*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
+89
Laced
slaatje
Laurientje
Razz
Eppie
Stitch
Kalishi
Nijntje
Muppetje
liesje
Jade
mosio
Katrien
Lousanne
Burn
Lies
Coco
Moonlight
_Poppy_
dolfijntje24
Zora
Lindsya
PapillonRose
Takkie
Weegschaal
Earane
Shy
Aagje!
Steep
Burgemeester Esmee
Exogenesis
Luce
JustMeDaan
Joli86
Susan
Aimee
_Sneeuwwitje_
Parel
Rituals_
Ooh La La!
mouette
kajaka88
Le Chat Noir
Paper Crown
CCC
bloemenkrans
Biechtje
Taeda
Stokstaartje
Lejow
Printje
Linnepinnie
nillis
Penélope
Amber-
chocolate
koNijntje
Papillio
Puggle
Clapperdie
mzcharlotte
Vlinderjoy
Marin
iloverose
vlinder-2011
love
Happydobby
Sanne
Twellie
Flower_L
chipa
Caroow
Tsjip
Dora
Filoria
Knillis
Dolphinne
ShallY
Fortissimo
Aardbei
Muurvlindertje
Snoes
yes1984
Suus
Annemie
Wandtegeltje
kwebbeltje
Caresses
Jasmine
93 plaatsers
Pagina 23 van 43
Pagina 23 van 43 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 33 ... 43
Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
Ik heb het al vaker gelezen maar waarom de 20/weken echo al bij 13 weken, dan is het kindje toch nog lang niet zo ver ontwikkeld.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
De 20-wekenecho is niet om te kijken of het een jongen of een meisje is he? Het is een medische echo waarbij wordt gekekwn naar eventuele afwijkingen aan hart en nieren, open ruggetje etc. Er wordt wel gekeken naar het geslacht (ook om te checken of de geslachtsdelen zich normaal ontwikkelen), maar dat is niet het hoofddoel._Sneeuwwitje_ schreef:Vandaag ook mijn echo gehad, was dan wel de 2e maar toch het verschil tussen de eerste echo en de tweede echo was al goed te zien. Nu echt al een spartelend kindje te zien, was wel heel bijzonder. Voorderest besloten geen nekplooimeting/vruchtwaterpunctie te doen, zijn er meiden die dit wel gaan doen? Wel wil ik met de 20weken echo zien of ik een jongen of een meisje ga krijgen... Ben benieuwd, maar dat duurt nog even!
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Wij hebben er voor gekozen om het wel te doen zodat we ons voor zover dat mogelijk is van tevoren kunnen inlezen en voorbereiden bij mogelijke afwijkingen. En als het nodig is, omdat het kindje bijvoorbeeld geen leefbaar leven zou hebben we dan een hele moeilijke beslissing gaan maken. Hopelijk is dit allemaal niet nodig en is het gewoon allemaal goed.
@Printje: het schijnt dat zo goed als alles dan al is aangelegd en ze dan al een mogelijke afwijking zouden kunnen zien.
@Printje: het schijnt dat zo goed als alles dan al is aangelegd en ze dan al een mogelijke afwijking zouden kunnen zien.
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Ow oke, ik las er hier steeds meer over en dacht al zoiets maar vorig jaar was dat er nog helemaal niet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
nee volgens mij is het een recent onderzoek idd.
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Mijn man vroeg overigens bij de eerste echo (om en rond de 8 weken) al of de verloskundige het geslacht kon zien Daarna verkondigde hij bij een vriend dat we het over twee weken (om en rond de twaalf weken) wel zouden weten. De lieverd wilt zo graag!
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Inderdaad, wachten op de volgende echo duurt nog even. Maar ben al een stuk geruster met de echo van vanmorgen. Stokstaartje , snap dat aan de ene kant wel dat je toch weet waar je aan toe bent mocht er iets niet goed zijn. Maar net als wat Mzcharlotte zegt is dat ook de reden dat ik geen combinatietest ga doen, ik zou ook te veel moeite hebben met die beslissing om misschien het leven van mijn kindje te beeïndigen als ik slecht nieuws krijg.
Filoria, dat weet ik. Dat is mij ook verteld, maar daarbij was ook gevraagd aan mij of ik het geslacht wel of niet wil weten én dat heb besloten om toch wel te weten. Aangezien ik liever van het goede uitga, is voor mij toch eerder het doel om het geslacht te weten dan me nu al zorgen te maken dat het misschien niet goed zit.
Filoria, dat weet ik. Dat is mij ook verteld, maar daarbij was ook gevraagd aan mij of ik het geslacht wel of niet wil weten én dat heb besloten om toch wel te weten. Aangezien ik liever van het goede uitga, is voor mij toch eerder het doel om het geslacht te weten dan me nu al zorgen te maken dat het misschien niet goed zit.
_Sneeuwwitje_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 125
Registratiedatum : 17-11-10
mzcharlotte schreef:Mijn man vroeg overigens bij de eerste echo (om en rond de 8 weken) al of de verloskundige het geslacht kon zien :lol:Daarna verkondigde hij bij een vriend dat we het over twee weken (om en rond de twaalf weken) wel zouden weten. De lieverd wilt zo graag!
wij wisten door de vlokkentest met 11 weken dat 't een jongen zou worden en met 13 weken bij een pretecho zei die vrouw: onmisherkenbaar een jongen! Dus het is wel te zien met een week of 12. (Ps die vrouw wist niets van de vlokkentest af, ze had t dus toch goed gezien!)
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
_Sneeuwwitje_ schreef:Inderdaad, wachten op de volgende echo duurt nog even. Maar ben al een stuk geruster met de echo van vanmorgen. Stokstaartje , snap dat aan de ene kant wel dat je toch weet waar je aan toe bent mocht er iets niet goed zijn. Maar net als wat Mzcharlotte zegt is dat ook de reden dat ik geen combinatietest ga doen, ik zou ook te veel moeite hebben met die beslissing om misschien het leven van mijn kindje te beeïndigen als ik slecht nieuws krijg.
Ik hoop dat alles goed zit maar pin je niet vast hoor, bij mijn zusje was bij de 20 weken alles goed maar hoe mijn moeder ook moest liggen, haar geslacht hield ze tot haar geboorte geheim.
Ik wist door mijn vlokkentest dat ons kind 100% gezond was maar ik
vond de 20 weken echo niet leuk, en heel erg spannend. Ik keek er dus ook echt niet naar uit.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik keek er ook niet naar uit, was bloednerveus. Maar alleen maar fijn als je dat niet bent natuurlijk! En het is zeker leuk om erachter te komen of het een jongen of een meisje is.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Clapperdie, heel veel sterkte.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Bedankt meiden! Ik bloed helaas nog steeds:nopompom: ben er wel weer klaar mee. Verder gaat het goed. Ik hoop dat het snel weer raak mag zijn en ik me weer kan melden hier.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Paper Crown schreef:wij wisten door de vlokkentest met 11 weken dat 't een jongen zou worden en met 13 weken bij een pretecho zei die vrouw: onmisherkenbaar een jongen! Dus het is wel te zien met een week of 12. (Ps die vrouw wist niets van de vlokkentest af, ze had t dus toch goed gezien!)mzcharlotte schreef:Mijn man vroeg overigens bij de eerste echo (om en rond de 8 weken) al of de verloskundige het geslacht kon zien :lol:Daarna verkondigde hij bij een vriend dat we het over twee weken (om en rond de twaalf weken) wel zouden weten. De lieverd wilt zo graag!
Het lijkt me geweldig om te weten, maar ik wacht nog wel even rustig af. Ik heb liever dat ik mijn onzekere gevoelens eens de deur kan wijzen. Nog 6 nachtjes, dan heb ik de termijnbepaling en mag ik hem/haar weer even bekijken. Ik ben zo benieuwd!
mzcharlotte- Ratel
Hoe is het met iedereen? Het is hier echt heel rustig!
mzcharlotte- Ratel
Zeker rustig hier! Ik ben momenteel erg grieperig. Donderdag naar m'n werk gegaan maar toch halverwege ziekgemeld. Snotverkouden en dan ook nog die vieze weeïge misselijkheid erbij. Jak.
Heb trouwens wel ontzettende trek in hamburgers en croissants. Kilo's vliegen er alweer aan:cry:
Volgende week dinsdag weer een echo en dan 5 lange weken wachten tot de volgende controle.
Hoe is het met de andere meiden hier? Voelt iedereen zich alweer wat beter?
@clapperdie: wat ontzettend jammer meis. Sterke! Hoop dat het snel weer raak mag zijn.
Heb trouwens wel ontzettende trek in hamburgers en croissants. Kilo's vliegen er alweer aan:cry:
Volgende week dinsdag weer een echo en dan 5 lange weken wachten tot de volgende controle.
Hoe is het met de andere meiden hier? Voelt iedereen zich alweer wat beter?
@clapperdie: wat ontzettend jammer meis. Sterke! Hoop dat het snel weer raak mag zijn.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik heb vandaag de eerste echte misselijkheid te pakken volgens mij! Morgen zit ik op 6 weken precies.
Ik ga komende week starten met Moeders voor Moeders! Ben erg benieuwd hoe dat gaat!
Verder nu nog ruim 3,5 week wachten op de eerste echo!! Ben heel benieuwd!!
Fijn weekend allemaal!
Ik ga komende week starten met Moeders voor Moeders! Ben erg benieuwd hoe dat gaat!
Verder nu nog ruim 3,5 week wachten op de eerste echo!! Ben heel benieuwd!!
Fijn weekend allemaal!
Linnepinnie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 56
Punten : 62
Registratiedatum : 19-03-13
Hier gaat het momenteel niet zo super. Ben vooral savonds heel erg misselijk! De hele week al overgegeven. Ze zeggeb dat het met 10 weken op zn ergst is. Ik HOOP het!
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Hoi dames..
Hier alles goed .Heb nog geen kwaaltjes ,dat maakt mij wel onzeker.ben zo bang dat der straks op de echo gewoon niks te zien is.wij hebben 11 jully om 13,45 eerste echo met 8 weken .
Hier alles goed .Heb nog geen kwaaltjes ,dat maakt mij wel onzeker.ben zo bang dat der straks op de echo gewoon niks te zien is.wij hebben 11 jully om 13,45 eerste echo met 8 weken .
bloemenkrans- Zwijger
- Aantal berichten : 5
Punten : 5
Registratiedatum : 16-06-13
Spannend hoor, bloemenkrans en Linniepinnie! Kunnen jullie het geduld opbrengen voor de eerste echo?
Chipa, wat een combinatie haha, croissants en hamburgers.
Kajaka, ik hoop inderdaad voor je dat je het ergste na deze week hebt gehad. Ik heb vooral erg moeite met vermoeidheid en ik ben er eigenlijk nu alweer zat van dat ik het rustig aan moet doen. Dat wordt nog wat. Overweeg je medicatie, of kan je het wel handelen?
Vandaag ben ik voor het eerst weer gaan sporten en wel Kick & Fun. De instructrice was helemaal blij me weer te zien, maar de reden horend waarom ik niet ben geweest de afgelopen weken, heeft ze me meteen afgeraden om nog Kick & Fun te doen. Het is natuurlijk erg intensief en veel gedraai met je romp (gebruik maken van je buikspieren). Ik heb zelfs nog staan huilen en bedelen of ik dan niet 1x per week rustig aan mee kon doen, ik vind het zo'n leuke les. Ze zei liever niet, je baby is nu prioriteit. Ik was net zo blij dat ik een leuke sport had gevonden...
Overigens ben ik alweer heel de verdere dag moe, grrr...
Chipa, wat een combinatie haha, croissants en hamburgers.
Kajaka, ik hoop inderdaad voor je dat je het ergste na deze week hebt gehad. Ik heb vooral erg moeite met vermoeidheid en ik ben er eigenlijk nu alweer zat van dat ik het rustig aan moet doen. Dat wordt nog wat. Overweeg je medicatie, of kan je het wel handelen?
Vandaag ben ik voor het eerst weer gaan sporten en wel Kick & Fun. De instructrice was helemaal blij me weer te zien, maar de reden horend waarom ik niet ben geweest de afgelopen weken, heeft ze me meteen afgeraden om nog Kick & Fun te doen. Het is natuurlijk erg intensief en veel gedraai met je romp (gebruik maken van je buikspieren). Ik heb zelfs nog staan huilen en bedelen of ik dan niet 1x per week rustig aan mee kon doen, ik vind het zo'n leuke les. Ze zei liever niet, je baby is nu prioriteit. Ik was net zo blij dat ik een leuke sport had gevonden...
Overigens ben ik alweer heel de verdere dag moe, grrr...
mzcharlotte- Ratel
Nou laat ik mij hier dan ook maar eens voorzichtig melden ;-).
Ik ben LCN, 29 jaar en na 3 jaar en 1 maand nu eindelijk zwanger na 3 x icsi met 8 terugplaatsingen in totaal! Het is allemaal wel extra spannend en het onbevangene is er wel af, maar ik wil toch zoveel mogelijk genieten. Niet dat ik, als het allemaal goed mag gaan, achteraf het grootste deel van mijn zw schap zorgen heb zitten maken!
Ik heb vooral af en toe last van mn buik en onderrug, af en toe beetje misselijk en zere borsten.
De 1e echo krijg ik al met 6 weken is het plan, zal maandag wel even horen!
Ik ben LCN, 29 jaar en na 3 jaar en 1 maand nu eindelijk zwanger na 3 x icsi met 8 terugplaatsingen in totaal! Het is allemaal wel extra spannend en het onbevangene is er wel af, maar ik wil toch zoveel mogelijk genieten. Niet dat ik, als het allemaal goed mag gaan, achteraf het grootste deel van mijn zw schap zorgen heb zitten maken!
Ik heb vooral af en toe last van mn buik en onderrug, af en toe beetje misselijk en zere borsten.
De 1e echo krijg ik al met 6 weken is het plan, zal maandag wel even horen!
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Ik heb op 12 juli het eerste gesprek met de vk. Hopelijk daarna ook snel de termijnecho.
Ik hang de hele week al tegen het misselijk zijn aan. Heb steeds een wee gevoel in m'n maag. Het ene moment krijg ik geen hap door m'n keel en het andere moment knor ik van de honger. En dat met 5,5 week al...
Ook heb ik al 2 weken last van maagzuur. Nu is dit sowieso een zwakke plek van me, maar zo lang en constant heb ik niet eerder gehad. Het zal er wel bij horen.
Morgen gaan we het goede nieuws aan onze ouders vertellen. We willen het niet lang voor ze geheim houden. We zien ze niet vaak, maar over 2 weken houden we een feest en wil het dan wel verteld hebben. We zijn beide niet zo goed in geheimen bewaren
Vind het erg spannend en ben heel benieuwd naar hun reacties!
Ik hang de hele week al tegen het misselijk zijn aan. Heb steeds een wee gevoel in m'n maag. Het ene moment krijg ik geen hap door m'n keel en het andere moment knor ik van de honger. En dat met 5,5 week al...
Ook heb ik al 2 weken last van maagzuur. Nu is dit sowieso een zwakke plek van me, maar zo lang en constant heb ik niet eerder gehad. Het zal er wel bij horen.
Morgen gaan we het goede nieuws aan onze ouders vertellen. We willen het niet lang voor ze geheim houden. We zien ze niet vaak, maar over 2 weken houden we een feest en wil het dan wel verteld hebben. We zijn beide niet zo goed in geheimen bewaren
Vind het erg spannend en ben heel benieuwd naar hun reacties!
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Herkenbaar ooh la la. Dat hongerige gevoel, maar daarnaast ook geen hap door je keel kunnen krijgen. Ik probeer dan toch te eten anders wordt ik erg misselijk.
En mzcharlotte. Ik overweeg geen medicatie. Het is wel te handelen. Alleen heel vervelend. Maar overgeven doe ik dus alleen in de avonds. En als ik soms andere meiden hoor over de hele dag overgeven, dan mag ik dus nog niet eens klagen.
Wat moeheid betreft, ik ben wel erg moe geweest. Maar dat gaat nu eigenlijk wel stukken beter..
En mzcharlotte. Ik overweeg geen medicatie. Het is wel te handelen. Alleen heel vervelend. Maar overgeven doe ik dus alleen in de avonds. En als ik soms andere meiden hoor over de hele dag overgeven, dan mag ik dus nog niet eens klagen.
Wat moeheid betreft, ik ben wel erg moe geweest. Maar dat gaat nu eigenlijk wel stukken beter..
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Hier gaat alles goed, wel wat kwaaltjes vooral pijnlijke borsten, brandend maagzuur en vaaaak plassen.
12 juli hebben we de afspraak met 1e echo in het ziekenhuis, als alles goed is hoop ik daarna over te kunnen naar de verloskundige.
Hebben jullie trouwens nagedacht over de 12-weken echo? Man en ik zitten daar niet helemaal op een lijn, ik wil niet testen, hij liever wel. Gelukkig hebben we nog even om het eens te worden
12 juli hebben we de afspraak met 1e echo in het ziekenhuis, als alles goed is hoop ik daarna over te kunnen naar de verloskundige.
Hebben jullie trouwens nagedacht over de 12-weken echo? Man en ik zitten daar niet helemaal op een lijn, ik wil niet testen, hij liever wel. Gelukkig hebben we nog even om het eens te worden
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Pagina 23 van 43 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 33 ... 43
Soortgelijke onderwerpen
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken