Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

+34
Kowalski
*Lookie*
silly-one
bolus26
Sterre
Sneeuwvlok
Elliot
Marsy28
June
Twellie
Nyx
Luce
SuperGrover
Bliss
Lonely Goatherd
jena
Zora
Carmen_
Charles
Mermaid
Shopaholic
Mizz_S
Arwyn
Susan
Exogenesis
LDJ
Punk'd
Caroow
mzcharlotte
Rush
Capt'n Zero
Marin
GreenGrass
Ilovethe90s
38 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 5:05

N.a.v. alle vriendschap topics ben ik benieuwd hoe belangrijk de factor intelligentie voor jullie is in een vriendschap/relatie. Ik merk dat ik mij eigenlijk alleen aangetrokken voel tot types met een wat hoger dan gemiddelde intelligentie. Eigenlijk zitten al mijn vrienden tenminste op HBO niveau. Hoe zit dit bij jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Ilovethe90s ma 13 mei 2013 - 5:09

Qua opleidingsniveau is het MBO-HBO-Universitair dus een leuke mix. Ik heb 1 vriendin die speciaal onderwijs gevolgd heeft, dit is de persoon waar ik het minste mee af spreek. Je merkt dat je met haar hele andere gesprekken hebt.

Edit maar om op je vraag antwoord te geven: ik zoek mijn vrienden niet uit op opleidingsniveau. Als het klikt, dan klikt het en dan maakt het me niet uit wat voor opleiding iemand gedaan heeft.


Laatst aangepast door Ilovethe90s op ma 13 mei 2013 - 5:12; in totaal 1 keer bewerkt
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  GreenGrass ma 13 mei 2013 - 5:12

Intelligentie gaat voor mijn gevoel verder dan opleidingsniveau. Ik heb regelmatig interessante gesprekken met mensen die alleen de middelbare school bijvoorbeeld hebben afgerond, maar wel genoeg in het leven mee maken / hebben gemaakt waardoor er een leuk (intelligent) contact tussen ons is.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 5:13

Hmm goede vraag. Het is zeker geen vereiste ofzo en het is ook zeker niet alsof ik m'n vriendinnen alleen maar over actuele/controversiële dingen discussieer, maar ik geloof wel dat het gros hoogopgeleid is. Vind ik niet zo heel gek, je leert in principe mensen in je omgeving kennen.

Ik vind het leuk als ik met vriendinnen het ene moment een droom bruiloft kan bespreken en andere moment een echt goed gesprek op niveau kan voeren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 5:17

Marin schreef:

Ik vind het leuk als ik met vriendinnen het ene moment een droom bruiloft kan bespreken en andere moment een echt goed gesprek op niveau kan voeren.
Ja precies, dat heb ik nou ook! En dan kom je toch automatisch uit bij de wat hoger opgeleiden. Ik ben ook wel eens een tijdje omgegaan met een meisje dat niet gestudeerd had, maar daaraan merkte ik toch wel dat de gesprekken anders verliepen. Haar interesses beperkte zich tot kleding, make-up, jongens en paarden. Uiteindelijk vond ik dat dan toch niet zo interessant allemaal en het is nooit een vriendin geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Capt'n Zero ma 13 mei 2013 - 5:40



Als ik een top 3 moet maken van eigenschappen die ik graag zie in mijn vrienden, dan komt intelligentie er niet in voor.

Ik ken genoeg HBO-ers met de intelligentie van een pudding en genoeg mensen zonder opleiding die street-smart zijn. Ik vind het 10 x belangrijker dat iemand betrouwbaar is, en grappig en vrolijk dan dat iemand een hoge score haalt bij een IQ test.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Rush ma 13 mei 2013 - 5:50

KimRosenberg85 schreef:
Marin schreef:

Ik vind het leuk als ik met vriendinnen het ene moment een droom bruiloft kan bespreken en andere moment een echt goed gesprek op niveau kan voeren.
Ja precies, dat heb ik nou ook! En dan kom je toch automatisch uit bij de wat hoger opgeleiden. Ik ben ook wel eens een tijdje omgegaan met een meisje dat niet gestudeerd had, maar daaraan merkte ik toch wel dat de gesprekken anders verliepen. Haar interesses beperkte zich tot kleding, make-up, jongens en paarden. Uiteindelijk vond ik dat dan toch niet zo interessant allemaal en het is nooit een vriendin geworden.
En dat ligt niet gewoon aan dat meisje denk je? Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  mzcharlotte ma 13 mei 2013 - 5:52

KimRosenberg85 schreef:En dan kom je toch automatisch uit bij de wat hoger opgeleiden.

Ik ben het er niet mee eens, omdat net als Zero vind ik niet dat intelligentie gelijk staat aan een hogere opleiding. Een gesprek 'op niveau' heb ik net zo goed met mijn man die alleen praktijkopleidingen heeft gedaan.

Ik denk dat je vaak vrienden en vriendinnen hebt van hetzelfde opleidingsniveau, omdat je die vaak opdoet tijdens een opleiding en je dan al een gedeelde interesse hebt. Of vanuit studentenverenigingen. Of je doet vrienden op uit je netwerk, ook weer kennissen van vrienden van je opleiding enzo. Kortom, ik denk dat het meer toeval is dan wat anders.

Jammer dat je een mindere ervaring hebt met een vriendin van een lagere opleidingsniveau, maar ik geloof niet dat haar keuze van onderwerpen om te bespreken samen hangt met haar opleidingsniveau.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Caroow ma 13 mei 2013 - 5:53

Ik heb alleen MBO gedaan, maar mijn interesses gaan wel wat verder dan mijn nieuwe lipgloss en de knappe postbode. Maar als mensen er bij voorbaat al vanuit gaan dat ik geen leuke vriendin ben omdat ik niet gestudeerd heb, dan zijn dat ook niet de mensen die ik tot mijn vrienden wil rekenen.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Punk'd ma 13 mei 2013 - 5:54

Ik ben een HBO-er maar blijf mode, beauty, mannen, seks en reizen toch de leukste onderwerpen van gesprek vinden. Dat heeft verder niets te maken met mijn intelligentie. Ik zie ook echt niet in waarom ik met vriendinnen zou discusseren over bepaalde onderwerpen. Nu ben ik wat dat betreft ook wel makkelijk. Als ik niet weet waar het gesprek over gaat dan zeg ik gewoon 'Mensen, ik snap het niet.. Leg het even uit' Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? 253468018

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Ilovethe90s ma 13 mei 2013 - 5:56

Caroow schreef:Ik heb alleen MBO gedaan, maar mijn interesses gaan wel wat verder dan mijn nieuwe lipgloss en de knappe postbode. Maar als mensen er bij voorbaat al vanuit gaan dat ik geen leuke vriendin ben omdat ik niet gestudeerd heb, dan zijn dat ook niet de mensen die ik tot mijn vrienden wil rekenen.

Nou inderdaad!
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  LDJ ma 13 mei 2013 - 5:59

Caroow schreef:Ik heb alleen MBO gedaan, maar mijn interesses gaan wel wat verder dan mijn nieuwe lipgloss en de knappe postbode. Maar als mensen er bij voorbaat al vanuit gaan dat ik geen leuke vriendin ben omdat ik niet gestudeerd heb, dan zijn dat ook niet de mensen die ik tot mijn vrienden wil rekenen.

Helemaal mee eens!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 6:03

In vriendschappen maakt me dat niet veel uit maar het zal wel de vriendschap en mijn verwachtingspatroon typeren. Ik had een vriendin die werkelijk zo dom was dat ik al kon voorspellen wat ze fout ging doen. Als we ergens heen gingen verdwaalde ze standaard en als je tegen haar zei dat ze links moest dan ging ze rechts laughcry. Maar ze had een hart van goud en zolang je van zo iemand niet al te veel diepzinnigheid verwacht is er niks mis mee. Zij was vooral voor de simpele lol. Mijn beste vriendin zit wel op het zelfde niveau maar daar liggen mijn verwachtingen dan ook hoger en verwacht ik uiteraard ook meer van haar dan de eerstgenoemde (zoals steun in moeilijke tijden enzo). Ik kan me altijd goed aanpassen volgens mij. Alleen niet zo makkelijk als mensen heel veel meer intelligenter zijn en van mij te hoge verwachtingen hebben of constant laten blijken hoe slim ze zijn en ik niet bahaha Very Happy. Naar beneden kan dus wel, erg veel omhoog gaat wat lastiger :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 6:05

Om een hechte vriendschap te kunnen hebben is intelligentie voor mij doorslaggevend, maar kijk ik niet naar opleidingsniveau.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Exogenesis ma 13 mei 2013 - 6:05

Het maakt mij geen bal uit wat voor opleiding mijn vrienden hebben genoten.

Ik heb gewoon een goede mix gekozen: van mensen die niet verder komen dan praten over baby's en tv'series (maar ze is wel ontzettend lief en denkt zó relaxed over het leven Very Happy) tot mensen waarmee ik kan filosoferen over de betekenis van ons bestaan en het einde van de wereld. Elk persoon heeft wel interessante ervaringen en onderwerpen om over te praten. Ik moet zeggen dat ik wel sneller contact zoek én onderhoud met mensen die een leervermogen hebben dat in de buurt van het mijne komt, maar in eerste instantie wil ik geen onderscheid maken.

En eens met het FEIT dat IQ en opleidingsniveau niet hetzelfde zijn.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 6:09

Ooooh joh pfff die eeuwenoude discussie over intelligentie/opleidingsniveau. Natuurlijk hoeft het niet alles te zeggen.

Ik vind het wél logisch daarentegen dat je vrienden voor een groot deel bestaan uit mensen van hetzelfde opleidingsniveau, omdat dat de mensen zijn die je tegenkomt in je dagelijkse leven (vanuit je studie tijd nog of collega's bijvoorbeeld). Dat is toch een vrij logisch gegeven? Zal echt niet voor elke vriendschap gelden, maar is wel vrij logisch dat dat veel voorkomt en dan zit je toch automatisch op 't zelfde opleidingsniveau.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 6:10

Ik zou nooit selecteren op opleidingsniveau. Als de klik er is, is het goed, zo niet, dan merk je dat vanzelf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Exogenesis ma 13 mei 2013 - 6:19

Marin schreef:Ooooh joh pfff die eeuwenoude discussie over intelligentie/opleidingsniveau. Natuurlijk hoeft het niet alles te zeggen.

Ik vind het wél logisch daarentegen dat je vrienden voor een groot deel bestaan uit mensen van hetzelfde opleidingsniveau, omdat dat de mensen zijn die je tegenkomt in je dagelijkse leven (vanuit je studie tijd nog of collega's bijvoorbeeld). Dat is toch een vrij logisch gegeven? Zal echt niet voor elke vriendschap gelden, maar is wel vrij logisch dat dat veel voorkomt en dan zit je toch automatisch op 't zelfde opleidingsniveau.

Mijn vriend nam een hele vriendengroep met zich mee, met behoorlijk wisselende niveaus, met ook continue wisselende vriendinnetjes, dus dan heb ik automatisch al met een mix te maken. Ik neem ze allemaal voor lief.

En je basisschoolvriendinnen, die zullen vast ook niet allemaal hetzelfde niveau gehad hebben.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Arwyn ma 13 mei 2013 - 6:25

Opleidingsniveau interesseert me helemaal niks.
Ik moet gewoon een goed gesprek met iemand kunnen voeren. Hoeft niet altijd hoog niveau te zijn, maar ook niet op het niveau van groep 4 zeg maar Wink
Het gaat mij meer om gedrag dan om intelligentie.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 6:38

Exogenesis schreef:
En je basisschoolvriendinnen, die zullen vast ook niet allemaal hetzelfde niveau gehad hebben.

Nee als kind boeit dat natuurlijk helemaal nog niet. Maar ik heb nu geen basisschoolvriendinnetjes meer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Mizz_S ma 13 mei 2013 - 6:40

Ik kies mijn vrienden er niet op uit, maar nu ik er zo over nadenk zijn al mijn vrienden wel 'hoogopgeleid' (Hbo of uni). Ook wel logisch, omdat ik de meeste vrienden ken van de middelbare school en mn studie. Maar ook vrienden die ik daarna heb ontmoet hebben een hoog opleidingsniveau. Of het toeval is weet ik niet, maar het is wel zo.
Met vriendinnen die ik op de basisschool had, heb ik overigens verder geen contact meer.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 6:40

Maar ik vraag me serieus af of er nou mensen zijn die daar echt een vriendschap op afschrijven. Dat je minder in aanraking komt met mensen met een ander opleidingsniveau, prima (al denk ik dat je wel in een heel geïsoleerd wereldje zit als je helemaal niet in aanraking komt met mensen met een ander opleidingsniveau, maar goed, het zou kunnen), dat je niet op dezelfde golflengte zit, dat kan ook gebeuren. Maar er zullen toch geen mensen bestaan die per definitie niet om willen gaan met mensen met een lager niveau.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Shopaholic ma 13 mei 2013 - 6:41

Ik voel me nergens tot aan getrokken...misschien ligt het daar aan dat ik koos bijna vriendloos ben. Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? 394967
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Mermaid ma 13 mei 2013 - 6:44

goede vraag of intelligentie belangrijk is in een vriendschap. In eerste instantie dacht ik meteen ja dat is belangrijk, maar nu ik er wat langer over na denk valt het eigenlijk wel mee. Ik merk dat ik het in vriendschappen vooral belangrijk vind dat je gedeelte interesses hebt, raakvlakken dus. Persoonlijkheid is uiteindelijk belangrijker, opleiding zegt niet alles. Ook levenservaring kan iemand een 'wijs' mens maken.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Mizz_S ma 13 mei 2013 - 6:48

In een relatie vind ik het overigens wel heel belangrijk! Niet zo zeer dat mijn partner heel intelligent moet zijn, maar wel dat je met elkaar op hetzelfde niveau moet zitten, en gelukkig is dat bij ons ook zo.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou? Empty Re: Hoe belangrijk is de factor intelligentie voor jou?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum