Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

+34
Kowalski
*Lookie*
silly-one
bolus26
Sterre
Sneeuwvlok
Elliot
Marsy28
June
Twellie
Nyx
Luce
SuperGrover
Bliss
Lonely Goatherd
jena
Zora
Carmen_
Charles
Mermaid
Shopaholic
Mizz_S
Arwyn
Susan
Exogenesis
LDJ
Punk'd
Caroow
mzcharlotte
Rush
Capt'n Zero
Marin
GreenGrass
Ilovethe90s
38 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 11:26

Nee, precies, ik vind niks beter of slechter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Nyx ma 13 mei 2013 - 11:29

KimRosenberg85 schreef:Nee, precies, ik vind niks beter of slechter.

Zo zag ik het niet.

Ik kan heel erg veel lachen met iemand die minder opgeleid is dan ik ben. En ik kan ontzettend goed praten met iemand die hetzelfde of beter opgeleid is. In mijn ogen is iedereen gelijk en zo probeer ik ook iedereen te behandelen. Ik heb in het verleden heel vaak gehoord dat een laag opgeleide maar slecht is. In mijn ogen niet. Deze heeft gewoon andere kwaliteiten. En mijn vrienden zijn of zeer hoog opgeleid of zeer laag opgeleid. Vind ze allemaal geweldig.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  June ma 13 mei 2013 - 11:32

Maar waar zie jij Kim dan zeggen dat een kring die hoogopgeleid is beter is?
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 11:39

Ik ken zelf ook mensen van heel verschillende opleidingsniveaus, van alleen de basisschool afgemaakt, tot aan universitair geschoolden, alleen ik merk dus aan mezelf dat de mensen die ik schaar onder mijn écht goede vrienden, toch allemaal over die net even hogere intelligentie beschikken. Dat betekent niet dat ik niet heel leuk kan lachen met een collega met een MBO achtergrond, alleen op de één of andere manier wordt het nooit een innige vriendschap. Dat komt denk ik omdat ik niet echt op één lijn zit met zo iemand. Het kan af en toe lijken alsof je op twee heel verschillende niveaus aan het praten bent en dat is op zich niet erg, maar van een vriend verwacht ik net even meer overeenkomst in zienswijze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  SuperGrover ma 13 mei 2013 - 11:49

Ik was in het buitenland toen Kim hier op het forum kwam, dus ik heb gemist waarom veel zo snel tegen haar zijn, ik vind dit een interessante discussie! Ik vind je een aanwinst voor het forum, KimRosenberg! Very Happy
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 11:52

SuperGrover schreef:Ik was in het buitenland toen Kim hier op het forum kwam, dus ik heb gemist waarom veel zo snel tegen haar zijn, ik vind dit een interessante discussie! Ik vind je een aanwinst voor het forum, KimRosenberg! Very Happy
Dankjewel, leuk om dat ook eens te horen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Marsy28 ma 13 mei 2013 - 17:03

Ik had vroeger altijd wel die gedachtes, maar ik ben er nu op terug gekomen. Ik heb een extreem intelligente vriend, soms schrik van hoeveel hij weet en hoe snel hij dingen leert. Maar hij heeft net zijn high school afgemaakt. Hij is gewoon geen type om uit boeken te leren en toetsen te maken, hij is een denker, een schrijver. Hij leest heel veel en haalt zijn kennis overal vandaan. Qua werk zal hij dus nooit een hoge positie behalen maar dat wil hij ook helemaal niet bereiken. Hij vind het prima de rest van zijn leven 'iets' te doen en daarnaast boeken en scripts te blijven schrijven. Natuurlijk is zijn droombeeld om daarmee door te breken maar hij is gelukkig wel realistisch. Ikzelf heb 2 HBO studies gedaan en ga, als ik hier resident ben, hier waarschijnlijk nog een opleiding doen, een master ofzo. En toch merk ik niks aan verschil tussen ons aan intelligentie. Qua vrienden ook niet. In deze tijd met internet en mogelijkheden tot reizen en ervaren, vind ik het verschil steeds kleiner worden. Levenslessen tellen ook mee.
Dus nee, het maakt mij niks uit.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Elliot ma 13 mei 2013 - 18:57

Kim, ik krijg vanuit jouw OP het idee dat jij intelligentie afmeet aan het opleidingsniveau dat de persoon in kwestie heeft genoten, maar ik vind dat twee dingen die los van elkaar staan. Zo ken ik hele hoog opgeleide mensen waar geen normaal gesprek mee te voeren is, maar ook mensen met weinig tot geen diploma's die slimmer overkomen dan de gemiddelde universitair opgeleide medemens.

Ik heb zelf een tijdje aan de universiteit gestudeerd (heb uiteindelijk alleen een HBO diploma gehaald), mijn vriend heeft alleen een MBO niveau 3 opleiding. Hij is nu bezig met niveau 4. En ik denk dat mijn vriend op sommige gebieden een stuk slimmer is dan dat ik ben.

Natuurlijk is het fijn om goede gesprekken met je vrienden te kunnen voeren, maar voor mij staat opleidingsniveau daar helemaal los van.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Sneeuwvlok ma 13 mei 2013 - 19:03

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar is dit niet dezelfde discussie als over de intelligentie van je partner? Dan word er ook altijd gezegd dat je wel een lage opleiding kan hebben maar je IQ alsnog hoog kan zijn.

Op dit forum mag je volgens mij niet generaliseren, maar ik doe het toch. Ik merk wel verschil tussen meiden die MBO hebben gedaan of universiteit, dus het maakt mij wel uit. Natuurlijk zijn er de uitzonderingen van mannen en vrouwen die MBO hebben gedaan en qua intelligentie hetzelfde niveau hebben als ik ( niet dat ik zo'n bijzonder hoog niveau heb hoor, wel HBO/universitair maar zou mijzelf niet de slimste persoon willen noemen daar ). Die uitzonderingen zijn er altijd en die mensen ken ik ook persoonlijk, maar over algemeen kan je wel zeggen dat er een verschil is.
Wel is het natuurlijk zo dat je je vrienden op school/opleiding leert kennen, dus het is ook wel logisch dat veel mensen vrienden hebben van hetzelfde opleidingsniveau
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Sterre ma 13 mei 2013 - 19:14

Ik vind het wel fijn om met mijn vrienden gesprekken op mijn niveau te kunnen voeren ja. Dat hoeft dan echt niet alleen over wereldproblematiek te gaan of over filosofische dilemma's, maar ik vind het wel fijn wanneer mensen verder kijken dan alleen de oppervlakte. Intelligentie als in IQ heeft daar niet alles mee te maken, ik vind het nog belangrijker dat vrienden emotioneel intelligent zijn. Met een heel slim persoon met het EQ van een hark kan ik ook niet zo veel.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 19:14

Marsy28 schreef:Ik had vroeger altijd wel die gedachtes, maar ik ben er nu op terug gekomen. Ik heb een extreem intelligente vriend, soms schrik van hoeveel hij weet en hoe snel hij dingen leert. Maar hij heeft net zijn high school afgemaakt. Hij is gewoon geen type om uit boeken te leren en toetsen te maken, hij is een denker, een schrijver. Hij leest heel veel en haalt zijn kennis overal vandaan. Qua werk zal hij dus nooit een hoge positie behalen maar dat wil hij ook helemaal niet bereiken. Hij vind het prima de rest van zijn leven 'iets' te doen en daarnaast boeken en scripts te blijven schrijven. Natuurlijk is zijn droombeeld om daarmee door te breken maar hij is gelukkig wel realistisch. Ikzelf heb 2 HBO studies gedaan en ga, als ik hier resident ben, hier waarschijnlijk nog een opleiding doen, een master ofzo. En toch merk ik niks aan verschil tussen ons aan intelligentie. Qua vrienden ook niet. In deze tijd met internet en mogelijkheden tot reizen en ervaren, vind ik het verschil steeds kleiner worden. Levenslessen tellen ook mee.
Dus nee, het maakt mij niks uit.

Dat heb ik ook met mijn man. Hij is dan geen schrijver, meer een technicus, maar hij heeft een heel goede en ingewikkelde baan en dat heeft hij zelf bereikt door steeds meer te leren en steeds een stapje verder te gaan. Hij heeft dan wel veel certificaten, maar hij is geen type om jarenlang een studie te volgen, hij wil alles meteen zelf doen en zelf kunnen en daarmee heeft hij zich in korte tijd heel erg ontwikkeld. Hij heeft een betere baan dan ik ooit gehad heb met mijn WO-studie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 21:07

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Mijn vader is ook zo iemand, op zijn 13e van de Mulo getrapt wegens 'slecht gedrag' en vervolgens gaan werken en zich steeds verder omhoog gewerkt. Uiteindelijk is hij in banen terecht gekomen waar je nu een HBO diploma voor nodig hebt. Ik kan daar alleen maar groot respect voor hebben. Mijn vader is absoluut niet dom, maar hij kan niet goed tegen autoriteit/rigide regeltjes en wil graag iets doén i.p.v. urenlang bomen over hoé het moet gebeuren om het vervolgens pas te doen.

Maar over het algemeen merk ik toch wél een verschil tussen MBO'ers en hoger. Ik heb ook een tijdje lesgegeven op middelbare scholen zowel op een VMBO, als aan Havo/VWO klassen. Nou dat verschil is er dus écht wel. Het niveau van de kinderen, de vragen die ze me stellen en hun gedrag, het is gewoon echt anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 21:21

Dan is je vader net als mijn man. Hij is alleen niet van school getrapt maar had gewoon zelf geen zin meer, om bovengenoemde reden. Hij heeft ook een baan waar je normaal gesproken minimaal HBO voor nodig hebt, maar hij heeft de expertise, alleen op een andere manier gekregen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 21:25

KimRosenberg85 schreef:

Maar over het algemeen merk ik toch wél een verschil tussen MBO'ers en hoger. Ik heb ook een tijdje lesgegeven op middelbare scholen zowel op een VMBO, als aan Havo/VWO klassen. Nou dat verschil is er dus écht wel. Het niveau van de kinderen, de vragen die ze me stellen en hun gedrag, het is gewoon echt anders.

Natuurlijk is dat verschil er, want anders zou er überhaupt geen niveauverschil zijn. Ik merkte het ook toen ik les gaf, op VMBO niveau ben je wel wat vakinhoudelijk bezig maar toch met name pedagogisch, terwijl op het VWO het veel meer vakdidactisch is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 21:33

Mensen die echt dom zijn vind ik vermoeiend, dat ligt alleen niet aan opleidingsniveau. Niet dat alle gesprekken nu zo diepgaand moeten zijn, lekker over niets praten is wel zo gezellig. Maar mensen die blijven hangen in telegraafreacties (van die domme kortzichtige opmerkingen onder nieuwsberichten, in de trant van 'alle criminelen opknopen' of 'ambtenaren doen nooit iets en alles is de schuld van de politiek' ) vind ik gewoon storend en vervelend, dus die zitten ook niet mijn vriendenkring.
Voor een avond op een verjaardag kan ik daar nog wel even mee kletsen, maar dan hou ik wijselijk mijn mond en ik zou er niet bevriend mee willen zijn.
De meeste mensen in mijn omgeving zitten op hbo niveau of hoger. Maar er zijn net zo goed kringen waarin ik me wat dommig voel hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 21:50

Ik kan slecht om gaan met domme mensen, mijn directe collega is er één van. 'Buitenlanders' terugsturen naar hun eigen land, terwijl ze het over Marokkanen die geboren zijn in Nederland heeft. En Marokkanen en Turken kun je goed uit elkaar halen, want alle Marokkanen hebben lelijk haar. En dat tegen een Marokkaan zeggen Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 394967 Hij heb ipv hij heeft. En zij heeft een HBO opleiding gedaan. Domheid zegt niet altijd iets over het IQ.
Zelf heb ik geen opleiding afgerond maar heb mezelf wel omhooggewerkt en heb een goed betaalde baan.
De meeste van mijn vriendinnen zijn hoogopgeleid, maar ik heb ook vriendinnen die MBO hebben gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  bolus26 ma 13 mei 2013 - 21:55

In principe maakt het voor mij niet zoveel uit,mijn vriendin en hebben een ander opleidingsniveau. Wel kan ik weinig met kortzichtige mensen,maar dat hoeft niet echt opleidingsniveau gerelateerd te zijn.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  silly-one ma 13 mei 2013 - 21:59

Intelligentie zegt weinig. Ja mijn vriendengroep zijn bijna alleen maar mensen met een HBO of WO opleiding, maar dat heeft er vooral mee te maken dat ik ze tijdens mijn studie heb leren kennen. Ik heb van het MBO nog één hele goede vriendin en met haar kan ik het super vinden.

Eerlijk gezegd heb ik een huisgenootje met dezelfde opleiding als ik en ik vind haar 'dom'. Puur doordat ze weinig levenservaring heeft, veel dingen voor haar onbekend zijn en ze zich er niet mee bezig houdt. Soms is het gewoon lastig om een gesprek op niveau met haar te hebben, omdat ze zich niet bezig houdt met andere dingen dan haar wereldje.

Zoals wel meerdere gezegd hebben Intelligentie is niet alleen een cijfertje van je IQ, maar veel meer en veel breder.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 22:00

Ik vind dom eerlijk gezegd totaal iets anders dan weinig levenservaring.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  silly-one ma 13 mei 2013 - 22:03

Susan schreef:Ik vind dom eerlijk gezegd totaal iets anders dan weinig levenservaring.

Klopt ook wat je zegt, maar je levenservaring verbreed ook je algemene kennis. Hoe meer algemene kennis, hoe 'slimmer' je wordt gevonden door de omgeving. Iemand met weinig algemene kennis wordt vaak voor 'dom' aangezien. Ik bedoel het meer in dit perspectief.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  *Lookie* di 14 mei 2013 - 0:11

Ik heb vriendinnen die HBO hebben gedaan maar ook die speciaal onderwijs hebben gevolgd. Ze zijn allemaal even lief maar ja, ik merk inderdaad wel verschil. Met de vriendin met de lagere opleiding doe ik vooral leuke dingen als dagjes weg etc. De goede gesprekken heb ik met vriendinnen die een hogere opleiding hebben gevolgd. Met hen doe ik trouwens ook wel leuke dingen ;-) Ik heb denk ik de meeste klik met mensen die ongeveer eenzelfde intelligentie hebben als ik.
De discussie 'hoogst genoten opleiding' versus 'intelligentie' is inderdaad ook interessant. Mijn vriend heeft 2 HBO-opleidingen afgerond maar ik heb niet persé het idee dat hij intelligenter is. Hij is beter in Engels, en heeft heel veel juridische kennis. Maar ik ben veel beter in wiskunde, geografie (navigeren) en in (Nederlandse) taal. Mijn hoogst genoten opleiding is trouwens MBO4.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Kowalski di 14 mei 2013 - 0:24

Tsja, wat is intelligentie? Zoals anderen ook aangeven is dat voor mij niet hetzelfde als opleidingsniveau. Ik merk dat ik meer vrienden heb die HBO of universiteit doen of hebben gedaan, maar dat komt vooral omdat ik daar dus de opleiding heb gedaan en mensen daarvan ken. Maar ik heb ook vrienden die MBO hebben gedaan en die zijn net zo 'intelligent'. Iedereen is intelligent of hun manier, ik bedoel, ik doe universiteit, maar er zijn genoeg dingen waar ik geen kaas van gegeten heb en daar kunnen anderen mij weer leuk over vertellen. Ik vind het gewoon heerlijk om over alles te kunnen praten, ik word blij van een gesprek over goedkope nieuwe mascara, maar ook over een gesprek over de psychologie van overtraining. Ik vind het wel belangrijker om op een bepaald niveau te kunnen communiceren met vrienden, maar dat ze het allemaal op een andere manier doen vind ik geen probleem. Ik weet bij wie ik met bepaalde dingen terecht kan en ik vind het prima!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Cimic di 14 mei 2013 - 2:07

Ik ben zelf niet hoog opgeleid, sterker nog ben met mijn bijna 30 pas aan het studeren. Cool Het zou dus ook een beetje raar zijn als ik waarde zou hechten aan vooropleidingen. Ik vind dezelfde interesse, gesprekken waar ik iets uit kan halen en op een lijn zitten veel belangrijker. Ik heb vriendinnen met verschillende opleidingsniveau's en we vullen elkaar prima aan.

We moet ik eerlijk bekennen dat ik mij vaak ongemakkelijk heb gevoelt bij hoog opgeleide mensen. Voelde mij toch al snel 'dom'. Nu heb ik daar veel minder moeite mee. Een vriendin heeft ooit gezegd: je bent nooit te oud om te leren! En aangezien ik voorlopig nog niet uitgeleerd ben zal ik vast op mijn 50ste mijn HBO diploma hebben. Razz
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Marin di 14 mei 2013 - 2:09

Cimic schreef:

We moet ik eerlijk bekennen dat ik mij vaak ongemakkelijk heb gevoelt bij hoog opgeleide mensen. Voelde mij toch al snel 'dom'.

Hoe kwam dat dan Cimic? Door bepaalde gespreksstof of een soort houding? Vervelend!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Cimic di 14 mei 2013 - 2:33

Marin schreef:
Cimic schreef:

We moet ik eerlijk bekennen dat ik mij vaak ongemakkelijk heb gevoelt bij hoog opgeleide mensen. Voelde mij toch al snel 'dom'.

Hoe kwam dat dan Cimic? Door bepaalde gespreksstof of een soort houding? Vervelend!

Meer een stukje schaamte omdat ik geen diploma's heb. Kreeg dan altijd het idee dat ik me harder moest bewijzen. Bovendien is in het verleden wel eens vaker geroepen dat ik niks kon of een dom meisje was en tja dat is natuurlijk ook niet goed voor je zelfvertrouwen. Ik heb inmiddels wel geleerd dat ik mij niet gek moet maken door mijn onzekerheid en dat ik veel gedaan en geleerd heb, alleen niet op papier. Wink De universiteit is voor mij niet haalbaar en dat hoeft voor mij ook helemaal niet. Wat ik wel ooit hoop te bereiken is hogerop te komen in het vakgebied waar ik nu voor werk/leer. Ik begin nu alleen onderaan de ladder. smile
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? - Pagina 3 Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum