Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goed excuus voor overspel?

+12
FireButterfly
Luce
sanne-84
Sea of Trees
Zonneschijn
xxjojootjexx
Aletta
Arwyn
Caroow
Mermaid
Slakje
Filoria
16 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 3:59

Jawel, die gevoelens wel, maar ik zou dan dus stoppen met proberen. Ik zou het zelf trouwens helemaal geen probleem vinden als iemand in mijn omgeving verliefd is op mijn man en dat aan hem zou vertellen. Hij zou toch voor mij kiezen. Ik vind dat ook niet respectloos naar mij toe. Gevoelens kunnen ontstaan, je kan ze maar beter gewoon uitspreken. Vaak groeien dingen alleen maar harder als ze genegeerd , of niet uitgesproken worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Susan di 7 mei 2013 - 4:21

Ik vind het altijd wel een beetje naïef om te zeggen dat als een relatie goed zit, je er toch niet tussen kan komen. Die man zal dan niet meteen op een ander afvliegen zodra ze even met haar rokje wappert, maar het kan echt wel een druk op een verder goede relatie zetten. Ik heb het ook bij een vriendin gezien, een vriendin van haar vriend heeft van alles geprobeerd om tussen hen in te komen en te stoken en de relatie heeft het dan wel overleefd, maar het heeft toch wel voor veel ruzie gezorgd, mede doordat hij erg argeloos was en haar toch bleef verdedigen. Ik denk dat je wel degelijk andermans relatie kunt beschadigen, ook als die relatie goed is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 4:31

Susan schreef:Ik vind het altijd wel een beetje naïef om te zeggen dat als een relatie goed zit, je er toch niet tussen kan komen. Die man zal dan niet meteen op een ander afvliegen zodra ze even met haar rokje wappert, maar het kan echt wel een druk op een verder goede relatie zetten. Ik heb het ook bij een vriendin gezien, een vriendin van haar vriend heeft van alles geprobeerd om tussen hen in te komen en te stoken en de relatie heeft het dan wel overleefd, maar het heeft toch wel voor veel ruzie gezorgd, mede doordat hij erg argeloos was en haar toch bleef verdedigen. Ik denk dat je wel degelijk andermans relatie kunt beschadigen, ook als die relatie goed is.
Dat is toch een compleet andere situatie? Stoken en er alles aan doen om tussen een relatie te komen, nee dat vind ik echt onbeschoft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 4:35

Susan schreef:Ik vind het altijd wel een beetje naïef om te zeggen dat als een relatie goed zit, je er toch niet tussen kan komen. Die man zal dan niet meteen op een ander afvliegen zodra ze even met haar rokje wappert, maar het kan echt wel een druk op een verder goede relatie zetten. Ik heb het ook bij een vriendin gezien, een vriendin van haar vriend heeft van alles geprobeerd om tussen hen in te komen en te stoken en de relatie heeft het dan wel overleefd, maar het heeft toch wel voor veel ruzie gezorgd, mede doordat hij erg argeloos was en haar toch bleef verdedigen. Ik denk dat je wel degelijk andermans relatie kunt beschadigen, ook als die relatie goed is.
Dat is toch een compleet andere situatie? Stoken en er alles aan doen om tussen een relatie te komen, nee dat vind ik echt onbeschoft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 5:20

Gewoon niks met die bezette man doen, vind dat zo not done. Je kunt er zo veel levens mee verpesten en ze hebben niet voor niks voor elkaar gekozen toch? Als het schip tussen die twee strand kun je altijd nog toehappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Luce di 7 mei 2013 - 5:52

KimRosenberg85 schreef:
Susan schreef:Ik vind het altijd wel een beetje naïef om te zeggen dat als een relatie goed zit, je er toch niet tussen kan komen. Die man zal dan niet meteen op een ander afvliegen zodra ze even met haar rokje wappert, maar het kan echt wel een druk op een verder goede relatie zetten. Ik heb het ook bij een vriendin gezien, een vriendin van haar vriend heeft van alles geprobeerd om tussen hen in te komen en te stoken en de relatie heeft het dan wel overleefd, maar het heeft toch wel voor veel ruzie gezorgd, mede doordat hij erg argeloos was en haar toch bleef verdedigen. Ik denk dat je wel degelijk andermans relatie kunt beschadigen, ook als die relatie goed is.
Dat is toch een compleet andere situatie? Stoken en er alles aan doen om tussen een relatie te komen, nee dat vind ik echt onbeschoft!

Maar dat andere vind je niet onbeschoft? scratch
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 5:57

Wat verstaan jullie onder flirten? Ik heb in het verleden ook wel met andere mannen geflirt terwijl ik een relatie had, nu soms nog wel eens. Daar zal vast ook wel eens een bezette man bij zitten als ik flirt, maar ik heb geen enkele bijbedoeling want ik ben zelf tenslotte ook bezet en gelukkig. En als m'n vriend zou flirten, vind ik dat ook geen enkel probleem. Als we ons maar realiseren wat we hébben, en we niks willen van de partij waar we mee flirten. Dus geen zoenen, seks, avontuurtje, relatie of wat dan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 6:12

Nee, ik vind laten weten wat je van iemand vindt, wanneer je zelf vrijgezel bent absoluut niet onbeschoft. Ik flirt trouwens sowieso met wie ik wil. Flirten is voor mij ook gewoon een normale manier van sociale omgang met elkaar hebben. Ik flirt met mannen én vrouwen, ik flirt met het leven zonder restricties.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Luce di 7 mei 2013 - 7:09

KimRosenberg85 schreef:Nee, ik vind laten weten wat je van iemand vindt, wanneer je zelf vrijgezel bent absoluut niet onbeschoft. Ik flirt trouwens sowieso met wie ik wil. Flirten is voor mij ook gewoon een normale manier van sociale omgang met elkaar hebben. Ik flirt met mannen én vrouwen, ik flirt met het leven zonder restricties.

Als jij flirt met een man omdat je hem ziet zitten lijkt me dat toch beduidend anders dan flirten in het algemeen Wink Het lijkt nu alsof je het allemaal een beetje goed probeert te praten.

Daarnaast vind je het wel onbeschoft om te stoken in een relatie zonder flinterige bijbedoelingen van jezelf, maar stoken in een relatie mét bijbedoelingen (want dat is toch wat je doet?) vind je wel ok.

scratch
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 7:31

KimRosenberg85 schreef:Anders laat je nogal wat kansen voorbij gaan in je leven.
Jij met je kansen in het leven en alles eruit halen wat erin zit: laat dat toch eens los! Geloof mij, als je zo doorgaat, kom je jezelf snoeihard tegen.

On topic: zodra een man bezet is, is het voor mij verboden terrein. Ook al zou ik verliefd zijn op diegene. Wat me trouwens niet gebeurt, want al bijna vóórdat ik kriebels voel, roep ik mezelf tot de orde, spreek ik het uit naar iemand die ik vertrouw en neem ik maatregelen. Een bezette man = STOP!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 7:34

KimRosenberg85 schreef:
Susan schreef:een vriendin van haar vriend heeft van alles geprobeerd om tussen hen in te komen en te stoken
Dat is toch een compleet andere situatie? Stoken en er alles aan doen om tussen een relatie te komen, nee dat vind ik echt onbeschoft!
Woorden doen iets met mensen. Op het moment dat jij uitspreekt dat je verliefd bent, gaat die ander daar iets mee doen. Dat laat niet koud, het kan iets losmaken. Verliefdheid is een chemisch proces dat je kunt triggeren. Ik zou dat dus nooit uitspreken naar de persoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Luce di 7 mei 2013 - 7:43

Rood schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Susan schreef:een vriendin van haar vriend heeft van alles geprobeerd om tussen hen in te komen en te stoken
Dat is toch een compleet andere situatie? Stoken en er alles aan doen om tussen een relatie te komen, nee dat vind ik echt onbeschoft!
Woorden doen iets met mensen. Op het moment dat jij uitspreekt dat je verliefd bent, gaat die ander daar iets mee doen. Dat laat niet koud, het kan iets losmaken. Verliefdheid is een chemisch proces dat je kunt triggeren. Ik zou dat dus nooit uitspreken naar de persoon.

Yes
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Filoria di 7 mei 2013 - 8:04

Leuk, al die reacties. Wat ik een gekke gedachte vind is: als de relatie door het vreemdgaan kapot gaat en het gaat tussen de 'vreemdganger' en 'verleider' vervolgens heel goed en ze krijgen zelfs kindjes samen etc. (zoals bij Caroow) is het het waard geweest, en zullen buitenstaanders minder negatief oordelen. Als het echter niks wordt...
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 8:12

Rood schreef:
KimRosenberg85 schreef:Anders laat je nogal wat kansen voorbij gaan in je leven.
Jij met je kansen in het leven en alles eruit halen wat erin zit: laat dat toch eens los! Geloof mij, als je zo doorgaat, kom je jezelf snoeihard tegen.
Ik ben getrouwd en heb totaal geen behoefte aan andere mannen - laat staan bezette mannen - dus dat valt allemaal reuze mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 8:18

Ik dóe ook niks met een bezette man, ook nooit gedaan. Ik zou rustig uitspreken wat ik voel en als hij hetzelfde voelt, dan mag hij eerst zijn zaakjes netjes op orde brengen en pas waarna dat is afgehandeld, dan zou ik met zo iemand gaan daten. Wil niet zeggen dat ik direct een relatie begin, maar wel uitzoeken wat dat dan is tussen ons.

Een goede, gezonde relatie wankelt niet wanneer iemand anders haar/zijn gevoelens uitspreekt. In een goede relatie weet je namelijk wat je aan elkaar hebt en ben je zeker van die ander. In mijn huidige relatie is het een enkele keer gebeurd dat anderen gevoelens ontwikkelden, maar het was voor ons beiden niet moeilijk daarmee om te gaan. Het is gewoon héél duidelijk allemaal. Fijn vind ik dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Luce di 7 mei 2013 - 8:24

Ik denk gewoon niet dat het zo simpel ligt allemaal. Je kunt namelijk ook het gevoel hebben dat je in een goede relatie zit, terwijl het achteraf blijkt en je er in een crisis dus achter komt dat het toch niet zo'n goede relatie was. Maar dat betekent niet dat die relatie niet een goede relatie kan worden. Soms wordt je je er pas van bewust als er iets gebeurt.

Het kan ook zijn dat je wel in een goede relatie zit, maar dat je samen even in een periode zit (bijv als er een kind bij gekomen is of er is iemand overleden, weet ik veel) dat er spanning op de relatie staat. Als er dan iemand van buitenaf komt verkondigen dat hij/zij gek is op jouw partner, kan het aan de buitenkant even een stuk verleidelijker lijken omdat het allemaal zo 'licht' voelt. Dat betekent niet dat je dan een slechte relatie hebt.

Ik vind het 'als je een goede relatie hebt, kan er niks gebeuren' een beetje te kort door de bocht.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 8:32

Nouja, dan weet je dat dus. Als de eerste de beste vrouw die zich aandient en je man vertelt dat ze gevoelens voor hem heeft direct zorgt voor een relatiecrisis, dan wéét je tenminste hoe je ervoor staat. Beter dan nog jarenlang doormodderen, terwijl je eigenlijk al uitgeblust bent, samen. Je kan dan die andere vrouw de schuld geven, maar eigenlijk zit je relatie dan dus niet lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 8:37

KimRosenberg85 schreef:Ik ben getrouwd en heb totaal geen behoefte aan andere mannen - laat staan bezette mannen - dus dat valt allemaal reuze mee.
Ik bedoelde het ook niet voor deze specifieke situatie, maar voor wat ik op meer plekken van je lees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 8:39

Rood schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Susan schreef:een vriendin van haar vriend heeft van alles geprobeerd om tussen hen in te komen en te stoken
Dat is toch een compleet andere situatie? Stoken en er alles aan doen om tussen een relatie te komen, nee dat vind ik echt onbeschoft!
Woorden doen iets met mensen. Op het moment dat jij uitspreekt dat je verliefd bent, gaat die ander daar iets mee doen. Dat laat niet koud, het kan iets losmaken. Verliefdheid is een chemisch proces dat je kunt triggeren. Ik zou dat dus nooit uitspreken naar de persoon.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zit op dit moment in zo'n situatie. Een vriend van mijn man heeft tegen me uitgesproken dat ie gevoelens voor me heeft. Ik vind het vooral heel apart om te horen, maar meer dan dat ook niet. Om verliefdheid te triggeren moet er toch een bepaalde klik zijn met iemand die ik niet met hem heb. Als een andere vriend zoiets zou uitspreken zou ik me kunnen voorstellen dat er iets getriggerd wordt, maar daarvoor moet dan een bepaalde mate van een wederzijds gevoel voor zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 8:40

Rood schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik ben getrouwd en heb totaal geen behoefte aan andere mannen - laat staan bezette mannen - dus dat valt allemaal reuze mee.
Ik bedoelde het ook niet voor deze specifieke situatie, maar voor wat ik op meer plekken van je lees.
Ok, en nu? Is het een dreigement?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Luce di 7 mei 2013 - 8:45

KimRosenberg85 schreef:Nouja, dan weet je dat dus. Als de eerste de beste vrouw die zich aandient en je man vertelt dat ze gevoelens voor hem heeft direct zorgt voor een relatiecrisis, dan wéét je tenminste hoe je ervoor staat. Beter dan nog jarenlang doormodderen, terwijl je eigenlijk al uitgeblust bent, samen. Je kan dan die andere vrouw de schuld geven, maar eigenlijk zit je relatie dan dus niet lekker.

Ja, dat zeg ik toch ook?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 8:48

Rejoy. schreef:
Rood schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Susan schreef:een vriendin van haar vriend heeft van alles geprobeerd om tussen hen in te komen en te stoken
Dat is toch een compleet andere situatie? Stoken en er alles aan doen om tussen een relatie te komen, nee dat vind ik echt onbeschoft!
Woorden doen iets met mensen. Op het moment dat jij uitspreekt dat je verliefd bent, gaat die ander daar iets mee doen. Dat laat niet koud, het kan iets losmaken. Verliefdheid is een chemisch proces dat je kunt triggeren. Ik zou dat dus nooit uitspreken naar de persoon.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zit op dit moment in zo'n situatie. Een vriend van mijn man heeft tegen me uitgesproken dat ie gevoelens voor me heeft. Ik vind het vooral heel apart om te horen, maar meer dan dat ook niet. Om verliefdheid te triggeren moet er toch een bepaalde klik zijn met iemand die ik niet met hem heb. Als een andere vriend zoiets zou uitspreken zou ik me kunnen voorstellen dat er iets getriggerd wordt, maar daarvoor moet dan een bepaalde mate van een wederzijds gevoel voor zijn.
Precies. Een gezond, zelfstandig en zelfverzekerd mens laat zich ook niet zomaar van de wijs brengen, die is gewend dat mensen hem/haar leuk vinden, maar heeft gekozen voor die ene persoon. Ik vind dit toch wel een voorwaarde om überhaupt een relatie met iemand te beginnen. Als hij mij alleen wil, omdat er nu eenmaal niks anders te krijgen valt, dan zou ik sowieso afhaken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 8:50

KimRosenberg85 schreef:Ok, en nu? Is het een dreigement?
Nee hoor, je moet het vooral zelf weten wat je doet. Ik bedoel het alleen maar goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 8:51

Dat kan, Rejoy, maar dat weet je dus nooit van tevoren. Ik zou dat risico niet willen lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Susan di 7 mei 2013 - 8:51

Jij leest echt niet wat Luce schrijft, je dendert er meteen weer overheen terwijl zij het zo mooi en treffend beschrijft. Elke relatie kan kwetsbare periodes hebben waarin alles door moeilijke omstandigheden even wankelt en mensen gevoeliger zijn voor aandacht van iemand anders en dan kan zo'n vleiende mededeling dat iemand anders verliefd op je is (mits dat natuurlijk iemand is die je wel in enige mate aantrekkelijk vindt, maar dat lijkt me logisch) echt wel wat losmaken en de boel verder doen wankelen. Ik vind het echt stom om daaruit de conclusie te trekken dat 'dus' die gehele relatie niet goed zat en dat het dus maar goed is dat het over is. Sommige relaties zijn wel degelijk in de basis goed, ook als alles even op losse schroeven heeft gestaan door een mindere periode of als twee partners elkaar even kwijt zijn geraakt.

Ik vind het ook vrij raar om tegen iemand die overduidelijk bezet is te gaan melden dat je er verliefd op bent en helemaal als het is onder het mom van al je kansen willen benutten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? - Pagina 2 Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum