Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Omgaan met de problemen van anderen

+3
Sea of Trees
Appeltje
SoGood
7 plaatsers

Ga naar beneden

Omgaan met de problemen van anderen Empty Omgaan met de problemen van anderen

Bericht  SoGood za 30 maa 2013 - 7:55

Op 1 of andere manier komen veel mensen vaak hun persoonlijke verhaal bij mij doen. Ook word ik vaak in vertrouwen genomen en heb ik inmiddels al zoveel geheimen gehoord van anderen die ik vervolgens niet door mag vertellen.

Op zich wel oke, sommige mensen staan wat verder van me af en dan kan ik het redelijk achter me laten. Andere mensen weer niet waardoor ik dus ook gewoon behoorlijk met het geheim en het probleem in mijn maag zit en daar last van ondervind. Zo ook weer vandaag.. (Vandaag was het een leuk verhaal trouwens! Maar ja, nu mag ik er weer met niemand over praten) Soms voel ik me een soort biechthok o.i.d. waar je je ellende kan spuien zodat je er zelf vanaf bent. Omgaan met de problemen van anderen 394967

Ik heb hiervoor gestudeerd dus ergens zal er dat wel mee te maken hebben. Maar als het allemaal dichterbij komt is het toch wat lastiger allemaal. Hoe doen jullie dat?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omgaan met de problemen van anderen Empty Re: Omgaan met de problemen van anderen

Bericht  Appeltje za 30 maa 2013 - 23:54

Ik heb dat inderdaad ook weleens, bijvoorbeeld als vriendinnen problemen met elkaar hebben en ik zit er dan een beetje tussenin.
Ik vertel meestal alles aan mijn vriend, zodat ik het toch een beetje kwijt kan.

Wel lastig want het blijft dan zo in je hoofd zitten!
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Omgaan met de problemen van anderen Empty Re: Omgaan met de problemen van anderen

Bericht  Sea of Trees zo 31 maa 2013 - 2:46

Appeltje schreef:Ik heb dat inderdaad ook weleens, bijvoorbeeld als vriendinnen problemen met elkaar hebben en ik zit er dan een beetje tussenin.
Ik vertel meestal alles aan mijn vriend, zodat ik het toch een beetje kwijt kan.

Wel lastig want het blijft dan zo in je hoofd zitten!
Als mensen jou iets in vertrouwen vertellen, vertel jij het door aan je vriend?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Omgaan met de problemen van anderen Empty Re: Omgaan met de problemen van anderen

Bericht  Gympie zo 31 maa 2013 - 10:00

Ik trek me andermans problemen heel erg aan. Best irritant soms. Vorige week bijvoorbeeld zat mijn zus in huwelijkscrisis, toen ben ik met zware hoofdpijn gaan slapen doordat er van alles in mijn hoofd maalde door dat probleem.

Als ik echt iets te horen krijg waar ik niet alleen mee kan blijven lopen, deel ik dit wel met iemand die de persoon niet kent.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Omgaan met de problemen van anderen Empty Re: Omgaan met de problemen van anderen

Bericht  CCC zo 31 maa 2013 - 11:18

Ik heb dat ook best vaak, vind het soms ook echt vervelend omdat ik er zelf enorm mee kan zitten. Soms zit ik ook tussen partijen in, althans zo voelt dat dan. Ik kap tegenwoordig dit soort dingen waarbij ik zelf in een positie word gezet af. Ik vertel duidelijk waarom ik het lastig vind, en dat ze het misschien beter met een ander kunnen bespreken.

Sea of trees: doorvertellen aan je vriend, mijn vriendinnen weten dat ik vrijwel alles met mijn vriend bespreek. Alles wat tussen ons word besproken blijft ook tussen ons, dus vind het niet echt door vertellen. Maar misschien heb ik hier een ander beeld over en is de verhouding anders tussen vriendinnen en mij hierin.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omgaan met de problemen van anderen Empty Re: Omgaan met de problemen van anderen

Bericht  Le Chat Noir di 2 apr 2013 - 8:59

Ik heb dat ook wel regelmatig. Ik vertel dan soms iets aan mijn man of mijn moeder, zo lang ze hun niet kennen of het puur om een probleem gaat wat niet perse geheim is. Mocht een vriendin echt iets in vertrouwen vertellen dan hou ik het voor mezelf.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omgaan met de problemen van anderen Empty Re: Omgaan met de problemen van anderen

Bericht  Appeltje di 2 apr 2013 - 23:51

Sea of Trees schreef:
Appeltje schreef:Ik heb dat inderdaad ook weleens, bijvoorbeeld als vriendinnen problemen met elkaar hebben en ik zit er dan een beetje tussenin.
Ik vertel meestal alles aan mijn vriend, zodat ik het toch een beetje kwijt kan.

Wel lastig want het blijft dan zo in je hoofd zitten!
Als mensen jou iets in vertrouwen vertellen, vertel jij het door aan je vriend?

Ja, in het geval dat mijn vriend de persoon in kwestie niet goed kent. Als hij de persoon wel kent hou ik het of voor mezelf of ik vertel het wel (dat ligt aan de situatie). Ik weet ook dat hij het nooit verder zou rondvertellen.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Omgaan met de problemen van anderen Empty Re: Omgaan met de problemen van anderen

Bericht  Carmen_ wo 3 apr 2013 - 3:11

Appeltje schreef:
Sea of Trees schreef:
Appeltje schreef:Ik heb dat inderdaad ook weleens, bijvoorbeeld als vriendinnen problemen met elkaar hebben en ik zit er dan een beetje tussenin.
Ik vertel meestal alles aan mijn vriend, zodat ik het toch een beetje kwijt kan.

Wel lastig want het blijft dan zo in je hoofd zitten!
Als mensen jou iets in vertrouwen vertellen, vertel jij het door aan je vriend?

Ja, in het geval dat mijn vriend de persoon in kwestie niet goed kent. Als hij de persoon wel kent hou ik het of voor mezelf of ik vertel het wel (dat ligt aan de situatie). Ik weet ook dat hij het nooit verder zou rondvertellen.

En hij confronteerd zo iemand er dan ook niet mee, stel dat hij haar goed kent? Ik heb ooit eens aan vriendin gevraagd of ze iets zelfs nog niet aan haar vriend wilde vertellen omdat het heel gevoelig lag op dat moment nog. Vervolgens sprak ik hem en vertelde hij dat hij de situatie zo kut voor me vond. En hij had van alles voor me uitgezocht (wat ik lief vond maar niet nodig) maar ik voelde me zo 'naakt' toen bij hem. Ik heb me toen heel erg gekwetst gevoeld en het vertrouwen is wel uit die vriendin.

Ontopic: Ik vind het ook wel lastig maar meestal zijn het geheimen die 'spelen' dus praat ik er met de persoon zelf over en voel ik niet de behoefte om het er met iemand anders over te hebben. Ik heb ook nog nooit een geheim doorverteld, ook niet aan een partner.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Omgaan met de problemen van anderen Empty Re: Omgaan met de problemen van anderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum