Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

+14
Blond
_DoI
Snoes
Fayebella
RYW
studiebol
Susan
loura
Roze Roos
Arcade
Toet
SuperGrover
Lynn_
minoessepoes
18 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 11:02

No problem om te splitten hoor.. Morgen heb ik een date met een jongen die nog studeert en vrijwel geldloos is. Geen punt voor mij om dan te betalen hoor, ook als hij tegen valt. Zal er geen nacht om wakker liggen dat het me wat geld gekost heeft.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 11:13

Ik ben benieuwd waarom sommige forummers vinden dat het zo hoort dat een man op de eerste date betaalt, maar dan wel zelf aangeven de tweede date te willen betalen. Dat komt dan toch feitelijk op hetzelfde neer als 2x splitten of zelf de eerste keer alles betalen...? Ik snap het geloof ik niet helemaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 11:17

Guattari schreef:Ik ben benieuwd waarom sommige forummers vinden dat het zo hoort dat een man op de eerste date betaalt, maar dan wel zelf aangeven de tweede date te willen betalen. Dat komt dan toch feitelijk op hetzelfde neer als 2x splitten of zelf de eerste keer alles betalen...? Ik snap het geloof ik niet helemaal.

Traditie?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 11:21

Trisha schreef:
Guattari schreef:Ik ben benieuwd waarom sommige forummers vinden dat het zo hoort dat een man op de eerste date betaalt, maar dan wel zelf aangeven de tweede date te willen betalen. Dat komt dan toch feitelijk op hetzelfde neer als 2x splitten of zelf de eerste keer alles betalen...? Ik snap het geloof ik niet helemaal.

Traditie?

Maar de traditie is toch niet dat de vrouw in kwestie dan op de tweede date alles betaalt? Dan is het toch splitten?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 11:22

Ik vind splitten prima, vooral als je samen afspreekt om iets te gaan doen. Als hij mij mee uitvraagt en zelf bedenkt wat we gaan doen en waar we heen gaan, dan mag hij best alleen betalen, maar meestal voel ik me daar ongemakkelijk bij. Dan krijg ik zo'n gevoel alsof ik niet zelfstandig genoeg ben.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 11:23

Trisha schreef:

Traditie?
Je wilt gewoon dat een man de eerste stap neemt en jóu op date vraagt, omdat hij je wílt en assertief is en ballen toont. En degene die de eerste uitnodiging doet betaalt. Als het vervolgens gezellig is zou ik iets opperen als: de volgende keer ga ik joú verrassen (en dan is het logisch dat jij die keer betaalt).

Gast
Gast

Bericht  Sweety wo 23 feb 2011 - 11:44

Ik heb er geen problemen mee. Natuurlijk is het leuker als hij alles betaald maar zo niet no problem.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 2:04

Wij hebben op onze eerste date beide wel betaald, zijn wat wezen drinken smile en haalde allebei zo nu en dan een drankje!

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame za 26 feb 2011 - 5:20

Mijn lieverd vroeg dat heel erg schattig op een gegeven moment (we hebben niet echt gedate) van ja moet ik voor jou betalen? Want hij had blijkbaar vrienden die alles voor hun vriendin betalen :s maar goed ik vind het gewoon normaal dat je split, alleen zon eerste date is wel weer een apart verhaal natuurlijk... aan de ene kant vind ik het niet meer dan normaal dat je split, maar aan de andere kant vind ik het soms ook wel klasse hebben als de jongen betaald.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:40

Ik wil altijd splitten of zelf betalen. Anders voel ik me zo'n vrouwtje die verzorgt moet worden. Ik ben een zeer zelfstandige vrouw met een goede succesvolle carriere. Ik verwacht van mijn date hetzelfde, waarom zij hij dan per se moeten betalen? Omdat het hoort? Omdat hij meer verdient? Omdat ik een vrouw ben en niet voor mezelf kan zorgen? Allemaal nonsense redenen als je het mij vraagt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:41

Noa schreef:
Trisha schreef:

Traditie?
Je wilt gewoon dat een man de eerste stap neemt en jóu op date vraagt, omdat hij je wílt en assertief is en ballen toont. En degene die de eerste uitnodiging doet betaalt. Als het vervolgens gezellig is zou ik iets opperen als: de volgende keer ga ik joú verrassen (en dan is het logisch dat jij die keer betaalt).
Heb jij nog nooit een man op een date uitgenodigd? Heb jij nooit het voortouw genomen in het kiezen van een locatie?

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn zo 27 feb 2011 - 3:39

Oh ik zou er gewoon vantevoren al op gerekend hebben dat ieder de helft betaald. Ik vind het altijd zo'n onzin als de jongen de rekening moet betalen ofzo..
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 3:41

Als ik echt mee uit gevraagd wordt ga ik er wel vanuit dat hij betaald. Op verdere dates als het gewoon zeg maar een afspraakje is van beide kanten zal ik zeker ook wel eens betalen. Voor mij is 'splitten' in iedergeval geen exit.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 3:54

Ik ben wel zo ouderwets dat ik eigenlijk vind dat de man op de eerste date moet betalen. Zou hij willen splitten, zou ik even verbaasd opkijken, maar als hij leuk genoeg is, wordt het geen exit.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 4:16

Op ons eerste date hebben we samen de rekening betaald.. Vind daar niets vreemds aan..

Gast
Gast

Bericht  Janelie do 3 maa 2011 - 8:43

Ik vind het wel leuk als een man op de eerste date betaald, maar splitten is zeker geen exit. Ik kom meestal wel mannen tegen die alles voor mij betalen. Ik probeer meestal dan wel het volgende drankje te betalen, maar dat schiet er ook nog weleens bij in. En ergens vind ik het wel lekker ook hoor als er een beetje voor je gezorgd word. Al mag ik dit natuurlijk niet hardop zeggen omdat dat niet geëmancipeerd is. Wink
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: