Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

+8
meisjesmama
Curious
Zininzon
Ella
vlinder-19
Monte
_Lacey_
Paper Crown
12 plaatsers

Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 1:14

Echt belachelijk, wij kregen de gemeentelijke belastingen binnen voor het nieuwe huis, de peildatum is 1 januari 2012, toen was het huis nog in aanbouw en kijk nog op het woz portaal om het taxatie verslag te lezen. Het ging er om dat 80% klaar was van de woning en komt op een woz waarde uit van 181.000 euro.
Nu vroeg ik aan de achterburen (precies dezelfde huizen alleen een plan eerder) wat hun woz waarde was en die kwam uit op 216.000 euro! Echt veel te hoog dus.
Nu gaan zij ook bezwaar maken, maar wie heeft hier wel eens bezwaar gemaakt tegen de gemeentelijke belastingen? En hoe is dat uiteindelijk afgelopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Paper Crown vr 16 maa 2012 - 1:26

Wij maken momenteel bezwaar! Onze WOZ voor het nieuwe huis is ook torenhoog terwijl het nog niet eens klaar is! Ik zal even aan mijn vragen hoe we het precies doen. Ik weet dat niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 1:29

Wij, is opnieuw getaxeerd en toen ongeveer 10.000 euro lager ingeschaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  _Lacey_ vr 16 maa 2012 - 2:14

Ik heb zoiets een paar jaar geleden gehad: op de peildatum was mijn appartement nog in aanbouw, maar de WOZ-waarde werd wel ontzettend hoog ingeschat. Zelfs nog samen met (bijna) alle buren bezwaar gemaakt, maar het heeft niet geholpen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 2:47

Ik had net de gemeente gebeld en dan durven ze nog te zeggen dat woz waarde in de gemeente ca 8% gedaald is..... Ik kan online bezwaar maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 2:52

Even een domme vraag misschien, maar is een hogere WOZ-waarde nadelig dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 2:56

Bruce schreef:Even een domme vraag misschien, maar is een hogere WOZ-waarde nadelig dan?

Nou ja, wel voor je OZB. Daar betaal je jaarlijks 0,044% over je woz waarde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Monte vr 16 maa 2012 - 3:31

Doedel schreef:
Bruce schreef:Even een domme vraag misschien, maar is een hogere WOZ-waarde nadelig dan?

Nou ja, wel voor je OZB. Daar betaal je jaarlijks 0,044% over je woz waarde.
Inderdaad, maar ik zou wel kijken hoe je woonsituatie is. Mijn ouders zaten ook te twijfelen of ze bezwaar moesten maken maar zij willen binnen korte tijd verhuizen. En dan is de taxatie lager en dus ook de verkoopprijs(omdat die wel enigszins redelijk moet zijn met de rest van de buurt). Dus bij nieuwbouw zou ik zeker bezwaar maken, als je graag wil verkopen binnen korte termijn niet.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  vlinder-19 vr 16 maa 2012 - 3:48

Wij hebben net voor de tweede keer bezwaar gemaakt, niet omdat we het te hoog vinden maar te laag. Ons huis was ineens mega veel minder waard, vorig jaar achter aan geweest toen bleek dat ons huis per ongeluk op 'in zeer slechte' staat was gezet. Dat terwijl ons huis het meest gerenoveerd van het blok is haha. Nu is het belastingtechnisch niet zn ramp, maar als we willen verkopen wel. Dit jaar zaten we weer zo laag...dus weer gebeld...bleek de ambtenaar waar we vorig jaar contact mee hebben gehad het vergeten te hebben.... Nu zijn we niet van plan om te verhuizen dus geen ramp...maar volgend jaar moet het goed zijn!
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Ella vr 16 maa 2012 - 4:21

WIj hebben 2x bezwaar gemaakt, eerste keer heeft het niets uitgehaald en de tweede keer wel.

Nu wonen we in een ander huis en ga ik het weer doen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Zininzon vr 16 maa 2012 - 7:05

Ik heb vorig jaar bezwaar gemaakt.
Had een krot van een huis (nouja, ik overdrijf) gekocht en de WOZ-waarde was bijna 30.000 meer dan ik voor mijn huis had betaald. Heb bezwaar gemaakt met daarbij een kopie van het recente taxatierapport. Ik kreeg wel gelijk!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 7:10

Ik heb ook even een vraag;

Want op basis waarvan wordt het bedrag geschat? Ik heb me laten vertellen dat het om de omgeving draait. Maar als ik naar de omgeving kijk, dan snap ik niet hoe ze op de WOZ komen. Zelfs de WOZ van mijn huis ligt onder de taxatiewaarde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 7:17

Wij in juni 2011. Kregen een brief dat ze er voor januari 2013 op zouden reageren Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Curious vr 16 maa 2012 - 7:41

Doedel schreef:Echt belachelijk, wij kregen de gemeentelijke belastingen binnen voor het nieuwe huis, de peildatum is 1 januari 2012, toen was het huis nog in aanbouw en kijk nog op het woz portaal om het taxatie verslag te lezen. Het ging er om dat 80% klaar was van de woning en komt op een woz waarde uit van 181.000 euro.
Nu vroeg ik aan de achterburen (precies dezelfde huizen alleen een plan eerder) wat hun woz waarde was en die kwam uit op 216.000 euro! Echt veel te hoog dus.
Nu gaan zij ook bezwaar maken, maar wie heeft hier wel eens bezwaar gemaakt tegen de gemeentelijke belastingen? En hoe is dat uiteindelijk afgelopen?

Wij hadden vorig jaar precies hetzelfde. De bouw van ons huis was op 1 januari toen niet eens begonnen, en we hadden alleen de grond dus ik bezit. Toch was de WOZ waarde 2 x de waarde van wat wij betaald hadden voor de grond. We hebben toen bezwaar gemaakt,en toen werd ons verteld dat de peildatum bij huizen in aanbouw anders ligt,en dus ook anders getaxeerd wordt. We hebben toen geen aanpassing gekregen op ons bezwaar.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 9:27

Maura schreef:Ik heb ook even een vraag;

Want op basis waarvan wordt het bedrag geschat? Ik heb me laten vertellen dat het om de omgeving draait. Maar als ik naar de omgeving kijk, dan snap ik niet hoe ze op de WOZ komen. Zelfs de WOZ van mijn huis ligt onder de taxatiewaarde.

Ja omgeving, de woning enz enz... Nou wij wonen hier nog in een bouwput, dus ik heb geen idee waar ze het vandaan halen.

Maar volgens mij is het natte vinger werk hoor, de hoekhuizen (zelfde woon opp alleen meer grond) is de woz 267.500, gaat echt helemaal nergens over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  meisjesmama vr 16 maa 2012 - 10:11

Wij hebben de Woz nog niet gehad. Als ik dit zo lees geloof ik dat ik het niet wil weten.
We hebben het huis voor een mooie prijs gekocht maar het zal vast hoger neer gezet worden.
Weet iemand wanneer je die uiterlijk moet ontvangen?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 10:21

meisjesmama schreef:Wij hebben de Woz nog niet gehad. Als ik dit zo lees geloof ik dat ik het niet wil weten.
We hebben het huis voor een mooie prijs gekocht maar het zal vast hoger neer gezet worden.
Weet iemand wanneer je die uiterlijk moet ontvangen?

Ik weet niet hoeveel % de gemeente bij jullie is gezakt. Het is natuurlijk een andere gemeente, dus dat scheelt ook wel veel.
Zelfs bij mijn moeder in dezelfde gemeente, was haar woz wel 6% omlaag gegaan.
Maar hier is de woz waarde inderdaad echt belachelijk hoog! Als wij de max hadden gehad dan was het zelfs hoger geweest dan de hypotheek :S

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  meisjesmama vr 16 maa 2012 - 10:45

Doedel schreef:
meisjesmama schreef:Wij hebben de Woz nog niet gehad. Als ik dit zo lees geloof ik dat ik het niet wil weten.
We hebben het huis voor een mooie prijs gekocht maar het zal vast hoger neer gezet worden.
Weet iemand wanneer je die uiterlijk moet ontvangen?

Ik weet niet hoeveel % de gemeente bij jullie is gezakt. Het is natuurlijk een andere gemeente, dus dat scheelt ook wel veel.
Zelfs bij mijn moeder in dezelfde gemeente, was haar woz wel 6% omlaag gegaan.
Maar hier is de woz waarde inderdaad echt belachelijk hoog! Als wij de max hadden gehad dan was het zelfs hoger geweest dan de hypotheek :S

Ja iets andere gemeente maar in de omgeving betaal je voor dit type huis al gauw 10.000 euro's meer. Hoger dan onze hypotheek ben ik dus ook bang voor.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 21:45

mijn ouders hebben al meerdere keren bezwaar ingediend en meestal is hun WOZ waarde naar beneden bijgesteld. Ook dit jaar maken ze weer bezwaar, hun WOZ waarde is met bijna 70.000 euro gestegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  RYW vr 16 maa 2012 - 21:50

Ik heb ook wel eens bezwaar gemaakt. Mij is toen verteld dat als ik kon aantonen dat dezelfde huizen een lagere WOZ-waarde hadden, ik in het gelijk gesteld zou kunnen worden. Maar mijn huis is uit 18-zoveel, een one of a kind-huis, er ZIJN geen dezelfde huizen hier in de buurt. Ik werd mooi niet in het gelijk gesteld, dus...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Lejow vr 16 maa 2012 - 22:40

Wanneer is een woz te hoog dan? Hoeveel mag het verschillen met je hypotheek?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  piene1983 vr 16 maa 2012 - 23:21

Het gaat niet zozeer om het verschil met je hypotheek maar om het verschil tussen jouw woning en andere woningen in de buurt die vergelijkbaar zijn. De gemeente kiest een aantal woningen in de omgeving die onlangs van eigenaar gewisseld zijn en/of waarvan (dus) een waarderapport is gemaakt. Op basis van de staat waarin de gemeente denkt dat jouw huis is bepalen zij dan de woz-waarde. Op het belastingloket van de gemeente kun je zien welke woningen de gemeente gebruikt heeft als referentie. Soms zijn deze referentiewoningen niet vergelijkbaar met jouw woning en dan kan je woz-waarde te hoog of te laag uitvallen. Te hoog kost geld op bijvoorbeeld de woonlastennota maar een te lage woz-waarde kan weer problematisch zijn als je je huis wilt verkopen. De woz-waarde wordt namelijk toch vaak gebruikt in de onderhandelingen.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gast vr 16 maa 2012 - 23:27

Helder verhaal, Piene! Dank. Want nu weet ik waar ik aantoe ben. (En mijn WOZ is veel te laag)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  schuddebuikje vr 16 maa 2012 - 23:48

vlinder-19 schreef:Wij hebben net voor de tweede keer bezwaar gemaakt, niet omdat we het te hoog vinden maar te laag. Ons huis was ineens mega veel minder waard, vorig jaar achter aan geweest toen bleek dat ons huis per ongeluk op 'in zeer slechte' staat was gezet. Dat terwijl ons huis het meest gerenoveerd van het blok is haha. Nu is het belastingtechnisch niet zn ramp, maar als we willen verkopen wel. Dit jaar zaten we weer zo laag...dus weer gebeld...bleek de ambtenaar waar we vorig jaar contact mee hebben gehad het vergeten te hebben.... Nu zijn we niet van plan om te verhuizen dus geen ramp...maar volgend jaar moet het goed zijn!

waarom is het dan wel erg als je je huis wilt verkopen ??
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt? Empty Re: WOZ waarde (belastingen) wie wel eens bezwaar gemaakt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum