Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Contract tijdens zwanger worden

+28
Snoes
firda
Fearie
Arwyn
studiebol
Aimee
Taeda
Fiebje
_Lana_
Sun88
Parel
ShallY
Zonneschijn
Caroow
Annemie
Lejow
Mida4you
koNijntje
Star007
Amber-
Steep
Jasmine
chipa
Linda
Tiara
Printje
Happydobby
Tania
32 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Parel do 2 mei 2013 - 5:23

Als wij er weer voor willen gaan, heb ik hoogstwaarschijnlijk ook geen vast contract (moet anders wel heel raar lopen haha), maar ik had toen ik zwanger was ook geen vast contract, in het ergste geval ga ik de ww. in.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Sun88 do 2 mei 2013 - 5:24

In mei zou mijn contract verlengd moeten worden, kon nog 2x met een jaar. In februari was ik al zwanger, heb toen in mei een vast contract gekregen, maakte hier dus niets uit. Uwv betaald je verlof hè, niet je werkgever
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Aimee do 2 mei 2013 - 7:16

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Daardoor kan ik weer een beetje relativeren...

Is het niet juist een beetje onverstandig om in september te beginnen? Stel dat ik dan net zwanger ben, en mijn contract niet verlengd wordt... Dan moet ik waarschijnlijk alleen maar langer de ww in. Stel dat ik in juni zwanger raak, dan ben ik al zo'n 5 maanden zwanger als ik eventueel uit dienst zou moeten, dan hoef ik nog maar 2 maanden de ww in tot mijn verlof. Of denk ik dan heel stom?
Sowieso zal ik van de week eens een gesprek aanvragen. Ik heb geen einde proeftijd gesprek gehad, dus ben wel benieuwd hoe ze uberhaubt over mijn functioneren denkt (ik denk ergens wel positief, anders was mijn proeftijd denk ik al niet verlengd...).
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  _Lana_ do 2 mei 2013 - 7:19

Iedereen denkt er wel zo makkelijk over en dat is allemaal ook wel zo, dat je geen zekerheid hebt. Maar weten jullie de verdere situatie dan van Aimee? Wie weet hebben ze wel een tophypotheek en verdient haar man niet zoveel geld en redden ze het niet op zijn salaris.
Dat vind ik toch wel zwaarwegende dingen hoor!

Dus het gaat niet alleen om het vaste contract.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Fiebje do 2 mei 2013 - 7:20

Terug gerekend ben ik op mijn eerste dag zwanger geworden.
Mijn contract werd verlengd, inmiddels heb ik een vast contract gekregen.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Taeda do 2 mei 2013 - 7:47

Tijdens mijn studie had ik al kriebels, maar altijd gezegd dat ik minimaal een jaar fulltime wilde werken. Mijn man moest toch nog een schooljaar studeren na mijn afstuderen. Ik vond het wachten zo moeilijk en mijn man vond het uiteindelijk ook wel lang, dat we er in oktober voor zijn gegaan ipv te wachten tot juni. Ik had toen (en nog steeds) een uitzendcontract. Het is een heel leuke baan en ik wil graag blijven, maar het is niet mijn droombaan. Daarnaast kunnen we het redden op alleen het salaris van mijn man, het is niet ruim, maar het kan. Daarom hebben wij gekozen voor onze kinderwens. Inmiddels wordt mijn contract aangevraagd en ben ik nog niet zwanger.
Dus als het niet dé baan is voor je en het kan zonder je baan als het echt moet, zou ik ervoor gaan!
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Aimee do 2 mei 2013 - 7:52

_Lana_ schreef:Iedereen denkt er wel zo makkelijk over en dat is allemaal ook wel zo, dat je geen zekerheid hebt. Maar weten jullie de verdere situatie dan van Aimee? Wie weet hebben ze wel een tophypotheek en verdient haar man niet zoveel geld en redden ze het niet op zijn salaris.
Dat vind ik toch wel zwaarwegende dingen hoor!

Dus het gaat niet alleen om het vaste contract.

Nouja, het gaat voor mij wel om het contract wat enige zekerheid kan bieden in financieel opzicht. Mijn man verdient genoeg, maar niet genoeg om enige kostwinner te zijn (anders was ik allang gestopt met werken). We kunnen het wel een tijdje redden op zijn salaris, met daarbij een stukje WW. Maar ik moet dus na een poosje wel weer aan het werk kunnen.

Ik werk in de zorg met kinderen, dat is ook wat ik het liefst wil blijven doen. Maar mocht ik werkloos worden, dan zou ik echt niet zo kritisch zijn en aan nemen wat ik aan kan nemen (en ondertussen wel verder blijven zoeken naar wat ik leuk vind)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  studiebol do 2 mei 2013 - 7:56

Ik ben echt een persoon van de financiele zekerheid dus ik wilde echt graag een buffer hebben een vast contract(hadden we allebei al een paar jaar) en het eigenlijk gewoon goed voor elkaar hebben.

Nu snap ik wel dat de tijd tegenwoordig heel anders is en een vast contract krijg je niet zo maar, plus daarbij ook dan kan je nog wel ontslagen worden.

Aimee ik weet niet hoe het verder met jullie financie situatie zit. Lees dat jullie wel eventjes alleen op het salaris van je vriend kunnen leven. Maar heb je ook spaargeld? Wil je perse sparen voor je kinderen of denk je ach daar beginnen we over een paar jaar mee als we het financiel breder hebben? Ik denk dat je dat soort dingen ook goed moet bekijken wat je daar in wilt.
Tja en daar kom ik dan misschien weer... wat als het een tweeling is. En tuurlijk kan je alles van marktplaats halen en ja hoor kleertjes hoeven niet duur te zijn maar je moet wel van alles twee hebben.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Arwyn do 2 mei 2013 - 8:30

Studie: Ik denk dat de meesten dat wel de meest fijne situatie vinden inderdaad.
Vroeger was dat ook altijd mijn plan, haha. Vaste baan, trouwen en dan kindjes en dat je dan al een paar jaar goed zit op je werk. Als ik naar onze huidige situatie kijk, zit een vaste baan er voor ons beide gewoon echt niet in in de komende paar jaar. Maar ik wil niet 30+ zijn als we pas eens de pil de deur uit doen..
Ik heb gelukkig wel mijn hele leven gespaard, dat scheelt. En ach, wij moeten ook eens nog maar eens zien te verhuizen..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Aimee do 2 mei 2013 - 8:41

Ja Studie, zo stond ik er mijn eerste zwangerschap ook in. Beide een vast contract en genoeg spaargeld op de bank. Helaas is mijn vriend vlak na de geboorte van Luuk zijn baan kwijt geraakt(wel snel weer een nieuwe baan en kan daar voorlopig ook gewoon blijven) en heb ik er vrijwillig voor gekozen om van baan te wisselen (ik was echt doodongelukkig op mijn oude werkplek). Dit heeft dus wel een hoop onzekerheid met zich meegebracht. Door het kopen van een nieuwe auto is ons spaargeld ook flink geslonken, maar we hebben nog wel wat (genoeg om een tweelingwagen en kamer te kopen, haha Wink ).
En nu voelen die zekerheden die ik toen persee wilden hebben, als minder belangrijk ofzo. Werk voelt als 'maar werk', het krijgen van nog een kindje, het compleet maken van ons gezin, dat is wat ik echt graag wil. En die zekerheden zijn voor mijn gevoel nu relatief. Maarja, ook weer niet, want anders zou ik niet zó twijfelen.



Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Steep do 2 mei 2013 - 8:56

Artemis schreef:
Steep schreef:Wij hebben niet gewacht maar ik heb dan ook de toezegging dat ik een vast contract krijg.. ik heb hierover namelijk al gesproken omdat weer ons huis te koop gaan zetten en weer wel de financiële zekerheid moesten hebben. En in zorg sector waarin ik zit worden mensen weet niet snel uit gegooid.
Had ik ook, die toezegging. Toen werd ik zwanger en werd ik er toch uitgegooid terwijl ik nog in mijn verlof zat, want mijn kind lag in het ziekenhuis en ze durfden het toch niet aan. Ik had het ook netjes besproken, geen probleem, ik functioneerde goed en ze wilden me graag houden... 5 maanden later stond ik op straat.

Lekker verhaal! Waar hebben ze het dan op gegooit? De planning is dat ik in augustus een vast contract krijg. Ik heb ook curussen voor volgend jaar ingepland staan en daarnaast zijn we een nieuw en opbouwend team en het funest zou zijn voor de bewoners/cliënten om dat weer uit elkaar te halen (ze hebben er overspannen van thuis gezeten). En daarnaast zou ik zo op het terrein weer op een andere groep kunnen werken, dat is helemaal geen probleem gelukkig. Vacatures genoeg!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Fearie do 2 mei 2013 - 9:03

Ik zat vlak voor een vast contract of vertrekken. Gelukkig kreeg ik een vast contract toen ik 5 maand zwanger was, voor een 2e kind heb ik nog steeds dat vast contract. Alleen mijn vriend niet, maar dat houdt ons niet tegen :-)

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  studiebol do 2 mei 2013 - 9:08

Aimee ik snap je wel hoor. Dat soort dingen heb je gewoon niet in de hand. En dat je Eem keuze maakt om van baan te wisselen als je het niet naar je zin hebt snap ik heel goed. Een fijne baan is ook belangrijk.
Het zijn gewoon lastige dingen. Wat zegt je vriend?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 9:14

Steep schreef:
Artemis schreef:
Steep schreef:Wij hebben niet gewacht maar ik heb dan ook de toezegging dat ik een vast contract krijg.. ik heb hierover namelijk al gesproken omdat weer ons huis te koop gaan zetten en weer wel de financiële zekerheid moesten hebben. En in zorg sector waarin ik zit worden mensen weet niet snel uit gegooid.
Had ik ook, die toezegging. Toen werd ik zwanger en werd ik er toch uitgegooid terwijl ik nog in mijn verlof zat, want mijn kind lag in het ziekenhuis en ze durfden het toch niet aan. Ik had het ook netjes besproken, geen probleem, ik functioneerde goed en ze wilden me graag houden... 5 maanden later stond ik op straat.

Lekker verhaal! Waar hebben ze het dan op gegooit? De planning is dat ik in augustus een vast contract krijg. Ik heb ook curussen voor volgend jaar ingepland staan en daarnaast zijn we een nieuw en opbouwend team en het funest zou zijn voor de bewoners/cliënten om dat weer uit elkaar te halen (ze hebben er overspannen van thuis gezeten). En daarnaast zou ik zo op het terrein weer op een andere groep kunnen werken, dat is helemaal geen probleem gelukkig. Vacatures genoeg!
Ze hoeven het nergens op te gooien, want een contract niet verlengen, daar hoef je geen reden voor op te geven. Ik zat ook in een nieuw team, deed mijn werk goed, maar als vervanging voor mijn verlof hadden ze iemand aangenomen, en die kon nu blijven. Was na 4 maanden toch al ingewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  firda do 2 mei 2013 - 9:35

Echt ik kan maar 1 ding zeggen volg je gevoel...

Dat heb ik dus niet gedaan... en wachten nog steeds op teeede kindje.. telkens denk ik, had ik mij gevoel maar gevolgd.. dan had ik niet zolang hoeven wachten.

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 9:40

firda schreef:Echt ik kan maar 1 ding zeggen volg je gevoel...

Dat heb ik dus niet gedaan... en wachten nog steeds op teeede kindje.. telkens denk ik, had ik mij gevoel maar gevolgd.. dan had ik niet zolang hoeven wachten.
Hoezo? Zou je dan opeens heel snel zwanger worden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  firda do 2 mei 2013 - 9:46

Artemis schreef:
firda schreef:Echt ik kan maar 1 ding zeggen volg je gevoel...

Dat heb ik dus niet gedaan... en wachten nog steeds op teeede kindje.. telkens denk ik, had ik mij gevoel maar gevolgd.. dan had ik niet zolang hoeven wachten.
Hoezo? Zou je dan opeens heel snel zwanger worden?

Nee maar wij hebben het ook steeds uit gesteld om de zelfde reden.
En nu heb ik een mola zwangerschap en mag ik niet zwanger worden.
En nu denk ik wel eens had ik mij gevoel maar gevolgd ipv verstand.

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 9:56

firda schreef:
Artemis schreef:
firda schreef:Echt ik kan maar 1 ding zeggen volg je gevoel...

Dat heb ik dus niet gedaan... en wachten nog steeds op teeede kindje.. telkens denk ik, had ik mij gevoel maar gevolgd.. dan had ik niet zolang hoeven wachten.
Hoezo? Zou je dan opeens heel snel zwanger worden?

Nee maar wij hebben het ook steeds uit gesteld om de zelfde reden.
En nu heb ik een mola zwangerschap en mag ik niet zwanger worden.
En nu denk ik wel eens had ik mij gevoel maar gevolgd ipv verstand.
Maar dan had je hetzelfde misschien wel eerder gehad, of je was überhaupt niet zwanger geworden, het heeft gewoon niet zoveel met elkaar te maken. Al is het wel heel rot voor je.
Maar bij het verwekken van een nieuw mens vind ik 'volg gewoon je gevoel' echt geen slim advies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Snoes do 2 mei 2013 - 10:02

Op het moment dat wij ervoor gingen, had ik nog geen vast contract maar wist ik wel dat ik die een paar maanden later zou krijgen. Mijn vriend had wel een vast contract.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  M-G do 2 mei 2013 - 10:11

Hier hadden we beide een vast contract alleen zat mijn vriend al een tijd in de ziektewet door bepaalde dingen die op het werk gebeurd waren in combinatie met persoonlijke omstandigheden. We wisten dus toen al dat hij bij die werkgever weg zou gaan. We hadden al zo vaak uitgesteld om van alles en nog wat, dat het ons toen weinig meer kon schelen. We zouden het hoe dan ook wel redden, we hebben liefde te geven, een dak boven zijn hoofd en eten, drinken, luiers en kleding dat komt ook wel goed.
Dat is gelukkig ook zo gekomen. Inmiddels zit mijn vriend in de ww en het heeft één voordeel, het scheelt op dit moment in de kinderopvang maar ondank dat zijn we druk bezig met het zoeken naar werk voor hem.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  SDL do 2 mei 2013 - 19:16

5 jaar geleden had ik een jaarcontract. Dit is tijdens mijn zwangerschap omgezet in een vast contract.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  SarahKey do 2 mei 2013 - 19:36

Toen wij aan een kindje begonnen had ik een vast contract. Maar ik voelde mij in die baan doodongelukkig en besloot te solliciteren naar een baan waar ik voor geleerd had. Mijn man had toen al jaren een vast contract. Een zwangerschap bleef uit en in mijn verlof kreeg ik een vast contract na 4 keer een jaarcontract te hebben gekregen.

En nu? Gaan we voor een tweede kindje en heb ik nog steeds mijn vaste contract maar mijn man zit na 12 jaar thuis. Tja een vast contract zegt toch helemaal niets.

Aimee in een ander topic zei ik dat ik in jou positie zou wachten, niet zozeer om een vast contract. Maar je werkt er nog maar net. Zou daarom het uitstellen om eerst te laten zien hoe ik werk etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Wennes vr 3 mei 2013 - 7:32

Ik heb ook zo enorm zitten twijfelen. Tijdens de zwangerschap van D liep mijn contract af. Ruime tijd van tevoren kreeg ik te horen dat deze niet verlengd zou worden ivm bezuinigingen en alle jaarcontracten moesten eruit ongeacht functie.
Tijdens mijn zwangerschap kon ik solliciteren voor dezelfde functie bij een andere werkgever. Ik heb hier zo over in gezeten, want dan zou ik na mijn verlof wel een baan hebben, maar mijn zwangerschap ging super slecht dus daarom de keuze gemaakt om het niet te doen. En maar goed ook, want vorige week is die organisatie failliet gegaan dus zou ik maar tijdelijk hebben kunnen werken.

Ik ben zo blij dat wij toch voor een kindje zijn gegaan. Werk kan altijd veranderen, maar je toekomst/gezin niet. Ik had D voor geen goud willen missen. Achteraf gezien bekijk ik het zo: dat alles een reden heeft en het loopt zoals het loopt.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden - Pagina 2 Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum