Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+89
Laced
slaatje
Laurientje
Razz
Eppie
Stitch
Kalishi
Nijntje
Muppetje
liesje
Jade
mosio
Katrien
Lousanne
Burn
Lies
Coco
Moonlight
_Poppy_
dolfijntje24
Zora
Lindsya
PapillonRose
Takkie
Weegschaal
Earane
Shy
Aagje!
Steep
Burgemeester Esmee
Exogenesis
Luce
JustMeDaan
Joli86
Susan
Aimee
_Sneeuwwitje_
Parel
Rituals_
Ooh La La!
mouette
kajaka88
Le Chat Noir
Paper Crown
CCC
bloemenkrans
Biechtje
Taeda
Stokstaartje
Lejow
Printje
Linnepinnie
nillis
Penélope
Amber-
chocolate
koNijntje
Papillio
Puggle
Clapperdie
mzcharlotte
Vlinderjoy
Marin
iloverose
vlinder-2011
love
Happydobby
Sanne
Twellie
Flower_L
chipa
Caroow
Tsjip
Dora
Filoria
Knillis
Dolphinne
ShallY
Fortissimo
Aardbei
Muurvlindertje
Snoes
yes1984
Suus
Annemie
Wandtegeltje
kwebbeltje
Caresses
Jasmine
93 plaatsers

Pagina 24 van 43 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 33 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 24 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  mzcharlotte za 22 jun 2013 - 5:36

:cheering:Whaaaa LCN zooo leuk om je hier te zien!!!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 24 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Ooh La La! za 22 jun 2013 - 6:03

mouette schreef:Hebben jullie trouwens nagedacht over de 12-weken echo? Man en ik zitten daar niet helemaal op een lijn, ik wil niet testen, hij liever wel. Gelukkig hebben we nog even om het eens te worden Yes

Wij weten het ook nog niet. Mijn vriend wil het wel, ik niet. Ik denk dat ik hoe dan ook ongerust word van zo'n combinatietest. Ik val niet in een risico groep (ben 28). We zullen er nog wel over nadenken en de verloskundige om advies vragen.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  mouette za 22 jun 2013 - 7:27

Ooh La La! schreef:
mouette schreef:Hebben jullie trouwens nagedacht over de 12-weken echo? Man en ik zitten daar niet helemaal op een lijn, ik wil niet testen, hij liever wel. Gelukkig hebben we nog even om het eens te worden Yes

Wij weten het ook nog niet. Mijn vriend wil het wel, ik niet. Ik denk dat ik hoe dan ook ongerust word van zo'n combinatietest. Ik val niet in een risico groep (ben 28). We zullen er nog wel over nadenken en de verloskundige om advies vragen.
Ja, dat inderdaad. Mijn voorafkans op trisomie 13, 18, 21 is ook heel laag, i.v.m mijn leeftijd (26), ik ben ook bang alleen maar nodeloos ongerust te worden gemaakt.
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Bericht  chipa za 22 jun 2013 - 23:29

Lcn: welkom en gefeliciteerd!geweldig nieuws na zo' n lange tijd.

Wij gaan ook de combinatietest doen. Heb afgelopen week bloed laten prikken en dinsdag de echo. 
Misselijkheid is vandaag weer behoorlijk aanwezig. Verkoudheid neemt wel af. Denk dat ik morgen nog maar wel een dagje thuisblijf.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Rituals_ zo 23 jun 2013 - 1:09

Even een vraagje.

Hadden jullie licht bruinverlies rond je nod?
Rituals_
Rituals_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 113
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Papillio zo 23 jun 2013 - 1:56

Rituals_ schreef:Even een vraagje.

Hadden jullie licht bruinverlies rond je nod?
Nee, daar heb ik geen last van gehad.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Bericht  mzcharlotte zo 23 jun 2013 - 2:02

Ik heb daar ook geen last van gehad.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Le Chat Noir zo 23 jun 2013 - 5:04

Ik ook niet, maar schijnt wel vaak voor te komen.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  _Sneeuwwitje_ zo 23 jun 2013 - 5:07

Hoi meiden, hier ook weer eens gehoor van mijn kant. Leuk, weer wat zwangeren erbij! En de kwaaltjes zijn bij veel van ons wel merkbaar zo te lezen, hier ook. Bij mij wordt de misselijkheid gelukkig wat onderdrukt met de Primperan, maar ben nu sinds gisteren toch aan het afbouwen van 2 pillen per dag naar 1, en hoop met 12 weken er helemaal mee te kunnen stoppen. Vermoeidheid is bij mij toch best wel erg, maar in combinatie met die primperan wordt dat er niet beter op natuurlijk. Verder wat problemen gehad met mijn 'ex' - de vader van het kindje - , hij is het er niet mee eens dat ik hem buiten de zwangerschap en opvoeding wil houden, dus heeft om wat voor reden dan ook al veel mensen ingelicht over mijn zwangerschap. & dat het van hem is natuurlijk. Verder wil ik wel even toelichten dat hij uit een drugsmilieu komt en ik daarom mijn kindje daar 100% buiten wil houden. Dinsdag gelukkig een gesprek met Maatschappelijk werk en hoop dat zij mij meer duidelijkheid kunnen geven over mijn rechten en zijn rechten. Een paar moeilijke weken achter de rug, aangezien ik telkens berichten kreeg van mensen waar ik niet op zat te wachten, met o.a. felicitaties. Hoop toch snel weer vol op te kunnen genieten van de zwangerschap & hij er gewoon vrede mee krijgt dat hij voor een leven met drugs heeft gekozen en ik voor een stabiel, gezond leven voor mijn kindje.

Gelukkig ben ik, en zo zie ik meer meiden hier, bijna de 12 weken gepasseerd! Komende week toch even een aantal weekjes mee op vakantie met mijn ouders, even tot rust zien te komen. Hoop dat we internet hebben, maar dat is nog niet gegarandeerd.
_Sneeuwwitje_
_Sneeuwwitje_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 125
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 5:17

_Sneeuwwitje_ schreef:Verder wat problemen gehad met mijn 'ex' - de vader van het kindje - , hij is het er niet mee eens dat ik hem buiten de zwangerschap en opvoeding wil houden, dus heeft om wat voor reden dan ook al veel mensen ingelicht over mijn zwangerschap. & dat het van hem is natuurlijk. Verder wil ik wel even toelichten dat hij uit een drugsmilieu komt en ik daarom mijn kindje daar 100% buiten wil houden. Dinsdag gelukkig een gesprek met Maatschappelijk werk en hoop dat zij mij meer duidelijkheid kunnen geven over mijn rechten en zijn rechten. Een paar moeilijke weken achter de rug, aangezien ik telkens berichten kreeg van mensen waar ik niet op zat te wachten, met o.a. felicitaties. Hoop toch snel weer vol op te kunnen genieten van de zwangerschap & hij er gewoon vrede mee krijgt dat hij voor een leven met drugs heeft gekozen en ik voor een stabiel, gezond leven voor mijn kindje.
Je kan een vader niet zomaar weghouden bij zijn kind. Nouja, misschien kán je dat wel, maar ik zou toch nog eens héél goed nadenken of je dit zo wilt spelen. Hij wil betrokken zijn, zeg je. Natuurlijk hoef je hem niet te betrekken bij je zwangerschap als je dit niet wilt (al zou het netjes zijn als je dit in beperkte mate wél zou doen), maar zodra het kind er is, is hij net zo goed de vader als dat jij de moeder bent. Het zal altijd júllie kind blijven, wat je ook doet en of je hem het kind nou laat erkennen of niet. Zelfs als je hem helemaal uit je leven met de baby wilt bannen is hij nog steeds de vader. Het kind is immers het product van 50% jouw genen én 50% zijn genen. Een kind heeft recht om zijn vader te leren kennen en om op latere leeftijd te beslissen of het zélf het contact wil onderhouden, dan wel verbreken.

Ja, ook als de vader drugs gebruikt, ook drugsgebruikers zijn namelijk mensen van vlees en bloed, met gevoelens en zijn in staat liefde te voelen, goede vaders te zijn. Als je écht niks met hem te maken had willen hebben, dan had je niet met hem naar bed moeten gaan, maar nu je deze keuze wel hebt gemaakt, ben je het - naar mijn mening - aan jullie kind verplicht om open te staan voor de vader.

Nogmaals, denk er nog eens goed over na. En dan niet alleen denken om je eigenbelang, maar denk eens aan het belang van jullie kind!

Gast
Gast

Bericht  Parel zo 23 jun 2013 - 5:21

Ik denk niet dat het kind perse er beter van wordt als de vader een drugsverslaafde is. Ik zou hem het kind dan persoonlijk sowieso niet laten erkennen, zodat hij geen plichten heeft. Ik zou óf het contact helemaal verbreken en verhuizen ofzo, óf hem er wel bij betrekken, maar dan wel duidelijk maken dat je het alleen opvoedt.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  _Sneeuwwitje_ zo 23 jun 2013 - 5:21

KimRosenberg85 schreef:
_Sneeuwwitje_ schreef:Verder wat problemen gehad met mijn 'ex' - de vader van het kindje - , hij is het er niet mee eens dat ik hem buiten de zwangerschap en opvoeding wil houden, dus heeft om wat voor reden dan ook al veel mensen ingelicht over mijn zwangerschap. & dat het van hem is natuurlijk. Verder wil ik wel even toelichten dat hij uit een drugsmilieu komt en ik daarom mijn kindje daar 100% buiten wil houden. Dinsdag gelukkig een gesprek met Maatschappelijk werk en hoop dat zij mij meer duidelijkheid kunnen geven over mijn rechten en zijn rechten. Een paar moeilijke weken achter de rug, aangezien ik telkens berichten kreeg van mensen waar ik niet op zat te wachten, met o.a. felicitaties. Hoop toch snel weer vol op te kunnen genieten van de zwangerschap & hij er gewoon vrede mee krijgt dat hij voor een leven met drugs heeft gekozen en ik voor een stabiel, gezond leven voor mijn kindje.
Je kan een vader niet zomaar weghouden bij zijn kind. Nouja, misschien kán je dat wel, maar ik zou toch nog eens héél goed nadenken of je dit zo wilt spelen. Hij wil betrokken zijn, zeg je. Natuurlijk hoef je hem niet te betrekken bij je zwangerschap als je dit niet wilt (al zou het netjes zijn als je dit in beperkte mate wél zou doen), maar zodra het kind er is, is hij net zo goed de vader als dat jij de moeder bent. Het zal altijd júllie kind blijven, wat je ook doet en of je hem het kind nou laat erkennen of niet. Zelfs als je hem helemaal uit je leven met de baby wilt bannen is hij nog steeds de vader. Het kind is immers het product van 50% jouw genen én 50% zijn genen. Een kind heeft recht om zijn vader te leren kennen en om op latere leeftijd te beslissen of het zélf het contact wil onderhouden, dan wel verbreken.

Ja, ook als de vader drugs gebruikt, ook drugsgebruikers zijn namelijk mensen van vlees en bloed, met gevoelens en zijn in staat liefde te voelen, goede vaders te zijn. Als je écht niks met hem te maken had willen hebben, dan had je niet met hem naar bed moeten gaan, maar nu je deze keuze wel hebt gemaakt, ben je het - naar mijn mening - aan jullie kind verplicht om open te staan voor de vader.

Nogmaals, denk er nog eens goed over na. En dan niet alleen denken om je eigenbelang, maar denk eens aan het belang van jullie kind!
Zoals ik al eerder in een bericht aangaf, was dat voor mij belangrijker is wie een vader kan zijn voor het kind, dan de biologische vader. Ik heb zelf genoeg redenen om hem er buiten te houden, hij heeft mij genoeg redenen gegeven. Dit heeft ook weinig met eigenbelang te maken, maar alles met het belang voor het kind. En aangezien ik ook besef dat drugsverslaafden ook gewoon mensen zijn, mijn broer was er zelf ook éen en ben hem altijd blijven steunen. Maar sommige mensen houden psychisch problemen over aan jarenlang drugsgebruik.
_Sneeuwwitje_
_Sneeuwwitje_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 125
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 5:35

Ik vind niet dat jij gerechtigd bent om te beslissen wie de vader is van je kind. Hij ís de vader en niemand anders. Als je een andere vader had gewild voor je kind, dan had je dat eerder moeten bedenken en met die ander moeten vrijen. Dat heb je niet gedaan, je hebt seks gehad met juist déze man en nu is hij de vader, dat kun je een leven lang ontkennen, maar op een bepaald moment zal je kind het je kwalijk nemen. De manier waarop je nu over hem praat vind ik getuigen van zeer weinig respect. Bedenk eens hoe het voor hem moet voelen. Bedenk eens hoe het zou zijn als je een kind zou krijgen, dat een ander draagt en ineens beweert diegene dat jij geen enkele aanspraak maakt, terwijl het dus wel degelijk jóuw kind is! Wees alsjeblieft wat minder zelfzuchtig. Kinderen willen weten waar ze vandaan komen, kinderen willen een goede verstandhouding met beide ouders. Kinderen stellen belang in contact met zowel de moeder als de vader en jij kan niet bepalen wie er geschikt is voor deze taak, ja of nee.

Laat alsjeblieft je negatieve gevoelens t.o.v. je ex, niet meespelen in je afwegingen, maar denk aan het belang van je kind.

Gast
Gast

Bericht  Luce zo 23 jun 2013 - 5:39

Doet jouw mening er toe dan, Kim?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Parel zo 23 jun 2013 - 5:43

Ik heb ook geen contact met mijn vader meer, Kim, en ik ben er alleen maar gelukkiger van geworden. De taak van een moeder is ook om haar kind te beschermen tegen het kwade, daarbij heb jij geen idee wat hij gedaan heeft waardoor hij de titel vader niet verdiend.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 6:01

Luce schreef:Doet jouw mening er toe dan, Kim?
Ja, in dit geval zeker.

Gast
Gast

Bericht  Luce zo 23 jun 2013 - 6:02

Ik geloof niet dat jij wat te zeggen hebt over haar leven.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 6:11

Ik vraag haar alleen om in ieder geval nog eens goed na te denken over deze (levensgrote) beslissing. Een vader is van onschatbare waarde in het leven van een kind. Drugsgebruik is maatschappelijk niet getolereerd, maar zegt niks over de capaciteiten van de vader en de immense liefde die hij voelt voor zíjn kind. Ik vind niet dat je als moeder een dergelijke beslissing mag maken, helaas heeft in Nederland de moeder alle macht. Helaas, want op deze manier beletten zoveel moeders hun kind een band op te bouwen met hun vader, terwijl dit van zo'n groot belang is. Een vader zou evenveel recht moeten hebben op omgang met zijn kind, als de moeder. Ze staan op gelijke hoogte.

En als je niks met iemand te maken wilt hebben: bedenk dit dan vóórdat je met de benen wijd gaat!

Gast
Gast

Bericht  Aimee zo 23 jun 2013 - 6:29

Zoooo Kim, anders trek jij alvast weer je conclusies zonder dat je het hele verhaal kent. Wie weet is het drugsgebruik van de vader wel zo heftig dat hij de halve dag knetterstoned op de bank hangt en de andere helft van de dag bezig is om drugs te scoren.
Ik denk ook zeer zeker niet dat het aan jou is om te oordelen of sneeuwwitje wel of niet met haar benen wijd had moeten gaan.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 6:41

Ik vraag me dan wel af waarom je met iemand naar bed gaat (en dan ook nog onveilig), terwijl je hem zo door en door niet vertrouwt en zijn gedrag zo afkeurt. Beetje vreemd verhaal. Wil je dan zo graag een kind, dat je zo iemand erin luist, om hem dan te vertellen dat hij je met rust moet laten? Terwijl hij - logisch! - vader wil zijn! Hoe kun je op zo'n harde manier voorbij gaan aan een vader zijn wens om váder te zijn. Wat vreselijk hard en hypocriet.

Laatst aangepast door KimRosenberg85 op zo 23 jun 2013 - 6:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 6:44

Kim, alsjeblieft... Begin je nou zelfs hier al?

Gast
Gast

Bericht  Aimee zo 23 jun 2013 - 6:45

Ja, zo als jij het nu schetst is het vast gegaan! Wat stom van mij dat ik eerder geloofde in andere scenario's. Bijvoorbeeld dat zij hem pas is gaan wantrouwen na dat zij al zwanger was.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Luce zo 23 jun 2013 - 6:46

Ben je weer uit op een rel?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  JustMeDaan zo 23 jun 2013 - 6:56

Geloof dat Kim erbij was, omdat ze weet dat ze het onveilig hebben gedaan. Newsflash Kim: Condoom en pil zijn nog steeds niet 100% veilig. Dat is alleen geen sex hebben.
En hoe weet jij nu in godsnaam hoe hun relatie is en was, en who the hell ben jij om aan iemand te vragen die je totaal niet kent nog eens na te denken over zijn rol als vader!! Waar haal je het lef vandaan te zeggen dat zij hem erin heeft geluisd.
Echt wat ben jij een vreselijk naar mens zeg. Ga eerst eens aan jezelf werken voor je over een ander zoiets durft te zeggen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 6:59

Ik heb echt te doen met alle vaders, die niet de kans krijgen de rol van vader op zich te nemen. Wat moet dat verschrikkelijk moeilijk zijn... Vader worden, maar je kind niet zien. Zó graag de kans krijgen om te laten zien dat je een goede vader kunt zijn, maar al bij voorbaat afgekeurd worden. Ik word gewoon helemaal naar als ik eraan denk Sad

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 24 van 43 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 33 ... 43  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: