Zindelijkheid en erop uit
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zindelijkheid en erop uit
L is overdag zo goed als zindelijk. Laatste ongelukje is twee weken geleden gok ik, dus het gaat goed.
Maar nu de stap naar geen luier tijdens uitstapjes....
Vandaag gingen l en ik treinen en ja hoor....."moet poepen moet poepen mama!!". De wc in de trein was echt te ranzig voor woorden, dus heb hem een luier omgedaan, maar daar wilde hij (eigenlijk gelukkig) niet in poepen. Maar was bang dat hij het niet op kon houden, hij raakte zo in paniek.
Hoe deden jullie dat? In de ochtend poept hij vaak tussen 7 en 9, maar s middags verschilt het nogal, dus dat vind ik lastig inschatten. Ik vraag hem altijd eerst te plassen en te poepen voor we gaan, maargoed...dat kan ik ook niet op commando.
Vonden jullie dit niet lastig?
Maar nu de stap naar geen luier tijdens uitstapjes....
Vandaag gingen l en ik treinen en ja hoor....."moet poepen moet poepen mama!!". De wc in de trein was echt te ranzig voor woorden, dus heb hem een luier omgedaan, maar daar wilde hij (eigenlijk gelukkig) niet in poepen. Maar was bang dat hij het niet op kon houden, hij raakte zo in paniek.
Hoe deden jullie dat? In de ochtend poept hij vaak tussen 7 en 9, maar s middags verschilt het nogal, dus dat vind ik lastig inschatten. Ik vraag hem altijd eerst te plassen en te poepen voor we gaan, maargoed...dat kan ik ook niet op commando.
Vonden jullie dit niet lastig?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Zindelijkheid en erop uit
Ik vond dat in het begin ook lastig, nu nog soms omdat meneer in iedere winkel naar de wc wil, dat feest gaat uiteraard niet door maar hij wil overal naar de wc om te kijken....
Ik zorg dat ik altijd extra kleren voor hem bij hem. En bij de Kruidvat heb je van die dingen om over de wc bril te leggen, ideaal voor hele vieze wc's en een peuter die dringend moet.
Ik zorg dat ik altijd extra kleren voor hem bij hem. En bij de Kruidvat heb je van die dingen om over de wc bril te leggen, ideaal voor hele vieze wc's en een peuter die dringend moet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
L zit ook elke keer aan de bril. En hij laat zijn piemeltje altijd uitdruppelen op de bril zelf leg ik altijd papier op de bril, maar dat wil l niet.
Heb sowieso altijd desinfectiegel mee, maar die weggooidingen zijn idd goede tip!
Heb sowieso altijd desinfectiegel mee, maar die weggooidingen zijn idd goede tip!
Flower_L- Ratel
Die gel heb ik idd ook! Zit standaard in mijn tas.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben niet zo snel vies van dingen, wij gaan altijd gewoon naar de wc in de trein. Ik maak de bril dan even schoom met een papiertje. Tomas houdt de bril ook altijd vast met zijn handjes (en dan daarna met diezelfde handen een boterham eten) en hij is nooit ziek.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Ik ben niet zo snel vies van dingen, wij gaan altijd gewoon naar de wc in de trein. Ik maak de bril dan even schoom met een papiertje.
Nou, de vloer stond blank en ding spoelde niet door.... Al een paar bezoekjes niet volgens mij. Dit was nog smeriger dan sommige 'toiletten' die ik in Azië heb meegemaakt
Flower_L- Ratel
Ik neem extra kleren mee als we weg langer weg gaan. En voor wc's heb ik altijd dettoldoekjes in mijn tas. Maar bij zo'n smerig toilet als jij omschrijft weet ik niet wat ik zou doen. Misschien wel gewoon in zijn broek laten doen voor een keertje en daarna direct schoon spul aan.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
ik zou haar wel op de vieze wcbril laten zitten. Even goed schoonmaken met een (nat) toiletpapiertje, goed de handen wassen en dan zal 't wel meevallen. Laten plassen in de broek zou ik nooit doen, dat zal ongetwijfeld zorgen voor heel veel verdriet en paniek. Poepen en plassen in een luier wil ze trouwens ook niet meer.
Gast- Gast
Ik zou er ook voor kiezen om mijn kind dan maar op een vies toilet te laten zitten. Bril van tevoren schoonmaken en handen goed wassen na die tijd. Het lijkt me voor een kind veel vervelender om in zijn broek te moeten poepen omdat hij niet naar het toilet mag.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Er is natuurlijk ook wel een verschil tussen moeten, niet mogen of niet willen. Mijn kinderen willen absoluut niet naar een vies toilet en dan ga ik ze daar ook niet toe dwingen.Sanne schreef:Ik zou er ook voor kiezen om mijn kind dan maar op een vies toilet te laten zitten. Bril van tevoren schoonmaken en handen goed wassen na die tijd. Het lijkt me voor een kind veel vervelender om in zijn broek te moeten poepen omdat hij niet naar het toilet mag.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Dat klinkt wel heel erg ja.Flower_L schreef:Filoria schreef:Ik ben niet zo snel vies van dingen, wij gaan altijd gewoon naar de wc in de trein. Ik maak de bril dan even schoom met een papiertje.
Nou, de vloer stond blank en ding spoelde niet door.... Al een paar bezoekjes niet volgens mij. Dit was nog smeriger dan sommige 'toiletten' die ik in Azië heb meegemaakt
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Het zit erop...
» Zindelijkheid en kdv
» Zindelijkheid op het kdv
» Zindelijkheid
» Zindelijkheid trainen
» Zindelijkheid en kdv
» Zindelijkheid op het kdv