Wat helpt jou als je je rot voelt?
+21
Sea of Trees
SarahKey
Parel
Bliss
Kowalski
Shopaholic
Arwyn
Mermaid
*Lookie*
Merai
Roza
Fortissimo
Sterre
Ibbeltje
Evalynn
Caramba
Burn
Joan
Gympie
Slakje
Aletta
25 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Wat helpt jou als je je rot voelt?
Als ik me rot voel sluit ik me af van de buitenwereld. Ik ben geen persoon die dan 'troostvoer' gaat eten, maar naast afsluiten weet ik nooit zo goed wat ik anders kan doen. Hoe doen jullie dat? Misschien kan ik er iets uit gaan halen wat ik zou kunnen proberen. Ik lees het graag.
Gast- Gast
Re: Wat helpt jou als je je rot voelt?
Pff... Dat afsluiten doe ik ook wel. Wat me wel helpt is afleiding zoeken, en er dus voor zorgen dat ik actief blijf en niet ga zwelgen in zelfmedelijden. Dat kan al door gewoon een film te kijken, maar in ieder geval door iets te doen waardoor ik even wordt afgeleid van mijn eigen sores.
En heel cliche: met andere mensen praten, ook al heb ik daar soms ook totaal geen zin in.
Wat mij trouwens ook wel helpt is het maken van plannen en het zoeken naar oplossingen. Dat zit gewoon in me of zo, maar ik ga al heel snel bedenken hoe ik een situatie kan veranderen en toch weer een beetje hoop kan hebben. En soms word ik daar ook al vrolijker van.
En heel cliche: met andere mensen praten, ook al heb ik daar soms ook totaal geen zin in.
Wat mij trouwens ook wel helpt is het maken van plannen en het zoeken naar oplossingen. Dat zit gewoon in me of zo, maar ik ga al heel snel bedenken hoe ik een situatie kan veranderen en toch weer een beetje hoop kan hebben. En soms word ik daar ook al vrolijker van.
Aletta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11
Ik ben wel iemand die naar het troostvoer grijpt. Om dat te voorkomen probeer ik als ik me rot voel een flink stuk te gaan wandelen, met muziek met een flinke beat eronder, of juist van die tranentrek-meebrul-nummers, dat vind ik eigenlijk nog fijner dan al het troostvoer bij elkaar.
En ik word heel aanhankelijk.
En ik word heel aanhankelijk.
Laatst aangepast door Lennox op za 11 mei 2013 - 10:55; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Eten, filmpje, eens goed huilen en de armen van mijn vriend.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slapen. Dan ben ik even 'weg'. Als dat niet lukt, ga ik muziek luisteren. Of iets doen dat ik nog moet doen, iets voor m'n studie of puinruimen, bezig zijn in ieder geval.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Mijn maag gaat volgens mij op slot ofzo als ik me rot voel. Melis_je zei ooit eens voor de grap tegen me: "Jij bent iemand die geen dieet nodig heeft. Jij doet aan stress en dat is jouw dieet." Dat is echt op mij van toepassing.
Praten met anderen deed ik voorheen wel vaker, tegenwoordig niet meer. Niet dat ik er dan automatisch tegenover zet dat ik ga zwelgen in zelfmedelijden, maar het is meer een soort van alleen willen zijn met m'n eigen gedachten c.q. gevoelens. Ik heb inmiddels wel door dat ik wel voor mezelf oplossingen kan zoeken, maar dat ik die niet aan degene kan opleggen over wie of waarover ik me rot voel.
Muziek luisteren vind ik wel fijn, maar dat vind ik altijd fijn. Het is niet specifiek gerelateerd aan me rot voelen.
Praten met anderen deed ik voorheen wel vaker, tegenwoordig niet meer. Niet dat ik er dan automatisch tegenover zet dat ik ga zwelgen in zelfmedelijden, maar het is meer een soort van alleen willen zijn met m'n eigen gedachten c.q. gevoelens. Ik heb inmiddels wel door dat ik wel voor mezelf oplossingen kan zoeken, maar dat ik die niet aan degene kan opleggen over wie of waarover ik me rot voel.
Muziek luisteren vind ik wel fijn, maar dat vind ik altijd fijn. Het is niet specifiek gerelateerd aan me rot voelen.
Gast- Gast
Ohja, slapen is fijn. Dan voel of denk je even niet na.
Gast- Gast
Eten, janken en slapen.
Ohja, en zielig jengelen tegen m'n kat.
Ohja, en zielig jengelen tegen m'n kat.
Joan- Prater
- Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13
Meestal me terugtrekken achter de laptop, op 'n kamer, even alleen zijn en 'n muziekje luisteren..
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Lennox schreef:Want, je voelt je rot nu?
Ben wel eens blijer geweest idd. Dank je wel voor de Lief van je.
Gast- Gast
Vaak raak ik in de stress door rot gevoel, waardoor ik gelukkig geen troost meer vind in eten.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Juist niet slapen want dat zorgt voor nachtmerries. Dan ga ik alleen maar meer liggen malen.
Ik neem dan ook flink wat melatonine in om te kunnen slapen omdat ik dan in Ă©Ă©n keer weg ben vaak.
Wat ik doe is lezen. Fantasy boeken, een andere wereld. Ik ben dan ook niet voor aanspreken vatbaar want ik zit echt Ăn dat boek. Dat is mijn manier van aan deze wereld even te kunnen ontsnappen.
Van muziek luisteren word ik vaak alleen maar verdrietiger. Dan koppel ik alle songteksten aan mijn eigen leven.
Ik neem dan ook flink wat melatonine in om te kunnen slapen omdat ik dan in Ă©Ă©n keer weg ben vaak.
Wat ik doe is lezen. Fantasy boeken, een andere wereld. Ik ben dan ook niet voor aanspreken vatbaar want ik zit echt Ăn dat boek. Dat is mijn manier van aan deze wereld even te kunnen ontsnappen.
Van muziek luisteren word ik vaak alleen maar verdrietiger. Dan koppel ik alle songteksten aan mijn eigen leven.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Hardlopen vind ik dan heerlijk. Lekker er ff uit, hoofd leeg en met het lopen bezig zijn.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik vind het prettig om dan even alleen te zijn. Even een rondje met de hond wandelen, met een kop thee op de bank, beetje op internet kijken, lezen of in bad. Ik kan van deze dingen tot rust komen.
Vervelend dat je je zo voelt. Inmiddels weer een beetje opgeknapt?
Vervelend dat je je zo voelt. Inmiddels weer een beetje opgeknapt?
Gast- Gast
Hardlopen schijnt sowieso echt heel fijn te zijn voor je. Hoor ik van iedereen die dit doet.
Lezen (fantasy) kan denk ik ook heel veilig voelen als vlucht uit de werkelijkheid.
@Liv: wat lief van je. Nachtrust is altijd beter dan overgaan tot piekeren 's avonds, maar de behoefte aan alleen willen zijn en afsluiten heb ik nog net zo sterk als gisteren. terug
Lezen (fantasy) kan denk ik ook heel veilig voelen als vlucht uit de werkelijkheid.
@Liv: wat lief van je. Nachtrust is altijd beter dan overgaan tot piekeren 's avonds, maar de behoefte aan alleen willen zijn en afsluiten heb ik nog net zo sterk als gisteren. terug
Gast- Gast
Schrijven. Ik schrijf mijn gevoelens en vaak op zo'n moment verwarde gedachten op papier, om zo wat meer structuur in mijn hoofd en gevoel aan te brengen en om het even kwijt te zijn. Als ik het later dan nog eens lees kan ik er veel rationeler naar kijken en zie ik vaak een oplossing of manier om met de oorzaak van het rot voelen te dealen.
Vaak blijf ik op zo'n moment het liefst ook binnen zonder iemand onder ogen te komen, terwijl het juist goed is om de buitenlucht even op te zoeken of om mensen te zien die je afleiden.
Hoop dat je je gauw beter voelt Guattie
Vaak blijf ik op zo'n moment het liefst ook binnen zonder iemand onder ogen te komen, terwijl het juist goed is om de buitenlucht even op te zoeken of om mensen te zien die je afleiden.
Hoop dat je je gauw beter voelt Guattie
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Een knuffel voor jou, Guat!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Als ik me echt kut voel, zoals nu, wil ik niks en lig ik op bed en wil ik alleen maar slapen. Sporten schijnt inderdaad goed te zijn, maar ik ken mezelf en loop halverwege te janken. Dus, ik lig nog steeds in bed en vriend is maar wel gaan hardlopen. Tot zover mijn zinloze bijdrage in dit topic.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Chips eten. Maargoed, als ik blij ben vind ik dat ook een reden om chips te eten.
Guattari; Knuffel voor jou!!
Guattari; Knuffel voor jou!!
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Mijn vriend
Kinderen om me heen
Vreterij en drank
Slapen
Huilen
Domme tv kijken
Maar wel ergens een moment prikken en er weer op uit trekken. Voelt in het begin dan niet echt lekker ofzo maar dat komt dan wel weer.
@Guattari & Fortissimo;
Kinderen om me heen
Vreterij en drank
Slapen
Huilen
Domme tv kijken
Maar wel ergens een moment prikken en er weer op uit trekken. Voelt in het begin dan niet echt lekker ofzo maar dat komt dan wel weer.
@Guattari & Fortissimo;
Gast- Gast
Ik ga dan aan de chocola en dan tv kijken ofzo. Of een boek lezen. In ieder geval even in een andere wereld te stappen en daar de belevenissen mee te maken.
Gast- Gast
Als ik me rot voel door teveel dingen aan mijn hoofd maak ik een soort checklist met alles wat er speelt. Dat helpt vaak wel om weer even het overzicht te krijgen.
Als er duidelijk een ding speelt waar ik me rot om voel probeer ik dat te accepteren, hoe zweverig dat misschien ook klinkt. Ik ben dan wel extra lief voor mezelf, als in even een massage laten doen of lekker lang douchen oid. Daarna voel ik me vaak wel wat beter.
Als er duidelijk een ding speelt waar ik me rot om voel probeer ik dat te accepteren, hoe zweverig dat misschien ook klinkt. Ik ben dan wel extra lief voor mezelf, als in even een massage laten doen of lekker lang douchen oid. Daarna voel ik me vaak wel wat beter.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Een (vrolijke) film kijken, slapen, iemand bellen
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Bijzonder dat zoveel vrouwen nog altijd denken dat snoepen een oplossing vormt voor negatieve gevoelens. Het is een tijdelijke verlichting, maar na die zak chips, voel jij je dan echt beter? Ik niet.
Wat wel helpt:
- Het van me afschrijven
- Een goed gesprek voeren over dingen die me dwars zitten met mijn man, of een goede vriend/mijn moeder.
- Hardlopen/Sporten/of in elk geval in de buitenlucht bewegen - al is het maar een rondje fietsen
- Bezig zijn, wat rommelen in huis, wat opruimen, onkruid wieden in de tuin
- Uitgebreid in bad gaan/een film kijken/de krant lezen
Wat wel helpt:
- Het van me afschrijven
- Een goed gesprek voeren over dingen die me dwars zitten met mijn man, of een goede vriend/mijn moeder.
- Hardlopen/Sporten/of in elk geval in de buitenlucht bewegen - al is het maar een rondje fietsen
- Bezig zijn, wat rommelen in huis, wat opruimen, onkruid wieden in de tuin
- Uitgebreid in bad gaan/een film kijken/de krant lezen
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Bandenpijn, hoe voelt dat?
» Hoe voelt bandenpijn?
» bekkenpijn, hoe voelt dit?
» Voelt het als gezin?
» Overspannen, hoe voelt dat?
» Hoe voelt bandenpijn?
» bekkenpijn, hoe voelt dit?