Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring)

+27
Exogenesis
Sun88
Marcellah89
Eliza
Enelya
Elliot
nijntje4
*Bloempje*
Marin
Carra
Minx
Roos'
Printje
Lady4
luisa
Liz
Monte
Linda
Urban Naked
Lejow
Rovine
Lenthe
Bay
Kaat
Middleme
Toet
Fortissimo
31 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring) Empty Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring)

Bericht  Fortissimo wo 15 mei 2013 - 5:26

**

Laatst aangepast door Fortissimo op vr 24 mei 2013 - 5:40; in totaal 1 keer bewerkt
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring) Empty Re: Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring)

Bericht  Toet wo 15 mei 2013 - 5:28

Ik studeer zelf nog maar ik weet dat een pas afgestudeerde vriendin €2030 netto verdiend, ook 0 ervaring (zij heeft voeding en diëtiek gestudeerd en maakt nu een product. Ik heb geen idee wat het exact inhoudt maar ze moet dingen bedenken, ontwikkelen, testen etc. etc.) ze werkt 40 uur per week.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring) Empty Re: Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring)

Bericht  Middleme wo 15 mei 2013 - 5:28

Ik denk dat dit in verschillende sectoren lastig vergelijken is.

Zit zelf in het begin van het onderwijs.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 5:32

Ik denk dat het inderdaad aan de opleiding ligt. Ik zou met een commerciële HBO opleiding (en dus kantoorbaan) voor minstens 2300 euro willen gaan. Dat is denk ik ook wel realistisch. Voor andere opleidingen kan dit lager liggen en ik denk dat je met meer technische opleidingen weer hoger kan verwachten.

Gast
Gast

Bericht  Kaat wo 15 mei 2013 - 5:52

Bij mij was het startsalaris rond de €1750 bruto per maand op basis van 28 uur per week. Wel relevante stage ervaring en bijbaan (niet heel relevant, al komt het soms juist wel weer van pas) gehad tijdens studie. Maar dit heeft beide geen invloed gehad op hoogte salaris.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bay wo 15 mei 2013 - 5:59

Jente schreef:Ik denk dat het inderdaad aan de opleiding ligt. Ik zou met een commerciële HBO opleiding (en dus kantoorbaan) voor minstens 2300 euro willen gaan. Dat is denk ik ook wel realistisch. Voor andere opleidingen kan dit lager liggen en ik denk dat je met meer technische opleidingen weer hoger kan verwachten.

Wow als dat zo is wil ik meteen weten waar je dat krijgt! Misschien de moeite om weer te gaan solliciteren dan.
Als afgestudeerd HBO-er CE met werkervaring (studie duaal gedaan) kwam ik uit op 1800 bruto als startsalaris.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Lenthe wo 15 mei 2013 - 6:02

Het ligt er ook wel aan waar je woont. In het westen liggen de salarissen hoger dan in het oosten.
Ik had behoorlijk veel gewerkt in mijn branche tijdens mijn studie en ik verdiende bij mijn eerste baan na mijn studie € 1900,- bruto per maand obv 38 uur. Nadat ik een bepaalde cursus had behaald ben ik € 2000,- per maand gaan verdienen. Dat verdienen mijn vriendinnen ook ongeveer volgens mij
Ik ben altijd wel jaloers op mensen die meer verdienen.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Rovine wo 15 mei 2013 - 6:10

Jente schreef:Ik denk dat het inderdaad aan de opleiding ligt. Ik zou met een commerciële HBO opleiding (en dus kantoorbaan) voor minstens 2300 euro willen gaan. Dat is denk ik ook wel realistisch. Voor andere opleidingen kan dit lager liggen en ik denk dat je met meer technische opleidingen weer hoger kan verwachten.

Geef mij de naam van die werkgever ook maar. Ik zit in de techniek, maar dat startsalaris kon ik op mijn buik schrijven hoor.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Fortissimo wo 15 mei 2013 - 6:10

**

Laatst aangepast door Fortissimo op vr 24 mei 2013 - 5:40; in totaal 1 keer bewerkt
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 6:13

Dat is kleine 1500 euro netto Fort, dat is netjes toch als beginner? smile

Gast
Gast

Bericht  Lenthe wo 15 mei 2013 - 6:14

Fortissimo schreef:Zo Lenthe, dat is een behoorlijk bedrag. Is dat voor een HBO starter? Dat vind ik best veel.
Ik verdien €1850 bruto. Hier kon ook niet veel aan veranderd worden, omdat ik gewoon wordt ingeschaald (is in alle gemeenten hetzelfde). Ik vond het wel een redelijk bedrag!
1900 veel? Is volgens mij heel gemiddeld, zelfs wat aan de lage kant van het gemiddelde. Ik had wel veel gewerkt in mijn branche, dus had al wat werkervaring.
De 2300 die Jente noemt vind ik wel hoog.

Laatst aangepast door Lenthe op wo 15 mei 2013 - 6:29; in totaal 1 keer bewerkt
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Bericht  Lenthe wo 15 mei 2013 - 6:15

Pippa schreef:Dat is kleine 1500 euro netto Fort, dat is netjes toch als beginner? Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring) 561177
Ja precies.
Ik krijg trouwens per 4 weken betaald, dus uiteindelijk krijg ik iedere maand nog minder dan 1500. Is niet handig met huur betalen e.d.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Bericht  Fortissimo wo 15 mei 2013 - 6:16

Pippa schreef:Dat is kleine 1500 euro netto Fort, dat is netjes toch als beginner? Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring) 561177

Vond ik ook! Nu ben ik sowieso snel tevreden momenteel, ben allang blij dat ik de kans krijg Wink
Lenthe, ik zeg ook niet dat ik het veel vind, maar ik vind het gewoon een redelijk bedrag voor iemand die 0,0 ervaring heeft in deze functie, laat staan enige werkervaring.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 6:16

Ik werk 24 uur, maar als ik dat naar 40 uur omreken zit ik op 2100 euro bruto.

Gast
Gast

Bericht  Lenthe wo 15 mei 2013 - 6:21

Fortissimo schreef:

Vond ik ook! Nu ben ik sowieso snel tevreden momenteel, ben allang blij dat ik de kans krijg Wink
Lenthe, ik zeg ook niet dat ik het veel vind, maar ik vind het gewoon een redelijk bedrag voor iemand die 0,0 ervaring heeft in deze functie, laat staan enige werkervaring.
0,0 werkervaring gaat voor mij dus niet helemaal op, maar ze zeiden op mijn werk dat dit niet meespeelde met het bepalen van het salaris. Volgens mij is dit salaris wel gemiddeld.
Maar als je natuurlijk van alleen stufi of een bijbaan komt, is dit natuurlijk een groot verschil en lijkt het meteen heel erg veel! smile Als je in je eentje een huis, auto en de rest van je kosten moet betalen, is dit bedrag niet heel erg hoog.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Bericht  Fortissimo wo 15 mei 2013 - 6:24

Klopt, maar ik reken mezelf nu onwijs rijk Wink Als je nagaat dat we alleen van mijn stufi (lening) en mijn vriend zijn WW leefden, en we nu weer allebei een baan hebben ben ik onwijs blij.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lenthe wo 15 mei 2013 - 6:28

Fortissimo schreef:Klopt, maar ik reken mezelf nu onwijs rijk Wink Als je nagaat dat we alleen van mijn stufi (lening) en mijn vriend zijn WW leefden, en we nu weer allebei een baan hebben ben ik onwijs blij.
Dat is niet jezelf rijk rekenen, dat is gewoon heel erg blij zijn met twee leuke salarissen en je relaxter kunt gaan leven Wat verdien jij (HBO'er zonder ervaring) 281626781
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 6:29

met 0 jaar ervaring verdiende ik 2330 euro bruto per maand obv 36 uur werken. (in de zorg en in het oosten)

Laatst aangepast door Rejoy. op wo 15 mei 2013 - 7:19; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 15 mei 2013 - 6:55

Ik startte in het onderwijs met 2290 euro bruto, voor een fulltime werkweek (is niet echt in uren uit te drukken).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Urban Naked wo 15 mei 2013 - 7:06

Ik startte in het onderwijs met 2450 bruto op basis van 1fte, dus een fulltime baan. Maar ik heb nooit fulltime gewerkt.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Linda wo 15 mei 2013 - 7:11

Ik begon met 1955 bruto op basis van 36 uur. Opleiding: MWD
Dit was 6 jaar geleden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Monte wo 15 mei 2013 - 7:25

*

Laatst aangepast door Monte op zo 1 sep 2013 - 5:51; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 7:28

Mijn HBO startsalaris was (bijna twee jaar geleden) 2500 bruto. Ik werkte er 36 dus zat op 2250 bruto.

Gast
Gast

Bericht  Liz wo 15 mei 2013 - 7:35

Ik ben gestart met 1985 euro bruto voor 36 uur. Is in de zorg in het zuiden.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 7:59

Ik vind 2300 voor een starter niet extreem veel hoor, maar misschien zie ik t totaal onrealistisch. Ik werk nu in Noorwegen en ik krijg hier 2660 euro bruto per maand voor 22,5 uur per week...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: