Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe val je op tussen al die anderen?

+7
Sanne
Slakje
Bazinga
Elliot
Marin
Mermaid
Rush
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Mermaid do 2 mei 2013 - 3:20

Heeft iemand nog een gouden tip om te zorgen dat je brief & cv meer opvallen als je een sollicitatie verstuurd?

Ik krijg nu zo vaak reacties van bedrijven dat ze meer dan 100 of zelfs 400 reacties hebben gehad en tja dan vind ik het niet heel gek dat ik niet uit wordt gekozen om op gesprek te komen, maar dat wil ik natuurlijk wel. Dus wat zou ik nog kunnen doen om wel uitgekozen te worden?

Ik wil gewoon weer werken...
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 3:25

Foto erbij?! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:30

Een nette foto op je c.v. is volgens mij tegenwoordig wel gebruikelijk. Ik heb het nog niet, maar wel een nieuwe foto voor m'n LinkedIn laten maken (door m'n vriend haha, lekker makkelijk).

Ik weet niet wat je allemaal op je c.v. hebt staan. Het ene bedrijf vind het wel leuk om te weten wat je hobbies zijn (met name als ze werkgerelateerd zijn, zoals reizen, of in mijn geval talen bijv), en andere bedrijven vinden dat alleen maar onzin. Dat blijft dus beetje gok. Ik vind het zelf wel nuttig om je persoonlijkheid te laten weerspiegelen in je c.v.

En qua brief.. Ik heb eens gesolliciteerd op een vacature in een boekhandel met café. Toen ben ik in dat café die brief gaan schrijven en dat als eerste zin vermeld in de brief. Vond ik wel origineel. Ook heb ik eens een brief geschreven voor een uitgeverij waarbij ik vertelde dat ik altijd vol blijdschap in die boekwinkel kwam. Zo maak je het persoonlijk. Het zal ongetwijfeld in jouw werkveld weer anders zijn, andere situaties, maar misschien kan je er wat mee. Maak het beeldend en persoonlijk, dat spreekt aan, maar houd het toch formeel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 3:32

Er heeft bij ons in de afgelopen jaren eenmaal iemand gesolliciteerd met een foto erbij. Ligt er waarschijnlijk helemaal aan waar(op) je solliciteert, maar ik vind het nog niet echt gebruikelijk.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Mermaid do 2 mei 2013 - 3:40

ik heb alleen professionele foto's van mezelf in galakleding of in een russische outfit Laughing En die pasfoto's die ze tegenwoordig maken zijn ook niet echt in mijn voordeel Wink
Ik pas mijn cv ook per vacature wel een beetje aan.
Dat van die cafe's is leuk ja, kan alleen dan weer niet voor die vacature waar ik nu voor bezig ben.
Een brief persoonlijk maken probeer ik wel te doen maar soms is dat zo lastig. Net wel bv een heel verhaal in een brief gezet over mijn link bij een bepaald gebouw voor een vacature daar. maar ook dat gaat weer lastig voor die vacature waar ik nu op reageer. Ik heb echt een hele grote passie voor die doelgroep, maar hoe ik dat in een brief kan laten merken? pff..

In ieder geval heel erg bedankt voor de tips!

(misschien moet ik er maar een foto van mij bijdoen terwijl ik aan het werk ben in een vergelijkbare functie Laughing)
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 3:43

Je kan best nog 'gewone' en leuke pasfoto`s laten maken hoor. Als ze toch niet voor een officieel document zijn kan je zo gek op de foto als je wilt bij wijze van spreken. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Marin do 2 mei 2013 - 3:44

Mermaid schreef: Ik heb echt een hele grote passie voor die doelgroep, maar hoe ik dat in een brief kan laten merken? pff..

Brainstorm even over een concrete situatie, een voorbeeld, en omschrijf dat dat kort en bondig maar wel beeldend in je brief. Zo kan je openen bijvoorbeeld, om de aandacht te trekken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Mermaid do 2 mei 2013 - 3:52

Marin schreef:
Mermaid schreef: Ik heb echt een hele grote passie voor die doelgroep, maar hoe ik dat in een brief kan laten merken? pff..

Brainstorm even over een concrete situatie, een voorbeeld, en omschrijf dat dat kort en bondig maar wel beeldend in je brief. Zo kan je openen bijvoorbeeld, om de aandacht te trekken.

Wat een goede tip, danku danku!
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 3:53

Bij het soort werk van mijn vriend heeft echt iedereen een pasfoto in zijn CV zitten; en vragen ze er zelfs om bij sollicitaties.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Mermaid vr 3 mei 2013 - 0:55

Foto is per branche verschillend denk ik. Als ze vragen om een representatief iemand stuur ik er meestal wel een foto bij. Ik heb nu toch maar mijn pasfoto in mijn cv gezet, volgens mijn vriend is het wel een mooie foto. We zullen zien of het helpt Wink
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Marin vr 3 mei 2013 - 0:55

Succes Mermaid!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Elliot vr 3 mei 2013 - 1:30

Ik heb ook al een tijdje een foto op mijn cv staan. Heb ik nog nooit vreemde reacties op gekregen, haha.

Verder vind ik de tip van Marin heel goed; zorg dat je de brief persoonlijk maakt door een concrete situatie te beschrijven waardoor jij laat blijken echt affiniteit te hebben met de doelgroep, of het werkveld/bedrijf.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Mermaid vr 3 mei 2013 - 2:39

Die tip van Marin heb ik ook gebruikt. De brief is verzonden dus nu is het afwachten. Ik heb nu 2 sollicitaties verstuurd waar ik stiekem heel erg van hoop dat het wat wordt.. maar ja...
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Elliot vr 3 mei 2013 - 2:59

Spannend Mermaid, ik ga voor je duimen!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 3:00

Ik zou alleen een foto meesturen wanneer het om een functie gaat waarvoor je representatief moet zijn. Anders denk ik dat het alleen maar tegen je kan werken, alsof je zelf denkt het niet te zullen redden met alleen je inhoudelijke kwaliteiten/ vaardigheden/opleiding/ervaring.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Marin vr 3 mei 2013 - 3:01

Ja ik vind dat altijd lastig, wel of geen foto.

Ik heb het voor m´n laatste brief niet gedaan, maar m´n zusje die een zelfde soort functie heeft, zweert er wel bij.

Ik heb wel m´n LinkedIn foto netjes bijgewerkt. Ik dacht: Als ze dan daar op gaan zoeken, zien ze tenminste wel iets netjes.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Rush vr 3 mei 2013 - 3:02

KimRosenberg85 schreef:Ik zou alleen een foto meesturen wanneer het om een functie gaat waarvoor je representatief moet zijn. Anders denk ik dat het alleen maar tegen je kan werken, alsof je zelf denkt het niet te zullen redden met alleen je inhoudelijke kwaliteiten/ vaardigheden/opleiding/ervaring.
Ik vind het persoonlijk gewoon 'leuk' om te zien hoe iemand er uit ziet. Dan weet ik wat voor gezicht ik kan verwachten op een gesprek. Als er geen foto bij zit wordt diegene toch wel op Facebook of LinkedIn opgezocht o.i.d.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Mermaid vr 3 mei 2013 - 4:49

Rush schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik zou alleen een foto meesturen wanneer het om een functie gaat waarvoor je representatief moet zijn. Anders denk ik dat het alleen maar tegen je kan werken, alsof je zelf denkt het niet te zullen redden met alleen je inhoudelijke kwaliteiten/ vaardigheden/opleiding/ervaring.
Ik vind het persoonlijk gewoon 'leuk' om te zien hoe iemand er uit ziet. Dan weet ik wat voor gezicht ik kan verwachten op een gesprek. Als er geen foto bij zit wordt diegene toch wel op Facebook of LinkedIn opgezocht o.i.d.

Hoe val je op tussen al die anderen?  394967

Ik denk dat het wel kan helpen om wat makkelijker onthouden te worden, heb het idee dat je anders toch ook wel op wordt gezocht via digitale wegen (als er al iets van interesse is) Dat een foto in je nadeel kan werken heb ik nog nooit op die manier bedacht, bijzonder.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Bazinga vr 3 mei 2013 - 5:18

Ik heb wel een foto in mijn C.V. gedaan, niet een pasfoto, maar gewoon een nette foto van mezelf. Naast de persoonlijke gegevens. Daaronder heb ik opleiding, dan ervaring, daarna hobby's en interesses en onderop de bijzonderheden. Daar staan mijn vaardigheid en competenties, bereidheid tot volgen van opleidingen en per direct beschikbaar.

Brieven ben ik altijd eerlijk in, wel zakelijk, maar ik maak 't persoonlijker door eerlijk te zijn, denk ik. M'n schrijfstijl en taalgebruik is wel zakelijk, maar toch open.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Slakje vr 3 mei 2013 - 5:25

Ik heb een ervarings cv, omdat er op mijn chronologisch cv echt niks interessants staat. Maar ik heb ook alleen nog maar voor verkoopsterjobs gesolliciteerd. Er staat in wat ik allemaal kan en heb geleerd bij opleidingen en andere jobs.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Bazinga vr 3 mei 2013 - 5:41

Ik moet 't trouwens écht niet van m'n CV hebben :P Ik heb geen diploma's, wel aardig wat ervaring, maar als ze naar de papieren kijken, ben ik de Sjaak en vis ik gelijk naast de boot. Of net, ik weet niet meer precies wat de uitdrukking is. Maar op m'n foto oog ik vriendelijk en mijn sollicitaties zijn altijd in ABN en niet te langdradig of zo. Ik moet 't ook altijd meer van m'n vlotte babbel hebben, dus soms bel ik erachteraan met een excuus of 't wel goed was aangekomen bijv.

Oh ik heb ook 's gehoord dat een schriftelijke - letterlijk, schriftelijk, schrijven, pen&papier, ook nog wel 's kan helpen, als je netjes kunt schrijven, omdat 't meer opvalt tegenwoordig.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Sanne vr 3 mei 2013 - 22:51

Wat ik bij mij op het werk merk, is dat eerst alle slordige brieven en brieven met spelfouten eruit worden gehaald. Die vallen gelijk op, maar dan in negatieve zin. Dan is de eerste grove selectie al gedaan. Daarna wordt gekeken naar de brief zelf en het CV en wordt aan de hand daarvan weer een selectie gemaakt. Heel veel brieven heb je dan niet meer over. Ik zou er dus in ieder geval voor zorgen dat je solliciteert op een passende functie en dat je een nette brief zonder fouten schrijft, daarmee kon je al een heel eind.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Mermaid vr 10 mei 2013 - 8:39

Schriftelijk? Ik heb ooit gelezen dat sommige bedrijven echte post niet eens meer bekijken. Sindsdien doe ik altijd digitaal eigenlijk.
In ieder geval bedankt voor alle tips, heb weer wat brieven de deur uit en nu maar weer afwachten.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Caroow vr 10 mei 2013 - 9:56

Op mijn werk komen de meeste sollicitatie's online, en sommige guppies uploaden er toch een foto bij Laughing Gewoon een hoofd uit een stapfoto geknipt of met een biertje in de hand op het terras Laughing
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  IkSmurfin ma 13 mei 2013 - 8:02

Eens met de opmerkingen over de spelfouten, die brieven gooi ik er ook gelijk uit. Ik zoek ook altijd de sollicitanten op op internet, zorg dat je linkedin profiel er netjes uitziet, je Facebook privé staat en gebruik nette foto's die niet te oud zijn. Ik had eens iemand op gesprek die een hele oude foto op linkedin had staan, ik herkende hem niet eens...
IkSmurfin
IkSmurfin
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 52
Registratiedatum : 13-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe val je op tussen al die anderen?  Empty Re: Hoe val je op tussen al die anderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum