Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+89
Laced
slaatje
Laurientje
Razz
Eppie
Stitch
Kalishi
Nijntje
Muppetje
liesje
Jade
mosio
Katrien
Lousanne
Burn
Lies
Coco
Moonlight
_Poppy_
dolfijntje24
Zora
Lindsya
PapillonRose
Takkie
Weegschaal
Earane
Shy
Aagje!
Steep
Burgemeester Esmee
Exogenesis
Luce
JustMeDaan
Joli86
Susan
Aimee
_Sneeuwwitje_
Parel
Rituals_
Ooh La La!
mouette
kajaka88
Le Chat Noir
Paper Crown
CCC
bloemenkrans
Biechtje
Taeda
Stokstaartje
Lejow
Printje
Linnepinnie
nillis
Penélope
Amber-
chocolate
koNijntje
Papillio
Puggle
Clapperdie
mzcharlotte
Vlinderjoy
Marin
iloverose
vlinder-2011
love
Happydobby
Sanne
Twellie
Flower_L
chipa
Caroow
Tsjip
Dora
Filoria
Knillis
Dolphinne
ShallY
Fortissimo
Aardbei
Muurvlindertje
Snoes
yes1984
Suus
Annemie
Wandtegeltje
kwebbeltje
Caresses
Jasmine
93 plaatsers

Pagina 33 van 43 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 38 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 33 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Happydobby wo 31 jul 2013 - 0:57

Ooh La La! schreef:Hoe kan het eigenlijk dat sommigen van jullie al rond de 6 weken een echo hebben?
Mijn vk zei dat het 'normaal' is om het rond de 10e week te doen. Ik had 'm dus vorige week. Verschilt dit gewoon per praktijk of hebben jullie een medische achtergrond waardoor het nodig is?

dat vraag ik me ook altijd af, ik had bij de eerste zwangerschap pas de echo met 12+0
bij deze met 9+6 omdat de vk vond dat mijn baarmoeder al hoog zat.
hier doen ze de termijnbepaling tussen week 9 en 12.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 33 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Razz wo 31 jul 2013 - 1:02

Happydobby schreef:
Ooh La La! schreef:Hoe kan het eigenlijk dat sommigen van jullie al rond de 6 weken een echo hebben?
Mijn vk zei dat het 'normaal' is om het rond de 10e week te doen. Ik had 'm dus vorige week. Verschilt dit gewoon per praktijk of hebben jullie een medische achtergrond waardoor het nodig is?

dat vraag ik me ook altijd af, ik had bij de eerste zwangerschap pas de echo met 12+0

Ik heb 'm zo vroeg (7w2d) omdat ik via het ziekenhuis loop. Bij S. had ik met 8 weken en 12 weken een echo. Dat was standaard bij de vk waarbij ik toen liep.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Ooh La La! wo 31 jul 2013 - 1:30

Shy schreef:Ooh la la wat lastig zeg die situatie met je broer.
Als je niet gaat en je weet al dat het een leuke dag gaat worden, dan krijg je wel spijt denk ik. Dus gewoon gaan en geniet! Is het geen optie om de mensen gewoon een beetje links te laten liggen, die je waarschijnlijk tegen gaat komen?

Dat is wel wat ik ga proberen maar voorgaande jaren is me dat ook niet echt gelukt. Waardoor ik m'n humeur dan laat verpesten.
Omdat ik nu zichtbaar zwanger ben, ben ik bang dat ik sommige mensen niet kán ontlopen. M'n broer dan weer wel, want die zal mij niet uit zichzelf aanspreken.
Ik moet het maar op me af laten komen...

Vervelend he, die misselijkheid. Ik ben er sinds een paar dagen vanaf.
Heel gaaf dat je het hartje gehoord hebt! smile

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  PapillonRose wo 31 jul 2013 - 3:56

Ik heb net als Razz ook zo'n vroege echo omdat ik in het ziekenhuis loop. Wel handig vind ik, hoef je minder lang te wachten, iets waar ik heel slecht in ben wat dit betreft, haha.

Earane: Goed dat je meedoet met moeders voor moeders, elke deelnemer is er weer eentje! Leuk dat jullie het ook al deels hebben verteld en nog gaan vertellen aan de familie. Gisteren was dacht ik inderdaad geen termijnecho, maar de echoscopiste had het wel over een termijnecho, dus eigenlijk weet ik niet of dat het wel of niet was. Is namelijk wel erg vroeg, dus wie weet krijg ik er dan nog eentje over een paar weken ofzo.

Shy: Wat gaaf zeg, ook het hartje al kunnen zien! Ik gisteren ook, het blijft bijzonder! Balen van de misselijkheid, hier hetzelfde trouwens. Het gaat niet weg, blijft de hele dag hangen, en niks lucht op.

Ooh la la: Dat lijkt me een lastige situatie! Ik zou zelf denk ik wel gaan, en ondanks dat ik het moeilijk zou vinden, heel eerlijk zijn tegen zulke mensen. En dan gewoon op een aardige manier. Dus stel dat ze interesse in je tonen, dan zeggen dat je het fijn vindt dat ze naar je informeren nu, maar dat het je wel veel verdriet heeft gedaan dat ze je eerder als een baksteen hebben laten vallen. Zoiets zou ik denk ik zeggen. Succes in elk geval!

Nou, na een hoop heen en weer gebel heb ik eindelijk wat voorgeschreven gekregen van de huisarts. Er was wat miscommunicatie in de praktijk, en mijn eigen huisarts was ook nog eens op vakantie. Maar een andere arts heeft me nu wat voorgeschreven tegen de misselijkheid, ga het zo ophalen. Ben benieuwd wat ik krijg, en vooral of het gaat helpen! Ik ben namelijk constant misselijk, het trekt niet meer weg, en niks kan het verlichten. En ik kan echt maar hele kleine beetjes eten en drinken, anders blijft het niet binnen. Maar zolang ik deze keer buiten het ziekenhuis weet te blijven vind ik het al een overwinning.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Zora wo 31 jul 2013 - 5:51

.

Laatst aangepast door Zora op zo 1 sep 2013 - 2:22; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zora wo 31 jul 2013 - 5:52

Ohja en Mosio en Lindsya: gefeliciteerd!!!

Edit: shy haha heb je dat gewoon ff tussendoor gedaan? Was je vriend/man er niet bij?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Katrien wo 31 jul 2013 - 6:04

Zora schreef:Ohhh ik wil ook een echo en het hartje zien!!! Voor hetzelfde geld waren wij gewoon dom, en hebben we die test verkeerd gedaan :DVriend en ik vinden het sowieso zo 'grappig' hoeveel je in werking kunt en moet stellen (zoals aanmelden en intake enzo bij de VK) zonder dat iemand checkt of het wel klopt

Dat vind ik ook best een raar idee. Ik heb 3 testen gedaan en bekijk ze nog regelmatig om te zien of ik het echt wel goed heb gezien. Ik kan me gewoon nog niet echt voorstellen dat ik nu echt zwanger ben, ik zou graag bevestiging zien.

Ik wilde hier pas na mijn echo mee gaan schrijven, maar 4 dagen na de echo gaan we op vakantie en als we terugkomen ben ik net de 12 weken voorbij. Dus ik ga toch maar meeschrijven. Ik ben dus Katrien (niet mijn echte naam), 5 jaar getrouwd, 31 jaar en zwanger van ons 1e kindje.

Weegschaal, wat spannend weer... Ik hoop enorm dat het goed zit deze keer.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  Exogenesis wo 31 jul 2013 - 6:11

Razz schreef:
Happydobby schreef:

Ik heb 'm zo vroeg (7w2d) omdat ik via het ziekenhuis loop. Bij S. had ik met 8 weken en 12 weken een echo. Dat was standaard bij de vk waarbij ik toen liep.

Ik had hem met ongeveer 6 weken, omdat mijn cyclus onregelmatig en lang was en ik de vorige keer maar heel licht ongesteld was geweest. Mijn verloskundige vond dat ik gewoon langs moest komen om het één en ander te bevestigen/uit te sluiten. Anderhalve week later, met 7 weken en een paar dagen, mocht ik weer langskomen om te kijken of het goed was, aangezien het hartje heel zwak was op de eerste echo. Daarna met 10 en een halve week de termijnecho. Ik vind dat onze praktijk erg goed handelt!

Het scheelt trouwens ook dat ze een apparaat hebben voor inwendige echo's. Daarop kun je heel vroeg al vrij veel zien.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Exogenesis wo 31 jul 2013 - 6:16

Oh en sorry dat ik 'inbreek' in dit topic nerd
Ik heb zelf nooit voor de 12 weken meegeschreven wegens geheimhouding, maar nu zie ik allerlei herkenbare dingetjes en vind ik het leuk zo nu en dan te reageren, if you don't mind smile
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  mosio wo 31 jul 2013 - 7:36

Katrien: welkom en gefeliciteerd.
Ooh la la: Wat lastig zeg wat je moet doen, ik kan me beide voorstellen, dat je niet zo veel zin hebt om die mensen tegen te komen maar ook wil je je ouders en broertje niet teleurstellen. Is er echt geen ontwijken aan?

Ik heb vandaag naar de verloskundigenpraktijk gebeld voor een afspraak. Ik kan pas 29 augustus terecht voor een intakegesprek en 11 september voor de eerste echo, ik ben dan als het goed is 11 weken zwanger Sad . Nog even geduld hebben dus.

Als ik het nu goed begrijp uit het verhaal van Zora dan kijken ze 11 september dus pas of er een kloppend hartje is? Ik had gehoopt dat ze dat bij de intake ook al zouden doen.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  mzcharlotte wo 31 jul 2013 - 7:50

Is er een specifieke reden dat je bij die praktijk terecht wilt, of is het de enige in jouw omgeving? Ik vind het best wel lang eigenlijk tot de intake. Of er meteen een echo wordt gemaakt of niet, hangt echt volledig af van de praktijk.

Oh en met 11 weken zal er wel iets meer te zien zijn dan alleen een kloppend hartje smile
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Zora wo 31 jul 2013 - 8:05

.

Laatst aangepast door Zora op zo 1 sep 2013 - 2:22; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  mosio wo 31 jul 2013 - 8:10

Dit is de enige praktijk bij ons in de buurt. Ik vind het inderdaad ook erg lang duren tot de intake maar het kwam op mij wel over of het normaal is.
Haha ja ik denk ook wel dat er dan meer te zien is. Ach ja kan ik me daar op verheugen.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Printje wo 31 jul 2013 - 8:14

*** Breekt weer in***

Ik heb bij beide kids al vroeg een echo gehad omdat ik niet precies wist hoelang ik zwanger was. UIteindelijk bleek de eerste echo van R met 7+4 te zijn en met N zelfs al bij 6+3. Hier doen ze daar helemaal niet moeilijk om en krijg je al snel een echo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Shy wo 31 jul 2013 - 9:43

Ooh La La! schreef:
Shy schreef:Ooh la la wat lastig zeg die situatie met je broer.
Als je niet gaat en je weet al dat het een leuke dag gaat worden, dan krijg je wel spijt denk ik. Dus gewoon gaan en geniet! Is het geen optie om de mensen gewoon een beetje links te laten liggen, die je waarschijnlijk tegen gaat komen?

Dat is wel wat ik ga proberen maar voorgaande jaren is me dat ook niet echt gelukt. Waardoor ik m'n humeur dan laat verpesten.
Omdat ik nu zichtbaar zwanger ben, ben ik bang dat ik sommige mensen niet kán ontlopen. M'n broer dan weer wel, want die zal mij niet uit zichzelf aanspreken.
Ik moet het maar op me af laten komen...

Vervelend he, die misselijkheid. Ik ben er sinds een paar dagen vanaf.
Heel gaaf dat je het hartje gehoord hebt! smile

Ja dat is misschien maar het beste, laat het maar gewoon gebeuren. Als je klaar bent met die gene kan je dan niet gewoon weer doorlopen ofzo? Nouja succes alvast, maar probeer je dagen niet te laten verpesten door dat soort mensen. Zo zonde!

Ja ik vind die misselijkheid heel lastig, tussen de middag smaakt mijn brood ook niet krijg het bijna niet weg. Wie heeft daar nog meer last van? En wat eet je dan als vervangende lunch? clown 

Ja ik ben zo blij dat ik die echo heb gehad, als je het hartje dan ziet kloppen wordt het weer wat echter haha.

Exogenesis: lekker mee blijven schrijven, juist leuk toch?

Papillonrose: mooi he! Toen ik in de lift stond terug naar onze verdieping stond ik helemaal te stuiteren, en te kijken naar de foto's. We kwamen aan op onze verdieping met de lift maar hadden het allebei heel laat door Laughing 
En die mensen in de lift maar wachten haha.

Zora: nee mijn man was er niet bij, ik belde naar boven en het was ja hoor die afspraak van 13.00 is er nog niet, kom maar! Dus ja dan ga je wel Laughing 
Ik heb hem in mijn pauze wel gelijk gebeld hoor! Haha.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Zora wo 31 jul 2013 - 18:09

Haha nou handig Shy!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Shy wo 31 jul 2013 - 21:09

Zora schreef:Haha nou handig Shy!
Ja zeker weten, alleen ben je dan heel vaak geneigd om even te bellen of ik even langs kan komen. Ik hoop dat ze geen punthoofd van mij gaat krijgen. Nee ik hou het beperkt hoor. Vorige keer af en toe een kleinigheidje meegenomen, waar zij dan weer erg blij mee is smile 
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Earane do 1 aug 2013 - 1:12

Even ego, hoor... Sinds vanochtend verlies ik bloed en stolsels, net als bij een menstruatie (excuus voor de details). Grote kans dat ik nu een miskraam heb. Ik heb de verloskundige gebeld en ik mag vanavond langskomen voor een echo. Hoewel de zwangerschap ongepland was, vind ik het echt heel jammer Cry. Vond het zo bijzonder dat ik nu normaal zwanger was geraakt. Eerst maar even de echo afwachten...
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Razz do 1 aug 2013 - 1:50

Oh nee Earane wat verdrietig Cry 

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shy do 1 aug 2013 - 1:54

Earane dat zou ik heel verdrietig vinden!
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  mouette do 1 aug 2013 - 2:02

Earane, wat akelig. Sterkte vanavond bij de VK.
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Bericht  Razz do 1 aug 2013 - 2:09

Gisteren zijn S. en ik naar de Prenatal geweest voor een zwangerschapsbroek. Ik ben namelijk afgelopen maandag door m'n werkbroek gescheurd Embarassed Dus dan maar gelijk een goedzittende zwangerschapsbroek waarin ik kan werken. Toen we daar waren werd ik opslag verliefd op een babypakje en die heb ik maar gekocht en benoemd tot het eerste pakje van onze baby!

Gisteren hebben we het ook aan mijn ouders verteld. Nouja eigenlijk alleen aan m'n vader want mijn moeder wist het al maar deed net of ze het dus niet wist voor mijn pa haha. S. moest een zwangerschapstest aan mijn vader geven en zeggen 'ik word een grote broer'. Na 3 keer zeggen begreep m'n vader was hij nou zei en hij was heel blij! Wel vroeg hij daarna wat dat nou voor een 'ding' dat was wat hij van S. had gekregen. Nou ehh een positieve zwangerschapstest dus Laughing Ik had eigenlijk wel gedacht dat hij dat zou weten maar niet dus haha

Ik ben trouwens echt rete zenuwachtig voor de echo aankomende dinsdag! Om 10.30 hebben we de afspraak staan.

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  mosio do 1 aug 2013 - 5:02

Earane wat verdrietig. Heel veel sterkte vanavond.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  PapillonRose do 1 aug 2013 - 5:13

Katrien: gefeliciteerd en welkom!

Zora: fijn dat je tevreden bent met je keuze voor een praktijk. Wel jammer dat je nog even geduld moet hebben tot de termijnecho.

Mosio: Balen, dat je zo lang moet wachten op de termijnecho! Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voorbij voor je.

Shy: ik krijg ook niet altijd brood weg. Ik eet vooral waar ik trek in heb, kan dus ook crackers zijn met iets erop, wat fruit, wat rauwkost.. Elke keer wat anders Laughing 

Earane: O nee, dat is even schrikken! Veel sterkte vanavond, en ondanks dat dit niet goed klinkt, hoop ik dat het toch nog goed blijkt te zitten hug 

Razz: Leuk dat je het aan je ouders verteld hebt! Grappig dat je vader niet wist dat het een test was die hij kreeg, mannen ook hèWink Leuk dat je al een pakje hebt gekocht! Veel succes dinsdag bij de echo, hopelijk een mooie echo met kloppend hartje.

Ik heb gisteren de medicijnen opgehaald, het zijn emesafene zetpillen. Ben benieuwd of het dit keer wel verschil zal maken, vorige keer hielpen ze niet bepaald. Maar een nieuwe ronde, nieuwe kansen hoop ik dan maar. Vandaag verder heel rustig aan gedaan en vanmiddag nog even gezwommen met A. bij mijn moeder in de tuin, die heeft een groot zwembad staan nu. Normaal zou ik met dit weer meer eropuit gaan samen, maar niet als ik zo misselijk ben. Hopelijk trekt het nog wat bij, en van de week wordt het ook weer wat minder warm. Hopelijk dan nog even wat leuke dingen doen, nu het vakantie is! En nog twee weken, dan gaan we ook echt op vakantie.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Clapperdie do 1 aug 2013 - 6:47

Wat ontzettend naar Earane Cry. Ik hoop dat het toch nog goed zit hug
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 33 van 43 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 38 ... 43  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: