Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

+24
Nyx
Pommes
Blair
Sterre
TukTuk
Slakje
Chocoholic
Jeanette
Lady Starstruck
Mees
Happinaz
Prosecco
Sea of Trees
Pineco
rapa nui
Serena
Mizz_S
Urban Naked
Gympie
Rush
bolus26
Fortissimo
Punk'd
Mermaid
28 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Slakje do 16 mei 2013 - 22:32

Ik kijk er niet naar.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 0:12

Pineco schreef:

@Kim, wat is voor jou precies het verschil dan? Als iemand die door een Chinees meisje gemaakte kleding koopt en jij die na een tijdje van haar overkoopt, maakt dat jou dan beter/bewuster dan die ander? Ik vind dat iets heel anders eigenlijk. Of jij nu tweedehands kleding draagt of niet, de herkomst van het kledingstuk blijft dubieus. Als je 'schone kleren' tweedehands koopt, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik kóóp die kleding in ieder geval niet. De kleding die ik koop ís al eens gekocht en zou anders worden weggegooid, dus ik werk niet mee aan de problematische omstandigheden daar. Doordat ik tweedehands kleding draag, help ik niet mee aan het doorgedraaide consumentisme in het Westen. Tenminste zo heb ik altijd geredeneerd. Of zie ik dan iets over het hoofd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  TukTuk vr 17 mei 2013 - 0:18

Ik let er eerlijk gezegd totaal niet op, maar dat is ook omdat ik zelf niet zoveel te besteden hebt.
Maar je zou dan ook andere dingen niet moeten kopen, zoals electronica bijvoorbeeld. De omstandigheden in de fabrieken van Apple bijvoorbeeld zijn ook enorm slecht, medewerkers moeten schijnbaar een anti zelfmoord contact tekenen waarin ze beloven geen zelfmoord te plegen.. dat zegt ook wel genoeg..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Sterre vr 17 mei 2013 - 0:34

KimRosenberg85 schreef:
Pineco schreef:

@Kim, wat is voor jou precies het verschil dan? Als iemand die door een Chinees meisje gemaakte kleding koopt en jij die na een tijdje van haar overkoopt, maakt dat jou dan beter/bewuster dan die ander? Ik vind dat iets heel anders eigenlijk. Of jij nu tweedehands kleding draagt of niet, de herkomst van het kledingstuk blijft dubieus. Als je 'schone kleren' tweedehands koopt, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik kóóp die kleding in ieder geval niet. De kleding die ik koop ís al eens gekocht en zou anders worden weggegooid, dus ik werk niet mee aan de problematische omstandigheden daar. Doordat ik tweedehands kleding draag, help ik niet mee aan het doorgedraaide consumentisme in het Westen. Tenminste zo heb ik altijd geredeneerd. Of zie ik dan iets over het hoofd?

Nee ik snap wel wat je bedoelt Kim, voor jouw kleding hoeven geen extra exemplaren te worden gemaakt. Goed streven! Maar lukt het je echt bij alles? Lijkt me echt heel moeilijk om bijv een perfect passende 2e hands jeans te vinden. Of geef je er ook niet zoveel om dat het bijvoorbeeld perfect zit? En kost het je veel extra tijd om tweedehands zaakjes af te struinen? Ik ben gewoon benieuwd smile

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Sterre vr 17 mei 2013 - 0:38

Ik let er zelf te weinig op moet ik eerlijk bekennen. Als kind 'moest' ik altijd tweedehands kleding dragen en dat is me op een gegeven moment zo tegen gaan staan omdat ik er daardoor ook niet echt cool bij liep, dat was op die leeftijd echt niet tof. Nu loop ik soms wel de Episode binnen en daar zou ik ook wel wat kopen als ik iets vind, maar meestal kies ik toch voor H&M, Zara en andere ketens.

De meeste grote ketens sluiten zich nu wel aan bij het schone kleren initiatief, dat vind ik wel een prettig idee.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 0:58

Sterre schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Pineco schreef:

@Kim, wat is voor jou precies het verschil dan? Als iemand die door een Chinees meisje gemaakte kleding koopt en jij die na een tijdje van haar overkoopt, maakt dat jou dan beter/bewuster dan die ander? Ik vind dat iets heel anders eigenlijk. Of jij nu tweedehands kleding draagt of niet, de herkomst van het kledingstuk blijft dubieus. Als je 'schone kleren' tweedehands koopt, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik kóóp die kleding in ieder geval niet. De kleding die ik koop ís al eens gekocht en zou anders worden weggegooid, dus ik werk niet mee aan de problematische omstandigheden daar. Doordat ik tweedehands kleding draag, help ik niet mee aan het doorgedraaide consumentisme in het Westen. Tenminste zo heb ik altijd geredeneerd. Of zie ik dan iets over het hoofd?

Nee ik snap wel wat je bedoelt Kim, voor jouw kleding hoeven geen extra exemplaren te worden gemaakt. Goed streven! Maar lukt het je echt bij alles? Lijkt me echt heel moeilijk om bijv een perfect passende 2e hands jeans te vinden. Of geef je er ook niet zoveel om dat het bijvoorbeeld perfect zit? En kost het je veel extra tijd om tweedehands zaakjes af te struinen? Ik ben gewoon benieuwd smile

Ik heb een heel standaard lijf en pas kleren altijd wel in maat 36. Een perfect passende jeans vinden is dus geen probleem, want ik weet inmiddels precies van welk merk ik welke maat moet hebben en dat kun je gewoon invoeren op Marktplaats. Van andere kleding weet ik ook welke maat ik heb, van welk merk. Ik koop bijna alleen maar tweedehands kleding van kwalitatief goede merken die ik ken en waar foto's bij staan van het kledingsstuk zelf (dus geen foto's van reclames van zo'n modelletje, want daarop kun je de pasvorm niet zien).

Gaat prima. In al die jaren maar twee keer een miskoop gehad, maar dat was ook van een onbekend merk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Blair vr 17 mei 2013 - 1:17

KimRosenberg85 schreef:Al mijn kleding is tweedehands. Ik vind het belachelijk hoeveel kleding er al is op de wereld en het dan persé nieuw te moeten kopen, en dus laten produceren in landen waar de arbeidsomstandigheden vreselijk zijn. Begrijp niet zo goed, die hele consumentendrang, dat winkelen de hele dag. Van die vrouwen die 'lekker gaan shoppen'. Ik vind het heel leuk om mooie kleding te dragen en let altijd goed op kwaliteit, draag ook de duurdere merken, maar dan wél tweedehands. Het hoeft niet speciaal voor mij geproduceerd te worden door een Chinees meisje met kleine vingertjes Cry

Jij denkt wel heel erg in hokjes he? Ik ben ook een vrouw die "lekker gaat/wil shoppen" daar heb ik zelf dan ook hard voor gewerkt. Ook JIJ shopt wel eens, misschien geen kleding, maar je doet ook je boodschappen neem ik aan, en een tweedehands biefstuk lijkt me niet lekker, daar gaat zelfs een dier voor dood ipv een klein chinees kind dat voor je loopt te breien.

Ik heb het gister nog voor je opgenomen omdat ik het probleem niet zo zag met het hele 'evil bitch' gebeuren, maar damn, wat praat jij denigrerend over je medemens.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 1:22

Ik koop alleen vlees van de biologische slager. Een stuk duurder, maar ik heb het er graag voor over. Ik weet precies waar de dieren vandaan komen die ik eet en hoe hun leven is geweest. Ben zelfs een keer naar die boerderij en het slachthuis toegegaan samen met mijn slager en andere geïnteresseerden. Op die manier vind ik het te verantwoorden, want ik ben in principe niet tegen het fokken en slachten van dieren voor de vleeshandel, maar wél tegen de massa - industrie en dieren die slecht worden behandeld, of van over de hele wereld worden verscheept als zijnde 'producten'.

En trouwens: ik verbáás me gewoon al jaren over al die vrouwen die shoppen als hun voornaamste hobby zien. Zelf heb ik er nooit van gehouden. Het is een groot goed om als mens tevreden te kunnen zijn met wat je hebt, in plaats van altijd maar meer en meer en meer te moeten hebben en kopen...


Laatst aangepast door KimRosenberg85 op vr 17 mei 2013 - 1:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Pommes vr 17 mei 2013 - 1:30

Ik zou in principe er ook best rekening mee willen houden maar het biologisch vlees en kleding is gewoon een stuk duurder, dus ja dan kies ik toch voor de slechtere goedkopere optie.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 1:33

@Pommes: ik koop nog maar twee keer in de week vlees en dan dus van de biologische slager, de rest van de week (2x) eten we vis (met keurmerk) en de rest van de week (3x) vegetarische maaltijden. Op die manier houden we het betaalbaar!

En tweedehands kleding kopen is juist goedkoper dan in de winkel. Ik koop mijn kleding voor zeker 60% minder dan de prijs die ze er in de winkel voor hebben betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Nyx vr 17 mei 2013 - 1:36

Ik zou graag Biologisch vlees kopen en dus ook kleding dat niet gemaakt is door kinderhanden en/of onder hele slechte omstandigheden met zeer slecht inkomen, maar ik heb het geld er niet voor.

Omdat hier vlees werd genoemd en ook hoe deze beesten leven, wil ik daar even op inhaken. Ik koop altijd vrije uitloop eieren. Dit om biologisch echt te duur is, legbatterijeieren iets is wat ik absoluut niet wil eten en wat schetst mijn verbazing laatst op het nieuws? Mijn vrije uitloopeieren zijn in veel gevallen legbatterijeieren. Ja, kom op! Hoe weet ik dan zo zeker dat mijn biologisch stukje vlees wel zo biologisch is? En deze beestjes wel een beter leven hebben gehad, dan de beestjes die ik vaak in vrachtwagens zie in veel te kleine hokjes en met hun lieve snuitje net uit een luchtgat?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Pommes vr 17 mei 2013 - 1:37

Ik ga mijn man er geen plezier mee doen om hem vegetarische maaltijden voor te schotelen en vis houden we niet van.

Verder koop ik ook regelmatig tweedehands kleding, zolang het er nog goed uitzien heb ik daar geen problemen mee. Alleen is de kringloopwinkel hier met de kleding zo duur dat je het voor dezelfde prijs ook bijna nieuw in de winkel hebt. Als ik die 2 tegen elkaar afweeg, betaal ik liever 2 euro meer dat ik `t dan nieuw in de winkel heb. Koop jij je schoenen eigenlijk dan ook tweedehands?
Want dat zijn dingen die ik liever nieuw heb, doordat het toch al ingelopen is e.d.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Pommes vr 17 mei 2013 - 1:39

En wat als we allemaal massaal tegen de arme kinderproductie in India gaan? Hoe sneu ook die mensen/kinderen moeten ook werken en de arbeidsomstandigheden zullen (denk ik) toch niet veel beter worden. Ik heb liever dat ze dit doen dan dat ze in de prostitutie terecht komen.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 1:45

@Pommes.

Kook je wel eens vegetarisch? Ik heb bijvoorbeeld laatst een vegetarische maaltijd bereid, Mexicaans, een soort chili, met uien, knoflook, verschillende bonensoorten, veel verse kruiden en specerijen, maar zónder gehakt. En dan lekker met wat crème fraîche in een wrap of taco, met verse sla/stukjes tomaat/komkommer erbij, zelf guacamole gemaakt en dat erbij in bakjes. Nou, het was héérlijk en niemand die de gehakt ook maar miste Very Happy

Aan het einde van de maaltijd vroeg ik aan mijn vrienden: hebben jullie iets gemist? Nee, niemand snapte wat ik bedoelde. Toen ik hen wees op het gehakt dat er niet in zat, waren ze helemaal verbaasd Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 1:46

Nyx schreef:Ja, kom op! Hoe weet ik dan zo zeker dat mijn biologisch stukje vlees wel zo biologisch is? En deze beestjes wel een beter leven hebben gehad, dan de beestjes die ik vaak in vrachtwagens zie in veel te kleine hokjes en met hun lieve snuitje net uit een luchtgat?
Door dus bij een goede biologische slager je vlees te kopen. Je kan zelfs vragen, zoals ik heb gedaan, of je een keer mee mag naar de plek waar de dieren leven en sterven en hoe dat precies in zijn werk gaat. Mijn eigen slager biedt soort van excursies aan, omdat hij zoveel vragen kreeg van mensen over het hoe en wat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Nyx vr 17 mei 2013 - 1:50

Kim, jij woont in de hoofdstad toch?

Mijn dorp heeft alleen ambachtelijke slagers en het enige stukje biologisch dat ik hier aantref is in de supermarkt. Ik zal dus nooit zeker weten of ik mijn geld goed besteed heb. En als men mij al weet te beduvelen in een supermarkt met eieren, dan weet ik niet wat ze me voorzetten als zijnde biologisch vlees. Maar wel een topslager, die van jou!
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 2:32

Ik zeg liever niet waar ik precies woon. In een grote stad in NL in ieder geval Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  TukTuk vr 17 mei 2013 - 3:17

KimRosenberg85 schreef:@Pommes.

Kook je wel eens vegetarisch? Ik heb bijvoorbeeld laatst een vegetarische maaltijd bereid, Mexicaans, een soort chili, met uien, knoflook, verschillende bonensoorten, veel verse kruiden en specerijen, maar zónder gehakt. En dan lekker met wat crème fraîche in een wrap of taco, met verse sla/stukjes tomaat/komkommer erbij, zelf guacamole gemaakt en dat erbij in bakjes. Nou, het was héérlijk en niemand die de gehakt ook maar miste Very Happy

Aan het einde van de maaltijd vroeg ik aan mijn vrienden: hebben jullie iets gemist? Nee, niemand snapte wat ik bedoelde. Toen ik hen wees op het gehakt dat er niet in zat, waren ze helemaal verbaasd Laughing

OT, maar zou je misschien dat recept eens willen posten? smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Pseudoniem vr 17 mei 2013 - 10:01

ja ik kijk hier zeker naar en koop alleen merken die 'schone kleding' hebben, daarnaast koop ik veel tweedehands wat goed is voor het milieu.
Kleding die ik niet meer wil verkoop ik of breng ik naar de kringloop, maar mogen niet naar 'afrika' omdat afgedankte kleding daar de economie aan gruzelementen slaat.

Make up en verzorging is dierproefvrij en dat hoeft niet duur te zijn; hema

eten; vegetarisch en zoveel mogelijk biologisch

Al met al ben ik best een geitenwollensok
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Pseudoniem vr 17 mei 2013 - 10:08

Nyx schreef:

Omdat hier vlees werd genoemd en ook hoe deze beesten leven, wil ik daar even op inhaken. Ik koop altijd vrije uitloop eieren. Dit om biologisch echt te duur is, legbatterijeieren iets is wat ik absoluut niet wil eten en wat schetst mijn verbazing laatst op het nieuws? Mijn vrije uitloopeieren zijn in veel gevallen legbatterijeieren. Ja, kom op! Hoe weet ik dan zo zeker dat mijn biologisch stukje vlees wel zo biologisch is? En deze beestjes wel een beter leven hebben gehad, dan de beestjes die ik vaak in vrachtwagens zie in veel te kleine hokjes en met hun lieve snuitje net uit een luchtgat?

kan jij mij die link laten zien?
overigens is het niet alleen voor het beest beter, denk ook aan jezelf!
groeihormonen en anti biotica krijgen die beesten standaard toegediend naast de hoge adrealine die die beesten al hebben van de stress. Ik hoef dat echt niet op te eten hoor!
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Mermaid za 18 mei 2013 - 7:47

Ik vind juist vrije uitloop eieren minder fijn omdat mij ooit is wijs gemaakt dat de kans dan veel groter is dat het ei al bevrucht is.

Maar qua kleding, het hoeft natuurlijk niet meteen naar een ander land verplaatst te worden qua productie, of de lonen verhogen. De omstandigheden hier zijn ook niet te vergelijken met hier.

Het viel me op dat je in Spanje ook een winkelketen hebt, Shana volgens mij, goedkoop en alle kleding wordt in Spanje/Portugal gemaakt.

Vind dit altijd lastige kwesties. Het is heel goed dat ze daar werk hebben en wij daardoor goedkoop spullen kunnen kopen. maar of die mensen nou echt met gevaar voor eigen leven hun werk moeten doen?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Nyx za 18 mei 2013 - 8:02

Pseudoniem, ik ga even zoeken. Ik weet niet meer zeker of het op het nieuws was van NL1 of van RTL4.

Het is trouwens ook niet de bedoeling dat wij geen kleding meer kopen dat gemaakt is in dergelijke landen, ze willen alleen dat de werkomstandigheden verbeterd worden en dat er een eerlijke prijs voor de kleding wordt betaald. Als wij nu stoppen met kopen van de kleding, dan hebben zij geen werk meer en dat is alleen maar slecht voor iedereen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Printje za 18 mei 2013 - 8:08

Totaal niet, sta daar echt niet bij stil. Ik koop ook nooit biologisch, ecologisch ofzo. Ik pak liever, vooral tegenwoordig, naar goedkoop producten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Bacio za 18 mei 2013 - 8:33

Ik sta daar wel bij stil en probeer dit soort winkels te vermijden. Er zijn genoeg kleine winkeltjes van beginnende "desginers" / meisjes die in Nederland kleding maken die ook heel goedkoop zijn.
Uiteraard koop ik basic hempjes ook gewoon bij de Zara/Hema, maar ik probeer zo min mogelijk bij de primarks en H&Ms van deze wereld te kopen. Alhoewel ik weet dat de Hema niet veel beter is helaas (vriendin van mij is inkoopster voor hema).

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Mystique zo 19 mei 2013 - 7:42

Ik let er helemaal niet op. Daarentegen koop ik wel bewust biologische eieren en vlees.
Mystique
Mystique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 152
Punten : 156
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe belangrijk is de herkomst van kleding voor jou?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum