Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring)

+27
Exogenesis
Sun88
Marcellah89
Eliza
Enelya
Elliot
nijntje4
*Bloempje*
Marin
Carra
Minx
Roos'
Printje
Lady4
luisa
Liz
Monte
Linda
Urban Naked
Lejow
Rovine
Lenthe
Bay
Kaat
Middleme
Toet
Fortissimo
31 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring) - Pagina 2 Empty Re: Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring)

Bericht  Lejow wo 15 mei 2013 - 8:04

Urban Naked schreef:Ik startte in het onderwijs met 2450 bruto op basis van 1fte, dus een fulltime baan. Maar ik heb nooit fulltime gewerkt.

Maar niet basisonderwijs toch?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring) - Pagina 2 Empty Re: Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring)

Bericht  Lejow wo 15 mei 2013 - 8:06

Jente schreef:Ik vind 2300 voor een starter niet extreem veel hoor, maar misschien zie ik t totaal onrealistisch. Ik werk nu in Noorwegen en ik krijg hier 2660 euro bruto per maand voor 22,5 uur per week...

Dat is de moeite!
Met hoeveel jaar ervaring?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  luisa wo 15 mei 2013 - 8:13

Jente, dan verdien je nu wel heel goed. Althans voor nl, weet hoe het daar is.
Denk dat de salarissen nu ook lager liggen dan een aantal jaren geleden. Zag vorige week toevallig een vacatures die ik al eens eerder heb beoefend. Salaris, van €1900-2300. Vond ik schrikken, zo weinig. Ging om Wo niveau.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Lady4 wo 15 mei 2013 - 8:34

Ik zit in schaal 55.2 van de CAO Ziekenhuizen, dat zit geloof ik op 2692 bruto. Verdien dus netjes en stijg de komende tien jaar nog flink door.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 8:35

Is dat ook je startsalaris Lady?

EN Jentje: :shock:

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 8:46

Lejow schreef:
Jente schreef:Ik vind 2300 voor een starter niet extreem veel hoor, maar misschien zie ik t totaal onrealistisch. Ik werk nu in Noorwegen en ik krijg hier 2660 euro bruto per maand voor 22,5 uur per week...

Dat is de moeite!
0 ervaring. Maar het leven is hier duur en dit is niet een heel hoog salaris hoor. Gemiddeld hier is ongeveer 67.000 per jaar voor een fulltime baan.
Maar ja, ga je een pizza eten in een restaurant ben je 25 euro pp kwijt en met een glaasje wijn erbij nog eens 10 extra pp.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 15 mei 2013 - 9:04

Ik heb werkelijk geen idee, zulke dingen bekijk ik nooit. In het onderwijs begin je gewoon bij x voor 1fte en ga je langzaam omhoog. Overigens heb ik ook geen idee in welke schaal ik inmiddels zit, heb wel een LB functie gekregen in december :cheering:

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 9:04

Jente schreef:
Lejow schreef:

Dat is de moeite!
0 ervaring. Maar het leven is hier duur en dit is niet een heel hoog salaris hoor. Gemiddeld hier is ongeveer 67.000 per jaar voor een fulltime baan.
Maar ja, ga je een pizza eten in een restaurant ben je 25 euro pp kwijt en met een glaasje wijn erbij nog eens 10 extra pp.

dan ga ik net als alle polen hier doen: 2 weekjes werken in Noorwegen, een week naar huis om het geld te brengen;)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 9:05

en dat brengt me direct tot de volgende vraag: waarom zijn alle polen dan nog hier aan het werk als ze het dubbele in noorwegen kunnen verdienen?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 9:08

Rejoy. schreef:en dat brengt me direct tot de volgende vraag: waarom zijn alle polen dan nog hier aan het werk als ze het dubbele in noorwegen kunnen verdienen?
Er zijn hier ook genoeg buitenlanders. Maar omdat Noorwegen geen EU land is, is het denk ik iets moeilijker om een verblijfsvergunning te krijgen. Je mag 6 maanden zonder werk hier blijven en dan moet je weg. Maar 6 maanden zonder werk is niet te betalen.

Gast
Gast

Bericht  Roos' wo 15 mei 2013 - 9:20

Ik ben vorig jaar afgestudeerd hbo international business&languages. Ik kon geen werk vinden en doe nu MBO werk via uitzendbureau bij een energieleverancier. Ik verdien nu 1600 bruto voor 40 uur. Ik houd daar ongeveer 1200 netto van over. Na een halfjaar ga ik wel omhoog naar ongeveer 1900 bruto. Het is weinig, ik weet het, maar er is hier vrijwel geen werk te vinden Sad Vanaf volgend jaar ga ik weer actief solliciteren.

Laatst aangepast door Roos' op zo 19 mei 2013 - 7:39; in totaal 1 keer bewerkt

Roos'
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13

Bericht  Minx wo 15 mei 2013 - 9:24

Holy f.... Had het nog nooit berekend wat ik met fulltime bruto zou verdienen waar in nu werk maar dat is behoorlijk wat meer dan fort nu zit.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Carra wo 15 mei 2013 - 9:27

Het ligt ook een beetje aan je leeftijd denk ik. Toen ik net was afgestudeerd was ik 21 en kreeg ik € 1800 bruto.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Minx wo 15 mei 2013 - 9:28

Vanaf 23 moet dat niets meer uitmaken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Fortissimo wo 15 mei 2013 - 9:29

Ik ben 22, maar ben gewoon ingeschaald zoals een ieder ander die op deze functie zou solliciteren. Uiteraard is het afhankelijk van hoeveel jaar je ervaring hebt, dan zijn daar weer periodieke tredes voor (ofzo;)).
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Carra wo 15 mei 2013 - 9:31

Dat is het fijne van (semi)overheid en dergelijke. Je gaat elk jaar automatisch een stap vooruit en hoeft niet te onderhandelen over salarisverhoging.
Ik krijg mijn periodiek deze maand weer! Yay! Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring) - Pagina 2 281626781
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Marin wo 15 mei 2013 - 9:34

In een hbo functie in t onderwijs als starter begon ik drie jaar geleden met 1300 netto. Ik vond t vrij weinig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Minx wo 15 mei 2013 - 9:36

Marin schreef:In een hbo functie in t onderwijs als starter begon ik drie jaar geleden met 1300 netto. Ik vond t vrij weinig.

Fulltime?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 15 mei 2013 - 9:50

Minx schreef:
Marin schreef:In een hbo functie in t onderwijs als starter begon ik drie jaar geleden met 1300 netto. Ik vond t vrij weinig.

Fulltime?

0.87 was het dus nee niet helemaal fulltime maar in de praktijk wel. Iig 5 dagen.

Ik verdien nu nog minder hoor, voor fulltime functie, daar niet van.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 21:15

Ik verdiende als startsalaris met mbo opleiding in de €1900,- bruto. Gaat per salarisschaal (cao geregeld). Ik volg nu een hbo opleiding in dezelfde sector (gezondheidszorg) en hoopte toch wel meer dan die €1900,- te gaan verdienen als startsalaris. Zijn er hier mensen die in de gezondheidszorg werken? Ik weet dat ik meer doorgroeikansen heb met een hbo baan, maar zou jammer zijn als mijn startsalaris straks minder is.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 21:32

Carra schreef:Het ligt ook een beetje aan je leeftijd denk ik. Toen ik net was afgestudeerd was ik 21 en kreeg ik € 1800 bruto.

Hier maakt het niet uit. Ik verdien gewoon volgens CAO en dat is op aantal jaren werkervaring gebaseerd en (gelukkig) niet op leeftijd. Ik was ook nog maar 21 toen ik begon.

Peachy, ik werk ook in de gezondheidszorg, ik val onder CAO VVT.

Gast
Gast

Bericht  *Bloempje* wo 15 mei 2013 - 22:38

Ik ben 3 jaar geleden als 25 jarige HBO starter begonnen op een MBO functie in de kinderopvang...startsalaris was toen iets van 1900,- bruto. Inmiddels ook elk jaar iets omhoog gegaan. Had toen wel enige ervaring als invalkracht naast m'n studie.

Helaas nu even niets aan, zit zonder werk momenteel Sad
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 23:59

Dank je Rejoy! Ik zal waarschijnlijk niet die richting op gaan in onze sector, maar het kan nog alle kanten op Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring) - Pagina 2 561177. Ik ben mij nu een beetje aan het orienteren.

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 do 16 mei 2013 - 0:53

Ik begon met 2100 bruto met 0 ervaring. Momenteel ben ik op zoek naar werk. Heb anderhalf jaar werkervaring maar ben al blij als ik weer op 2100 uitkom. Dat ik nu ineens 2300 of 2500 zou verdienen is absoluut niet realistisch in deze tijd.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 1:16

Ik denk dat het ook wel aan je cv ligt. Ik ben wel begonnen zonder werkervaring, maar ik had wel een heleboel extra's op mijn cv; veel bestuurservaring, 'met genoegen' afgestudeerd, verschillende prijzen gewonnen, veel vrijwilligerswerk, bijbaantje, etc. Dat vind ik ook wel iets waard, al realiseer ik me dat de arbeidsmarkt op dit moment niet zo goed is. Misschien was mijn schatting toch iets te optimistisch, maar ik denk dat 2000 minstens haalbaar is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: