Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

+14
Blond
_DoI
Snoes
Fayebella
RYW
studiebol
Susan
loura
Roze Roos
Arcade
Toet
SuperGrover
Lynn_
minoessepoes
18 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:32

Reva schreef:Tja, ik wil gewoon graag zelf betalen. Mag hij de keer daarna, prima. En als 'hij er op staat om te betalen' dan heeft hij pech en hij heeft niet meer recht of plicht (zwaar gezegd) om te betalen omdat hij een piemeltje heeft en ik niet. En als een man zou zeggen per se te willen betalen 'omdat het zo hoort', vind ik een afknapper. Leuk als de ene persoon de ander wil trakteren, maar niet uit het oogpunt dat het nou eenmaal zo hoort.
Maar nu ben jij degene die erop staat om te betalen... Zo op je strepen staan, daar zit denk ik een bepaalde angst achter om als minder zelfstandig of zelfredzaam gezien te worden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:36

Noa schreef:
Reva schreef:Tja, ik wil gewoon graag zelf betalen. Mag hij de keer daarna, prima. En als 'hij er op staat om te betalen' dan heeft hij pech en hij heeft niet meer recht of plicht (zwaar gezegd) om te betalen omdat hij een piemeltje heeft en ik niet. En als een man zou zeggen per se te willen betalen 'omdat het zo hoort', vind ik een afknapper. Leuk als de ene persoon de ander wil trakteren, maar niet uit het oogpunt dat het nou eenmaal zo hoort.
Maar nu ben jij degene die erop staat om te betalen... Zo op je strepen staan, daar zit denk ik een bepaalde angst achter om als minder zelfstandig of zelfredzaam gezien te worden?

Ja, een verschrikkelijke angst.
Rolling Eyes

Ik vind het wel of niet betalen niet met zelfstandig zijn te maken hebben. Jouw mening over vrijwel een exit als hij wil splitten of niet wil betalen is toch ook geen angst om zelf wat van je leven te kunnen maken zonder een man die met zijn cc zwaait?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:38

Reva schreef:
Noa schreef:
Reva schreef:Tja, ik wil gewoon graag zelf betalen. Mag hij de keer daarna, prima. En als 'hij er op staat om te betalen' dan heeft hij pech en hij heeft niet meer recht of plicht (zwaar gezegd) om te betalen omdat hij een piemeltje heeft en ik niet. En als een man zou zeggen per se te willen betalen 'omdat het zo hoort', vind ik een afknapper. Leuk als de ene persoon de ander wil trakteren, maar niet uit het oogpunt dat het nou eenmaal zo hoort.
Maar nu ben jij degene die erop staat om te betalen... Zo op je strepen staan, daar zit denk ik een bepaalde angst achter om als minder zelfstandig of zelfredzaam gezien te worden?

Ja, een verschrikkelijke angst.
Rolling Eyes

Ik vind het wel of niet betalen niet met zelfstandig zijn te maken hebben. Jouw mening over vrijwel een exit als hij wil splitten of niet wil betalen is toch ook geen angst om zelf wat van je leven te kunnen maken zonder een man die met zijn cc zwaait?
Maar zie je dan niet in dat jij net zo goed op je strepen staat als jij persé wilt betalen... Suspect

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:41

Maar toch niet uit een soort van ideaal 'omdat het zo hoort'? En dat je me duidelijk wil maken dat ik 'op mijn strepen sta' zegt toch niet gelijk dat daar een angst achter zit??
Ik vind het leuk om de man in kwestie te trakteren en zorg vaak dat ik als verrassing al heb betaald als hij naar het toilet is of als het ergens is waar ik vaak kom dat ik het op de rekening zit. Als hij het oprecht leuk zou vinden om mij te trakteren, meer dan prima. Maar niet omdat het zogenaamd zo zou horen. Ik vind het erg kortzichtig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:45

Reva schreef:Maar toch niet uit een soort van ideaal 'omdat het zo hoort'? En dat je me duidelijk wil maken dat ik 'op mijn strepen sta' zegt toch niet gelijk dat daar een angst achter zit??
Ik vind het leuk om de man in kwestie te trakteren en zorg vaak dat ik als verrassing al heb betaald als hij naar het toilet is of als het ergens is waar ik vaak kom dat ik het op de rekening zit. Als hij het oprecht leuk zou vinden om mij te trakteren, meer dan prima. Maar niet omdat het zogenaamd zo zou horen. Ik vind het erg kortzichtig.
Ok, ja dat kan... Ik vind het ook niet belangrijk ''omdat het zo hoort'', ikzelf vind het gewoon aardig en lief als een man attent en galant is. Ik vind het niet erg om me even in die rol te laten verwennen en te laten verrassen. En de volgende date verzin ik weer eens iets om te doen en betaal ik weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:46

Ik vind dat geen enkel probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Lynn_ wo 23 feb 2011 - 4:46

Ik denk dat heel veel vrouwen het waarderen als de man bij de eerste date trakteert. Als ik eerlijk ben ga ik daar ook wel min of meer van uit. Dat vind ik niet kortzichtig van mezelf. Tijdens de eerste date met mijn vriend betaalde hij en ik heb de tweede keer betaald.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  loura wo 23 feb 2011 - 4:49

Het ligt eraan wie wie uit vraagt... Ik vind dat diegene die uitgenodigd is niet hoeft te betalen op de eerste date
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:50

Noa, je mag het ook lief en leuk en attent vinden en je laten verwennen. Dat is prima. Maar dat ik het anders zie, maakt niet dat jij gelijk hoeft te gaan smijten met dat er dan vast een angst achter zit, enkel omdat ik iets standvastig neerzet hier en wat ik zeg en vind niet in jouw straatje past. Ik zal niet het geld of de pinpas uit zijn handen rammen en had het vooral over de gedachte erachter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Susan wo 23 feb 2011 - 4:54

Het zou voor mij geen dealbreaker zijn geweest, maar ik vond het wel erg leuk dat hij op de eerste date het eten betaalde. Niet omdat ik het geld niet wilde missen, maar ik vond het wel hoffelijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  studiebol wo 23 feb 2011 - 5:07

Ik zou het natuurlijk wel waarderen dat mijn date zou betalen maar ik ga er van te voren niet van uit! En ik zou er ook niet wakker van liggen als we allebei de helft betalen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  RYW wo 23 feb 2011 - 5:09

Als ik halverwege de date denk dat er nog wel een tweede date gaat komen, dan vind ik het prima als hij betaalt en dan zorg ik dat ik op de tweede date betaal. Als ik denk dat het hierbij ophoudt, dan wil ik zelf graag splitten (dan heb ik ook niet het gevoel dat ik hem iets verschuldigd ben zegmaar) en als hij aanbiedt om te splitten, dan heeft dat verder geen invloed op hoe leuk ik 'm vind.

Niet dat dat bij ons aan de orde was, trouwens, wij gingen voor het eerst samen uit eten toen we al maanden een relatie hadden Very Happy maargoed
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Fayebella wo 23 feb 2011 - 5:50

Ik vind het geen probleem om te delen. Maar ik vind het ook erg hoffelijk als de man dan betaald. Bij mijn laatste date wilde hij perse betalen, dat vond ik eigenlijk niet nodig.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Snoes wo 23 feb 2011 - 5:51

Jen_ schreef:
Lynn_ schreef:Zeker niet direct exit maar ik zou het wel waarderen als hij zou betalen.

+1
+ 1

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:14

Splitten vind ik prima, mits dat van tevoren wel al duidelijk was. Het moet niet zo zijn dat hij me op date vraagt, me verrast door me mee te slepen naar een dure tent en dan wil splitten. Maar als we na een leuke date in de McDonalds eindigen dan betaal ik heus mijn eigen deeltje wel hoor. Maar ik hou ook meer van dat laatste, gewoon even snel een hapje ergens halen samen vind ik veel prettiger dan serieus dineren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:37

Pluspuntje als hij betaalt, als-ie wilt splitten vind ik 't ook best smile

Edit: Een zij in mijn geval mag ook Very Happy Maar dan vind ik splitten nog 'natuurlijker'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 7:00

Haha, ik heb ook een beetje bi trekjes, al heb ik daar nooit serieus iets mee gedaan. Als ik met een vrouw op date zou gaan lijkt het me wel ingewikkelder... Dan zou het wel zoiets worden als ik betaal het eten en dan zorg jij voor de drankjes de rest van de avond ofzoiets...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  _DoI wo 23 feb 2011 - 7:01

Ik vind dat geen probleem.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Blond wo 23 feb 2011 - 7:21

Ik vind het erg charmant als de man op de eerste date betaald, maar het zou geen dealbreaker zijn.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 7:25

Ik zou het wel waarderen als hij op de eerste date wil betalen, maar ik vind het geen must en zou het ook geen ramp vinden om te splitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 7:39

RYW schreef:Als ik halverwege de date denk dat er nog wel een tweede date gaat komen, dan vind ik het prima als hij betaalt en dan zorg ik dat ik op de tweede date betaal.

Dit had ik dus precies zo! Ik wilde gewoon graag (ook) betalen op de tweede date en ging bijna door het plafond van blijdschap toen hij eindelijk naar het toilet ging en ik die barman zo ongeveer over de bar kon trekken in de tussentijd om snel af te rekenen. M keek me overigens heel verbaasd aan toen hij eenmaal merkte dat ik had betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 8:19

Guattari schreef:
RYW schreef:Als ik halverwege de date denk dat er nog wel een tweede date gaat komen, dan vind ik het prima als hij betaalt en dan zorg ik dat ik op de tweede date betaal.

Dit had ik dus precies zo! Ik wilde gewoon graag (ook) betalen op de tweede date en ging bijna door het plafond van blijdschap toen hij eindelijk naar het toilet ging en ik die barman zo ongeveer over de bar kon trekken in de tussentijd om snel af te rekenen. M keek me overigens heel verbaasd aan toen hij eenmaal merkte dat ik had betaald.

Haha, ja dat vind ik ook leuk. Ik ben ook blij als iemand dan naar de wc gaat :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 8:27

Geen probleem om op de 1e date de rekening te delen hoor, daar zou ik niet meteen op afknappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 8:38

Reva schreef:
Guattari schreef:
RYW schreef:Als ik halverwege de date denk dat er nog wel een tweede date gaat komen, dan vind ik het prima als hij betaalt en dan zorg ik dat ik op de tweede date betaal.

Dit had ik dus precies zo! Ik wilde gewoon graag (ook) betalen op de tweede date en ging bijna door het plafond van blijdschap toen hij eindelijk naar het toilet ging en ik die barman zo ongeveer over de bar kon trekken in de tussentijd om snel af te rekenen. M keek me overigens heel verbaasd aan toen hij eenmaal merkte dat ik had betaald.

Haha, ja dat vind ik ook leuk. Ik ben ook blij als iemand dan naar de wc gaat :P

Pff, ik word nog moe als ik eraan denk.;-) Echt als een gek naar die bar rennen op een veel te drukke vrijdagavond met m'n kabouterlengte tussen de mensen door. Toen ongeveer mezelf op die bar geworpen, omdat de barman me anders niet zou zien (dacht ik toen), veel teveel fooi gegeven want ik moest klaar zijn voordat m'n date terugkwam en natuurlijk de relaxtheid zelve spelen toen hij weer terug was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 9:49

Ik vind wel dat een man moet betalen op de 1e date smile Maar dan betaal ik bijv de volgende keer.
Die latinos hier zijn echt enorm gentleman, ik vind aan de ene kant wel heel netjes maar soms gaat het ook wel heel ver hier hoor hahahhaa

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date? - Pagina 2 Empty Re: n.a.v uit eten topic, wie betaalt op een eerste date?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum