Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe val je op tussen al die anderen?

+7
Sanne
Slakje
Bazinga
Elliot
Marin
Mermaid
Rush
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Lenthe ma 13 mei 2013 - 8:27

Ik zie op mijn werk heel erg veel sollicitaties voorbij komen. Een goed cv is heel erg belangrijk (soms zelfs het belangrijkst). Dus pluk niet zo'n standaard cv van werk.nl, maar zorg voor een goed cv met een goede en strakke lay-out. Je werkervaring van nieuw naar oud en ook alle van-tot's opschrijven.
dus:
2009 - heden
2007 - 2009
en niet
2007
2009
2011
Verder je werkervaring ruim omschrijven. Wat waren je taken, je verantwoordelijkheden, welke projecten heb je gedaan, etc.
Ik vind het leuk om een foto op een cv te zien. Op de een of andere manier krijg je dan toch een persoonlijk beeld bij iemand en val je op. (ik krijg vaak wat sympathie voor iemand als ik een foto heb gezien)

Wat betreft brief: omschrijf jezelf, wat zijn je kwaliteiten en waarom zou je een goede aanvulling zijn voor het bedrijf? Wat heb jij bereikt bij je vorige werkgevers, wat vond je leuk en wat zou je graag weer doen bij een nieuwe werkgever?
Als ik dat soort dingen lees, krijg ik een goed beeld bij iemand en zie ik heel snel of iemand past op de functie of niet.
Edit: Nog wat standaard tips, waarvan ik denk dat je dat al lang hebt gedaan, maar zorg ervoor dat je ook specifieke kennis hebt omschreven in je cv, zoals kennis van computerprogramma's (Word, Excel, SAP, speciale systemen voor de branche) en kennis van talen.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Filoria ma 13 mei 2013 - 9:17

KimRosenberg85 schreef:Ik zou alleen een foto meesturen wanneer het om een functie gaat waarvoor je representatief moet zijn. Anders denk ik dat het alleen maar tegen je kan werken, alsof je zelf denkt het niet te zullen redden met alleen je inhoudelijke kwaliteiten/ vaardigheden/opleiding/ervaring.
Misschien als je een heel mooi gezichtje hebt, maar in mijn geval (bril, borstelige wenkbrouwen, veel moedervlekken, grote neus) denk ik niet dat het overkomt alsof ik het bedrijf binnen wil komen met mijn looks Very Happy

De reden dat ik een foto op mijn CV heb is dat ik denk dat ze me er dan sneller uit zullen pikken / sneller zullen onthouden. (Ook al ben ik geen schoonheid, ik denk dat ik er wel vriendelijk en betrouwbaar uitzie Hoe val je op tussen al die anderen?  - Pagina 2 561177)

Sorry trouwens, dit is een beetje offtopic.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Mermaid di 14 mei 2013 - 3:17

Filoria Laughing

Lenthe; ontzettend bedankt voor je reactie, staan hele bruikbare dingen in!

Toevallig ben ik vanmorgen net naar een workshop geweest over het maken van je cv in bv pinterest, heel interessant.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Marin di 14 mei 2013 - 3:21

Mermaid schreef:

Toevallig ben ik vanmorgen net naar een workshop geweest over het maken van je cv in bv pinterest, heel interessant.

Oh dat is interessant! Kan je me daar wat meer over vertellen?

Ik heb voor m'n werk wel Pinterest gebruikt om te gebruiken in de klas, dat werkt ook goed.

Zo kan je best inventief zijn met dingen!

Ken je Prezi? Dat is misschien ook erg leuk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Mermaid di 14 mei 2013 - 4:24

Vandaag heb ik dus ook voor het eerst iets van Prezi gezien, dat wil ik ook gaan snappen en gebruiken! Wat kun je daar mooie presentaties mee maken zeg.

Die workshop ging vooral veel over pinterest zelf hoe t werkt, dus die basis heb je al wel. maar ze lieten voorbeeldboards zien van mensen die het zo hebben gebruikt. Ik ben er nu mee bezig (die foto met kernwoorden op mijn facebook is er een onderdeel van) Ik ga je wat linkjes doormailen, want het is echt heel interessant. En ook gewoon leuk smile
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Marin di 14 mei 2013 - 4:28

Ja dit vind ik heel interessant! Ik zag ook al een leuke Word Cloud voorbij komen op Facebook, dat is ook leuk (en handig!). Via Wordle kan je daar ook hele leuke mee maken.

Prezi gebruik ik veel voor m'n werk. Het is even uitvogelen hoe je het goed kunt gebruiken, maar als je 't eenmaal door hebt is het ZO veel leuker dan een Powerpoint Presentatie. Op de website van Prezi staan ook YouTube filmpjes die je kunt bekijken met tips.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Mermaid di 14 mei 2013 - 4:35

Ik heb die van mijn inderdaad met wordle gemaakt. Het lukte niet met photoshop en dit is veel makkelijker.

Eerst een pinterest cv en dan prezi uitvogelen anders gaat er weer van alles door elkaar. Maar vind het er echt mooi uitzien.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Mermaid vr 17 mei 2013 - 7:38

Nou zie net een mail dat ik voor deze functie af ben gewezen. mag v'domme niet eens eens ooit ergens op gesprek komen. Ik vind t maar k*t.. ook zo'n stomme standaardmail dat de ervaring van anderen beter aansluit..
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  - Pagina 2 Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum