Zink en vruchtbaarheid
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zink en vruchtbaarheid
Ik heb, volgens mij hier, wel eens gelezen dat zink goed is voor de vruchtbaarheid. Wat doet het precies dan? Is het alleen boor de vrouw goed of ook voor de man? Kan jeer teveel van binnen krijgen? En kan ik het gewoon gaan gebruiken naast de Clomid?
Ik weet helemaal niet of ik het wil en ga doen, maar ik kan de discussie niet terug vinden en vraag me wel af waarom het nou precies goed is...
Ik weet helemaal niet of ik het wil en ga doen, maar ik kan de discussie niet terug vinden en vraag me wel af waarom het nou precies goed is...
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Zink en vruchtbaarheid
Bij de vrouw stimuleert het de hypofyse waardoor je een betere cyclus krijgt en goed baarmoederslijmvlies. Bij de man stimuleert het de productie van goede zaadcellen.
Tea-Leaf hier heeft bijvoorbeeld weer een cyclus sinds ze het slikt, heeft PCO oorspronkelijk.
Tea-Leaf hier heeft bijvoorbeeld weer een cyclus sinds ze het slikt, heeft PCO oorspronkelijk.
Laatst aangepast door Jolicious op za 12 nov 2011 - 22:57; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
http://www.voeding-kennisbank.nl/voedingsstoffen/mineralen/122-zink-en-vruchtbaarheid.html
Gast- Gast
En het kan geen kwaad om daar zonder overleg met gyn mee te beginnen naast de clomid? Ach, misschien moet ik t ook maar niet doen, weet nu immers dat t kan. Al kan beter zaad misschien nooit kwaad, haha
Muppetje- Ratel
Nee hoor, dat kan zeker geen kwaad. In ons voedsel zit al te weinig zink, dus het wordt sowieso aangeraden om het bij te slikken. Zink wordt ook steeds meer gebruikt bij kinderen en volwassenen met ADHD, omdat uit onderzoek blijkt dat deze mensen heel vaak een tekort aan zink hebben. Zink reguleert namelijk prikkels, laat de hersens het beter verwerken.
Gewoon een potje halen bij de drogist is voldoende. 2 keer daags een tablet. Eerlijk gezegd zou ik het juist in jouw situatie gaan gebruiken. Zink is gewoon een basismineraal
Gewoon een potje halen bij de drogist is voldoende. 2 keer daags een tablet. Eerlijk gezegd zou ik het juist in jouw situatie gaan gebruiken. Zink is gewoon een basismineraal
Gast- Gast
Het zit ook al in de vitamines die wij allebei slikken. Zou een pilletje extra dan niet voldoende zijn? Teveel is misschien ook niet goed.
Misschien overleggen met de gyn, ivm de PCOS enzo. Ik denk er even over na, bedankt voor je antwoord iig
Misschien overleggen met de gyn, ivm de PCOS enzo. Ik denk er even over na, bedankt voor je antwoord iig
Muppetje- Ratel
Ook hier wordt aangegeven dat een tekort aan zink zorgt voor een verstoorde menstruale cyclus: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/66611-zink-zinktekort-symptomen-kenmerken-en-klachten-oorzaak.html
Gast- Gast
Maar de hoeveelheden die ik daar lees krijg ik al binnen via de multivitamines, dus dat zou dan genoeg moeten zijn
Muppetje- Ratel
Niet als je een tekort hebt. Dan vul je het namelijk niet genoeg aan. Ik ken verschillende mensen die zink hebben gebruikt om zwanger te worden (waaronder ikzelf) en die hebben er allemaal aantoonbaar baat bij gehad.
Gast- Gast
Tsja, ik weet dat ik het zelf vroeg, maar nu weet ik het toch weer niet, haha. Muts ben ik, weet ik.
Maar dan denk ik weer misschien werkt t de Clomid tegen ofzo, en dat wil ik niet, want ik weet dat t werkt bij mij.
Is t ook beter voor je baarmoederslijmvlies?
Maar dan denk ik weer misschien werkt t de Clomid tegen ofzo, en dat wil ik niet, want ik weet dat t werkt bij mij.
Is t ook beter voor je baarmoederslijmvlies?
Muppetje- Ratel
Nee, zo werkt het niet. Het kan alleen maar mee werken. Zink en Clomid doen in feite hetzelfde: de hypofyse stimuleren om de juiste hormonen aan te maken. Zink is een mineraal die dat natuurlijk gezien al doet, Clomid is een chemisch hulpmiddel om hetzelfde effect te bereiken. Mensen die een normale cyclus hebben en goed baarmoederslijmvlies hebben over het algemeen geen tekort aan zink.
Als je je er niet fijn bij voelt, moet je het niet doen. Maar schadelijk is het niet om
een extra tabletje te nemen. Als je het hele potje in 1 keer door je strot gooit is dat natuurlijk anders, maar dat moet je ook niet met multivitamines doen
Als je je er niet fijn bij voelt, moet je het niet doen. Maar schadelijk is het niet om
een extra tabletje te nemen. Als je het hele potje in 1 keer door je strot gooit is dat natuurlijk anders, maar dat moet je ook niet met multivitamines doen
Gast- Gast
Mhm, als ik dit allemaal zo lees, vraag ik me af of ik misschien ook een zinktekort zou kunnen hebben. Ik eet of drink namelijk bijna niets waar zink in zit, lees ik nu. En mijn cyclus is ook drie keer niks (PCO). En het symptoom van huidproblemen herken ik ook wel. Ik ga het eens proberen over een paar maandjes. Slikte je meer dan de ADH, Jolicious? Ik heb hier namelijk nog multivitamines staan waar precies 100% in zit.
Gast- Gast
Wahaha, nee, daar heb je gelijk in.
Ik denk er nog maar eens over na, als het zou kunnen helpen is t alleen maar fijn natuurlijk
Ik denk er nog maar eens over na, als het zou kunnen helpen is t alleen maar fijn natuurlijk
Muppetje- Ratel
Twellie schreef:Mhm, als ik dit allemaal zo lees, vraag ik me af of ik misschien ook een zinktekort zou kunnen hebben. Ik eet of drink namelijk bijna niets waar zink in zit, lees ik nu. En mijn cyclus is ook drie keer niks (PCO). En het symptoom van huidproblemen herken ik ook wel. Ik ga het eens proberen over een paar maandjes. Slikte je meer dan de ADH, Jolicious? Ik heb hier namelijk nog multivitamines staan waar precies 100% in zit.
Ja, dat heb ik dus ook, die vitamines.
Denk dat ik het misschien toch probeer, misschien werkt de Clomid er alleen maar beter door en heb ik wat eerder in mijn cyclus een ei. Het is toch wel t proberen waard
Muppetje- Ratel
Twellie schreef:Mhm, als ik dit allemaal zo lees, vraag ik me af of ik misschien ook een zinktekort zou kunnen hebben. Ik eet of drink namelijk bijna niets waar zink in zit, lees ik nu. En mijn cyclus is ook drie keer niks (PCO). En het symptoom van huidproblemen herken ik ook wel. Ik ga het eens proberen over een paar maandjes. Slikte je meer dan de ADH, Jolicious? Ik heb hier namelijk nog multivitamines staan waar precies 100% in zit.
Dat kan best hoor, je bent niet de eerste bij wie ik het lees.
Ik gebruikte extra zink (2 x daags tabletje, bij ontbijt en avondeten) naast mijn multivitamines. Voor zwanger worden en voor mijn ADD klachten. Ik merk het op beide vlakken, mijn ADD klachten zijn sterk verminderd en bij beide kinderen was ik na een hele korte tijd zwanger nadat ik zink begon te slikken. Bij allebei lukte het daarvoor lange tijd niet.
Gast- Gast
Zijn deze gewoon goed? http://online.kruidvat.nl/product/51236-49240/ZinkTabletten.html?parentid=13010000000149&navigationid=13010000000166
Muppetje- Ratel
Die heb ik wel altijd gebruikt. Het eerste potje heb ik gehaald bij de gezondheidswinkel, van Orthica. Daar is de werking sterker van omdat daar bestanddelen in zitten waardoor je de zink beter opneemt. Bij goedkopere multivitamines heb je dat vaak niet , waardoor je lijf de vitamines ook niet optimaal opnemen. Maar daarna ben ik die van de Kruidvat gaan gebruiken.
Gast- Gast
Ik haal deze nog even omhoog. Mijn man heeft de pilletjes vandaag gehaald. Beginnen we gewoon morgen of als we er weer voor gaan? En slikken we ze allebei? Beter zaad is altijd goed toch?
Muppetje- Ratel
Mijn vriend en ik slikken sinds kort twee dagen ook zink tabletten van de Kruidvat.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Ik weet niet van wie ik het heb, maar iemand op dit forum raadde mij ook eens aan om zink te nemen, en sindsdien is mijn cyclus best gelijk (hoogstens 2 dagen verschil).
Ik gebruik multi vitaminen mama van dagravit en daarnaast slik ik nog 1 kruitvat zink tablet.
Ik gebruik multi vitaminen mama van dagravit en daarnaast slik ik nog 1 kruitvat zink tablet.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ga het nemen naast de Clomid, hopelijk versterkt het elkaar n beetje
Muppetje- Ratel
Nou, we zijn vol goede moed begonnen, ook al mogen we nog niet verder voor n kindje. Hoe eerder hoe meer resultaat lijkt me
Muppetje- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: