Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goed excuus voor overspel?

+12
FireButterfly
Luce
sanne-84
Sea of Trees
Zonneschijn
xxjojootjexx
Aletta
Arwyn
Caroow
Mermaid
Slakje
Filoria
16 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Goed excuus voor overspel?

Bericht  Filoria ma 6 mei 2013 - 7:20

Stel: je kent een samenwonend stel al jaren heel goed en je weet dat ze niet goed bij elkaar passen. Kun je daarmee dan 'goedpraten' dat je een van de twee verleidt tot overspel? Als je zeker weet dat je zelf een geschiktere partij bent? (Een kennisje van mij vindt van wel)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast ma 6 mei 2013 - 7:23

Nope. Als dat stel (nog) samen is, wie ben jij dan om te bepalen dat jij beter in dat plaatje zou passen? Het schijnt dat 't mens met wie mijn ex vreemd ging het zo gespeeld heeft, trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast ma 6 mei 2013 - 7:23

Het maakt toch niet uit of jíj vindt dat ze goed bij elkaar passen, als ze dat zelf maar vinden. Dus: nee, dat kun je niet goed praten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Filoria ma 6 mei 2013 - 7:25

Ze zijn zelf ook niet zo gelukkig met hun relatie, en hebben daar ook allebei met de betreffende kennis over gesproken.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast ma 6 mei 2013 - 7:28

'Ze' is dat stelletje en die kennis is degene die vindt dat ze/hij een betere partij is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Slakje ma 6 mei 2013 - 7:28

Euh nee... Niemand beslist over een relatie behalve de 2 mensen zelf. Wat ik wel vind kunnen is dat als je verliefd bent op één van de personen, het uit te spreken, maar dan ook niet meer dan dat.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Mermaid ma 6 mei 2013 - 7:29

pfff, ik vind zulke dingen zo lastig. In principe ben ik tegen vreemdgaan, maar heb het in mijn omgeving zien gebeuren. Stellen waarbij de relatie al niet heel lekker liep, hij komt een ander tegen, gaat vreemd maar is nu dus nog wel samen met die ander een een stuk gelukkiger.

Ik weet niet of die kennis echt uit is op een relatie?
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Filoria ma 6 mei 2013 - 7:32

Lennox schreef:'Ze' is dat stelletje en die kennis is degene die vindt dat ze/hij een betere partij is?
Haha ja. En Mermaid: diegene zegt van wel, maar heeft nog nooit een lange relatie gehad en ik zie het ook niet gebeuren. Te snel verveeld / op zoek naar nieuwe spanning.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Filoria ma 6 mei 2013 - 7:33

Slakje schreef:Euh nee... Niemand beslist over een relatie behalve de 2 mensen zelf. Wat ik wel vind kunnen is dat als je verliefd bent op één van de personen, het uit te spreken, maar dan ook niet meer dan dat.
Ik ben het met jou eens denk ik.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast ma 6 mei 2013 - 21:20

Hm ik snap wel dat iemand dan zélf vreemdgaat. Maar iemand bewust laten vreemdgaan omdat je vindt dat je zelf leuker bent, dat vind ik toch minder ok. Mensen komen vaak in dergelijke situaties verzeild zonder daar erg goed over na te denken, dat is ook niet ok, maar ik vind dat toch wat anders dan doelbewust proberen iemand af te pakken.

Aan de andere kant: mensen kiezen zelf of ze vreemdgaan of niet, daar heeft een ander geen heel grote invloed op. Iemand die gelukkig in zijn relatie is en heel bewust monogaam, die is niet 'af te pakken'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Caroow ma 6 mei 2013 - 21:29

Ik vond mijn vriend beter bij mij passen dan bij zijn vriendin. Maar hij was er zelf ook bij, dus hij had het ook niet kunnen doen. Deed het wel, het ging uit en nu zijn we wat jaren verder en best wel gelukkig smile

Het hoort natuurlijk niet, het is niet iets om trots op te zijn maar ik kan wel als een heilig boontje dat gaan vertellen, maar ik ben wel de laatste die er een oordeel over mag hebben.

Kortom, het hoort niet maar ik snap het wel smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Arwyn ma 6 mei 2013 - 21:34

Nee.
Als het niet lekker loopt, kunnen ze er natuurlijk altijd zelf een punt achter zetten en dan mag kennis doen en laten wat ze wil.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Aletta ma 6 mei 2013 - 22:12

Nee. Als het echt niet goed gaat moeten zij besluiten een eind aan hun relatie te maken, of eraan werken. Een buitenstaander heeft absoluut niet het recht om te bepalen dat die relatie geen toekomst heeft, en al helemaal niet om dat verder kapot te maken.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  xxjojootjexx ma 6 mei 2013 - 22:29

Eens met Artemis

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Zonneschijn ma 6 mei 2013 - 22:35

Arwyn schreef:Nee.
Als het niet lekker loopt, kunnen ze er natuurlijk altijd zelf een punt achter zetten en dan mag kennis doen en laten wat ze wil.
Hier ben ik het wel mee eens!
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast ma 6 mei 2013 - 23:08

Ik zou wel laten weten dat ik hem leuk vindt en ik zou ook best wat met hem flirten, maar het is dan aan hem om de keuze te maken. Ik verwacht dan wel een snelle beslissing en ga echt niet maandenlang om hem heen drentelen ofzo, dat vind ik ook respectloos naar zijn vriendin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Sea of Trees di 7 mei 2013 - 2:17

KimRosenberg85 schreef:Ik zou wel laten weten dat ik hem leuk vindt en ik zou ook best wat met hem flirten, maar het is dan aan hem om de keuze te maken. Ik verwacht dan wel een snelle beslissing en ga echt niet maandenlang om hem heen drentelen ofzo, dat vind ik ook respectloos naar zijn vriendin.
Ik vind sowieso al flirten met een bezette man in mijn ogen te ver gaan, en respectloos naar zijn vriendin.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  sanne-84 di 7 mei 2013 - 2:27

Met artemis eens.
Als een relatie al niet goed zit en degene kiest ervoor om vreemd te gaan dan is dat al niet fair. Maar als een ander expres gaat proberen om degene vreemd te laten gaan is dat helemaal not done
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 3:14

Sea of Trees schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik zou wel laten weten dat ik hem leuk vindt en ik zou ook best wat met hem flirten, maar het is dan aan hem om de keuze te maken. Ik verwacht dan wel een snelle beslissing en ga echt niet maandenlang om hem heen drentelen ofzo, dat vind ik ook respectloos naar zijn vriendin.
Ik vind sowieso al flirten met een bezette man in mijn ogen te ver gaan, en respectloos naar zijn vriendin.

Nouja, flirten is natuurlijk een heel ruim begrip. Ik zou hem laten weten dat ik hem leuk vindt, zowel verbaal als non-verbaal, dus ik bedoel flirten in de zin van, vaker oogcontact zoeken, vaker dan gebruikelijk naar hem lachen, wel subtiel, niet dat ik gelijk bovenop hem spring, of hem enorm ga lopen uitdagen ofzo.

Als ik iemand écht heel leuk vindt, dan wil ik het wel laten weten, dan is de keuze aan hem voor wie hij kiest. Ik vind dit niet respectloos naar zijn vriendin, tenzij die vriendin een vriendin of goede bekende van mij is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 3:16

Ik zou trouwens nooit iemand 'verleiden tot overspel'. Ik wacht dan eerst rustig af tot hij het netjes uitmaakt met zijn vriendin en daarna zal ik dan alsnog héél rustig aandoen. Mannen die van de ene naar de andere vliegen zijn vaak niet de leukste mannen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Luce di 7 mei 2013 - 3:29

Sea of Trees schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik zou wel laten weten dat ik hem leuk vindt en ik zou ook best wat met hem flirten, maar het is dan aan hem om de keuze te maken. Ik verwacht dan wel een snelle beslissing en ga echt niet maandenlang om hem heen drentelen ofzo, dat vind ik ook respectloos naar zijn vriendin.
Ik vind sowieso al flirten met een bezette man in mijn ogen te ver gaan, en respectloos naar zijn vriendin.

Inderdaad. Heel raar
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Sea of Trees di 7 mei 2013 - 3:40

KimRosenberg85 schreef:
Sea of Trees schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik zou wel laten weten dat ik hem leuk vindt en ik zou ook best wat met hem flirten, maar het is dan aan hem om de keuze te maken. Ik verwacht dan wel een snelle beslissing en ga echt niet maandenlang om hem heen drentelen ofzo, dat vind ik ook respectloos naar zijn vriendin.
Ik vind sowieso al flirten met een bezette man in mijn ogen te ver gaan, en respectloos naar zijn vriendin.

Nouja, flirten is natuurlijk een heel ruim begrip. Ik zou hem laten weten dat ik hem leuk vindt, zowel verbaal als non-verbaal, dus ik bedoel flirten in de zin van, vaker oogcontact zoeken, vaker dan gebruikelijk naar hem lachen, wel subtiel, niet dat ik gelijk bovenop hem spring, of hem enorm ga lopen uitdagen ofzo.

Als ik iemand écht heel leuk vindt, dan wil ik het wel laten weten, dan is de keuze aan hem voor wie hij kiest. Ik vind dit niet respectloos naar zijn vriendin, tenzij die vriendin een vriendin of goede bekende van mij is.
Dat laatste ben ik het niet met je eens. Dus je mag met iedereen flirten en hij zoekt zelf maar uit wat hij wil? Dat is toch gewoon bewust tussen een relatie in willen staan? Ik zou (maar dat is mijn mening) geen slapende honden wakker willen maken en drama creëren terwijl je ook gewoon een leuke vrijgezelle vent kan zoeken.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 3:46

Ik vind dat wanneer je écht verliefd op iemand bent, dat je hier wel kenbaarheid aan mag geven. Als iemand blij is in zijn relatie, dan is dat snel duidelijk en dan is het voor mij ook klaar. Zo niet, dan is ieder mens vrij om zijn eigen keuzes te maken. Je bent nog altijd een mens, een individu, ook binnen een relatie en er bestaan zóveel relaties die slecht in elkaar zitten. Als ik écht zou denken dat een man bij mij past en ik heb sterke gevoelens, dan is wel het minste dat ik kan doen, hem dit laten weten. Anders laat je nogal wat kansen voorbij gaan in je leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  FireButterfly di 7 mei 2013 - 3:48

Sea of Trees schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Sea of
Trees schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik zou wel laten weten dat ik hem leuk
vindt en ik zou ook best wat met hem flirten, maar het is dan aan hem om
de keuze te maken. Ik verwacht dan wel een snelle beslissing en ga echt
niet maandenlang om hem heen drentelen ofzo, dat vind ik ook
respectloos naar zijn vriendin.
Ik vind sowieso al flirten met een bezette man in mijn ogen te ver gaan, en respectloos naar zijn vriendin.

Nouja,
flirten is natuurlijk een heel ruim begrip. Ik zou hem laten weten dat
ik hem leuk vindt, zowel verbaal als non-verbaal, dus ik bedoel flirten
in de zin van, vaker oogcontact zoeken, vaker dan gebruikelijk naar hem
lachen, wel subtiel, niet dat ik gelijk bovenop hem spring, of hem enorm
ga lopen uitdagen ofzo.

Als ik iemand écht heel leuk vindt, dan
wil ik het wel laten weten, dan is de keuze aan hem voor wie hij kiest.
Ik vind dit niet respectloos naar zijn vriendin, tenzij die vriendin
een vriendin of goede bekende van mij is.
Dat laatste ben ik
het niet met je eens. Dus je mag met iedereen flirten en hij zoekt zelf
maar uit wat hij wil? Dat is toch gewoon bewust tussen een relatie in
willen staan? Ik zou (maar dat is mijn mening) geen slapende honden
wakker willen maken en drama creëren terwijl je ook gewoon een leuke
vrijgezelle vent kan zoeken.

Hier ben ik het mee eens.


Laatst aangepast door FireButterfly op di 7 mei 2013 - 3:54; in totaal 1 keer bewerkt
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Sea of Trees di 7 mei 2013 - 3:50

Liever kansen voorbij laten gaan in mijn leven dan maar, ik hoef niet zo nodig met een bezette man te flirten.
Als je trouwens écht verliefd zou zijn, dan geloof ik niet dat je zegt dat het voor jou 'snel klaar zou zijn'. Die gevoelens blijven dan nog wel een tijdje.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed excuus voor overspel? Empty Re: Goed excuus voor overspel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum