Grrr weer verkouden...
+12
Mrs. Jansen
Luce
Limburg85
Slakje
Supertalentje
meisjesmama
Coco
Boterbloem
Monnie
Linda
PiP
Printje
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Grrr weer verkouden...
R blijft om de haverklap verkouden, zo zielig die traanoogjes, dat hoesten en die loopneus. Ook N is inmiddels al twee keer verkouden geweest, ik smeer dr af en toe in met Luuf en dan gaat het gelukkig weer wat beter met haar.
DE huisarts zei dat kinderen gemiddeld 12 x p jaar verdijden zijn maar dat hebben wij deze winter alleen al gehaald.
Ik weet ook echt wel dat het erbi hoort, ze er niets van krijgen maar ik ben er inmiddels wel klaar mee, je zou toch onderhand denken dat hij wel zoveel weerstand heeft opgebouwd er tegen maar helaas...
Nog meer flink verkouden kindjes hier?
DE huisarts zei dat kinderen gemiddeld 12 x p jaar verdijden zijn maar dat hebben wij deze winter alleen al gehaald.
Ik weet ook echt wel dat het erbi hoort, ze er niets van krijgen maar ik ben er inmiddels wel klaar mee, je zou toch onderhand denken dat hij wel zoveel weerstand heeft opgebouwd er tegen maar helaas...
Nog meer flink verkouden kindjes hier?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Grrr weer verkouden...
Hier ook steeds loopneusjes Van de week S ook ineens weer 37,8.. vorige week zesde ziekte, F 2 weken terug oorontsteking, man Pfeiffer... ben er nu ook wel klaar mee!
Maar Luuf mag toch pas vanaf 6 maanden?
Ik wou het toen ook kopen, maar er stond op de verpakking dacht ik vanaf 6 maand.
Maar Luuf mag toch pas vanaf 6 maanden?
Ik wou het toen ook kopen, maar er stond op de verpakking dacht ik vanaf 6 maand.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Waardeloos hè?!
Dochter was nooit ziek. En in de kraamweek begon de ellende. Flink ontstoken ogen (nooit eerder gehad!) en daarna griep. Sindsdien zijn we constant ziek. Zoon is al meer dan de helft van z'n leven ziek. Ben bang dat zoon een zwak kindje wat ziek zijn betreft gaat zijn...
Dochter was nooit ziek. En in de kraamweek begon de ellende. Flink ontstoken ogen (nooit eerder gehad!) en daarna griep. Sindsdien zijn we constant ziek. Zoon is al meer dan de helft van z'n leven ziek. Ben bang dat zoon een zwak kindje wat ziek zijn betreft gaat zijn...
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb gekeken op deze luuf verpakking, omdat het de vorige keer er ook al over ging en er staat echt helemaal niets op. Je hebt twee soorten luuf voor baby's, en ik meen me te herinneren dat er toen een uit ging en die heb ik een kwak ingeslagen omdat die dus wel meteen mogen dacht ik.
Ik smeer ook maar een heel klein beetje, zou toch geen kwaad kunnen.
Ik heb wel liever dit als buikgriep, daar word ik helemaal nerveus van. Maar deze winter is hij al zo zo zo vaak verkouden geweest.
Ik smeer ook maar een heel klein beetje, zou toch geen kwaad kunnen.
Ik heb wel liever dit als buikgriep, daar word ik helemaal nerveus van. Maar deze winter is hij al zo zo zo vaak verkouden geweest.
Printje- Lady Post-a-lot
Toen F nog zo jong was was er ook net een hoestdrankje van Bisolvon uit die meteen mocht ipv alleen die van VSM. Ik wou die nu voor S hebben, maar die bestaat niet meer of veel winkels verkopen het niet meer. Toen ik ernaar vroeg bij de Etos gaven ze aan dat de regels weer aangepast waren en dat dat drankje nu pas vanaf 1 of 2? jaar mocht.... Misschien dat dat ook zo met de Luuf is/was? Als het eerst wel mocht zou ik me er inderdaad niet zo druk om maken.
Ik heb ook om de Luuf voor baby`s gevraagd, maar toen ze keek naar S zei ze dat het vanaf 6 maand was.
Net even gekeken op google en er staat tegenwoordig idd vanaf 6 maand t/m 3 jaar op. Voorheen voor kinderen onder 3 jaar.
Maar als jij die oude hebt zal het wel meevallen!
Ik heb ook om de Luuf voor baby`s gevraagd, maar toen ze keek naar S zei ze dat het vanaf 6 maand was.
Net even gekeken op google en er staat tegenwoordig idd vanaf 6 maand t/m 3 jaar op. Voorheen voor kinderen onder 3 jaar.
Maar als jij die oude hebt zal het wel meevallen!
Laatst aangepast door PiP op di 30 apr 2013 - 9:05; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Mijn zoon is het eerste jaar ook heel veel verkouden geweest. Sinds zijn neusamandelen geknipt zijn, is het veel minder geworden. Dochter is ook zo vreselijk vaak verkouden, en dan ook nog met ontzettend hoesten erbij. Nu ook weer helaas.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Ik gebruik sinds begin deze winter, pilletjes van vsm voor terugkerende verkoudheid. Die geeft ik iedere dag, en ik moet zeggen dat ze deze winter een stuk minder verkouden is geweest.
Boterbloem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 59
Registratiedatum : 19-04-13
Boterbloem, hoe heten die pilletjes dan?
Printje- Lady Post-a-lot
Pip, idd ik gebruik ook maar erg weinig dus denk niet dat het kwaad kan. Het helpt in ieder geval wel.
Printje- Lady Post-a-lot
CaltrivatPrintje schreef:Boterbloem, hoe heten die pilletjes dan?
Boterbloem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 59
Registratiedatum : 19-04-13
Mijn kinderen waren echt maar 1 max 2 keer per jaar verkouden maar nu ze sinds januari naar de psz gaan is mijn zoon volgens mij in totaal misschien 2-3 weken niet verkouden geweest en verder wel. Nu ook weer. Dochter ook wel veel verkouden geweest maar gelukkig niet zo vaak als zoon, zij wordt er echt irritant van.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Hier heb ik bij de jongste abc poeder ingevoerd want die weerstand van haar is echt bagger...
Ze heeft nu weer iets wat bijna nooit voorkomt.
Edit dat abcpoeder is trouwens in overleg en op advies van de kinderarts.
Ze heeft nu weer iets wat bijna nooit voorkomt.
Edit dat abcpoeder is trouwens in overleg en op advies van de kinderarts.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Vervelend he die verkoudheid? Blegh!
Zoon begon 2 wkn geleden met ontstoken oogjes, hadden ze allemaal op het kdv. Daarna ooronsteking, sinds een week snotverkouden. Meestal blijf ik buiten schot, maar nu heb ik het ook gekregen Ik word echt moe van dat snot overal, ik zit steeds onder, iedere dag schoon beddegoed, slaapzak etc. En dat slechte slapen snachts, hoesten, huilen, hoesten, huilen etc.
Ik heb van de vitaminepilletjes van Davitamon, maar helpen dus niks En Bisolvon dat slijm oplost heb ik ook, is vanaf 2 of 3 ofzo, maar ik doop savonds zn speen erin (dus er zit 1 likje aan) en dan slaapt ie beter omdat ie minder hoeft te hoesten.
CB zei dat dit de langste griepepidimie(?) is sinds 40 jaar, het weer werkt ook niet mee. En dat kindjes die de eerste levensjaren veel ziek zijn (gewoon 'ziek' dus griep enzo) een betere weerstand hebben. Iets dat het immuunsysteem een gemuteerd virus (want dat doet 'het griepvirus' steeds, muteren) steeds sneller herkent en al antistoffen heeft die niet precies voor het gemuteerde virus zijn, maar ze er wel minder ziek van worden. Of ik het goed uitleg en of het waar is weet ik niet, maar het zou toch fijn zijn!
Zoon begon 2 wkn geleden met ontstoken oogjes, hadden ze allemaal op het kdv. Daarna ooronsteking, sinds een week snotverkouden. Meestal blijf ik buiten schot, maar nu heb ik het ook gekregen Ik word echt moe van dat snot overal, ik zit steeds onder, iedere dag schoon beddegoed, slaapzak etc. En dat slechte slapen snachts, hoesten, huilen, hoesten, huilen etc.
Ik heb van de vitaminepilletjes van Davitamon, maar helpen dus niks En Bisolvon dat slijm oplost heb ik ook, is vanaf 2 of 3 ofzo, maar ik doop savonds zn speen erin (dus er zit 1 likje aan) en dan slaapt ie beter omdat ie minder hoeft te hoesten.
CB zei dat dit de langste griepepidimie(?) is sinds 40 jaar, het weer werkt ook niet mee. En dat kindjes die de eerste levensjaren veel ziek zijn (gewoon 'ziek' dus griep enzo) een betere weerstand hebben. Iets dat het immuunsysteem een gemuteerd virus (want dat doet 'het griepvirus' steeds, muteren) steeds sneller herkent en al antistoffen heeft die niet precies voor het gemuteerde virus zijn, maar ze er wel minder ziek van worden. Of ik het goed uitleg en of het waar is weet ik niet, maar het zou toch fijn zijn!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Hier ook. Sinds vrijdag plots erg hard hoesten, hangerig, weinig eten, slecht slapen (maar toch heel moe), snotneus, koorts, ...
Wilde eigenlijk gisteren met haar naar de dokter gaan, maar de kinderartsenpraktijk (ik vertrouw geen enkele huisarts meer met mijn kind) had geen enkel plaatsje meer vrij deze week. Ze zouden me bellen als er iemand tussenuit zou vallen. Maar ze is al flink opgeknapt. Deze nacht was nog drama, maar ik heb het gevoel dat het vannacht wel goed zal gaan en ze goed zal slapen.
Wilde eigenlijk gisteren met haar naar de dokter gaan, maar de kinderartsenpraktijk (ik vertrouw geen enkele huisarts meer met mijn kind) had geen enkel plaatsje meer vrij deze week. Ze zouden me bellen als er iemand tussenuit zou vallen. Maar ze is al flink opgeknapt. Deze nacht was nog drama, maar ik heb het gevoel dat het vannacht wel goed zal gaan en ze goed zal slapen.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Waardeloos, hier zijn ze ook ontzettend veel verkouden. De jongste is al bijna heel z'n leven verkouden.
Bij de andere 2 gaat het nu wel wat beter, zijn tenminste niet meer non stop verkouden.
Ik gebruik bij de jongste ook heel af en toe Luuf, volgens mij heb ik geen leeftijd erop zien staan.
Bij de andere 2 gaat het nu wel wat beter, zijn tenminste niet meer non stop verkouden.
Ik gebruik bij de jongste ook heel af en toe Luuf, volgens mij heb ik geen leeftijd erop zien staan.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Mijn oudste is bijna 4 en ook al bijna 4 jaar verkouden. Laatst toch maar eens naar de huisarts geweest en doorgestuurd naar de kno arts. Nu mag hij het hele pretpakket: keel en neus amandelen eruit en buisjes.
Hopelijk gaat het dan beter! Volgens de kno arts zouden ze daar heel snel van opknappen.
Iemand hier toevallig ervaring mee..?
Hopelijk gaat het dan beter! Volgens de kno arts zouden ze daar heel snel van opknappen.
Iemand hier toevallig ervaring mee..?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Wel met neusamandelen en buisjes toen had ze niet meer elke 6 weken oorontsteking.
meisjesmama- Kletskop
Gebruiken jullie iets tegen verkoudheid van baby's (4mnd)? Mijn zoontje is al weken verkouden, maar meer dan zoutoplossing mag je niet gebruiken, toch? Zijn er nog huis-tuin en keuken tips? Hij hoest voornamelijk 's avonds als hij slaapt. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben, althans, hij wordt er niet wakker van. Vind het zelf zo sneu voor hem. Het gaat dan ook uren door. Overdag hoor je hem bijna niet.
Mrs. Jansen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13
Je hebt wel xylometazoline voor baby's. Die kan je krijgen op recept. Dan zou je de huisarts even moeten bellen
Luce- Kletskop
meisjesmama schreef:Wel met neusamandelen en buisjes toen had ze niet meer elke 6 weken oorontsteking.
Hoe was dat na de ingreep? Veel pijn?
Luce- Kletskop
Luce schreef:Je hebt wel xylometazoline voor baby's. Die kan je krijgen op recept. Dan zou je de huisarts even moeten bellen
Thnx!
Mrs. Jansen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13
Hier is het vaak ook drama. Z. is echt heel veel verkouden. Soms even een weekje niet en dan is het weer helemaal mis. Dikke snotneus, hoesten. Het gaat maar niet weg....
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Luce schreef:meisjesmama schreef:Wel met neusamandelen en buisjes toen had ze niet meer elke 6 weken oorontsteking.
Hoe was dat na de ingreep? Veel pijn?
nee dat viel wel mee. nu heb ik een begrepen dat de keel meer pijn doet dan de rest.
maar van de buisjes had ze geen pijn maar kon ik ineens niet meer stofzuigen in haar buurt. Ze hoorde door de buisjes ineens veel beter.
meisjesmama- Kletskop
Ik heb dat ook gehoord over de amandelen, maar aan de andere kant houden ze wel weer veel vuil enzo tegen en wanneer ze eruit zijn wordt de kans op keelontsteking etc weer groter.
Hij lijkt nu net Rudolf haha de arme knul.
Hij lijkt nu net Rudolf haha de arme knul.
Printje- Lady Post-a-lot
Hier nog een mannetje dat echt aan een stuk verkouden is. Dit is nu sinds december zo. Soms gaat het een paar dagen goed en dan beginnen we weer van voor af aan.
Veel hoesten en wat supertalentje ook zegt, vooral 's nacht hoesten, huilen, hoesten, huilen etc. Vorige week had hij er ook nog een ooronsteking overheen. Hij heeft geregeld een dag koorts. Echt om moedeloos van te worden.
Afgelopen week tijdens de antibioticakuur knapte hij in eerste instantie heel goed op, verkoudheid was ook weg en spontaan liet hij eindelijk de 5e fles valllen en sliep gewoon tot de volgende ochtend in zijn eigen bed (dit was gewoon voor het eerst sinds heel lange tijd). Echter op de laatste dag van de antibioticakuur kreeg hij weer koorts en weer verkouden/hoesten.
Veel hoesten en wat supertalentje ook zegt, vooral 's nacht hoesten, huilen, hoesten, huilen etc. Vorige week had hij er ook nog een ooronsteking overheen. Hij heeft geregeld een dag koorts. Echt om moedeloos van te worden.
Afgelopen week tijdens de antibioticakuur knapte hij in eerste instantie heel goed op, verkoudheid was ook weg en spontaan liet hij eindelijk de 5e fles valllen en sliep gewoon tot de volgende ochtend in zijn eigen bed (dit was gewoon voor het eerst sinds heel lange tijd). Echter op de laatste dag van de antibioticakuur kreeg hij weer koorts en weer verkouden/hoesten.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wéér verkouden
» steeds maar weer verkouden
» Grrr Hormonen!!!
» Angst..grrr
» Grrr om dat ene weekje..
» steeds maar weer verkouden