Wat helpt jou als je je rot voelt?
+21
Sea of Trees
SarahKey
Parel
Bliss
Kowalski
Shopaholic
Arwyn
Mermaid
*Lookie*
Merai
Roza
Fortissimo
Sterre
Ibbeltje
Evalynn
Caramba
Burn
Joan
Gympie
Slakje
Aletta
25 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wat helpt jou als je je rot voelt?
Ik heb nog nooit een vrouw zien beweren dat dat wel zo is. Hier niet, ergens anders niet, nooit niet. Jij wel?KimRosenberg85 schreef:Bijzonder dat zoveel vrouwen nog altijd denken dat snoepen een oplossing vormt voor negatieve gevoelens. Het is een tijdelijke verlichting, maar na die zak chips, voel jij je dan echt beter? Ik niet.
Gast- Gast
Waar zie je haar zeggen dat ze zich daarna beter voelt, en niet schuldig? Je trekt, zoals gewoonlijk, weer je eigen conclusies.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Het topic heet: 'wat hélpt jou'
Precies. Dus waarom moet jij het veroordelen als een ander zegt wat haar helpt?
On topic: Bij mij helpt het om wat te gaan doen, stuk lopen, fietsen, zwemmen. Of mezelf gewoon te isoleren en heel zielig te vinden voor 1 dag en dan moet ik weer 'normaal' gaan doen.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Jij hebt het over verlichtingen.KimRosenberg85 schreef:Het topic heet: 'wat hélpt jou'
Gast- Gast
Ik vroeg me af of zo'n zak chips dan echt hélpt. Pure interesse. Mij helpt het namelijk totaal niet. Ik ga me dan alleen nog maar kutter voelen, net als andere overmatige zaken trouwens. Overmatig eten staat bij mij in het rijtje van 'teveel zuipen in de stad' en 'aan de drugs'. Niet zo handig dus, juist niet als je je rot voelt...
Gast- Gast
Misschien moet je gewoon even ophouden met elk topic naar je toe trekken.
Gast- Gast
Ik zou op het moment heel blij worden van wat chips die me smaakt.
Ik heb al een paar dagen geen zin in eten en niks smaakt, dus als een zak chips nu lekker zou smaken ben ik echt wel even ultiem gelukkig.
Ik heb al een paar dagen geen zin in eten en niks smaakt, dus als een zak chips nu lekker zou smaken ben ik echt wel even ultiem gelukkig.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Oh Fortissimo, wat naar om te lezen dat je je ook niet happy voelt. Ik hoop oprecht dat het snel weer beter met je gaat.
Dank jullie wel voor de knuffels en jullie input. Schrijven heb ik ook wel eens gedaan. Niet doordat m'n hoofd anders te vol werd, maar omdat het wel veilig voelde.
Wat ook fijn kan zijn voor sommigen, het hielp mij wel een keer, is een avondje tutten. Maskertjes, opmaken en uren doorbrengen in de badkamer. Hebben m'n zus en ik eens gedaan en toen kon ik m'n gedachten wel goed verzetten.
Kim, zou je willen stoppen met een punt eruit pikken en daar op doorgaan? Dat zou ik waarderen. Misschien kun je dan een apart topic openen, maar een discussie in dit topic zit ik niet op te wachten, eerlijk gezegd. Ik begon namelijk niet over troostvoer om iemand anders te kwetsen en/of te veroordelen.
Dank jullie wel voor de knuffels en jullie input. Schrijven heb ik ook wel eens gedaan. Niet doordat m'n hoofd anders te vol werd, maar omdat het wel veilig voelde.
Wat ook fijn kan zijn voor sommigen, het hielp mij wel een keer, is een avondje tutten. Maskertjes, opmaken en uren doorbrengen in de badkamer. Hebben m'n zus en ik eens gedaan en toen kon ik m'n gedachten wel goed verzetten.
Kim, zou je willen stoppen met een punt eruit pikken en daar op doorgaan? Dat zou ik waarderen. Misschien kun je dan een apart topic openen, maar een discussie in dit topic zit ik niet op te wachten, eerlijk gezegd. Ik begon namelijk niet over troostvoer om iemand anders te kwetsen en/of te veroordelen.
Gast- Gast
Wat mij vaak helpt is mezelf ook eventjes zielig mogen vinden. Lekker verdrietig zijn/balen bij treurige muziek of een fijne jankfilm, onder het genot van een stukje chocola, haha.
Daarna is het ook klaar en wil ik bijvoorbeeld juist super vrolijker muziek. Dan ga ik mee staan zingen en dansen en voel ik me zo weer een stuk beter!
Daarna is het ook klaar en wil ik bijvoorbeeld juist super vrolijker muziek. Dan ga ik mee staan zingen en dansen en voel ik me zo weer een stuk beter!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
@Kim; Mij helpt het ja maar zoals je zegt; tijdelijk. Ik voel me niet rot of schuldig als ik een zak chips op heb of te veel heb gedronken. Zolang ik dat niet elke dag doe komt het wel weer goed.
Gast- Gast
Ja precies. En omdat ik inmiddels weet dat het maar tijdelijk helpt, kies ik er tegenwoordig voor om het dan maar helemaal niet te doen. In plaats daarvan probeer ik steeds voor andere zaken te kiezen, waarvan ik heb ondervonden dat ze me wél op lange termijn beter laten voelen.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Ja precies. En omdat ik inmiddels weet dat het maar tijdelijk helpt, kies ik er tegenwoordig voor om het dan maar helemaal niet te doen. In plaats daarvan probeer ik steeds voor andere zaken te kiezen, waarvan ik heb ondervonden dat ze me wél op lange termijn beter laten voelen.
Soms is er niet iets waar je voor kunt kiezen dat je op de langere termijn helpt (bijvoorbeeld het uitpraten of iets terugdraaien) en ben je gewoon zo verdrietig. Alles wat ik opgeschreven heb is tijdelijk. Als ik iets kan veranderen om niet verdrietig te zijn dan doe ik dat natuurlijk. Maar uitgaan, sporten, opruimen is in principe allemaal tijdelijk. Jij hebt moeite met ongezond eten, een ander niet. So be it. Ik denk ook niet dat je er zo zwaar aan moet weten. Ik voel me kut, eet een zak chips leeg; de wereld vergaat niet en ik val echt niet gelijk dood neer. Verder snoep ik amper, dan ga ik me echt niet schuldig of kut voelen door 1 zak chips.
Gast- Gast
Voor mij helpen bepaalde dingen wél structureel. Vaak zijn dat de dingen die een confrontatie vormen met de pijn van binnen, i.p.v. een afleiding. Hardlopen hangt daar voor mij wat tussenin, omdat ik merk dat ik door het hardlopen na die tijd weer helderder van geest ben en beter in staat ben de confrontatie met de pijn aan te gaan. Die confrontatie vind ik vaak in een gesprek met mijn man, of andere intimi, maar ook in meditatie, yoga en schrijven.
Gast- Gast
En zo is iedereen anders . Ik eet een zak chips en zet de volgende dag mijn schouders er weer onder.
Gast- Gast
Hoop dat je snel weer wat vrolijker wordt! Bij mij helpt een flinke wandeling of fietstocht in de polder/bossen met een leuk muziekje op. Of juist een beauty avondje voor mij alleen.
Gast- Gast
Dank je wel, Peachy. Wandeling maken is idd ook fijn om je hoofd leeg te maken of juist te overdenken.
Gast- Gast
Ik ga dan shoppen...
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
omdat je je rot voelt!
Mezelf afsluiten is iets wat ik op zo'n moment wel graag zou willen, maar uit ervaring weet ik dat het mij niet helpt. Als ik me rot voel zoek ik mensen op die dichtbij me staan, geef ik aan dat ik me rot voel en huil ik even en vaak is het dan alweer een stuk minder, gewoon omdat ik mijn verdriet gedeeld en uitgesproken heb.
Mezelf afsluiten is iets wat ik op zo'n moment wel graag zou willen, maar uit ervaring weet ik dat het mij niet helpt. Als ik me rot voel zoek ik mensen op die dichtbij me staan, geef ik aan dat ik me rot voel en huil ik even en vaak is het dan alweer een stuk minder, gewoon omdat ik mijn verdriet gedeeld en uitgesproken heb.
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
KimRosenberg85 schreef:Ja precies. En omdat ik inmiddels weet dat het maar tijdelijk helpt, kies ik er tegenwoordig voor om het dan maar helemaal niet te doen. In plaats daarvan probeer ik steeds voor andere zaken te kiezen, waarvan ik heb ondervonden dat ze me wél op lange termijn beter laten voelen.
Wat fijn voor je!
Ik ga emo-eten, janken, jankfilms of juist comedyseries kijken, slapen, forummen.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Mij helpt het inderdaad om mezelf gewoon even zielig te vinden, dan luister ik muziek of kijk een programma (bijv. over de streep) waar ik gigantisch bij kan janken, en dan gaat het vaak wel weer. Ook helpt slapen (morgen is alles anders..), shoppen en eten.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Oh, en bij mij helpt Friends of Sex and the City, altijd.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Als ik me echt rotvoel dan ben ik het liefst thuis, of de bank of op bed en dan een boek lezen of even slapen. Slapen werkt wel bij mij.
Maar als er dingen gebeuren waardoor ik me echt weken kut voel dan helpt er niets. (toen bij de mk bijvoorbeeld, heb mij weken slecht gevoeld en niets hielp)
Maar als er dingen gebeuren waardoor ik me echt weken kut voel dan helpt er niets. (toen bij de mk bijvoorbeeld, heb mij weken slecht gevoeld en niets hielp)
SarahKey: mag ik vragen waar mk voor staat?
Iedereen heeft dus een eigen manier om zichzelf te hernemen, wat ik ook wel wist en inspiratie uit kan halen tot het uitproberen van nieuwe dingen voor mezelf. Shoppen doe ik overigens niet meer als ik me rot voel, want dan leidt het eerder bij mij tot impulsieve aankopen doen dan dat ik me echt beter voel. Mooi om te lezen trouwens dat praten met een naaste helend werkt. Ik vind zwijgen soms juist fijner.
Iedereen heeft dus een eigen manier om zichzelf te hernemen, wat ik ook wel wist en inspiratie uit kan halen tot het uitproberen van nieuwe dingen voor mezelf. Shoppen doe ik overigens niet meer als ik me rot voel, want dan leidt het eerder bij mij tot impulsieve aankopen doen dan dat ik me echt beter voel. Mooi om te lezen trouwens dat praten met een naaste helend werkt. Ik vind zwijgen soms juist fijner.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Bandenpijn, hoe voelt dat?
» Hoe voelt bandenpijn?
» bekkenpijn, hoe voelt dit?
» Voelt het als gezin?
» Overspannen, hoe voelt dat?
» Hoe voelt bandenpijn?
» bekkenpijn, hoe voelt dit?
» Voelt het als gezin?
» Overspannen, hoe voelt dat?