Solliciteren in een totaal andere regio dan je woonplaats
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Solliciteren in een totaal andere regio dan je woonplaats
Ik ben druk bezig met solliciteren. Om mijn kansen te vergroten kijk ik ook in de regio waar mijn vriend woont. Echter woont hij 180 km van mijn woonplaats. We hebben nog geen plannen om samen te wonen. Mocht het zover komen dan ziet het er naar uit dat ik zijn kan op ga.
Nu heb ik een erg leuke functie gezien in zijn regio. Echter weet ik niet hoe ik op mijn cv duidelijk kan maken of in mijn motivatie dat ik wel bewust solliciteer en ook voornemens ben die richting op te verhuizen.
Zelf zat ik te denken om het adres van mijn vriend te vermelden op mijn cv (heb toestemming) Alleen als het bedrijf gaat kijken op internet naar mijn vorige werkgever zullen ze zien dat die dus in een totaal andere regio zitten.
Misschien een vaag verhaal maar de baan lijkt mij super dus hoop op handige tips van mensen die wellicht in een soort gelijke situatie hebben gezeten.
Nu heb ik een erg leuke functie gezien in zijn regio. Echter weet ik niet hoe ik op mijn cv duidelijk kan maken of in mijn motivatie dat ik wel bewust solliciteer en ook voornemens ben die richting op te verhuizen.
Zelf zat ik te denken om het adres van mijn vriend te vermelden op mijn cv (heb toestemming) Alleen als het bedrijf gaat kijken op internet naar mijn vorige werkgever zullen ze zien dat die dus in een totaal andere regio zitten.
Misschien een vaag verhaal maar de baan lijkt mij super dus hoop op handige tips van mensen die wellicht in een soort gelijke situatie hebben gezeten.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Re: Solliciteren in een totaal andere regio dan je woonplaats
Ik heb het in de begeleidende brief gezet, dat ik op dat moment ergens anders woonde, maar van plan was om te gaan verhuizen (ik zocht nieuw werk, om te kunnen verhuizen gezien de afstand) en liet wel mijn adres op het CV staan.
Gast- Gast
Ik heb ook zoiets gehad, toen ik die zomer zou gaan verhuizen en een stage zocht in mijn nieuwe woonplaats. Ik heb in de brief vermeld dat ik zou gaan verhuizen en bij aanvang van de stage in ... zou wonen. Volgens mij kun je ook op je cv vermelden dat je bereid bent om te verhuizen.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb dat ook gehad. Wetende dat ik ooit wellicht die kant op zou gaan, ben ik me ook op de regio gaan richten waar m'n vriend woont. Uiteindelijk iets gevonden wat thuiswerk is, dus dat kan ik overal doen, maar ik blijf beetje op zoek naar iets beters in zijn regio. Heb ook wel eens een gesprek gehad in zijn regio, en als ik die baan had gekregen, had ik de eerste tijd geforenst vanuit mijn plaats. Maar 180 km is daar wel veel te ver voor. Ik zou als ik jou was in dat geval pas op zoek gaan naar een baan in de regio als je concrete samenwoonplannen hebt. Want die tijd overbruggen door reizen is met die afstand niet te doen. Maar als je bijvoorbeeld wel weet dat je zo kunt verhuizen als je een baan daar hebt, of weet dat je over 3 maanden gaat verhuizen, kan je dat prima aangeven.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb dat zo vaak gedaan, gewoon aan eind brief vermelden dat je bereid bent/gaat verhuizen ofzo.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Inderdaad gewoon in de brief vermelden dat je voornemens bent die kant op te verhuizen. Wel gewoon je eigen adres laten weten dus.
Gast- Gast
Dank voor de tips! Ik ga zo mijn brief schrijven!
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Soortgelijke onderwerpen
» Totaal andere studie switch
» verhuizen naar andere woonplaats, hoe kinderen voorbereiden?
» Solliciteren terwijl je nog een andere baan hebt
» Vriendinnengroep regio 071
» Jouw woonplaats..
» verhuizen naar andere woonplaats, hoe kinderen voorbereiden?
» Solliciteren terwijl je nog een andere baan hebt
» Vriendinnengroep regio 071
» Jouw woonplaats..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: