Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zindelijkheid trainen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Zindelijkheid trainen

Bericht  Stuiterbal za 28 apr 2012 - 19:44

In hoeverre hebben jullie de zindelijkheid getraind ??

Mijn zoon word bijna 3 en ik denk dat het nu wel langzaam tijd word om te gaan trainen. Als ik hem op het potje zet plast hij ook gewoon maar het komt niet vanuit hem zelf. Hij vind het allemaal prima en laat het nog gewoon lopen. En ik kan ook nog niet inschatten of hij het voelt aan komen.

Vandaag ben ik begonnen met zijn luier eens de ochtend af te laten. Hij had een grote plas al gedaan op het potje. Een kwartier later komt hij me halen en laat me zijn drol zien.
Die dan op de grond lag laughcry
Hij wil nu de luier niet om en ik laat het maar ff zo. Ben hem om de zoveel tijd aan het vragen of hij moet plassen.

Heeft iemand tips? Hoe is het bij jullie verlopen ??
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 19:49

Misschien kun je een mooie kalender van een week maken en als hij bv een week op het potje plast/poept en dit zelfstandig aangeeft dat hij een kleine beloning krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Stuiterbal za 28 apr 2012 - 19:52

Dat zou een idee zijn maar denk dat het voor nu in het begin wat hoog gegrepen is.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 19:56

Regelmatig op de wc/potje zetten en hem helpen herinneren door te vragen of hij moet plassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 20:02

Haha, hier net zo Stella! Meneer heeft er ook weinig zin in heb ik het idee. Plast af en toe wel op de wc, maar ook net zo goed gewoon in zijn broek als je zijn luier uit laat. Vraag hem dan ook regelmatig of hij moet plassen , of wil plassen. Maar nee, als hij speelt is hij aan het spelen en heeft hij echt geen zin om naar de wc te gaan lol!

Ik heb besloten maar even te wachten totdat hier de baby geboren is en doe daarna maar weer eens een poging..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Liadan za 28 apr 2012 - 20:11

Bij onze dochter hebben we vorig jaar de luier uitgelaten, zij gaf nog helemaal niet aan dat ze moest plassen en voelde het ook niet aankomen. Ze wilde zelf ook wel zonder luier lopen.
De eerste dag had ze 8 ongelukjes, 's avonds had ze het opeens door. De volgende dag nog een paar ongelukjes en daarna eigenlijk vrijwel niet meer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Stuiterbal za 28 apr 2012 - 20:14

Volgens mij zijn jongetjes ook wat trager daarin. Ik wil het ook niet gaan over stimuleren want dat kan alleen maar averrechts werken. Maar gezien zijn leeftijd zal ik toch iets moeten doen want als het aan S ligt loopt hij over een jaar nog in zijn luier.

Hij roept nu steeds " mama itte niete luier om he"
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 20:20

Haha ja zo herkenbaar! Denk dat L hier ook gerust met zijn luier om blijft lopen op school als je hem niet stimuleert. Maakt hem volgens mij geen bal uit.

Ik ben eigenlijk niet zo van het belonen na het plassen enzo in de vorm van een sticker of snoep, maar ben bang dat ik er straks toch aan moet geloven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Stuiterbal za 28 apr 2012 - 20:28

Dat heb ik net zo Jolicious. Ik heb eens een tijdje een beloninssysteem gehad. Maar dat maakte geen indruk.

Hij loopt nu al de hele ochtend zonder luier en op de heerlijke drol na gaat het nog goed.
Hahhahaha hij plast gewoon helemaal niet Razz
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Dolphinne za 28 apr 2012 - 21:10

Hier hebben we wel een beloningssysteem gebruikt. Bij elk plasje of poep mocht hij een sticker plakken en als het rijtje vol was een klein cadeautje (had via marktplaats een hele doos met kleine autootj en vrachtwagentjes gekocht voor weinig).
In het begin was 5 stickers een rij vol. Later 10 stickers.

Hier werkte dat wel goed. Als ik thuis was liet ik dan meestal de luier uit.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Stuiterbal za 28 apr 2012 - 21:59

Hij heeft nu van 7 tot half 11 zijn luier af gehad. En net zelf op de wc gaan plassen !!!
Nu vroeg hij de luier weer om dus dat heb ik gedaan. Morgen weer een nieuwe dag ik probeer het gewoon zo op te bouwen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Joss1 za 28 apr 2012 - 22:04

Gaat al goed dus, Stella!

Bij ons was het zo dat ze op het kdv al heel erg bezig waren met de meisje zindelijk te maken. Nu vond zoon dit erg interessant, dus wilde hij ook geen luier meer om thuis. Hij heeft een hoop ongelukjes gehad, maar opeens had hij het door. We hebben ook met stickers gewerkt als beloning, dat vond ie ook geweldig!
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen Empty Re: Zindelijkheid trainen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum