Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Contract tijdens zwanger worden

+28
Snoes
firda
Fearie
Arwyn
studiebol
Aimee
Taeda
Fiebje
_Lana_
Sun88
Parel
ShallY
Zonneschijn
Caroow
Annemie
Lejow
Mida4you
koNijntje
Star007
Amber-
Steep
Jasmine
chipa
Linda
Tiara
Printje
Happydobby
Tania
32 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Aimee do 2 mei 2013 - 0:36

Pfff het het houdt me zo bezig. Wel beginnen, later beginnen, helemaal wachten tot ik een vast contract heb(wat nog wel 2x een jaarcontract kan duren). De één zegt 'volg je gevoel' en de ander zegt weer 'het is verstandinger om te wachten'. De kriebels zijn op het moment zelfs zo erg dat ik spijt heb dat ik mijn vaste contract een half jaar geleden heb opgezegd terwijl ik echt zó ongelukkig was op die werkplek...
Nu wil ik dus ervaringen! Wat voor een contract had jij toen je besloot zwanger te worden? En als dit een tijdelijk contract was, is deze verlengd ondanks dat je zwanger was?

Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Tania do 2 mei 2013 - 0:44

Wanneer loopt je contract af? Als dat snel is zou ik wachten tot na (of vlak voor) je verlenging. Als ze dan na je zwangerschap je contract niet verlengen heb je in ieder geval nog een tijdje om wat anders te zoeken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Happydobby do 2 mei 2013 - 0:44

Ik heb toen gewacht op een vast contract, die had ik nog nooit gehad en dat was voor mij een must. Mijn schoonzusje had een tijdelijk contract en die werd vanwege de zwangerschap niet verlengd. Mijn vriend was door reorganisatie ook zijn baan toen kwijt en we hebben beide gewacht op vast. Pas toen zijn we ervoor gegaan.

Zou je nu zwanger raken en je baan kwijt raken, kun je het dan redden met een kleine ww uitkering mocht je niet direct weer werk vinden? Misschien moet je daar ook even naar kijken en het berekenen. Zwangerschapsverlof krijg je zowiezo via het uwv als je je baan verliest.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Printje do 2 mei 2013 - 0:47

Ik zou, en al helemaal in deze tijd, eerst voor een vast contract gaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Tiara do 2 mei 2013 - 0:50

Ik zou er niet op wachten, zeker in de zorg worden wat ik hoor en zie vaak geen vaste contracten meer gegeven. En volgens mij krijg jij pas eind v/h jaar verlenging toch? Dan zou ik gewoon jullie gevoel volgen en er voor gaan. Zekerheid heb je denk ik toch nooit. Ik heb trouwens toen ik zwanger was ook wel gesolliciteerd, kon op meerdere plekken wel an het werk komen, dat was geen belemmering.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  _Lana_ do 2 mei 2013 - 0:52

Happydobby schreef:Ik heb toen gewacht op een vast contract, die had ik nog nooit gehad en dat was voor mij een must. Mijn schoonzusje had een tijdelijk contract en die werd vanwege de zwangerschap niet verlengd. Mijn vriend was door reorganisatie ook zijn baan toen kwijt en we hebben beide gewacht op vast. Pas toen zijn we ervoor gegaan.

Zou je nu zwanger raken en je baan kwijt raken, kun je het dan redden met een kleine ww uitkering mocht je niet direct weer werk vinden? Misschien moet je daar ook even naar kijken en het berekenen. Zwangerschapsverlof krijg je zowiezo via het uwv als je je baan verliest.

Dit is natuurlijk het belangrijkste.
Als jij je baan kwijtraakt, kan je man het dan opvangen ( en jij met ww )?
Als dit zo is, dan is het geen probleem.
En anders zou ik toch wel wachten op zekerheid.
Moeilijk hoor!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Linda do 2 mei 2013 - 0:56

Bij dochter had ik een vast contract. Bij zoon had ik een jaarcontract. Dat heeft ons er niet van weerhouden om er voor te gaan. Ik heb recht op ruim een jaar ww, daar zouden wij het eventueel ook van redden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  chipa do 2 mei 2013 - 1:05

Ik heb ook geen vast contract, maar toch zijn we ervoor gegaan. Wel met de gedachte dat we kunnen rondkomen van 1 salaris als het moet. Ik ben ik rond 7 januari uitgerekend als alles goed gaat en 1 maart loopt mijn contract af ( of ik krijg dus een vast contract) en heb eventueel maar 3 maanden ww.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Jasmine do 2 mei 2013 - 1:08

Ik heb zelf geen ervaring hierin, maar ik zou niet wachten op een vast contract.

Nu loop je ook de kans dat jouw contract niet verlengd wordt, bedrijven genoeg die gewoon geen vaste contracten meer geven. Wat als je daarop wacht en dan alsnog geen verlenging krijgt. In het ergste geval krijg je nog twee keer een jaarcontract om daarna alsnog op straat te staan. Zonde van je tijd. Heb dit zelf al meerdere malen meegemaakt: op het moment dat ik een vast contract moest krijgen, mocht ik gaan.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Steep do 2 mei 2013 - 1:27

Wij hebben niet gewacht maar ik heb dan ook de toezegging dat ik een vast contract krijg.. ik heb hierover namelijk al gesproken omdat weer ons huis te koop gaan zetten en weer wel de financiële zekerheid moesten hebben. En in zorg sector waarin ik zit worden mensen weet niet snel uit gegooid.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Aimee do 2 mei 2013 - 2:00

Het idee om op een vast contract te moeten wachten maakt me echt verdrietig, dat zou zomaar nog 2,5 jaar kunnen zijn. Zoveel leeftijdsverschil wil ik helemaal niet Sad

1 December loopt mijn contract nu af. We zouden het een aantal maanden kunnen redden met een WW uitkering, maar niet té lang (geen jaren zeg maar). Scheelt natuurlijk wel dat we dan geen opvangkosten meer nodig hebben enzo...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Amber- do 2 mei 2013 - 2:02

Toen wij voor een kindje gingen had ik nog een tijdelijk contract. Mijn eerste twee zwangerschappen werden een miskraam, waar mijn manager dus vanaf wist. Ondanks dat is vlak na mijn tweede miskraam mijn contract omgezet in een vast contract.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Tania do 2 mei 2013 - 2:05

Ik zou zelf dan wachten tot september/oktober. Als je dan meteen zwanger wordt kun je het nog even geheim houden tot na je verlenging. Misschien niet heel netjes maar dan heb je toch weer een jaar extra daarna. Ik zou zelf denk ik niet 2,5 jaar kunnen en willen wachten met het risico dat het daarna nog niet kan omdat je dan nog geen vast contract krijgt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Linda do 2 mei 2013 - 2:06

Aimee, als je met je digid bij het UWV inlogt, dan kan je zien hoeveel arbeidsjaren je hebt opgebouwd en dus hoeveel maanden ww je kan krijgen.
Niet dat je daar natuurlijk van uit moet gaan, maar ik vond het een prettig idee om te weten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Star007 do 2 mei 2013 - 2:10

Aimee, jij werkt in de zorg toch? Ik denk dat daar altijd ietd in te vinden is, mocht het nodog zijn. Desnoods bij een doelgroep die je wst minder vindt.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  koNijntje do 2 mei 2013 - 2:15

ik zou geen 2,5 jaar wachten op een vast contract, stel je contract wordt dan (of eerder) niet verlengt, dan moet je nóg langer wachten..??
je hebt nu werk en in principe mag een zwangerschap geen reden zijn om het contract te verbreken.
eventueel zou ik wachten tot sept/okt, dan heb je de verlenging eerder dan een (bekendmaking van) zwangerschap.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Mida4you do 2 mei 2013 - 2:19

Ik had toen ik de 1e keer zwanger was een tijdelijk contract. 6 weken voordat ik met verlof ging werd mijn contract niet verlengd..... dat was erg balen. Nu ben ik weer zwanger en heb ander werk en een vast contract dus ik hoef me nu nergens zorgen over te maken.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Lejow do 2 mei 2013 - 2:43

Mida4you schreef:Ik had toen ik de 1e keer zwanger was een tijdelijk contract. 6 weken voordat ik met verlof ging werd mijn contract niet verlengd..... dat was erg balen. Nu ben ik weer zwanger en heb ander werk en een vast contract dus ik hoef me nu nergens zorgen over te maken.

Dat is niet helemaal waar.. 'Reorganisatietje' een je kunt er alsnog uit liggen.

Aimee, ik zou 'even' wachten tot september inderdaad, zodat je die verlening in dec nog binnen kunt halen zonder zwanger te zijn. En daarnaast even uitrekenen of je het met WW zou redden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Printje do 2 mei 2013 - 3:20

Lejow schreef:
Mida4you schreef:Ik had toen ik de 1e keer zwanger was een tijdelijk contract. 6 weken voordat ik met verlof ging werd mijn contract niet verlengd..... dat was erg balen. Nu ben ik weer zwanger en heb ander werk en een vast contract dus ik hoef me nu nergens zorgen over te maken.

Dat is niet helemaal waar.. 'Reorganisatietje' een je kunt er alsnog uit liggen.

Aimee, ik zou 'even' wachten tot september inderdaad, zodat je die verlening in dec nog binnen kunt halen zonder zwanger te zijn. En daarnaast even uitrekenen of je het met WW zou redden.

Dat is waar idd, tegenwoordig heeft een vast contract ook niet meer het eeuwige leven. Iedereen binnen het onderwijs heeft een vast contract bijv. maar doordat er bezuinigd moet worden vliegen er stichting breed toch mensen uit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Annemie do 2 mei 2013 - 3:21

Bij de eerste hadden mijn vriend en ik beiden een vast contract, toen ik net zwanger was ging het bedrijf waar ik werkte failliet, het werd toen gelukkig overgenomen, maar daar kreeg ik een half jaar contract, deze werd gelukkig verlengd, wat ik niet had verwacht vanwege mijn zwangerschap, maar ze zeiden dat ik goed mijn werk deed, dus geen reden om weg te doen.
Nu bij deze zwangerschap hadden we beiden geen werk meer, ik werk nu bij 3 bedrijven een aantal uurtjes en bij allemaal is mijn contract weer verlengd. Mijn vriend is nog steeds werkzoekende.
Ik vind ook dat je je gevoel moet volgen, want je weet nooit hoe het allemaal loopt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Caroow do 2 mei 2013 - 4:00

Ik had een jaarcontract tot eind februari, hij zou nog 1 keer verlengt mogen worden tot een vast contract, maar dat krijgt niemand meer. Ik heb er voor gekozen om in mijn verlof uit dienst te gaan en zoddra deze is afgelopen begin ik weer met een jaarcontract.

Mijn vriend heeft een vast contract en we kunnen het zonder mijn werk ook wel redden, dus mijn contract heeft ons nooit tegen gehouden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Zonneschijn do 2 mei 2013 - 4:00

Lejow schreef:
Mida4you schreef:Ik had toen ik de 1e keer zwanger was een tijdelijk contract. 6 weken voordat ik met verlof ging werd mijn contract niet verlengd..... dat was erg balen. Nu ben ik weer zwanger en heb ander werk en een vast contract dus ik hoef me nu nergens zorgen over te maken.

Dat is niet helemaal waar.. 'Reorganisatietje' een je kunt er alsnog uit liggen.



Klopt inderdaad. Was na mijn verlof 2 maandjes aan het werk en lag er ondanks een vast contract ook uit.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 4:14

Steep schreef:Wij hebben niet gewacht maar ik heb dan ook de toezegging dat ik een vast contract krijg.. ik heb hierover namelijk al gesproken omdat weer ons huis te koop gaan zetten en weer wel de financiële zekerheid moesten hebben. En in zorg sector waarin ik zit worden mensen weet niet snel uit gegooid.
Had ik ook, die toezegging. Toen werd ik zwanger en werd ik er toch uitgegooid terwijl ik nog in mijn verlof zat, want mijn kind lag in het ziekenhuis en ze durfden het toch niet aan. Ik had het ook netjes besproken, geen probleem, ik functioneerde goed en ze wilden me graag houden... 5 maanden later stond ik op straat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Arwyn do 2 mei 2013 - 4:46

In mijn omgeving krijgt sowieso niemand een vast contract meer, dus daar zou ik niet op gaan wachten. Het is inmiddels al heel wat als je een (zo goed als) fullt-time baan hebt direct bij de werkgever in plaats van via een uitzendbureau..
Een beetje zekerheid is natuurlijk heel erg fijn, maar ik persoonlijk zou niet wachten op een vast contract. Nou heb ik ook bij andere collega's gezien dat die na de zwangerschap ook gewoon weer terug konden komen, dus dat scheelt ook wel. Als bij jouw werkgever meerdere zwangere vrouwen geen verlenging hebben gekregen, dan zou ik er ook wel even extra goed over nadenken..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  ShallY do 2 mei 2013 - 5:20

Wij zijn ook bezig voor een kindje en ik heb geen vast contract. Sterker nog, ik kwam in de ww te zitten. Toch heeft dat ons er niet van weer houden om hiermee door te gaan. Ook wel in ons achterhoofd dat het zwanger worden nog wel even kan duren aangezien we in de mmm zitten.


ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract tijdens zwanger worden Empty Re: Contract tijdens zwanger worden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum