Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Woonklaar maken nieuwbouw huis

+2
Annie24
Marcellah89
6 plaatsers

Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  Marcellah89 wo 10 apr 2013 - 7:30

Voor de meiden die ook een nieuwbouwhuis hebben gekocht.
Wij laten het huis casco opleveren. Hoeveel euro hebben jullie ingecalculeerd voor het volledig woonklaar maken van het huis?
Dus:
Keuken:
Toilet:
Badkamer:
Vloer:
Muren:
Gordijnen:
Tuin:
Extra of andere dingen:

Zijn er nog grote onverwachte kosten geweest tijdens het klussen bij jullie?

Edit: Het is natuurlijk wel van belang om te weten hoe groot het huis dan is, anders zijn de prijzen nog niet te vergelijken.
Bij ons gaat het om een huis van bijna 120 vierkante meter. 50 vierkante meter aan beneden verdieping. Met aan de keuken glas van plafond tot grond. En bij de woonkamer dubbele tuindeuren met zijlichten.
Toilet is dus casco.
Badkamer ook, daar willen we een hangend toilet, wastafel met onderkast, bad en douche. We weten nog niet of het een inloopdouche wordt of een met een douchebak.


Laatst aangepast door Marcellah89 op wo 10 apr 2013 - 7:53; in totaal 1 keer bewerkt
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Re: Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  Annie24 wo 10 apr 2013 - 7:44

Keuken: € 2500 exclusief eventueel tegelwerk tegen de wand, want we weten nog niet precies wat we daarmee willen
Toilet: geen extra kosten en wordt niet casco opgeleverd
Badkamer: meerwerk € 1000 voor het vergroten van de douchehoek, plaatsen 2e (hang) toilet en betegelen tot plafond
Vloer: wordt pvc boven en beneden. Afgelopen zaterdag een offerte gehad voor € 5000 inclusief 1 trap bekleden met vloerbedekking
Muren: 1 offerte gehad voor geheel voorzien van glasvezelbehang in het gehele huis: € 3100, maar daar zoeken we nog even verder voor
Gordijnen: iets moois gezien wat alleen aan de voorkant van het huis al € 1750 kost, daarnaast moeten we nog iets uitkiezen voor 8 kleinere ramen
Tuin: hebben we niet, wel een dakterras, maar die is al betegeld bij aankoop
Extra of andere dingen: vanuit de bouw laten we 1 kamer in 2 kamers splitsen en een trapkast plaatsen, dus die kosten komen er ook nog bij.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Re: Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  Marcellah89 wo 10 apr 2013 - 7:47

Annie: Dat meerwerk voor de badkamer valt me best mee in prijs! Ik heb ook wel verhalen gehoord over 2000 euro om een staand toilet in een hangend toilet te vervangen.
Maar jullie huis is ook nog niet af dus?
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Re: Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  Razz wo 10 apr 2013 - 7:47

Wij waren voor alles zo'n 15.000 euro kwijt (vloer, andere tegels, gestuukte muren, raambekleding) We kregen van de woningbouw wel een standaard keuken en standaard tegels maar als je iets extra's wilde of gewoon iets anders moest je dat zelf bij betalen.

We hebben trouwens een appartement van 112m2 zonder tuin.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Re: Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  Annie24 wo 10 apr 2013 - 7:51

Marcellah89 schreef:Annie: Dat meerwerk voor de badkamer valt me best mee in prijs! Ik heb ook wel verhalen gehoord over 2000 euro om een staand toilet in een hangend toilet te vervangen.
Maar jullie huis is ook nog niet af dus?

Als we voor de optie 2e toilet kozen was dat standaard een hangend toilet Laughing

Ons huis is nog niet eens dicht Wink Het zou opgeleverd worden in 2014 (februari-maart) maar helaas voor ons verloopt de bouw zo voorspoedig dat het waarschijnlijk oktober/november van dit jaar al wordt. Helaas omdat ons huidige huis nog in de verkoop staat. Dubbele lasten zijn geen probleem, want daar hebben we rekening mee gehouden, maar het valt wel vies tegen als je opeens de sleutel bijna een half jaar eerder krijgt dan dat er met start bouw aangegeven is. Meestal hoor je dat de bouw langer duurt en niet een half jaar eerder klaar is laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Re: Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  Marcellah89 wo 10 apr 2013 - 7:56

Wat vervelend zeg Annie! Als je dan eenmaal rekening hebt gehouden valt het toch tegen als het dan veel eerder is.
Bij ons zijn ze nog niet eens begonnen. Wij hopen in juli maar termijn staat op september en als er dan niet voldoende verkocht is kan het nog uitgesteld worden. Wij komen uit een huur huis dus voor ons maakt het niet uit wanneer de oplevering is. Maar nog wel fijn dat het nog even duurt. Rustig de tijd nemen om alles uit te zoeken en nog wat extra te sparen.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Re: Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  minoessepoes wo 10 apr 2013 - 22:49

Wij hebben een appartement van ruim 85m2, met een balkon.

De badkamer en toilet werden wij bij de bouw opgeleverd en doordat wij late kopers waren konden we alleen de tegels nog kiezen en niet meer het sanitair. Wij hebben een grotere wandtegel gekozen en een dambordpatroon op de vloer laten leggen, een plint laten maken in de douche en een soort van "vensterbank" van natuursteen op het inbouwreservoire van de toilet. Meerwerk was ruim 600,- euro. We hebben zelf nog een douche cabine geplaatst wat ook zo'n 500,- euro kostte. Nu moeten we nog een badkamermeubel.

We hebben voor een laminaatvloer gekozen en die zelf gelegd, de vloer hebben we gekocht toen hij in de aanbieding was met 20%korting, zo ook met de ondervloer. Ik dacht dat we in totaal zo'n 2000 euro kwijt waren voor zo'n 80m2. De plinten maken we zelf, we laten in de bouwmarkt MDF op maat zagen en bevestigen dat met montagekit aan de muur, dat komt in totaal met verf e.d. op zo'n 100 euro denk ik (gaan we dit weekend doen).

Op de muren hebben we glasvezelbehang. We hebben dat zelf gedaan. Alles wat we nodig hadden om te behangen, behangtafel, voorstrijk, behanglijm en verf, kwasten en rollers komt denk ik bij elkaar op zo'n 800 euro. Dan komt daar de lak voor de kozijnen e.d. nog bij.

Wij hebben paneelgordijnen voor de schuifpui en verder gordijnroedes van de Ikea met kant en klare gordijnen die ik zelf op maat gemaakt heb, daar waren we in totaal zo'n 500 euro aan kwijt voor 4 ramen en 1 schuifpui.

De keuken was 6500,- euro, dat was inclusief montage kosten maar exclusief aansluitkosten en een kraan. In totaal kwam die dus op 7000,- euro. Ook hebben we voor 650,- euro leidingen laten verleggen wat er nog bij kwam. We hebben een schier-eiland dus geen tegels tegen de muur.

Dan hebben we nog kleine dingen zoals een metalenstrip bij de voordeur op de vloer, kit voor de badkamer, terpetine/ amonia enz, pluggen e.d om lampen op te hangen, schoonmaak spullen, onze stofzuiger heeft het begeven door alle stof en zo is er veel geld naar van dat soort kleine dingen gegaan. We moeten nu nog vlonders voor op het balkon (moeten we nog doen), schappen voor in de berging en de bijkeuken en dus iets van een badkamermeubel. Dus dat loopt ook nog wel op ik denk dat wij in totaal dus ook op zo'n 15.000euro uitkomen en dan hebben we dus alles zelf gedaan op monteren van de keuken na.

Wij hebben beide 3 weken vakantie opgenomen en zijn 3 weken vol aan het klussen geweest, anders zouden we langer dubbelen lasten hebben en dat vonden we ook weer zonde. Voor de verhuizing hebben we een Boedelbak gehuurd, dat kostte ons 28 euro voor die paar uurtjes, mijn schoonvader is met zijn station en de Boedelbak er achter 3 keer op en neer gereden en toen was alles over.

@Annie: Dat is inderdaad wel een verrassing dat je er opeens veel eerder in kan waarschijnlijk! Je houdt toch rekening met de tijd die je nog hebt om rustig dingen uit te zoeken en eventueel nog te sparen e.d.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Re: Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 1:39

Ik denk dat wij toch wel zo'n 30.000 euro kwijt zijn geweest in totaal.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Re: Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  Elfje do 11 apr 2013 - 7:21

Wat hebben sommigen een goedkope badkamer/keuken zeg !
Onze keuken (was casco) zal rond de 10.000 zijn en de badkameraanpassingen zullen nog zo'n 7500 euro zijn.
Dan kan je nog kiezen uit allerlei extra opties/meerwerk zoals vloerverwarming, uitbouw, meer stopcontacten, verplaatsen van deuren, verplaatsen lichtpunten etc... alles kost geld en ik denk dat wij ook totaal rond de 30.000 euro kwijt zullen zijn (ze zijn nog aan het bouwen).
Elfje
Elfje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Re: Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 7:51

Dan heb ik hier de uitbouw nog niet eens meegenomen en ook de dubbele deuren, loze leidingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Re: Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  Ooh La La! do 11 apr 2013 - 8:13

Keuken: €10.000
Toilet: €2500
Badkamer: €7500
Vloer: €5000 excl leggen
Muren: €2000 voor 80 m2 plafond en 200 m2 muren stucen en latexen maar dit is redelijk goedkoop doordat ik voor meerdere buren dit geregeld heb en dus korting kreeg.
Gordijnen: €1500

Meerwerk tijdens de bouw: €6500 (dit is vrij hoog maar wij hebben oa de 9 standaard deuren vervangen door mooie deuren)

Het betreft een appartement van 82 m2 zonder tuin.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Woonklaar maken nieuwbouw huis Empty Re: Woonklaar maken nieuwbouw huis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum