Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+89
Laced
slaatje
Laurientje
Razz
Eppie
Stitch
Kalishi
Nijntje
Muppetje
liesje
Jade
mosio
Katrien
Lousanne
Burn
Lies
Coco
Moonlight
_Poppy_
dolfijntje24
Zora
Lindsya
PapillonRose
Takkie
Weegschaal
Earane
Shy
Aagje!
Steep
Burgemeester Esmee
Exogenesis
Luce
JustMeDaan
Joli86
Susan
Aimee
_Sneeuwwitje_
Parel
Rituals_
Ooh La La!
mouette
kajaka88
Le Chat Noir
Paper Crown
CCC
bloemenkrans
Biechtje
Taeda
Stokstaartje
Lejow
Printje
Linnepinnie
nillis
Penélope
Amber-
chocolate
koNijntje
Papillio
Puggle
Clapperdie
mzcharlotte
Vlinderjoy
Marin
iloverose
vlinder-2011
love
Happydobby
Sanne
Twellie
Flower_L
chipa
Caroow
Tsjip
Dora
Filoria
Knillis
Dolphinne
ShallY
Fortissimo
Aardbei
Muurvlindertje
Snoes
yes1984
Suus
Annemie
Wandtegeltje
kwebbeltje
Caresses
Jasmine
93 plaatsers

Pagina 12 van 43 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 27 ... 43  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 12 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Stokstaartje ma 20 mei 2013 - 22:49

jullie reacties geven me toch een beetje positieve energie nerd
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 12 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  love ma 20 mei 2013 - 22:53

Penélope schreef:Love, Ik heb er in begin ook heel veel last van gehad. Heb er nu nog steeds last van maar het wordt minder gelukkig. Ik smeer er zwitsal mama borsten creme op. Voor mijn gevoel werkt het wel iets maar of dat echo zo is geen idee.
Wij zijn al een paar keer voor spullen wezen kijken maar hebben alleen een paar pakjes gekocht. De grote dingen kopen we pas naar 12 weken. Ik ben nu opzoek naar een kamertje via marktplaats maar zou het dan toch pas naar 12 weken gaan ophalen.

Ok zal eens kijken bij de kruidvat dan smile
Ja ik zag op MP ook al leuke kamertjes voorbij komen :P kan me amper bedwingen om niks te kopen *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 12 253468018 *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 12 394967
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  love ma 20 mei 2013 - 23:00

@steep, hopelijk valt het mee en krijg je vanmiddag duidelijkheid! *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 12 699888
@chipa , chipa wat een goed nieuws !
@stokstaartje, leuk he die test ! Ik heb hem ook en wat een mooie test heb je ! Kreeg je ook een mooie wikkeldeken?

@all, hier alles goed smile heb nu lekker twee dagen vrij heb net een rit van 5 dagen werken (onregelmatig) achter de rug en ben er nu ook wel aan toe Wink
love
love
Kletskop
Kletskop

Bericht  vlinder-2011 di 21 mei 2013 - 1:03

Hallo dames, ik voeg me voorzichtig toe.. Zal me even een beetje voorstellen:
Ik ben vlinder, 25 jaar. Zijn sinds juni 2012 bezig voor een kindje maar helaas in januari een bbz gehad. Nu weer bijna 5 weken zwanger en heb volgende week donderdag mijn eerste echo om te kijken of ik niet weer een bbz heb. Zat hiervoor in het moeilijk zwanger worden topic omdat zowel mijn man als ik wat hormonale problemen heb en we hiervoor bij de fertiliteitskliniek liepen.
Heb al sinds de bevruchtig wat last van donker bloedverlies bij voelen in vagina (klinkt wat vies), helaas had ik dit bij de bbz ook alleen dan in veel ergere mate dus het maakt me ontzettend zenuwachtig.. Lees dat er meer hier last hebben van bloedverlies.. ?
Vanochtend voor de zekerheid nog weer een test gedaan:
[img:2fab]https://yescafe.actieforum.com/*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 12 Img00731k[/img]
Sorry voor de grote foto maar ben totaal niet handig met computers en krijg hem niet kleiner..
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Bericht  love di 21 mei 2013 - 1:29

voorzichtig gefeliciteerd ! *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 12 281626781
Kan me voorstellen dat je het spannend vind smile hopelijk heb je volgende week donderdag een goede echo !
love
love
Kletskop
Kletskop

Bericht  Steep di 21 mei 2013 - 2:34

Welkom rn gefeliciteerd Vlinder!

Ik ga nu mijn emesafene ophalen. Heb m op proef..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Snoes di 21 mei 2013 - 4:10

Duidelijke testen, Vlinder! Superleuk voor je! Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Penélope di 21 mei 2013 - 4:44

Welkom vlinder!
Steep, hopelijk ga je je iets beter voelen door emesafene!

Wij hebben om 19:30 de echo blijft toch weer spannend!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Stokstaartje di 21 mei 2013 - 6:18

@Love: ik kreeg een sleutelhanger, omdat ik de kratten zelf weg moet brengen en een wikkeldeken idd. Maar de wikkeldeken was niet op voorraad dus die krijg ik over de post gestuurd. Geen probleem heb hem toch nog niet nodig hahaha.

@Vlinder: gefeliciteerd meis. Hopelijk mag het deze keer wel goed gaan. Hier wat last van bruinverlies en 1 x wat roze. Hopelijk blijft het daarbij en is alles goed.

@Steep: hopelijk werkt de emasefene goed bij jou..
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  Snoes di 21 mei 2013 - 22:54

Penelope, hoe was de echo?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Tsjip wo 22 mei 2013 - 1:15

Luce schreef:
Tsjip schreef:Wat hebben jullie de echo allemaal al vroeg! Wij mogen volgende week donderdag pas voor de eerste keer. Wel hebben we vorige week vrijdag het hartje al gehoord! De verloskundige vertelde dat dit maar bij ongeveer 5% van alle zwangeren voor de 12 weken te horen is dus ik had er niet op gerekend. Maar na een minuutje zoeken was het heel goed te horen. I love you De kans op een miskraam was hierdoor ook nog maar heel klein zei ze.

Hoe zit dat dan eigenlijk met de vergoeding vanuit de zorgverzekering? Alleen de termijnecho en de 20 weken echo vergoeden ze toch? Wij kunnen de echo's ook niet bij onze eigen verloskundige doen misschien dat daar het verschil in zit trouwens.

Ik mag ook pas met 10 weken. Meeh. Niks aan. Het is alsof je dan pas weet of je echt zwanger bent ofzo. Ik hou nu een beetje mijn adem in als het ware.

Zo voelde het voor mij ook! Ik weet wel dat ik 2 positieve testen heb gehad en in mijn lichaam is er ook wel vanalles aan het veranderen maar toch. Sinds we met 9 weken het hartje hebben gehoord werd het pas iets realistischer. Morgen eindelijk de echo! Ik hoop dat we het dan aan iedereen kunnen vertellen.

Chipa: wat een goed nieuws! Ik hoop dat je nu kunt genieten!

Vlinder2011: gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat het dit keer allemaal goed is. Wel grappig want vorig jaar zaten we samen in het trouwen in 2012 topic!

Penelope: was alles goed bij de echo?

Hmmmm nu moet ik naar de tandarts... Verstandskiezen trekken en 2 gaatjes vullen. Ik weet alleen niet meer wat er vandaag gaat gebeuren. pale

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Penélope wo 22 mei 2013 - 1:20

Snoes en Tsjip lief dat jullie naar mijn echo vragen!
Alles was goed gelukkig zagen de kleine ook bewegen zo lief! En wat een verschil met 2 weken geleden het lijkt nu op een haribo beertje!
Over 2 weken hebben we de termijn echo. Ik moet ook nog een afspraak voor de combinatie test maken.

Tsjip, succes bij de tandarts! Leuk dat jullie morgen een echo hebben!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  Wandtegeltje wo 22 mei 2013 - 1:23

Filoria, wat een ontzettend lieve reactie! De emesafene helpt redelijk. Ik geef minder vaak over, maar ik ben alsnog de hele dag misselijk en als ik niet hoef over te geven dan kokhals ik wel.
Ik voel me vooral schuldig naar mijn oudste toe, die heeft er ook niet om gevraagd.
Wat fijn dat het bij jou na de 9 weken steeds wat beter ging, dat geeft me wel hoop!

Chipa, wat een goed nieuws! Kun je er al wat meer van genieten? Fijn dat het bloeden gestopt is!

Penélope, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Hopelijk gaat het snel wat beter en anders ook even om emesafene vragen?
Hoe was je echo? Wat fijn dat je echo goed was!

Vlinder, die testen zijn duidelijk genoeg hoor!! Gefeliciteerd!

Steep, hoe gaat het nu? Helpt de emesafene een beetje? Hopelijk voel je je ook snel wat beter hug

Tsjip, wat vervelend! Kun je niet om een verdoving vragen?
Wat fijn dat je morgen een echo krijgt! Succes alvast!

Ik heb vandaag weer een echo gehad en onze uk was druk aan het bewegen I love you
We hebben besloten om toch de combinatietest te laten doen, dus die krijgen we over twee weken en daarna mag iedereen het weten.

Wandtegeltje
Wandtegeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 62
Registratiedatum : 16-07-12

Bericht  Tsjip wo 22 mei 2013 - 2:25

Wandtegeltje: ik heb ook verdoving gekregen. Normaal bij het vullen van gaatjes doe ik het zonder verdoving. Dat vind ik prima te doen. Nu met het verwijderen van de verstandskiezen moest de verdoving wel.

Penelope: fijn dat alles goed is! Wij doen de combinatietest niet trouwens. Is er bij jullie een hoger risico?

Nou de tandarts heeft meteen alles maar gedaan. Hele mond onder de verdoving, 2 gaatjes gevuld en uiteindelijk nog 2 verstandskiezen er uit gehaald. Nu moet ik een uur met de gaasjes blijven zitten. Blij dat ik alleen thuis ben...

Is het trouwens raar dat ik helemaal niet bang ben voor de echo morgen? Ik heb er alleen maar heel veel zin in. Komt misschien ook wel omdat we het hartje al hebben gehoord en mijn buik maar door blijft groeien. Ik heb er ook gewoon een goed gevoel over. Maar aan de andere kant is het ook wel naïef of zo om te denken dat zomaar alles goed is... Nou ja we wachten af.

Tsjip
Prater
Prater

Bericht  Wandtegeltje wo 22 mei 2013 - 5:05

Dat je dat zonder verdoving kunt joh, ik moet er dus echt niet aan denken.
Nee, ik vind niet dat dat vreemd is om te denken. Het is gewoon zo dat als het hartje klopt de kans op een miskraam kleiner is. Bovendien is stress niet echt goed voor je kindje.
Deze keer ben ik wel banger voor een miskraam, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik er hier al één heb rondlopen. Ik voel me op de één of andere manier toch kwetsbaarder. Hopelijk wordt het beter na de 12 weken echo.

Wandtegeltje
Wandtegeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Tsjip wo 22 mei 2013 - 5:58

Oh maar ik heb al zoveel gaatjes gehad joh! 'Vroeger' toen de vullingen nog zilver waren deed het veel meer pijn. Nu is het best te doen en zodra het pijn doet knijp ik mijn handen fijn. Ik neem voor die tijd trouwens wel 2 paracetamol in. Vooral voor de pijn die ik erna nog wel heb. Maar ik vind verdoving hebben 10x erger. Eerst de pijnlijke prikjes en daarna de rest van de dag met zo'n verdoofde mond rondlopen.

Ja mijn verloskundige was ook wel zo enthousiast toen ze het hartje al kon vinden dat ik dat wel heb overgenomen. Ze gaf ook wel aan dat de kans op een miskraam hierdoor wel enorm klein was. Het blijft raar dat ik morgen ook een echo heb. Dat we ook echt te zien krijgen dat er iets in mijn buik groeit.

Wel vervelend dat je nu banger bent. Ik hoop ook voor je dat je na de 12 weken meer kunt genieten! Komt vast goed!!

Tsjip
Prater
Prater

Bericht  Wandtegeltje wo 22 mei 2013 - 6:15

Oh die zilveren vullingen, jaaa ik weet het nog haha. Misschien dat ik daarom niet meer zonder durf Wink
Die prikjes vind ik ook erg vervelend. En die verdoofde mond..ik plande het altijd zo dat ik die dag de deur niet meer uit hoefde haha. Wat fijn dat de paracetamol erna helpt!

Wat fijn dat de vk zo enthousiast was! Ik blijf het heel onwerkelijk vinden dat er een minimensje in mijn buik groeit, een echo maakt het wel wat echter. Geniet er maar van!

En hier komt het ook wel goed hoor. Als ik die 12 weken maar eens voorbij ben.
Wandtegeltje
Wandtegeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Filoria wo 22 mei 2013 - 6:24

Wandtegeltje, wat fijn van die goede echo. Dan weet je weer waar je het voor doet. En Penelope ook, goed bezig dames Very Happy :cheering:
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Wandtegeltje wo 22 mei 2013 - 6:31

Very Happy
Ja dat maakt heel veel goed!
Wandtegeltje
Wandtegeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 6:43

Over een week gaan wij een weekje naar Oostenrijk wat allang gepland stond.
Daar zijn natuurlijk heel veel hoogte verschillen.
Het dorpje waar we heen gaan zit al op 1600 meter hoogte.

Vind Google niet echt handig alleen dat je uit moet kijken met hoogtes boven de 2200 meter.

Iemand van jullie die dat weet??? Beetje jammer als ik de hoge bergen niet op zou mogen!

Laatst aangepast door Rituals op do 23 mei 2013 - 1:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Penélope wo 22 mei 2013 - 7:02

Wandtegeltje, Ik wil liever geen medicijnen gebruiken en als ik bij jou lees dat het niet helpt tegen de misselijkheid denk ik laat maar.
Overgeven valt bij mij mee. Meestal 1 keer per dag in de ochtend. Het is vooral het misselijk zijn.
Hopelijk voelen we ons snel beter. Voor jou is natuurlijk lastiger omdat je nog een hebt rondlopen. Hoe oud is je andere kindje?
Fijn dat jou echo ook goed was! Wij hebben ook besloten de combinatie test te doen. Wij krijgen met 11 weken nog een echo en dan met 12 of 13 weken de combinatie test.

Tsjip, Wou ben jij een bikkel!! Verstandskiezen eruit en gaatjes vullen. Ik heb enorme angst voor de tandarts en moest laats een kies laten trekken en 2 gaatjes laten vullen maar heb het toch in 2 keer laten doen. Nadat ik de kies had getrokken heb ik een enorme ontsteking erin gekregen.

Ik vind het niet raar dat je een goed gevoel bij de echo hebt! Ik was in begin wel vaker bang dat niet goed zou zijn maar naar de 1e echo dacht ik meteen dit kindje komt er! Vaak hoor je toch wel dat mensen van te voren al een slecht gevoel hebben erover. Het scheelt ook dat je het hartje hebt gehoord geeft toch al wat zekerheid!!

Dankjewel Filoria! Jij gaat ook ineens hard naar de 20 weken toe! Heb je al een voorgevoel van het geslacht? Ik denk een meisje bij jou:)

Vandaag weer mijn 1e werkdag begon naar 4 dagen vrij en ik merk dat ik me dan toch een stuk slechter voel. Als ik niet hoef te werken hoef ik ook vaak niet over te geven. Op mijn werkdagen is het iedere ochtend raak. Helaas nog 7 dagen te gaan voordat ik weer vrij heb.
Herkenbaar voor iemand dat je je op werkdagen slechter voelt?

Bij de echo gister kwamen ze op de uitrekende datum 24 december. Ook zou het voor kindje vervelend vinden als die met kerst wordt geboren maar mijn naam betekend kerstmis dus dat zou wel mooi zijn.

Laatst aangepast door Penélope op wo 22 mei 2013 - 7:04; in totaal 1 keer bewerkt
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  chipa wo 22 mei 2013 - 7:03

@penelope, fijn dat de echo goed was!

@wandtegeltje, heb ik ook dat schuldig voelen naar m'n oudste toe. Ik heb echt de hele dag een vieze smaak in mijn mond, tegen misselijkheid aan. En ook erg moe.
Twijfel of ik deze keer ook weer de combinatietest zal laten doen.

@tsjisp, veel plezier morgen bij de echo!
Wanneer heb je trouwens het hartje al gehoord? Zou wel zo doptone willen.

@rituals, is idd oppassen met hoogte verschillen. Weet er het fijne niet van, maar je kunt natuurlijk altijd even de vk bellen voor advies

@all, hele dag vieze smaak, tegen misselijkheid aan en ook zo moe. En moet morgen ook nog eens 3 uur overwerken. Bah, kon niet slechter uitkomen. Gelukkig nog maar 4 dagen werken ( helaas wel heel lange) en dan vakantie!

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Wandtegeltje wo 22 mei 2013 - 20:00

Penélope, dat zou inderdaad wel mooi zijn al begrijp ik heel goed dat je liever niet wil dat je kindje met kerst geboren wordt.
Pfff 7 dagen is wel zwaar! Ik herken het en ik probeer mijn rust te pakken, al is dat niet altijd makkelijk.
Bij iedereen werkt emesafene natuurlijk weer anders, maar als jij je er niet goed bij voelt moet je dat gewoon niet doen. Ik had geen keus, ik wil niet dat mijn kindje uitdroogt. Dat zou ik mezelf nooit vergeven!
Bij de zwangerschap van mijn oudste had ik ook alleen 's morgens veel last van misselijkheid en als ik dan snel iets at, hoefde ik niet over te geven. Vervelend dat je 's morgens over moet geven. Doe je rustig aan?
Wat heerlijk dat je zoveel echo's krijgt! Geniet ervan!
Mijn oudste is nog erg jong, en kan ik dus niets uitleggen. Of nouja, dat kan ik wel doen, maar dat heeft geen nut haha.

Chipa, doe jij ook rustig aan? Weten ze op je werk al dat je zwanger bent, 3 uur overwerken is zeker nu niet leuk.
Geniet straks maar van je vakantie!
Wat vervelend dat je zo'n last hebt van kwaaltjes. Die moeheid is ook heel herkenbaar.
Ik moest laatst weer kokhalzen en daarna liepen de tranen over mijn wangen. Jammer genoeg zag mijn oudste dat en kwam me meteen knuffelen en liet me pas los toen ik opgehouden was. Heel lief natuurlijk, maar ik wil helemaal niet dat mijn oudste me zo ziet. Die kijkt altijd heel bezorgd als ik moet kokhalzen. ik vind het zo zielig..
Krijg jij de combinatietest vergoed? Dat maakt de keuze misschien makkelijker hoe stom dat misschien ook klinkt. Mocht er een verhoogde kans zijn, laten wij geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest doen. Mijn moeder heeft een hele nare ervaring met een vruchtwaterpunctie gehad, en mijn broertje bleek kerngezond! Het kindje is hoe dan ook welkom. Wel vraag ik me dan af hoe het dan zou gaan. Ik wil niet dat mijn oudste eronder zou lijden.

Nu lijkt het net alsof ik heel veel gaatjes heb, maar in werkelijkheid heb ik er maar 2 haha.

Ik heb afgelopen nacht geen oog dichtgedaan. Geen idee waarom niet, maar ik kwam gewoon niet in slaap. En uiteraard sliep mijn oudste nu wel eens een hele nacht door haha.
Wandtegeltje
Wandtegeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Wandtegeltje wo 22 mei 2013 - 21:12

Ik heb nu even niets te doen en dacht dus 'even' 2000 foto's te gaan bestellen..gaat het uploaden volgens dat programma 8 uur duren :shock:
Wandtegeltje
Wandtegeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Steep wo 22 mei 2013 - 21:25

Heeft die emesafene inwerktijd ofzo? Ik merk er echt geen zier van namelijk. Vanacht vanaf 3 uur gespuugd, ook toen ik leeg was. Ik werk nu ook niet, kan niks binnen houden.

Sorry meiden, ik zal later vandaag op jullie reageren ik ben echt kapot.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 12 van 43 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 27 ... 43  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: