Vraagje over eisprong en vruchtbaarheid!
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraagje over eisprong en vruchtbaarheid!
Wij hebben op Koninginnedag besloten dat ik per direct ging stoppen met de pil en we dus voor een kleintje willen gaan!
En nu dan mijn vraag; ik ben op zondag 5 mei ongesteld geworden, dus (en volgens die cylcus bereken dingen op internet, (er van uitgaande dat ik een cyclus van 28 dagen heb) zou ik gisteren, zondag mijn eisprong hebben.
Maar.. als ik terug kijk; heb ik het gevoel dat ik hem vrijdag middag had! Ik had rechts onderin mijn buik buikpijn. Een soort korte menstruatie kramp leek het haast en ook van dat lekkere glibberige slijm... Ik heb er verder eigenlijk geen aandacht aangegeven (ook nooit bij stil gestaan dat ik mijn eisprong überhaupt kon voelen. Als ik hem überhaupt al voelde?) En zaterdag middag downloadde ik een zogenaamde 'vrouwen' kalender en kwam ik er dus achter dat ik dat ik volgens diee kalender zondag mijn eisprong zou hebben. Nu hebben we zaterdag ochtend wel sex gehad en vroeg ik mij af, als ik daadwerkelijk vrijdag mijn eisprong heb gehad, kan ik dan zaterdag alsnog bevrucht zijn? Er zat dan zo'n 20 uur tussen zeg maar.
En raden jullie eventueel aan om van die ovulatie testen te gebruiken? Vriend wil er niet aan, omdat je vaak hoort dat hoe meer je met zwanger worden bezig bent en hoe grager je het wilt, hoe lastiger het vaak is om daadwerkelijk zwanger te raken. Maar ja.. ik kan het nu toch niet meer uit mijn hoofd krijgen
En nu dan mijn vraag; ik ben op zondag 5 mei ongesteld geworden, dus (en volgens die cylcus bereken dingen op internet, (er van uitgaande dat ik een cyclus van 28 dagen heb) zou ik gisteren, zondag mijn eisprong hebben.
Maar.. als ik terug kijk; heb ik het gevoel dat ik hem vrijdag middag had! Ik had rechts onderin mijn buik buikpijn. Een soort korte menstruatie kramp leek het haast en ook van dat lekkere glibberige slijm... Ik heb er verder eigenlijk geen aandacht aangegeven (ook nooit bij stil gestaan dat ik mijn eisprong überhaupt kon voelen. Als ik hem überhaupt al voelde?) En zaterdag middag downloadde ik een zogenaamde 'vrouwen' kalender en kwam ik er dus achter dat ik dat ik volgens diee kalender zondag mijn eisprong zou hebben. Nu hebben we zaterdag ochtend wel sex gehad en vroeg ik mij af, als ik daadwerkelijk vrijdag mijn eisprong heb gehad, kan ik dan zaterdag alsnog bevrucht zijn? Er zat dan zo'n 20 uur tussen zeg maar.
En raden jullie eventueel aan om van die ovulatie testen te gebruiken? Vriend wil er niet aan, omdat je vaak hoort dat hoe meer je met zwanger worden bezig bent en hoe grager je het wilt, hoe lastiger het vaak is om daadwerkelijk zwanger te raken. Maar ja.. ik kan het nu toch niet meer uit mijn hoofd krijgen
Beessie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Re: Vraagje over eisprong en vruchtbaarheid!
Je bent 24 uur vruchtbaar als je je eisprong gehad hebt.
Ovulatietesten zou ik niet doen, dit is en pas de eerste ronde, en je voelt je eisprong, dus je weet rondom welke dag je sex moet hebben.
En hoe meer je er mee bezig bent, hoe minder het lukt is dikke onzin volgens mij. Het blijft plakken, of niet.
Ovulatietesten zou ik niet doen, dit is en pas de eerste ronde, en je voelt je eisprong, dus je weet rondom welke dag je sex moet hebben.
En hoe meer je er mee bezig bent, hoe minder het lukt is dikke onzin volgens mij. Het blijft plakken, of niet.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou er zelf nog niet direct vanuit gaan dat je direct een cyclus hebt. Van wat ik begrijp ben je halverwege je strip gestopt, ik weet niet in hoeverre dat uitmaakt, maar het kan na langdurig pilgebruik soms ook nog even duren voor je cyclus op gang is. Ik werd na ruim 11 weken pas weer ongesteld zelfs. Maar qua omschrijving zou het je eisprong kunnen zijn.
Ovulatietesten zou ik nog niet gebruiken. Gewoon lekker genieten samen van de seks, zonder het idee van 'oh, nu móét het'.
Ovulatietesten zou ik nog niet gebruiken. Gewoon lekker genieten samen van de seks, zonder het idee van 'oh, nu móét het'.
Gast- Gast
Ja.. ik DENK dat ik hem gevoeld heb he? Ik weet het heus niet zeker! Maar.. ik wist ook nooit waarop ik moest letten.. het was ook achteraf dat ik dacht; hé! slijm! + dat gevoel.. = eisprong!
En ja... tuurlijk is het de 1e rond nog maar.. maarreh.. ikkes = nog steeds een ongeduldje he?
En Lennox, ik gebruikte daarvoor de nuvaring, en die had ik die maand 2 weken ingehad.. na daarvoor 5 weken geen ring gebruikt te hebben.. en daarvoor een maand wel.. en daarvoor een tijd niet ivm pijn bij het vrijen (en daardoor een tijd geen penetratie gehad!) dankzij de bekkenbodem fysio is de pijn over en gaan we nu helemaal los!
En ja... tuurlijk is het de 1e rond nog maar.. maarreh.. ikkes = nog steeds een ongeduldje he?
En Lennox, ik gebruikte daarvoor de nuvaring, en die had ik die maand 2 weken ingehad.. na daarvoor 5 weken geen ring gebruikt te hebben.. en daarvoor een maand wel.. en daarvoor een tijd niet ivm pijn bij het vrijen (en daardoor een tijd geen penetratie gehad!) dankzij de bekkenbodem fysio is de pijn over en gaan we nu helemaal los!
Beessie- Fluisteraar
Ik geloof zeker niet dat dat dikke onzin is. Je hoort zelfs verhalen van stellen die vanalles hebben geprobeerd tot aan IVF en het niet wilde lukken. Een kindje adopteren en nadat ze dat kindje hebben ineens spontaan zwanger worden omdat ze het hebben losgelaten.Lejow schreef:
Gast- Gast
Carrie schreef:Ik geloof zeker niet dat dat dikke onzin is. Je hoort zelfs verhalen van stellen die vanalles hebben geprobeerd tot aan IVF en het niet wilde lukken. Een kindje adopteren en nadat ze dat kindje hebben ineens spontaan zwanger worden omdat ze het hebben losgelaten.Lejow schreef:
Ja daarom.. ik probeer het ook los te laten hoor! En lukt ene dag beter dan de andere
En vooral die dagen nu rond de eisprong vind ik het wel heel spannend!
Beessie- Fluisteraar
Nou dat snap ik wel hoor! De eerste paar keer vond ik het ook reuze spannend. Nu na 8 maanden heb ik het wat meer losgelaten, gelukkigBeessie schreef:Carrie schreef:Ik geloof zeker niet dat dat dikke onzin is. Je hoort zelfs verhalen van stellen die vanalles hebben geprobeerd tot aan IVF en het niet wilde lukken. Een kindje adopteren en nadat ze dat kindje hebben ineens spontaan zwanger worden omdat ze het hebben losgelaten.Lejow schreef:
Ja daarom.. ik probeer het ook los te laten hoor! En lukt ene dag beter dan de andere
En vooral die dagen nu rond de eisprong vind ik het wel heel spannend!
Gast- Gast
Je moet idd niet meteen van een standaard cyclus uitgaan. Nrmaal gesproken heb je je eisprong 2 weken voordat je ongesteld wordt, maar dit kan dus ook eerder zijn.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Wat leuk, ik ben ook met koninginnedag gestopt met de pil!
Ik ga pas over een paar maanden ovulatietesten gebruiken mocht ik nog niet zwanger zijn. Maar ben ook erg ongeduldig
Ik ga pas over een paar maanden ovulatietesten gebruiken mocht ik nog niet zwanger zijn. Maar ben ook erg ongeduldig
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Wel herkenbaar trouwens. Toen ik eenmaal met de pil gestopt was, wilde ik ook het liefst dat het morgen al raak zou zijn.
Denk dat iedereen dat wel heeft, ook die spanning er omheen.
Ineens heeft de sex een 'ander doel'
Denk dat iedereen dat wel heeft, ook die spanning er omheen.
Ineens heeft de sex een 'ander doel'
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ach ja.. we hebben in elk geval een leuk weekend gehad dat is ook heel wat waard! En het feit dat we weer 'gewoon' sex kunnen hebben is ook echt SUPERRRRRRRRRRRR! En ja.. dan idd die spanning erbij Lejow.. "zal deze vrij partij ook nog een leuk staartje krijgen?"
Wel balen dat het 'al' 8 maanden duurt Carrie! Hopen dat het bij jou gauw raak is! Snap dat het na 8 keer inderdaad wel wat minder spannend wordt! Ik heb ook zo het gevoel dat het bij ons lang gaat duren.. geen idee waarom.. maar is zo'n voorgevoel. (Wellicht ook omdat mijn moeder heeeeel moeilijk zwanger raakte.. en vervolgens ook nog 4 miskramen heeft gehad..dat ik dat onbewust als 'voorbeeld' voor hou)
Ach ja.. we zien het allemaal wel! Ik ga het weer proberen wat losser te laten nu! En merk vanzelf wel over 2 weken of ik ongesteld wordt ja of te nee !
En dat is wel toevallig idd Barbabella! Jullie hebben dus een zelfde gesprek gehad als wij op Koninginnedag?
Wel balen dat het 'al' 8 maanden duurt Carrie! Hopen dat het bij jou gauw raak is! Snap dat het na 8 keer inderdaad wel wat minder spannend wordt! Ik heb ook zo het gevoel dat het bij ons lang gaat duren.. geen idee waarom.. maar is zo'n voorgevoel. (Wellicht ook omdat mijn moeder heeeeel moeilijk zwanger raakte.. en vervolgens ook nog 4 miskramen heeft gehad..dat ik dat onbewust als 'voorbeeld' voor hou)
Ach ja.. we zien het allemaal wel! Ik ga het weer proberen wat losser te laten nu! En merk vanzelf wel over 2 weken of ik ongesteld wordt ja of te nee !
En dat is wel toevallig idd Barbabella! Jullie hebben dus een zelfde gesprek gehad als wij op Koninginnedag?
Beessie- Fluisteraar
Ah wat verdrietig voor je moeder. Hoeft bij jou zeker niet zo te gaan! Maar een spannende periode is het zeker, ik zal voor je duimen. En wie weet is het de eerste keer wel raak joh, dat zou helemaal geweldig zijn!
Gast- Gast
Nee het hoeft zeker niet zo te gaan hoor.. maar toch stiekem houd je daar wel rekening mee.
Maar goed.. we gaan het gewoon afwachten en beleven!
En hopen dat het voor jullie ook gauw raak is Carrie!
Maar goed.. we gaan het gewoon afwachten en beleven!
En hopen dat het voor jullie ook gauw raak is Carrie!
Beessie- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Zink en vruchtbaarheid
» Geen eisprong?!
» wel of geen eisprong?
» Hoe herken jij je eisprong?
» Voel(de) jij je eisprong?
» Geen eisprong?!
» wel of geen eisprong?