Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wel of geen eisprong?

+2
Catwoman79
Muppetje
6 plaatsers

Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty wel of geen eisprong?

Bericht  Muppetje wo 26 jan 2011 - 0:48

Wat denken jullie. Heb ik met een cyclus van 42 dagen wel of geen eisprong?

Ik wil absoluut nog niet beginnen met ovulatietesten, maar vraag het me wel heel erg af...
Van google word ik ook niet wijzer. Iemand iets gelijks gehad en het ooit voorgelegd aan een deskundige?

Alvast bedankt voor de antwoorden....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  Catwoman79 wo 26 jan 2011 - 0:52

Ben je net gestopt met de pil ?? Want dan kan het zijn dat je lichaam eerst iets van slag is en het langer duurt voor je ongesteld wordt. Maar als je wel ongesteld wordt lijkt het mij dat je wel een eisprong hebt. Ik heb cyclussen van 60 - 80 dagen gehad en ik had echt wel een eisprong, daar is mijn zoontje het resultaat van, hahaha
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  pitbullgup wo 26 jan 2011 - 0:56

Als jij ongesteld wordt moet je een eisprong hebben gehad. Daarom worden mensen met PCO ook bijna niet ongesteld omdat ze geen ei-sprong hebben.

Ik heb ook een heel lange onregelmatige cyclus (gemiddelde van 48 dagen) maar wel een ei-sprong
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  Muppetje wo 26 jan 2011 - 0:56

Ja, dat wel, ben 30 oktober gestopt, nu voor de 2e keer ongesteld.

Ik wacht gewoon rustig af testen doe ik met n maand of tien ofzo wel...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  Muppetje wo 26 jan 2011 - 0:59

pitbullgup schreef:Als jij ongesteld wordt moet je een eisprong hebben gehad. Daarom worden mensen met PCO ook bijna niet ongesteld omdat ze geen ei-sprong hebben.

Ik heb ook een heel lange onregelmatige cyclus (gemiddelde van 48 dagen) maar wel een ei-sprong

Ok, dan gaan we daar gewoon vanuit. We hebben er ook geen haast mee hoor, maar ik vroeg t me af, zeker gezien de buikpijn en ellende eromheen...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  Novalee wo 26 jan 2011 - 1:03

Ja hoor, met 42 dagen kun je best een eisprong hebben. Ik heb/had PCO en mijn cycli waren langer en onregelmatiger maar m'n gynaecoloog vermoedde toch dat ik wel af en toe een eisprong had. Maar met een cyclus van 42 dagen is het misschien lastiger te gokken wanneer je eisprong is. Je lutheale fase (de dagen tussen je eisprong en je volgende menstruatie) kan de "standaard" 14 dagen zijn, maar ook wat langer. Ik zou je vruchtbare periode dus vrij ruim inschatten. Maar zoals Catwoman al zegt, als je pas net met de pil gestopt bent kan het best zijn dat je cyclus zich nog een beetje moet aanpassen en wat korter zal worden.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  Muppetje wo 26 jan 2011 - 9:47

Novalee schreef:Ja hoor, met 42 dagen kun je best een eisprong hebben. Ik heb/had PCO en mijn cycli waren langer en onregelmatiger maar m'n gynaecoloog vermoedde toch dat ik wel af en toe een eisprong had. Maar met een cyclus van 42 dagen is het misschien lastiger te gokken wanneer je eisprong is. Je lutheale fase (de dagen tussen je eisprong en je volgende menstruatie) kan de "standaard" 14 dagen zijn, maar ook wat langer. Ik zou je vruchtbare periode dus vrij ruim inschatten. Maar zoals Catwoman al zegt, als je pas net met de pil gestopt bent kan het best zijn dat je cyclus zich nog een beetje moet aanpassen en wat korter zal worden.

Bedankt voor je antwoord. Ja, het is lastiger inschatten wanneer mn eisprong ongeveer is. Maar zo erg is dat natuurlijk niet, als ik maar n ei heb, fijn dat iedereen hier denkt van wel!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  Chelle wo 26 jan 2011 - 10:10

Inderdaad, een eisprong zal je vast wel hebben.
Na de pil moet je eigen cyclus weer op gang komen.
Nadat ik gestopt was met de pil ben ik netjes na 30 dagen ongesteld geworden. Daarna ben ik 10 weken niet ongesteld geworden! Even geduld, maar komt vast goed! Mijn "normale" cyclus is trouwens altijd rond de 35 dagen gebleven en had ook gewoon een eisprong.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  Muppetje wo 26 jan 2011 - 10:12

Gelukkig alleen maar positieve verhalen hier. Je leest echt zoveel naars op Google, moet je eigenlijk gewoon niet aan beginnen, maarja, das makkelijker gezegd dan gedaan... angel

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  *Lookie* wo 26 jan 2011 - 10:21

Nee je moet vooral geen horrorverhalen op internet lezen, daar wordt je niet blij van. Maar als je ongesteld wordt, heb je gewoon een eisprong maar is de fase vóór je eisprong gewoon wat langer. Hopelijk wordt je cyclus nog wat korter.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  Muppetje wo 26 jan 2011 - 10:28

*Lookie* schreef:Nee je moet vooral geen horrorverhalen op internet lezen, daar wordt je niet blij van. Maar als je ongesteld wordt, heb je gewoon een eisprong maar is de fase vóór je eisprong gewoon wat langer. Hopelijk wordt je cyclus nog wat korter.

Nee, nou inderdaad. God, wat lees je daar n enge verhalen...
Maar het is dis nooit de fase na je eisprong die langer is?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  *Lookie* wo 26 jan 2011 - 10:54

Muppetje schreef:
*Lookie* schreef:Nee je moet vooral geen horrorverhalen op internet lezen, daar wordt je niet blij van. Maar als je ongesteld wordt, heb je gewoon een eisprong maar is de fase vóór je eisprong gewoon wat langer. Hopelijk wordt je cyclus nog wat korter.

Nee, nou inderdaad. God, wat lees je daar n enge verhalen...
Maar het is dis nooit de fase na je eisprong die langer is?

Nee volgens mij is die altijd 14 dagen, alleen de periode vóór de eisprong kan langer zijn.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 11:27

Ja waarschijnlijk wel hoor, het zou wel heeeel toevallig zijn als je twee keer na 42 dagen een spontane bloeding zou krijgen. Toen ik ruim twee jaar geleden nog een eigen cyclus had was die ook rond de veertig dagen en uit zo'n cyclus heb ik een mooie dochter gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  Novalee do 27 jan 2011 - 0:05

*Lookie* schreef:
Muppetje schreef:
*Lookie* schreef:Nee je moet vooral geen horrorverhalen op internet lezen, daar wordt je niet blij van. Maar als je ongesteld wordt, heb je gewoon een eisprong maar is de fase vóór je eisprong gewoon wat langer. Hopelijk wordt je cyclus nog wat korter.

Nee, nou inderdaad. God, wat lees je daar n enge verhalen...
Maar het is dis nooit de fase na je eisprong die langer is?

Nee volgens mij is die altijd 14 dagen, alleen de periode vóór de eisprong kan langer zijn.

Dat klopt niet helemaal. Alles tussen de 10 en 17/18 dagen is normaal. Korter of langer kan ook maar dat is minder gunstig (en komt ook niet vaak voor) omdat als je LF heel kort is een bevruchte eicel wellicht niet genoeg tijd heeft om in te nestelen. En als je LF te lang is kan het zijn dat je eicel niet optimaal is als hij springt.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  *Lookie* do 27 jan 2011 - 9:29

Novalee schreef:
*Lookie* schreef:
Muppetje schreef:
*Lookie* schreef:Nee je moet vooral geen horrorverhalen op internet lezen, daar wordt je niet blij van. Maar als je ongesteld wordt, heb je gewoon een eisprong maar is de fase vóór je eisprong gewoon wat langer. Hopelijk wordt je cyclus nog wat korter.

Nee, nou inderdaad. God, wat lees je daar n enge verhalen...
Maar het is dis nooit de fase na je eisprong die langer is?

Nee volgens mij is die altijd 14 dagen, alleen de periode vóór de eisprong kan langer zijn.

Dat klopt niet helemaal. Alles tussen de 10 en 17/18 dagen is normaal. Korter of langer kan ook maar dat is minder gunstig (en komt ook niet vaak voor) omdat als je LF heel kort is een bevruchte eicel wellicht niet genoeg tijd heeft om in te nestelen. En als je LF te lang is kan het zijn dat je eicel niet optimaal is als hij springt.

Oké, dat wist ik niet. Klinkt ook wel logisch dat het niet altijd exact 14 dagen hoeft te zijn.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wel of geen eisprong? Empty Re: wel of geen eisprong?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum