 2011 - 6:19

TGR schreef:
JaneDoe schreef:Oke ten eerste......weet ik dat ik bij deze een slechte hondeneigenaar ben, vind ik zelf eigenlijk ook..... Embarassed

Wij hebben sinds eind maart onze 10 jarige (asiel)-golden retriever. Aangezien het onze eerste oud en nieuw met hondje is, zaten we de twijfelen over wel of geen rustgevende medicijnen.
De afgelopen week werd er wel al wat vuurwerk her en der afgestoken, en daar reageerde hij niet erg heftig op (wel oren gespitst en stilstaan om te luisteren, maar vervolgens gewoon weer verder lopen), dus hadden we besloten de gok te wagen en geen medicijnen te gaan gebruiken.

Nu mag er sinds gister natuurlijk officieel vuurwerk afgestoken worden, en hij is he-lemaal in de stress.
Wil de deur niet of nauwelijks nog uit, en uitlaten is dan ook echt een ramp. Hij blijft gewoon stokstijf staan, en wil alleen nog maar terug naar huis (zonder dus te hebben geplast of gepoept).
Ben net even lekker met hem naar het strand geweest; daar is tenminste geen vuurwerk en kan ie lekker rennen.

Daarna langsgereden bij de Dierenarts om alsnog medicatie te halen, maar helaas...... bleek dat je daar al 1 december mee had moeten beginnen (wist ik niet), dus waren we te laat mee.
Enige wat ze nog hadden was oxazepam (?), maar dit raadde ze erg af, omdat het een héél erg hestig middel is, waar ze megasuf van worden.... en daar ben ik nou ook weer niet zo'n voorstander van.

Gelukkig zijn we met de jaarwisseling zelf gewoon thuis, en morgen en zondag zijn we ook overdag de hele dag thuis, dus hij is nooit alleen. Heb nu de gordijnen dichtgedaan, maar nog schrikt ie als ie buiten een knal hoort.
He schrikken als wij thuis zijn vind ik niet erg, maar....de conclusie van mijn verhaal;

Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn hond uit te laten als ie zo bang is voor vuurwerk???

Alle tips zijn welkom smile

Vuurwerk mag pas morgen vanaf 10.00 uur worden afgestoken tot 02.00 maandagochtend.

Daar dacht ik net ook aan. Mag vandaag dus helemaal nog niet.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  JD vr 30 dec 2011 - 6:19

Lissa schreef:Wat wij altijd doen (onze hond is ook een beetje autistisch lijkt het wel, als er iets niet op de juiste plaats staat gaat hij al flippen), is onze hond alleen in de tuin even snel iets laten doen. Voor de langere wandeling (die doen we dan rond een uur of 3) gaan we naar het bos of het strand waar geen vuurwerk afgestoken wordt.
Eigenlijk heb ik verder niet echt tips, sorry.

ja ik ben ook van plan om morgen nog even met hem naar het bos te gaan. strand sla ik morgen over, want we krijgen morgenavond visite, en dan ligt mijn hele huis weer onder t zand;)
En in de achtertuin wil ik echt niet hebben, en doet hij ook niet (omdat we hem hebben aangeleerd dat dat niet mag Wink )

Nou ik ga straks weer een poging wagen, ben benieuwd....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Sorella vr 30 dec 2011 - 6:20

Heb je de dierenwinkel al geprobeerd? Daar verkopen ze homeopatische relaxtabletjes (van Sanal is dat, heet ook relax). Het is niet ideaal om er zo laat mee te beginnen maar het is beter dan niks! Hij wordt daar wat suffig van, hij is dan niet volledig onder zeil zoals met oxazepam.
Als je daar morgenochtend meteen mee begint is hij 's avonds wel een stuk rustiger!

Als je met hem naar buiten gaat zorg dan dat je de lijn goed vast hebt en dat de halsband goed om zit, dat hij hem niet af kan trekken en er vandoor kan gaan! Voor de rest zoveel mogelijk zijn angst negeren en echt een klein rondje lopen, voor het hoognodige poep- en plaswerk!

Dit is nou de reden waarom ik zo'n hekel heb aan vuurwerk, al die arme beesten.
Succes ermee!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Evalynn vr 30 dec 2011 - 6:20

JaneDoe schreef:
Lissa schreef:Wat wij altijd doen (onze hond is ook een beetje autistisch lijkt het wel, als er iets niet op de juiste plaats staat gaat hij al flippen), is onze hond alleen in de tuin even snel iets laten doen. Voor de langere wandeling (die doen we dan rond een uur of 3) gaan we naar het bos of het strand waar geen vuurwerk afgestoken wordt.
Eigenlijk heb ik verder niet echt tips, sorry.

ja ik ben ook van plan om morgen nog even met hem naar het bos te gaan. strand sla ik morgen over, want we krijgen morgenavond visite, en dan ligt mijn hele huis weer onder t zand;)
En in de achtertuin wil ik echt niet hebben, en doet hij ook niet (omdat we hem hebben aangeleerd dat dat niet mag Wink )

Nou ik ga straks weer een poging wagen, ben benieuwd....
Dat is jammer, wij hebben een speciaal hoekje voor hem waar hij zijn behoefte kan doen in noodgevallen. Bijvoorbeeld met dit soort situaties en stiekem ook als het veel te hard regent naar onze zin (a).
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  JD vr 30 dec 2011 - 6:27

Sorella schreef:Heb je de dierenwinkel al geprobeerd? Daar verkopen ze homeopatische relaxtabletjes (van Sanal is dat, heet ook relax). Het is niet ideaal om er zo laat mee te beginnen maar het is beter dan niks! Hij wordt daar wat suffig van, hij is dan niet volledig onder zeil zoals met oxazepam.
Als je daar morgenochtend meteen mee begint is hij 's avonds wel een stuk rustiger!

Als je met hem naar buiten gaat zorg dan dat je de lijn goed vast hebt en dat de halsband goed om zit, dat hij hem niet af kan trekken en er vandoor kan gaan! Voor de rest zoveel mogelijk zijn angst negeren en echt een klein rondje lopen, voor het hoognodige poep- en plaswerk!

Dit is nou de reden waarom ik zo'n hekel heb aan vuurwerk, al die arme beesten.
Succes ermee!

thanx voor de tip over de tabletjes!! Heb je enig idee wat die ongeveer kosten? Schrok namelijk ontzettend van het bedrag wat ik bij de dierenarts had moeten betalen voor die pilletjes (45 euro!!). wil er best een tientje aan uitgeven, maar meer niet. Klinkt hard, maar het is maar voor 1 a 2 dagen per jaar.
er is hier vlakbij een winkelcentrum wat s avonds open is, dan ga ik het straks nog halen....kan ik er vanavond nog meer beginnen:)

Halsband zit nu op zijn strakst, en nog trekt ie zó hard dat hij hem afkrijgt....t is zo zielig! Cry
Ben echt blij als deze dagen over zijn!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Sorella vr 30 dec 2011 - 6:33

Ik geloof dat zo'n pakje €11,- is, maar weet het niet zeker. Bij ons in de winkel verkopen we de pilletjes naar gewicht, dus los uit de verpakking misschien kan het bij jouw dierenwinkel ook? Ik hoop dat je nog wat pilletjes kan scoren!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Eris vr 30 dec 2011 - 6:35

Vaak is het je eigen houding/reactie op de angst van de hond dat zorgt dat hij bang blijft. Nu is het in jouw geval lastig omdat je hem niet vanaf pup hebt. Maar proberen zijn angst te minderen kun je altijd. Zoals andere ook al zeggen, negeer zijn angst. Reageer af en toe juist heel enthousiast als er vuurwerk wordt afgestoken. Vooral niet aaien, zielig tegen hem praten, knuffelen en hem bij je houden.
Met uitlaten kun je hem proberen af te leiden en ook dan weer enthousiast doen. Op de avond zelf zou ik hem wel een kalmerend middeltje geven, wie weet helpt dan wat. Ik hoop dat hij goed de dagen doorkomt!


Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 6:36

Die van ons reageert ook heel erg op vuurwerk, maar wij doen er verder niks aan. Reageren verder ook niet op de hond e.d. Met Oud&Nieuw zal ze achter in het huis zitten, daar is het donker en heeft ze het minst last van het vuurwerk. Mijns inziens kan je er vrij weinig aan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  bolus26 vr 30 dec 2011 - 7:41

mn schoonmoeder doet van die bachbloesem door het eten. Volgens haar helpt t.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Lejow vr 30 dec 2011 - 7:42

Eris schreef:Vaak is het je eigen houding/reactie op de angst van de hond dat zorgt dat hij bang blijft. Nu is het in jouw geval lastig omdat je hem niet vanaf pup hebt. Maar proberen zijn angst te minderen kun je altijd. Zoals andere ook al zeggen, negeer zijn angst. Reageer af en toe juist heel enthousiast als er vuurwerk wordt afgestoken. Vooral niet aaien, zielig tegen hem praten, knuffelen en hem bij je houden.
Met uitlaten kun je hem proberen af te leiden en ook dan weer enthousiast doen. Op de avond zelf zou ik hem wel een kalmerend middeltje geven, wie weet helpt dan wat. Ik hoop dat hij goed de dagen doorkomt!


Helemaal mee eens!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Jeanette vr 30 dec 2011 - 7:45

Helemaal met Eris eens! Ik vind deze dagen zo sneu voor beestjes! Wat dan wel weer vaag is, mijn hond is doodsbang voor vuurwerk, maar mijn kat die mishandeld is binnen gekomen in het asiel niet, maar is wel bang voor plastic zakken, paraplu's enz.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  JD vr 30 dec 2011 - 7:47

Dat van je eigen houding is helemaal waar. Lastige is alleen dat de angst er al in zit,en wij niet weten wat ie de afgelopen 9 jaar heeft meegemaakt.
We geven hem inderdaad weinig aandacht als ie schrikt, doen eigenlijk alsof er nix aan de hand is. Zeker niet troosten of extra aandacht geven.

Heb de dierenwinkel even gebeld net. Ze verkopen t inderdaad,maar zeggen dat het al te laat is om ermee te beginnen en het dus geen zin meer heeft... Aangezien dat winkelcentrum 15km omrijden is doe ik t dan maar niet.
We hebben in ieder geval bij deze geleerd dat we er volgend jaar dus eerder mee moeten beginnen....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 19:06

http://www.medpets.nl/thundershirt/

Deze! Wij hebben geen hond, maar mijn vader heeft er 1, die heeft hele erge vuurwerkangst en dit shirt hebben ze van de week gekocht en hij durft nu gewoon buiten een rondje te wandelen.
Het helpt dus echt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 20:39

Ik las net op een hondenforum een goede tip! Werkt schijnbaar super.
Je hond verdeelt over de dag een aantal borrelglaasjes advocaat met slagroom geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 21:13

PrinsesBo schreef:Ik las net op een hondenforum een goede tip! Werkt schijnbaar super.
Je hond verdeelt over de dag een aantal borrelglaasjes advocaat met slagroom geven.

Haha is bier ook goed? Daar houdt onze hond van Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 22:06

Gewoon even een flesje Bach Rescue Spray halen bij de drogist en om de 2 uur iets toedienen. Wel vanochtend al beginnen. Werkt als een treintje en veel veiliger dan bijv drank (zielig!). Kost een tientje geloof ik en je doet er vrij lang mee. Onze honden zijn als de dood voor vuurwerk, maar hebben weinig last nog met die spray. Werkt kalmerend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 22:07

PrinsesBo schreef:Ik las net op een hondenforum een goede tip! Werkt schijnbaar super.
Je hond verdeelt over de dag een aantal borrelglaasjes advocaat met slagroom geven.

Ik vind dat echt een tip van niks. Je gaat je hond toch niet serieus drank voeren? Onbegrijpelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Mint vr 30 dec 2011 - 22:13

Mijn tip voor bange honden of katten is het licht binnen aan doen, gordijnen dicht en de radio aan. Maarja, dat werkt natuurlijk niet voor het wandelen.. ik zou maar weer naar dat strand gaan als ik jou was. Dan maar een x extra stofzuigen voor de visite. En die tips over alcohol neem ik niet eens serieus.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  JD vr 30 dec 2011 - 22:20

Jolicious schreef:Gewoon even een flesje Bach Rescue Spray halen bij de drogist en om de 2 uur iets toedienen. Wel vanochtend al beginnen. Werkt als een treintje en veel veiliger dan bijv drank (zielig!). Kost een tientje geloof ik en je doet er vrij lang mee. Onze honden zijn als de dood voor vuurwerk, maar hebben weinig last nog met die spray. Werkt kalmerend.

Ja werkt dat serieus? Dat is dus normaal gesproken voor mensen,aangezien het bij de drogist te koop is?
Hij staat nu al een paar uur in totale paniek naast ons bed, zn hart gaat als een gek te keer....uitlaten is sinds gistermiddag niet of nauwelijks gelukt....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Mint vr 30 dec 2011 - 22:30

Mensenmedicatie kan vaak prima helpen bij dieren. Volgens mij is nederland ook een van de weinige landen waar alles zo gescheiden is.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum