Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+89
Laced
slaatje
Laurientje
Razz
Eppie
Stitch
Kalishi
Nijntje
Muppetje
liesje
Jade
mosio
Katrien
Lousanne
Burn
Lies
Coco
Moonlight
_Poppy_
dolfijntje24
Zora
Lindsya
PapillonRose
Takkie
Weegschaal
Earane
Shy
Aagje!
Steep
Burgemeester Esmee
Exogenesis
Luce
JustMeDaan
Joli86
Susan
Aimee
_Sneeuwwitje_
Parel
Rituals_
Ooh La La!
mouette
kajaka88
Le Chat Noir
Paper Crown
CCC
bloemenkrans
Biechtje
Taeda
Stokstaartje
Lejow
Printje
Linnepinnie
nillis
Penélope
Amber-
chocolate
koNijntje
Papillio
Puggle
Clapperdie
mzcharlotte
Vlinderjoy
Marin
iloverose
vlinder-2011
love
Happydobby
Sanne
Twellie
Flower_L
chipa
Caroow
Tsjip
Dora
Filoria
Knillis
Dolphinne
ShallY
Fortissimo
Aardbei
Muurvlindertje
Snoes
yes1984
Suus
Annemie
Wandtegeltje
kwebbeltje
Caresses
Jasmine
93 plaatsers

Pagina 19 van 43 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 31 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Amber- do 6 jun 2013 - 18:26

Chocolate wat leuk!! Gefeliciteerd!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Penélope vr 7 jun 2013 - 1:16

Kajaka, fijn dat de echo goed was!
Chocoholic, leuk dat we nu weten wie je bent! Ik herken je forumnaam niet.
Wij hebben volgende week ook de combinatietest.

Meiden ik ga jullie verlaten! Vandaag de termijnecho gehad deze kwam overeen met 12 weken. 1 dag terug gezet en ben uitgerekend op 20 dec!
Hopelijk zie ik jullie snel terug in het volgende topic!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Steep vr 7 jun 2013 - 1:57

Chocolate (;-)), gefeliciteerd met je coming out haha! Je naam doet bij mij wel een belletje rinkelen..

Kajaka, fijn een goede echo! Gefeliciteerd!

Penelope, welk topic ga je heen? Het wintertopic? Tot gauw hopelijk!

Vanmiddag hebben wij de termijnecho. Ik vind het toch weer spannend.. ik heb uitgevonden dat als ik water drink waar schijfjes citroen en takjes munt in zitten de misselijkheid wel goed te doen is. Dus ik sleep een bidon met dat spul mee overal waar ik heen ga. Gisyer gewerkt en nu zit ik weer op de blaren. Lopen doet pijn aan mijn heupen. Ik ben al die kwaaltjes zo zat, ik wil gewoon lekker in mijn vel zitten en genieten van deze zwangerschap, misschien is het mijn laatste..

Laatst aangepast door Steep op vr 7 jun 2013 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Stokstaartje vr 7 jun 2013 - 4:40

het is chocoLATE niet chocoHOLIC.....klein detail maar wel een groot verschil hihi
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  Penélope vr 7 jun 2013 - 5:14

Jeetje wat mij vanmiddag is overkomen!!
Ik ging met de kraamvrouw een klein blokje om toen ik opeens niet goed voel. Ik kon nog net zeggen dat ik me niet goed voelde en ben toen in elkaar gezakt. Ik kwam bij in een steegje waar schaduw was met allemaal mensen om me heen. Ik had een koud washandje op mijn hoofd en wat water gekregen en iemand gaf me een suikerklontje toen werd ik weer een beetje helder. Ondertussen was iemand de ambulance het bellen maar dat wilde ik echt niet! Even met de ambulance medewerker gesproken en die adviseerde verloskundige bellen of ambulance laten komen.
De verloskundige is toen langs gekomen en mijn bloeddruk bleek te laag te zijn 100/60.
Ik ben mij echt rot geschrokken dat dit op het werk gebeurd is en het maakt me ook erg bang.

Steep, Ik ga inderdaad naar het wintertopic. Het is erg rustig alleen Tsjip en ik zijn voorbij de 12 weken grens. Maar het najaarstopic vind ik te druk en die meiden zijn meestal al op de helft of verder. Hoe was je termijn echo?
Fijn dat je iets hebt gevonden waardoor de misselijkheid beter gaat!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  Wandtegeltje vr 7 jun 2013 - 6:29

Bedankt meiden!

Happydobby, klopt! Ik had gewoonweg te weinig tijd.

Penélope, wat schrikken! Je had inderdaad wel een erg lage bloeddruk. Misschien wat dropjes meenemen in het vervolg? Helpt ook niet altijd, maar het is altijd te proberen.
Doe je rustig aan?
Ik bedoelde ipv van 12 weken natuurlijk 20 weken!

Steep, hoe was je echo?
Wat vervelend dat je zoveel last hebt van kwaaltjes. Hopelijk gaat het snel beter, want zo is het niet leuk hug
Ik ga het ook eens proberen, want hier ook nog steeds last van overgeven/misselijkheid.

Ik ben/was inderdaad chocolate haha.
Ik ga nu trouwens verder onder deze naam..ben er ondertussen helemaal aan gewend. Nu ik de 12 weken voorbij ben ga ik ook mee naar het wintertopic.

Overigens moet ik nog bekennen dat ik onder behandeling ben van de gyn en dat ik zwanger ben geworden van de vierde iui. Ik was bang dat als ik dat zou zeggen ik meteen herkend zou worden Embarassed
Oh en inmiddels heb ik ook al veel meer echo's gehad, maar dat durfde ik om dezelfde reden niet te vertellen haha.

Wandtegeltje
Wandtegeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 62
Registratiedatum : 16-07-12

Bericht  Filoria vr 7 jun 2013 - 6:32

Penélope, wat een nare ervaring zeg! Voelde je het echt helemaal niet aankomen? Niet dat je tijdens de wandeling al een beetje flauwtjes was?

Mijn bloeddruk is altijd laag (gisteren was het 90/50), daardoor weet ik waar ik op moet letten. Als ik sterretjes zie meteen gaan zitten, als ik me flauwtjes voel meteen iets zouts eten etc. Ik heb altijd zoute drop of bouillonblokjes in mijn tas.

In principe kan een lage bloeddruk helemaal geen kwaad, als je maar niet flauwvalt inderdaad *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 1270000679

Fijn trouwens dat je termijnecho goed was!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Penélope vr 7 jun 2013 - 8:06

Filoria, Nee ik voelde het niet aankomen. Ik zag wazig en meteen zakte ik in elkaar. Ik heb voorheen altijd een normale bloeddruk gehad.
De verloskundige zegt ook kan geen kwaad voor mij of de baby maar het wordt wel vervelend dat ik zo snel flauw val. Dit kan ook gevaarlijk in mijn werk zijn!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  Steep vr 7 jun 2013 - 8:08

Jeeej weer een goede echo gehad! Ik ben nu officieel 10.5 en op 29 december uitgerekend. Ff mijn tikker e.d. aanpassen. Mijn vk adviseert me om echt rustig aan te doen. Dit weekend ga ik nog werken en maandag+dinsdag nog een cursus en dan denk ik dat ik er toch ff uit ga of in ieder geval minder ga werken. Gek joh dat deze zwangerschap zoooo anders is. Ik stond bij Ruben met 38 weken nog in de kroeg..

Bij de vorige zwanerschap heb ik ook last gehad van een lage bloeddruk en flauwvallen. Heel vervelemd maar op een gegeven moment voelde ik het wel aankomen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  mzcharlotte vr 7 jun 2013 - 18:33

Wat fijn dat je een goede echo had Steep.

Ik vind het een enge gedachte om mee te maken Penelope. Pas je goed op jezelf?

Ik ben onzeker wakker geworden. Ik ben opeens weer bang dat het fout zal gaan. Ik wil mezelf niet gek maken, maar het gevoel, de vraag eigenlijk, waarom het deze keer wel goed zou gaan overheerst. Misschien dat ik toch maar voor een extra echo bel, maar ik wil ook geen muts zijn. Lekker hoor.... Neutral
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Steep vr 7 jun 2013 - 19:14

Je bent geen muts! Gewoon vragen smile
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  mzcharlotte za 8 jun 2013 - 19:32

Ik durf mij gewoon niet zwanger te voelen. Er zijn nog te veel schrikscenario's die ik in mijn hoofd heb. Ik wil de tijd van de verloskundigen niet verdoen, want zij kunnen dat niet voor mij oplossen. Ik zit me continu af te vragen wanneer ik (naast bloedverlies) me pas zorgen zou moeten maken. Sommige symptomen komen en gaan, maar ik heb wel continu last van mijn borsten en vermoeidheid. Zeker met het laatste moet ik kiezen wat ik op een dag doe, want ik ga gewoon kapot. Ik heb vannacht gedroomd dat ik zelf een echo ging maken en alles prima was *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 394967.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Penélope za 8 jun 2013 - 19:40

Lieve Charlotte, ik snap heel goed dat je onzeker bent door alles wat de vorige keren gebeurd is. Maar bel gewoon de verloskundige!! Je verdoet hun tijd niet want hun beroep is zich bezig houden met zwangere en daar hoort gerust stellen ook bij!
Ze kan even een echo voor je maken en dat zal je dan vast goed doen!
Had ze ook niet gezegd dat je altijd kon bellen?
Ik weet zeker dat je verloskundige het erg jammer vind als ze dit achteraf hoort ze zal vast zeggen dat je had kunnen bellen.. Dus gewoon doen!!!

Dat de klachten komen en gaan had ik ook! Met 7 weken was ik opeens steeds misselijk en overgeven en met 11 weken kwam dagelijkse hoofdpijn opzetten.
Hoever ben je nu?
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  mzcharlotte za 8 jun 2013 - 19:47

Volgens mij 9+1. Ze had het inderdaad aangegeven dat ik kon bellen. Ik zal morgen wel voor advies bellen. Ik ben ook zo moei van alle emoties!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Penélope za 8 jun 2013 - 19:50

Heel verstandig dat je morgen gaat bellen!
Ja het is ook heftig allemaal wat het met een mens doet...
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  nillis za 8 jun 2013 - 19:54

mzcharlotte, het is zo herkenbaar. ik heb tot 13 weken elke week een echo gehad. Meer omdat ik ook bloedverleis had, maar ook omdat ik mijn lichaam totaal niet vertrouwde. Bij mij in de praktijk zijn 4 verloskundigen en ze waren alleen maar blij dat ze mij gerust konden stellen. vanaf 19 weken toen ik de kleine echt goed kon voelen voelde ik mij geruster en viel er een last van mij af. Ik ben toen ook even de ziektewet ingegaan, om alles even te verwerken en weer verder te kunnen. Dus gewoon bij je vk aangeven en ze hebben er alle begrip voor. Een dikke *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 19 699888
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992

Bericht  Stokstaartje za 8 jun 2013 - 23:02

ik ben nu volgens mijn eigen berekeningen vandaag precies 9 weken (gerekend vanaf eisprong) en volgens VK uitgaande van 28 dagen cyclus 8+3 en sinds gisteren heb ik ineens bijna geen pijnlijke borsten meer en ook niet echt meer misselijk als ik te lang wachtte met eten. Ik had al zo weinig klachten (wat heel fijn is natuurlijk, maar ook onzeker maakt) en nu zijn de klachten die ik heb ook nog eens zo goed als weg. Ik maak me ook vreselijk zorgen, mede doordat er ook raar weefsel in de vruchtzak zit waarvan ze niet weet wat het is en ze heeft gezegd dat het 2 kanten op kan 1 dat het niets is en 2 dat het kon duiden op een miskraam. Door de symptoomvermindering maak ik me nu extra zorgen.

Op internet staan verschillende dingen. Dat vanaf 10 weken alles verminderd, maar op een verloskundige site bij de klacht misselijkheid dat het het bij 8 a 9 weken op zijn ergst is en daarna minder wordt. Misschien ben ik dan wel net de geluksvogel dat het bij 8 weken op zijn ergst is en het nu al minder wordt. Ik durf ook niet echt de VK te bellen want ik heb donderdag al een echo staan dus gaan ze toch zeggen dat ik die afspraak af moet wachten aangezien ik geen hoofdpijn, rugpijn, krampen en bloedverlies heb.

EDIT: vanaf welke termijn werden jullie klachten minder of zelfs bijna helemaal weg???
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Bericht  mzcharlotte za 8 jun 2013 - 23:29

Nillis, bedankt voor je reactie, heel lief. Ik zal bellen, omdat deze negatieve gevoelens ook nooit bevordelijk kunnen zijn. Ik voel me een wrak en zou me zelfs ziek willen melden.

Stokstaartje, wat naar dat je met deze gevoelens kampt. Ik denk dat je beter morgen kan bellen, om eigenlijk dezelfde reden als ik. Als je je afspraak naar voren kan halen, zou dat toch alleen maar prettig zijn. Je afspraak op donderdag zal snel genoeg weer worden ingevuld door een andere (onzekere?) zwangere.

Gek genoeg kan ik ondanks mijn onzekerheden wel over praktische zaken nadenken. Ik woon op een kleine oppervlakte, 3 hoog zonder lift. Ik wil dus wel op zoek naar lichtgewicht en slimme oplossingen voor een kinderwagen en een box. Edit: verhuizen is geen optie.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Stokstaartje za 8 jun 2013 - 23:46

Ja ik denk dat ik ook wel gewoon ga bellen, al is het alleen maar voor geruststelling. De afspraak zal n.a.v. mijn vorige keer bellen niet vervroegd worden denk ik. Maar misschien kan ze me gerust stellen. Ik kijk bewust helemaal nog nergens naar. Geen kamertje, geen kleding niets. Omdat ik bang ben dat het toch misgaat. Als ik straks de tweede echo heb gehad en die is goed dan ga ik dat denk ik wel doen.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Bericht  _Sneeuwwitje_ zo 9 jun 2013 - 1:25

Hallo meiden, een weekje geleden; maar hier weer een berichtje!
Stokstaartje; Bij mij hetzelfde , voelde me rond week 6 - 8 heel beroerd, nu heeft mijn lichaam weer rust gevonden. Merk wel dat mijn borsten er nog anders uit zien maar een stuk minder gespannen en gevoelig zijn. De misselijkheid ook minder af en toe wat trekkende pijn in mijn buik maar dat zal de bandenpijn dan misschien zien. Ik denk dat je je eigen er niet te veel op moet focussen en niet te gek moet laten maken, het zou fijn zijn als je minder klachten hebt & anders als het niet goed zit dan heeft nu ook weinig zin om je daar druk over te maken. Je kunt beter er zoveel mogelijk van proberen genieten zolang je niets weet.. al is dat moeilijk, herken het.

Bij mij was afgelopen week best heftig, was al 2 weken alles aan het uitspugen wat ik binnenkreeg ondanks de Primperan. Uiteindelijk de huisarts gebeld omdat ik niks meer kon dan in bed of in bad liggen, dus hij heeft me laten opnemen. Vanaf maandag tot vandaag in het ziekenhuis gelegen aan het infuus ivm uitdroging. Gelijk de maandag ook een echo gehad, met 7+4 wkn, zag er toen goed uit & heb ook een kloppend hartje gezien. Nu moet ik ook nog wachten tot 19 juni voor de 2e echo en loop zelf nu ook eigenlijk zo fit rond dat ik me ook afvraag waar die misselijkheid- en andere klachten heen zijn. Misschien is het omdat ik wat rust in mijn lichaam heb gevonden afgelopen week, dat de hormonen dan toch iets minder heftig zijn. Ik weet het niet, maar probeer me eigen niet gek te maken met het idee dat het nu misschien niet goed zit. Verder is de relatie met de vader van het kindje op de klippen gelopen, heb voor me eigen en voor het kindje besloten dat de situatie beter was zonder hem. Geen makkelijke beslissing maar anders zou het uiteindelijk een risisco voor het kindje kunnen worden.
_Sneeuwwitje_
_Sneeuwwitje_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 125
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Penélope zo 9 jun 2013 - 1:39

Sneeuwwitje wat heftig dat je in ziekenhuis hebt gelegen! Gaat nu weer iets beter?
Ook erg dat je relatie over is! Waren jullie allang samen? Soms moet je keuze's maken in het belang van jezelf en je kindje! Sterkte!!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  Stokstaartje zo 9 jun 2013 - 1:58

Sneeuwitje: woow wat heftig zeg allemaal!! In het ziekenhuis met uitdroging en dan ook nog eens zo'n zware beslissing moeten nemen! Bedankt voor je tips. Het doet me goed om te lezen dat het bij jou ook ineens "weg" is en alles wel gewoon goed is. (had ondertussen al een engelse site gevonden waar ook veel meiden rond 9 weken ineens geen tot weinig klachten hadden en bij de meesten alles gewoon goed was). Ben dus al weer iets gerustgesteld en weer aan de studie voor mijn toetsen voor aankomende week angel

Gaat het een beetje met je dan met het oog op dat de relatie over is. Ondanks dat dit de beste oplossing gaat het je natuurlijk niet in de koude kleren zitten denk ik...
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Bericht  Linnepinnie zo 9 jun 2013 - 5:34

Hallo allemaal,
Ik sluit me aan in deze groep, omdat ik zwanger ben!!
Afgelopen week een positieve test!!!!
Groetjes
Linnepinnie
Linnepinnie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 56
Punten : 62
Registratiedatum : 19-03-13

Bericht  Tsjip zo 9 jun 2013 - 5:50

Tussen de 6 en 8 heb ik me het 'slechtst' gevoeld. De hele dag door wat misselijk, 's ochtends moeite met opstarten en vooral heel erg moe. Na de 8 weken begon ik mij steeds iets beter te voelen en ook hier was alles uiteindelijk goed!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  kajaka88 zo 9 jun 2013 - 6:53

Gefeliciteerd Linnepinnie! Vorige maand liepen we gelijk op toch? En nu ben je ook zwanger! Super.

Ik hoop dat ik me ook snel beter ga voelen. Bah. Kan nog niet echt genieten. Ben vooral in de avond erg misselijk. Net ook weer over moeten geven. En nu heb ik dan weer honger. Maar twijfel of ik nu wel iets moet gaan eten.. Want ben ook nog steeds misselijk.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 19 van 43 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 31 ... 43  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: