Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?
+23
Miccie
Knillis
Novalee
Jezzie
Printje
Pineco
Aimee
Sun88
Linda
Sea of Trees
SarahKey
Susan
Supertalentje
Tania
Razz
Slakje
Luce
Parel
Annemie
Bluestar
Happydobby
Pussycat
Pompoen
27 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wat zijn de voor- en nadelen van flesvoeding?
Ik heb vanaf begin af aan kunst voeding gegeven, praktisch gezien zie ik geen bezwaren, vraag liever aan een ober een flesje in de magnetron te zetten dan in het openbaar borstvoeding te geven, met dat is natuurlijk voor ieder heel persoonlijk. Alleen bij een volgende overweeg ik toch borstvoeding, omdat mijn zoon kma heeft, voor we daar achter waren. En de maximum hoeveelhedem, de goede fles en speen vinden, dat vond ik wel echt nadelig.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ik denk dat hier wel 1000 lijstjes kunnen staan met voor en nadelen, maar dat je dat niet helpt in je keuze Pompoen. Om te stoppen met borstvoeding moet je er zelf klaar mee zijn. Dat is een gevoel en heeft niet te maken met de voordelen van flesvoeding. Ik heb voor mezelf wel 30x een lijstje gemaakt waarom fv prettiger zou zijn, maar elke keer kwam ik er toch voor mezelf weer achter dat ik niet klaar was om de bv achter me te laten. Hem nooit meer voeden met mijn melk voelde gewoon zo verkeerd. Dus heb ik doorgezet, en uiteindelijk kwam ik op een punt waarop ik zeker wist 'nu is het mooi geweest'. Met 8 maanden ben ik overgestapt op fv, en zelfs toen deed het nog een beetje pijn.
Nou had ik niet zoveel moeilijkheden als jij, maar ik denk dat als je wilt stoppen, dat je echt deze lijstjes niet nodig hebt.Ik denk dat je het dan zelf wel weet.
Nou had ik niet zoveel moeilijkheden als jij, maar ik denk dat als je wilt stoppen, dat je echt deze lijstjes niet nodig hebt.Ik denk dat je het dan zelf wel weet.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Klopt Aimee, dat was ook niet mijn intentie, ik ben niet over te halen tot het een of ander. Maar in flesvoeding heb ik me in tegenstelling tot borstvoeding niet verdiept. Ik weet er zo weinig vanaf dat het onbekende ervan me ook tegen staat. Vandaar dit topic! En bij het lezen ervan kom ik tot de conclusie dat ik idd nog niet aan stoppen toe ben.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou helemaal nog niet overwegen, je bent nog met de lk bezig! En ik zie een gecorrigeerde leeftijd staan in je ticker, ik kan me zo voorstellen dat je je kleintje zo lang mogelijk bv wil geven, in ieder geval voorlopig nog. Tijdelijke oplossing om even wat lucht te krijgen, kan een ander 'm troosten na een voeding ivm krampjes zodat je (al is het maar 1 keer per dag) even goed, ontspannen en relaxed kunt gaan zitten en kolven? Het maakt de pijn niet minder, de vermoeidheid niet, maar misschien geeft het je ergens weer wat moed om door te zetten?
Kv is niet zaligmakend hoor!
@Rejoy; dat wist ik dan weer niet!
Kv is niet zaligmakend hoor!
@Rejoy; dat wist ik dan weer niet!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik heb helemaal geen ervaring met flesvoeding, maar ik weet dat mijn nicht een goedkope magnetron had gekocht en die de eerste maanden naast hun bed had gezet, scheelt weer een wandeling naar beneden
Verder vind ik het heel knap dat je probeert om borstvoeding te blijven geven Pompoen, ik hoop echt voor je dat er snel verbetering optreedt en dat de tips van de LK werken. Succes!
Verder vind ik het heel knap dat je probeert om borstvoeding te blijven geven Pompoen, ik hoop echt voor je dat er snel verbetering optreedt en dat de tips van de LK werken. Succes!
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Voor mij zitten er erg weinig nadelen aan, we hebben eigen merk vd AH dus dat scheelt in de prijs, je mag gewoon warm kraanwater pakken dus dat kan eventueel s'nachts, iedereen kan de fles geven, je weet wat ze binnenkrijgen en als we een dag weggaan kook ik water doe dat in een thermoskan en het is de hele dag goed.
Maar goed ik heb vanaf het begin flesvoeding gegeven en zou dat ook altijd zo gedaan hebben.
Nadeel kan zijn dat je idd soms wat moet zoeken eer je de juiste voeding hebt voor je kindje maar dat hoeft helemaal niet.
Maar goed ik heb vanaf het begin flesvoeding gegeven en zou dat ook altijd zo gedaan hebben.
Nadeel kan zijn dat je idd soms wat moet zoeken eer je de juiste voeding hebt voor je kindje maar dat hoeft helemaal niet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
SarahKey schreef:Sea of Trees schreef:Gewoon gevoelLuce schreef:Merkvoeding is qua kwaliteit niet beter dan huismerk, dus waarom zou je dat doen?
Overigens wil ik bij een volgend kindje waarschijnlijk wel meteen flesvoeding geven. Ik heb borstvoeding geprobeerd en ik vind het nog steeds het beste voor een kindje, maar ik vond het echt niet prettig om het zachtjes uit te drukken.
Hier ook het gevoel. Zelf eet ik ook niet alleen huismerk. Met een half jaar zijn we wel over gegaan op het kruidvat merk. Toen kreeg hij ook bijvoeding. Maar bij een tweede gaan we weer het eerste half jaar nutrilon geven. En ook meteen flesvoeding, ik ga ook niet meer martelen met borstvoeding.
Maar er ís vrijwel geen verschil, dus waarom zou je dan een dief zijn van je eigen portemonnee? Bekijk voor de lol eens de ingrediëntenlijst. Kruidvat eigen merk is bijv hetzelfde als Nutrilon. Je kunt het gewoon vergelijken. Je moet het natuurlijk zelf weten hoor maar ik zou die centen gewoon lekker bewaren voor iets anders.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Eens met Luce, bij R deed ik het ook maar ik ga echt geen 14 euro betalen voor voeding terwijl precies hetzelfde te koop is voor 7 euro.
Printje- Lady Post-a-lot
Kruidvat en Nutrilon is niet hetzelfde maar het is wel allemaal evengoed inderdaad. Jumbo en Kruidvat merk is wel hetzelfde, Etos en AH merk ook.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Kruidvat en Nutrilon is niet hetzelfde maar het is wel allemaal evengoed inderdaad. Jumbo en Kruidvat merk is wel hetzelfde, Etos en AH merk ook.
Ja maar idd Nutrilon is niet 'beter' dan de andere voeding, ze gooien daar met wat dure termen en zo zetten ze er een x aantal euro bovenop.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zeg toch ook dat het allemaal even goed is
Als mijn kinderen er tegen hadden gekund hadden ze ook gewoon Kruidvat of AH merk gehad. Dat had me een hoop geld gescheeld.
Als mijn kinderen er tegen hadden gekund hadden ze ook gewoon Kruidvat of AH merk gehad. Dat had me een hoop geld gescheeld.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ja klopt, daarom zei ik ook idd. Wij zijn ook begonnen emt Kruidvat maar binnen een paar dagen bleek dat ze er niet tegen kon helaas. AH eigen merk gaat wel goed.Tania schreef:Ik zeg toch ook dat het allemaal even goed is
Printje- Lady Post-a-lot
Ik heb 5 weken fulltime gekolfd en toen ben ik over gegaan op fv. Omdat L niet aan de borst wilde drinken.
Ik ben gestopt omdat het me opbrak en het veel tijd koste op deze manier. Ik was zo een uur verder met flesje geven en kolven.
Een voordeel wat ik dus in de fv zag was dat het sneller zou gaan. Fles maken en meteen geven en dan is het klaar. Vooral 's nachts vond ik dat fijn.
Dat een ander de fles kon geven kon natuurlijk al omdat ik kolfde en ze dat uit de fles kreeg.
Een nadeel vond ik dat het meer geld kost, dat je altijd spullen mee moet nemen en dat het soms lastig is om ergens en fles te kunnen opwarmen.
Ik ben gestopt omdat het me opbrak en het veel tijd koste op deze manier. Ik was zo een uur verder met flesje geven en kolven.
Een voordeel wat ik dus in de fv zag was dat het sneller zou gaan. Fles maken en meteen geven en dan is het klaar. Vooral 's nachts vond ik dat fijn.
Dat een ander de fles kon geven kon natuurlijk al omdat ik kolfde en ze dat uit de fles kreeg.
Een nadeel vond ik dat het meer geld kost, dat je altijd spullen mee moet nemen en dat het soms lastig is om ergens en fles te kunnen opwarmen.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik weet niet hoe het nu zit, maar toen ik zwanger was van de oudste was er sprake van een rechtzaak van Nutrilon tegen Kruidvat, omdat die voeding vrijwel identiek was.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Voordelen:
- je kunt voedingen makkelijker uitbesteden aan iemand anders
- je hoeft, zodra je weer gaat werken, nooit te kolven
- je hoeft qua eten en drinken nergens rekening mee te houden
Nadelen:
- de kosten (al hadden wij speciale KM-vrije voeding en dat kregen we volledig vergoed)
- je hebt een maximale hoeveelheid voeding die ze mogen hebben op een dag. De eerste zes maanden was dat hier geen probleem. Maar de opvolgmelk mag je maar 800ml op een dag geven en daar had N. niet voldoende aan. Bijvoeding at ze toen nog niet voldoende om het aan te vullen
- elke dag die flessen afwassen
- je kunt voedingen makkelijker uitbesteden aan iemand anders
- je hoeft, zodra je weer gaat werken, nooit te kolven
- je hoeft qua eten en drinken nergens rekening mee te houden
Nadelen:
- de kosten (al hadden wij speciale KM-vrije voeding en dat kregen we volledig vergoed)
- je hebt een maximale hoeveelheid voeding die ze mogen hebben op een dag. De eerste zes maanden was dat hier geen probleem. Maar de opvolgmelk mag je maar 800ml op een dag geven en daar had N. niet voldoende aan. Bijvoeding at ze toen nog niet voldoende om het aan te vullen
- elke dag die flessen afwassen
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
hahaha Novalee, wij gebruiken maar twee flesjes, ik spoel ze meteen goed uit en zet er dan water in.
Printje- Lady Post-a-lot
Eigenlijk alles is al genoemd. Bij mij zijn ze beide groot geworden met de fles (helaas is bv beide keren door verschillende omstandigheden niet gelukt, ik hoop bij een 3e wel bv te geven). Ik vind met name het gesjouw met flesjes, poeder, warm water, koud water etc. irritant. En beiden dronken veel te snel de fles leeg en voordat je een keer de goede fles met speen te pakken hebt ben je alweer kapitalen kwijt.
Voordelen met name dat je voedingen af kan wisselen (met name in de periode met nachtvoedingen) en je hoeft niet open en bloot overal te gaan zitten. Je weet wat je kind binnenkrijgt.
Hier trouwens geen problemen met voorraad in de winkel, het staat er altijd. Begreep laatst dat dit vooral een probleem in de Randstad is.
Voordelen met name dat je voedingen af kan wisselen (met name in de periode met nachtvoedingen) en je hoeft niet open en bloot overal te gaan zitten. Je weet wat je kind binnenkrijgt.
Hier trouwens geen problemen met voorraad in de winkel, het staat er altijd. Begreep laatst dat dit vooral een probleem in de Randstad is.
Knillis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Luce schreef:Rejoy. schreef:logeren kan ook met bv hoor;) Onze jongste gaat volgende maand ook een nachtje logeren ivm een bruiloft. Zij krijgt dan gewoon gekolfde melk mee. Mijn productie is inmiddels zo stabiel dat ik haar goed laat drinken voor we weg gaan, op de bruiloft zelf kolf ik niet, maar als we thuis zijn voor we naar bed gaan (10 minuutjes) en dan drinkt zij weer als we ze 's ochtends op gaan halen.
Nu inderdaad, maar niet de eerste 3 maanden toch?
Wij zijn een weekendje weggeweest samen toen ons zoontje bijna 3 maanden was. Ik heb mijn ouders toen gekolfde melk gegeven en zelf de kolf en een koelbox meegenomen.
Ik heb tijdens het weekend gewoon gekolfd en 's nachts konden wij heerlijk even doorslapen.
Miccie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10
Voordelen:
- niet hoeven kolven
- geen stress of onrust of ik genoeg gekolfde melk had staan voor N.
- kv gaf mij meer rust en vrijheid.
Nadelen:
- kosten
- altijd wat in huis hebben
- een maximum aan het aantal cc voeding en per dag.
- onzekerheid of ik niet teveel of te weinig gaf
- dat er pure koemelk inzit en alle rotzooi die koeien bijv. toegediend krijgen
Ik heb een tijd lang getwijfeld om te stoppen met de bv, maar wist dat fv me absoluut meer rust en vrijheid zou geven. Uiteindelijk ben ik met 6 maanden gestopt omdat het echt niet meer ging met het kolven en kreeg er echt stress van om alles zo te plannen zodat N. genoeg voeding had. Ik vond het echt enorm wennen en een gepuzzel, maar uiteindelijk kom je daar wel uit. Ik haal altijd 2 of 3 pakken in één keer en bij het laatste pak wat word aangebroken haal ik weer een voorraadje. Wij verwarmen de fles nooit in de magnetron omdat wij ervan overtuigd zijn dat de stralingen niet goed zijn voor de lichaamscellen en de voeding (meningen zijn hier over verdeeld). Ik nam dus altijd een thermoskan mee en daar gekookt water in en een flesje koud water bijv. Of ik liet het even afkoelen voor die tijd door het al in de fles te schenken.
- niet hoeven kolven
- geen stress of onrust of ik genoeg gekolfde melk had staan voor N.
- kv gaf mij meer rust en vrijheid.
Nadelen:
- kosten
- altijd wat in huis hebben
- een maximum aan het aantal cc voeding en per dag.
- onzekerheid of ik niet teveel of te weinig gaf
- dat er pure koemelk inzit en alle rotzooi die koeien bijv. toegediend krijgen
Ik heb een tijd lang getwijfeld om te stoppen met de bv, maar wist dat fv me absoluut meer rust en vrijheid zou geven. Uiteindelijk ben ik met 6 maanden gestopt omdat het echt niet meer ging met het kolven en kreeg er echt stress van om alles zo te plannen zodat N. genoeg voeding had. Ik vond het echt enorm wennen en een gepuzzel, maar uiteindelijk kom je daar wel uit. Ik haal altijd 2 of 3 pakken in één keer en bij het laatste pak wat word aangebroken haal ik weer een voorraadje. Wij verwarmen de fles nooit in de magnetron omdat wij ervan overtuigd zijn dat de stralingen niet goed zijn voor de lichaamscellen en de voeding (meningen zijn hier over verdeeld). Ik nam dus altijd een thermoskan mee en daar gekookt water in en een flesje koud water bijv. Of ik liet het even afkoelen voor die tijd door het al in de fles te schenken.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Enige nadeel vind ik de prijs ervan, de rest vind ik eigelijk een kleine moeite.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Luce schreef:SarahKey schreef:Sea of Trees schreef:Gewoon gevoelLuce schreef:Merkvoeding is qua kwaliteit niet beter dan huismerk, dus waarom zou je dat doen?
Overigens wil ik bij een volgend kindje waarschijnlijk wel meteen flesvoeding geven. Ik heb borstvoeding geprobeerd en ik vind het nog steeds het beste voor een kindje, maar ik vond het echt niet prettig om het zachtjes uit te drukken.
Hier ook het gevoel. Zelf eet ik ook niet alleen huismerk. Met een half jaar zijn we wel over gegaan op het kruidvat merk. Toen kreeg hij ook bijvoeding. Maar bij een tweede gaan we weer het eerste half jaar nutrilon geven. En ook meteen flesvoeding, ik ga ook niet meer martelen met borstvoeding.
Maar er ís vrijwel geen verschil, dus waarom zou je dan een dief zijn van je eigen portemonnee? Bekijk voor de lol eens de ingrediëntenlijst. Kruidvat eigen merk is bijv hetzelfde als Nutrilon. Je kunt het gewoon vergelijken. Je moet het natuurlijk zelf weten hoor maar ik zou die centen gewoon lekker bewaren voor iets anders.
Ik heb dat toen wel vergeleken en nutrilon is anders dan het kruidvat merk. En het geld maakt mij niet uit, tuurlijk het is elke maand wel een smak geld, maar het zij zo. Kind moet toch eten en wij kiezen dan voor nutrilon. Ik ga niet bezuinigen op de (enige) voeding van mijn kind terwijl het niet goed zou voelen.
Ik heb geen bv gegeven, dus geen vergelijking materiaal.
Ik vind aan de kv niet echt nadelen zitten.
Bij het weggaan heb ik een thermosfles van een liter bij me die ik vul met kokend heet water. Vaak een flesje koud water om te mengen. Als ik ergens zit om te voeden waar een magnetron is, doe ik niet moeilijk en warm ik het koude water daar gewoon op. Ik heb het torentje bij me en een flesje.
Ik vind het juist fijn dat mijn man of iemand anders ook een fles kan geven. Sowieso doet mijn man standaard de voeding van 23.30, dan kan ik doorslapen. Ik loop altijd heen en weer wanneer hij wakker word 's nachts, dan blijft mijn man liggen, die moet weer werken de volgende dag. Ook kunnen anderen hem op deze manier voeden en heb ik af en toe ook mijn handen even vrij.
De kosten liggen misschien wat hoger, gelukkig pakt de kv voeding bij M. goed, dus halen we die. Het gaat idd wel hard, maar gelukkig hebben ze de kv voeding hier wel altijd op voorraad.
W.b je voedingstas. Heb je daar niet al standaard je dingetjes inzitten? Ik heb er altijd minimaal 5 luiers inzitten. Je kunt wat kleding betreft ook een goedkoop setje bij de wibra of zeeman kopen en dit standaard in je tas stoppen.
Ik vind aan de kv niet echt nadelen zitten.
Bij het weggaan heb ik een thermosfles van een liter bij me die ik vul met kokend heet water. Vaak een flesje koud water om te mengen. Als ik ergens zit om te voeden waar een magnetron is, doe ik niet moeilijk en warm ik het koude water daar gewoon op. Ik heb het torentje bij me en een flesje.
Ik vind het juist fijn dat mijn man of iemand anders ook een fles kan geven. Sowieso doet mijn man standaard de voeding van 23.30, dan kan ik doorslapen. Ik loop altijd heen en weer wanneer hij wakker word 's nachts, dan blijft mijn man liggen, die moet weer werken de volgende dag. Ook kunnen anderen hem op deze manier voeden en heb ik af en toe ook mijn handen even vrij.
De kosten liggen misschien wat hoger, gelukkig pakt de kv voeding bij M. goed, dus halen we die. Het gaat idd wel hard, maar gelukkig hebben ze de kv voeding hier wel altijd op voorraad.
W.b je voedingstas. Heb je daar niet al standaard je dingetjes inzitten? Ik heb er altijd minimaal 5 luiers inzitten. Je kunt wat kleding betreft ook een goedkoop setje bij de wibra of zeeman kopen en dit standaard in je tas stoppen.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb een maand bv gegeven maar m'n productie sneuvelde,zelfs met hulp van lactatiekundige. We zijn toen op Friso overgestapt. Mijn man had gelezen dat dit qua smaak het meest op bv lijkt en eerst combineerden we dit nog.( of het echt zo is geen idee)
Voordeel:
Je hebt je lijf terug,voelde me snel beter
Kost minder tijd en energie ( ik voedde bijna een uur per keer met bv)
Bv ging bij mij moeizaam,kon m'n kindje bijna niet zien door gestuwde borsten dus met fv was het voor mij veel intiemer.
Je bent wat vrijer omdat anderen kunnen voeden.
.
Nadeel
Kosten
Ik ben blij dat ik bv geprobeerd heb, baalde ook erg dat het mis ging .toch vind ik de fles erg veel voordelen hebben en heeft mij veel rust gebracht.
Voordeel:
Je hebt je lijf terug,voelde me snel beter
Kost minder tijd en energie ( ik voedde bijna een uur per keer met bv)
Bv ging bij mij moeizaam,kon m'n kindje bijna niet zien door gestuwde borsten dus met fv was het voor mij veel intiemer.
Je bent wat vrijer omdat anderen kunnen voeden.
.
Nadeel
Kosten
Ik ben blij dat ik bv geprobeerd heb, baalde ook erg dat het mis ging .toch vind ik de fles erg veel voordelen hebben en heeft mij veel rust gebracht.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Welke camera heb jij en wat zijn de voor en nadelen?
» NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen
» Welke kinderwagen, wat zijn de voor en nadelen?
» Rapley of niet, voor- en nadelen?
» Kat: Voor- en nadelen?
» NAV welke moederfiets heb je en wat zijn de voor- en nadelen
» Welke kinderwagen, wat zijn de voor en nadelen?
» Rapley of niet, voor- en nadelen?
» Kat: Voor- en nadelen?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: